Gå til innhold

****TRÅDEN #31****

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

O-hoi!!!! Jeg får første innlegg på ny tråd...

Jeg har det trøtt for tiden, Linea våkner om nettene, ikke lenge, men jeg må nå ut av søvn og opp av seng!

Skal passe kjæresten til Linea litt fremover. Blir gøy, men slitsomt. I dag var han her og kløyp Linea to ganger i kinnet, før han kastet en bok i hodet hennes og dro henne over ende både en og to ganger. Men de er nå så søte, koser MASSE på hverandre. Var i åpen barnehage i dag og de fant hverandre blant alle barna og koste i vei.

Herk: Vet ikke hvilke planer vi har for helgen, men regner med at det blir en del hus ting, må prøve å få lagt ut leiligheten... herregud, vi er så treige! Og så tror jeg at jeg skal lage med en liten puppe som jeg kan krype inn i. Trenger å sove masse!!!!!!!

Mtg: Skjer mye for tiden... blir spennende å se hva som skjer i alle aspekter i livet ditt. ;) Klemmer litt på deg, jeg, for kanskje det kan være litt godt?!

Venter på at mann kommer hjem. Har lyst til å sove på sofa, men er ikke helt trygg på hva frøkna finner på.

Hva er greia med "nei" a? Linea sier nei hele dagen, men det betyr oftest ja. Prater i telefonen sin og sier "nei, nei, nei, nei, nei, nei, nei"...

Skrevet

Ny tråd-jippi:)

Herk: skal finne en avtalt dag jeg. Men gjelder fortsatt mandager og onsdager- hvilken dag passer best? Og det blir seint på kvelden-sånn rundt 20.00. Får prøve å få det til neste uke, eller den etter der. Be mr. Herk si i fra.

Har lagt Leo i senga si no jeg. Ho er så syk stakkar. Må ringe legen i morgen hvis ho ikke blir bedre. Har vært hes siden søndag og grinete/uggen siden lørdag. Har litt feber i dag (38,8). Får ikke sovet ordentlig på daglurene sine fordi hun hoster sånn. Så nå var begeret nådd-var så trøtt at øya gikk i surr. Ville ikke ha pupp en gang nå, la henne rett i senga med flaska si. Og det har jeg faktisk aldri gjort før. Sambo gjør jo det-men det blir ramaskrik hvis jeg legger ho uten at ho får pupp først.

Jobb i morgen. Og den irriterendes blondina som ville ha omfarge og som ikke kom-veit ikke om noen husker jeg fortalte om ho-vel- ho satt seg opp på ny time ho-mandag som var-3 uker etter ho hadde fått farga håret. Reklamasjonstiden er 2 uker. Og så kom ho ikke til den timen heller! Ho kom valsende kl 18.30 og sa ho hadde time hos meg kl 18-når ho egentlig hadde den kl 16 (ikke det at ho hadde fått fiksa noe som helst uansett siden fristen har gått ut). Sjefen forklarte ho at ho ikk har krav på reklamasjon lenger. Ho vil snakke med meg nå da- så jeg må ringe ho i morgen. Blæææ. Sjefen min meinte også at det så ut som at ho hadde farga håret i ettertid selv og hadde spurt ho om det og da ville ho ikke svare-babla noe om en toner. Snakk om frekk blædame.

Nei, no er det ut og ta en røyk i snøen ja:)

Skrevet

Mangler 1 innlegg på forrige tråd:)

Skal trene vi nå da. blæææææ!!! Vi er like blæ til det begge to men blir ikke mindre blæ, så bare å dra seg i nakken ned! Letter når man er to merker jeg.

Snø?? Jo du snø og snø..hehe. Snødd masse i LS men ikke resten av Romeriket el? ;)

DUSTEBLONDINE!!! Bare si ifra så skal jeg sende cat på a for deg jeg! ;) Nei men er det mulig å være så "blond"?? Dji altså. Ja drit i hu. Du har retten på din side så bare peppre a løs!

Joda Herk, jeg regna med å skrive søknad. Men litt kjipern at alle er så positive unntatt hu..hehe. Joa personal er rare, men hun er virkelig RAR! Men veldig søt og god samtidig. Vi lyt sjå. Kan bli en ok stilling faktisk. Skal være med å å bygge om og bestemme arb.oppg. Og litt digg med en jobb man ikke trenger ta med seg hjem når man har små barn i hus. Har nå nok annet å tenke på. (been there før-ikke å anbefale!)

Vi lyt krysse fingre:)

Spent på MtG ja! Får vel høre alt under push og sit og ups and downs:)

Fortell da Simba!!

Skrevet

Sessa, skaff dere barnevakt en natt. Dra ut-gjør noe koselig og sov hele natten og leeenge om morran og ta et realt morraknull:D funker like bra som puppe;)

Nei er vel kult ord å si da..hehe. Min sier for tiden bollabollaboll...muligens fordi han blir kalt bolla:)

Hvordan gikk det med rikkingen av mann Herk?

Venter på MtG...kjeeeder meg. Gidder jo ikke begynne med noe nå. Jall jall. Ingen tilgjengelig på gmail og får jo ikke snakket til noen på msn før de snakker til meg. (hat, men samma for bruker msn så lite nå lell) Så da sitter man jabber i vei på tråd. What else is new..hehe.

Nei men skal folket fremover a? Jo og Ama, her eller der og sånn og hvor mange venner har dem hver seg?

Skrevet

Ok, her kommer litt fra rapporten jeg fikk fra rehab:

Palpasjonsundersøkelse: Hun har eksessiv palpasjonsømfintlighet over samtlige F.M-punkt, og er stram og øm i store deler av muskulaturen.

Konklusjon vedr. diagnose:

26 år gammel kvinne med sykehistorie, symptomer og funn overensstemmende med kronisk muskelsmertesyndrom. Tilstanden tilfredstiller også kriteriene for fibromyalgi-diagnosen.

Vurdering av funksjonsnivå:

Slik tilstanden nå er, vurderes hun til ikke å ha restarbeidsevne som kan utnyttes i inntektsgivende arbeid.

Rehabiliteringspotensiale/attføringspotensiale/prognose:

Vurderes til å ha rehabiliteringspotensiale. Man må påregne rehabilitering over en lang periode. I neste omgang antas hun også å ha et attføringspotensiale. Det er utsikt til bedring av tilstand og funksjon over tid.

Skrevet

Ny tråd, nye muligheter :)

Spennende ting som skjer Mtg :) Krysser fingrene for at det går slik du ønsker!!!

Hadde ikke trodd at du skulle bli førstemann da... hihi...

Når det gjelder prøving her så må det en veldig overtalelse av mann til det altså. Jeg er klar som et egg (vel, jeg har ihvertfall klare egg... hehe), men Store T vil vente litt.. Så 09 er nok det som er nærmest å håpe på. men aldri si aldri ;)

Så bra de endelig har satt en diagnose og en fremdriftsplan for deg simba! Da kan du endelig begynne å jobbe deg oppover!

Karrierekvinner dere... hehe... Alle tar seg en kjapp en mens man strikker og har ikke tid til å koke tevann.

Jeg har sagt ifra på jobben at nå vil jeg begynne på skolen igjen. Så da skal sjefen min sende en forespørsel på oppstart av en ny klasse. Så da kan det hende jeg snart blir student... (førskolelærer)

Molle: jeg leste ikke og har derfor ikke smurt. Men kan smøre han imorgen. Han tissa på hele seg og gulvet idag... hehe... Digg å tisse uten bleie!

Også har han et sår i munnviken? Han blødde ihvertfall litt når han stod opp. Også skallet han med en gutt mens de lekte i sofaen (uhell) og da tror jeg han beit seg i leppa?! Skylte med vann og fikk tørket masse og tror det var mellom fortennene. Men ingen løse tenner ihvertfall.. Vet ikke om du fikk beskjed om dette da du henta?

Mtg: G driter skikkelig altså... hehe. også klatrer han overalt og kjapt! Er ikke så velidg glad i å være ute med den store dressen, men vil egentlig ikke inn!!

Sånn, det var dagens barnehagerapport!

Julekalender ja :) Sjokkiskalender til meg, ingeting til Tiril?! hehe... Blir ihvertfall ingen pakkekalender i år..

Helgen er ganske tom faktisk.

Nå tror jeg at jeg har glemt resten.... Men kommer sterkere tilbake med mer...

Skrevet

Har fått ordre om å gi lyd fra meg, så here it goes *lyyyyyyd*

Klem til mtg, klem til simba, klem til molle, klem til herk, klem til Ama, klem til Cat, klem til 1D, klem til Pt, klem til tiny, klem til sessa. Jeg glemte vel ingen nå? Skummelt når man liksom skal prøve å huske på alle...

Jeg har begynt å jobbe, det går greit det. Gutta koser seg med far, og jeg får sett de så alt for lite. E får bedre og bedre balanse, går noen skritt i blant. A skravler og skravler, er ikke så redd for sko lenger. Hadde besøk av mamma og pappa i helga, koselig. Jeg klarte å glemme en hanske i taxi. Aldri mer ha dyre hansker noteres i den lille bok. Selv om de har to prikk like gåbiler, så går gjerne E av sin bil og prøver å rive ned A fra sin. E er blitt kjempeflink å bygge med jenteklossene, A liker best å rive det E bygger.

Snart er det Greys :-D

Ja, Ama, gutta var sånn syk som du beskriver Leo. Vel, det var det samme som jeg hadde om du husker det. A hadde ingen stemme, og fikk jo også falsk krupp. Men de ble bedre etter en stund, men tok tid. De skal forresten ta vaksine på torsdag, for kunne ikke gjøre det da de var på kontroll.

Ja, også kan jeg si at E er over 9 kg og A er 8.6. A er 72 cm og E er 75. Cat, må få gitt deg den gaven før den blir utdatert!

Simba hva tenker du selv om diagnosen? Kan ikke være så lett å lese sånt svart på hvitt, men du får hjelp nå, ikke sant? Du får en ekstragodklem fra meg.

Mtg får også en ekstraklem før jeg skriver punktum.

Skrevet

Men æsj da Simba, men du visste det vel fra før kanskje. Likevel..som svanine sier..noe med det svart på hvit. Fremtiden ser jo ikke bare mørk ut. Håper du får den hjelpen du trenger! Må bare si ifra om det er noe man kan bidra med vennen!

Nye muligheter ja..hmmm skal man finne på nå tro....

Hadde trodd du ble førstemann jeg MtG. Du el Cat. Humper som kaniner og prev er å hoppe av-jadda;) Vi får nå se hur det blir. Blir så bra enten det går den ene eller andre veien. Også ikke LESE!!

Om det blir noe her, så blir det nok ikke før 09 nei. M er mer jaja samma det, er mer mor som holder igjen.

Tok faktisk en kjapp en mens jeg pussa tenna...var sent og jeg var trøtt!

Hææææ????!!!! Det kan du bare hoppe og drite i Tiny!! Eller er det deltid? Hvordan skal GE få vært med deg på jobb hver dag om du ikke er der? (men håper det ordner seg for deg altså:) )

Jepp, smør gjerne litt med hu andre sin. Se om det virker som huden hans reagerer bra på den, for da prøver jeg sånn type selv. Jepp fikk beskjed. Eller jeg spurte om han hadde tissa seg ut (hvitposepåplassen) Hihi, flinke gutten å tisse overalt-hoho. Sprekk i leppa og ser ut til at det er noe mellom fortenna. Så ikke noe i munnviken i dag. Mulig han beit seg litt bare? Prøv å ikke la han få mer skader i trynet en liten stund. Skal jo ta bilder!! Hehe nei men kunne jo ikke ta med den nesa/leppa han hadde og nå har han ny leppe. Ja fikk beskjed om skallingen da:)

Ordre og ordre svanine.... ;)

Du husket alle;) (bare å telle over det)

Hvordan er det egentlig å jobbe? Kommet inn i det igjen?

Koselig med litt oppdatering på gutta. Vil tro du har det artig i heimen når de er rundt 3 år;)

Glemte jo helt å tippe gutta jeg:(

Skrevet

Hællæ..

Herk: Hehe.. jo takk for klemmen. Var stort sett sur i hele går:)) Hadde skrevet en avhandling om trollungen som tok morran klokka 4 i går og som helst ikke skulle sove noe mer ever igjen virket det som. Også ble innlegget borte!!! Så ble kun 2,5 timer med søvn på meg og da kan lunta bli litt kortere enn vanlig ja.

Hvor langt ut skal disse tenna komme før man kan si at de har fått tenner?? Vet liksom ikke om jeg kan si at hun har fått 2 eller 4 stk. De 2 nede er godt ute nå og den ene fortanna er ordentlig igjennom tannkjøttet og på vei ut og den andre fortanna har liksom akkurat begynt å komme igjennom.

Usj til alle syke barn og syke mammaer enten det er på den ene eller andre måten.

Blir bare julekalender på meg i år. Tror ikke lilleL har så mye glede av det enda, så drøyer til neste år. Og da skal jeg lage sånn pakkekalender som jeg fikk av mamma når jeg var liten. Mamma lagde et kjempefint postkontor av en pappeske, pakket inn alle gavene og la de liksom bakerst i "postkontoret" også hadde hun skranke med en damedukke som jobbet. Så hver morgen gikk jeg da til postkontoret og fikk utlevert pakken. Ble litt vanskelig å forklare, men fy så fint jeg synes det var når jeg var liten:))

Var en tur på nye metro i går da og ble ikke snn veldig imponert i grunn. Måtte bare nevne det.

Kan sikkert være moro å bli student igjen Tiny!!

Skal skrive litt mer jeg, må bare gi ungen litt frokost...

Skrevet

Mtg tenker på deg.

Hvordan gikk intervjuet?

Moll når er søknadsfristen?

svanine gøy å høre nytt fra tospannet

Sessa skal ikke trenge meg på i travle tider, men slang ut for å høre. Hvem skal selge leiligheten din?

Moll jeg jobber kun en liten tur på søndag om man skulle funnet på noe, men har ikke hørt med gubb.

Han var forøvrig veldig flink i går. Sto opp med O tidlig og hadde ordna bra I huset Veldig flink.

Det ble ikke noe på meg i går fordi at lysten og orken var der til feil tid.

Ama mandag eller onsdag og hvor er det igjen? OC`?

Simba: Skulle kanskje ringt i stedet, men har ikke nr ditt her i alle fall, mulig på gamle tlf. Selv om det er tøftå få en stadfestet diagnose så må du prøve å snu det til at d er heldig. Har du en diagnose kan du få hjelp og rettigheter. Bla er det vanskelig å ha økonomiske rettigheter uten diagnose om du ikke er arbeidsfør.

Jeg vet ikke om FM har fått bedret rettigheter enn for 10 år siden i forhold til dekning av fysio ol Det er vel blitt en mer akseptert diagnose nå!!??

Som du vet så lever jeg med mine diagnoser, så jeg vet litt hva jeg snakker om. Jeg vet at det er "friskere " folk en meg som er uføretrygdede. Det er likevel alltid ting å tenke på. Man må ta beslutninger andre ikke trenger(feks at jeg må velge medisiner eller barn )

Jeg må velge å være med på eller ikke ting som kan gi meg forverret sykdom men som jeg kanskje er villig til å "ofre" osv

Ble mye dette Håper du har det bra og at du ser lyst på livet og fremtiden God bedring Lykke til! Håper det løser seg.

Har dere fått barnehageplass??

O sov lenge i dag !! Heldigvis. T får sovet ut det har han fortjent nå altså.

Kos til deg om du leser her.

Må jobbe litt

Skrevet

Ama duste blondine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja jeg har fått lønnslipp i dag ju hu!! og der utbetales mer enn jeg har fått det siste året + at jeg ikke har hatt på noen mndr

Skrevet

Frokost nå??

Tann gjennom tannkjøtt (så man kan kan kjenne en spiss) er "fått tann"

Synes det høres superfint ut med postkontor jeg! Glad jeg slipper lage det...ha dårlig samv. for det. For de må jo bruke de bestemor har sydd, så da liksom..hehe vrisegfintunnaden

Sovna jeg:) Satt å glippa så veeeldig og stille som fy her. (i 15 min) Satt med hodet i henda så ingen så da. Til slutt ga jeg opp og klasket panna i benken og ble der. Svarte til og med på tlf med panna i benken. (fint nå nr sitter i fingrene) Lunch nu straks.

VOOOONDT jeg!!!!!!!!!!!!!!! Løfta E feil i bhg i dag, el vrei meg liksom feil. Knas sa det og nå er jeg helt vræka. :(

Skrevet

Hmm da har vel lilleL fått 4 tenner da. 3 stk på bare noen få dager. Men er bare 2 som synes sånn godt da.

Låste meg inn på do en gang jeg molle, og sov en time på jobben:)) Skyldte på vondt i magen etterpå. Jobbet nattevakt på et lager den gangen. Leeeeeenge siden!!

Grattis med lønnslipp Herk! Lønn er bra!!

Ja, var det jeg skulle si!! Ama -kan du ikke bare skinne den bimboblonda da?? Holder a fast jeg!! Så kan hu jo bleike resten av det lille vettet hu har til krampa tar a!! Makan til frekk tøs!!

Ja frokost nå ja:)) Her sto vi opp klokken 8.15 i dag og da ble det bare flaske i senga mens vi fjåsa litt. Kaller ikke det frokost vi. Fått grøt nå da:))

Skrevet

molle fjoll hvor er du . Ja altså du er ikke fjollete men du kan skrive litt fjoll her ........

Ja cat tann er tann så grattis da lille troll:) med tenner:)

LUNCH...??????

Skrevet

Jeg er da vel fjollete...

ja lunch...bruker man ikke ha det mellom 11 og 12?

hihi sa jeg skulle sende cat på a ama;)

E spiser som en gal for tiden han. Tar gjerne 2 skiver hjemme rundt 7:30 og helst 1 til til frokost i bhg rundt 8:30. I går spiste han så mye at de måtte lage mer til han. Altså etter frokost og lunch som han får der så trudde jeg det holdt med 2 skiver til jeg altså! Og da + frukt!

Hvordan er O (og Leo) på youhurt?

Masse tenner fort.

Jeg har sitti i stolen nå. Godt mens jeg var der, au igjen nå:(

Skrevet

hehe har noen fine diagnoser jeg og;))

Lønn er kult. Jeg fikk på fredag. Men bare for 2 uker. Nok til at det ikke holdt..hehe. gledermegsinnsykttilfastjobboglønningsdagerfremover!!

Trente pilates i går. Første gang for alt. Og jauda jeg er for alt nytt og kaster meg villig over sånt..ikke sant MtG? hehe Molle er ikke så tøff i trynet som hu gir inntrykk av shø :o/

Ble jo ikke svett engang! Ikke anpusten heller. Og ikke spes sliten. Jalla trening. Aaaaaaldri hatt så treningsvondt i hele mitt liiiiiv!!!!!!!!! Jeg er fan meg støl på siden! Altså fra under armen og hele veien ned og rundt. Barøring gjør vondt! Våknet så fin i dag atte...jepp da kommer værre og værre. Og med knas i rygg så ser jeg ut som en krøpling!

Men den pilatesen har nok noe for seg. Kan nå se hva ...kan nå KJENNE hva de menere med å si det er det man forbrenner mest på. MtG og jeg skal nå iaf trene pilates hver tirsdag kl 20:30 fremover. (og noe annet på torsdag-sikkert egentrening) Om noen vil slenge seg på så gi *lyyyyd*

hahahaha første gang jeg har blitt etterlyst så kort tid etter jeg skrev forrige innlegg;)

Helgen ja. Orker nok ikke telt... Vet ei hva som skjer. Jeg har nr til Simba og ditt nye om du skulle ønske det. ellers har du a på FB og kan søke gulesider vett. (fyff jeg skukke vært eller sett dum ut...åh..lenge siden noen har sagt det til meg:) )

Skrevet

Hvordan blir det med julevenn a cat? Må du pushe på han Mr.T snart, om man skal rekke tenke ut hint og alt.

Skrevet

Du får nå først gi intrykk av at du er tøff i tryna da, før du begynner å trekke inntrykket tilbake igjen:))

Bare send meg på det som måtte være du, Mol! Ja men herre, erre rart man klør i fingra etter å si bimbobleika et par "ord" eller? Og ja da, er vanligvis høflig, dannet og fattet, så trenger ikke dra den nei!!

Ja uff, gikk fra ganske "superlønning" til nesten-ikke-noe-lønn nå som jeg har redusert stilling i den nye nattevaktjobben. Hjelper litt når ks kommer i slutten av denne måneden da. Lurer litt på åssen cashen skal bli når vi flytter :S

Ja 4 tenner på rappen må da være ny rekord på tråden? Vært litt ugrei om natta og sånn da. Men skjønner egenlig ingen ting, for hvis tenna hadde plaget henne burde hun ikke være våken og grinete om natta?? Ikke bare vækne og ligge og le for seg selv halvannen time midt på natta? Den ungen er rar...

Hva skal folket på juleaften??

Skal få min kjære til å gå inn på mailen min etterpå og sende ut hemmelig julevenn jeg, så da kommer det i løpet av dagen:))

Ble vi enige om hvor mye man skulle bruke??

Hepp, må pæss!!

Skrevet

Tror Gabriel henger bra med på tannrek. Husser itte helt jeg men spratt som et uvær her i våres..

Ser L sikkert brått mye større ut. GJør det med tannebisser i munn:)

Skrevet

På julaften skal feires hos svigers.

Klabert man kan hisse seg opp over blondinen

Ja da du frøken smart klart man kan jobbe for mobil nr :) men ja høm ja man kan jo også bruke tråden:)

Har spist lunch det var godt med mat.

Skrevet

Spist kake jeg:D Stod der med trening-sau fra helvete og så datt satskortet ut av lomma da jeg skulle betale. Hvor mange hint må man få før man lar være å kjøpe kake?? Mange tror jeg. Kaka var god den:D

Julaften..nei kommer til dere vi cat:) Kanskje ta telt? hoho

Nei mulig vi drar til svigers, kan alltids dra til bror om vi ønsker (det hadde i grunn vært superkos) Kan egentlig dra hvor vi vil, men orker ikke mor og søss. Orker dem men orker ikke den lange veien med 2 unger og gaver og blæ. Greit hjemme ift legginge og sånn, men er digg å dra bort assa! slippe unna all matlaging og vask og rydd og pynte seg og barn og fikse klær til alle og sliiiiit å være mor på julaften! Mye bedre være liten pike. Flere pakker fikk man og;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...