LapScouse Skrevet 11. oktober 2007 #126 Skrevet 11. oktober 2007 I England får man bare 6 mnd'er svangerskaps permisjon (endret seg til 9 mnd'er 14 dager etter jeg fødte!!!! Grr...) og jeg måtte tilbake i jobb da lillemann var 5 mnd'er. Kjipt, men sånn er livet her borte.Han er i barnehagen 2 lange (08-17.30) dager i uken. Ikke lider han nød, morsmelk får han (ingen mme), han får masse love og stoooor koser seg. Jeg angrer ikke noe, for jeg vet hvor fint han har det, og jeg stoler 100% paa jentene som jobber der. James er naa 7 mnd'er og skiker ikke en lyd naar vi gaar, men han smiler bredt naar vi henter han.
trollmamma Skrevet 11. oktober 2007 #127 Skrevet 11. oktober 2007 Det er jo heilt andre grunner en det HI har for å ha sin lille i bhg. Kan ikkje sammenlignast ein gong
jentebanden Skrevet 11. oktober 2007 #128 Skrevet 11. oktober 2007 Sender dere babyen i barnehagen mens dere fortsatt har permisjon?!? Har dere ikke lyst til å tilbringe mest mulig tid med babyen deres? Hvor lange dager har dere han der da? En baby på 6 måneder har ikke behov for så mye stimuli, den krever mest fysisk kontakt med mamma og pappa, samt søvn og mat. Har aldri merket at min baby har kjedet seg. Hvis den gjør det, bør dere kanskje gi han mer oppmerksomhet? Kan umulig være nødvendig med barnehage for barnets del? Kan til en viss grad forstå det hvis dere hadde vært helt nødt til det pga jobb eller studier, men for å gå hjemme alene og ha fri??? ALDRI!!!
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #129 Skrevet 11. oktober 2007 takk takk! fine svar:) jeg er nok meget mye flinkere med en treåring enn en baby som du sier. gleder meg stort til han blir større:) når det er sagt, er jeg tålmodig og god mot han! har til dags dato aldri gjort han noe som helst, er inne å sjekker på han OFTE når han sover om natta! er redd for at han skal gå bort. jeg er kanskje ikke så flink på å gi en 3-9 mnd baby de utfordringene h*n fortjener, men jeg er ingen dårlig mor av den grunn!! dere aner ikke hvordan ungen er, og syns det er vel drøyt med enkelte anklager! det jeg ville med denne tråden er å sette igang en ordentlig diskusjon, med gode svar!
Boogie Skrevet 11. oktober 2007 #130 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har ikke lest hele tråden, orket ikke. Vil bare si at personlig ville jeg ikke sendt barna mine i barnehage så tidlig, jeg koser meg hjemme sammen med dem hele det første året. Jeg velger å ikke kommentere / spekulere i grunnene til at du og enkelte andre velger å sende i barnehage så tidlig. MEN: barnet har IKKE vondt av å gå i barnehage selv om det bare er et halvt år gammelt. Det er er en helt annen diskusjon. Selv gikk jeg i barnehag fra jeg var 4 måneder gammel. Ble menneske av meg også!
jentebanden Skrevet 11. oktober 2007 #131 Skrevet 11. oktober 2007 "Tilbud for bebiser"? Hvilket behov for aktivitet er det den ungen din har da??? Ser for meg at denne ungen blir sendt hit og dit til han kan kjøre selv, uten særlig oppfølging fra mor og far. Husk at selv små barn kan bli stresset. Unger har behov for både å kjede seg, og å ha rolige stunder hjemme. Ta med ungen en tur ut da, der er det massevis av ting å leke med.
sauefot Skrevet 11. oktober 2007 #132 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg synes dette er helt høl i hodet. Dattera mi på 2,5 år har aldri kjedet seg en dag, og hun har vært hjemme hele tiden. Ingen bhg. Hun er veldig kreativ og fantasifull. Leker seg kjempegodt selv. Når hun var 9 mnd bodde vi i en bitte,bitte,bitteliten sokkel. Hun fant da så visst masse å undersøke hun. Små barn har ikke så veldig store krav. Jeg er hjemme med tulla enda, og vi lever på en eneste luseinntekt. Så vidt det går rundt, men det var jeg svært villig til å ofre. For denne tiden med småbarn får vi aldri igjen. De vokser så utrolig fort. Og når du atpåtil sender babyen din i bhg, da lurer jeg på hva som skjer med verden.
LapScouse Skrevet 11. oktober 2007 #133 Skrevet 11. oktober 2007 Jo jo, men jeg sendte jo sønnen min i barnehagen og. Synes man gjerne skal bruke permisjonstid o.l sammen med barnet- er jo derfor man har permisjon.... Men hadde jeg vært hjemme en dag til tror jeg jeg hadde gått på veggen! Hvordan mødrene i Norge klarer et helt år hjemme forstår jeg ikke.. Hva gjør dere på? Vet dere er med barna, som er kjempefint, menne annet enn det....? Et helt år liksom...?
*Rutletutt* Skrevet 11. oktober 2007 #134 Skrevet 11. oktober 2007 Nå har jeg ikke lest hele tråden...men tror ikke dette kan være et seriøst innlegg...? Kunne i alefall aldri falle meg inn å sende ungene mine i bhg så tidlig....syns det høres rart ut.
fleXibel Skrevet 11. oktober 2007 #135 Skrevet 11. oktober 2007 Haqr ikke orket å lese alle svarene du har fått.. Hvis noen kanskje var krasse mot deg er det fordi du selv ba om å høre dems mening og da må det tåles.. Å si at en 6mnd baby kjeder seg er noe å ta i.. I 6mnd alderen begynner babyen å bli mer krevende og nysgjerrig og aktiv.. Ble det for tøft for deg siden du valgte å sende han så tidlig i barnehagen?? Jeg husker at jeg nesten fløy på veggen da vesla var på den alderen, for hun beg å bli mer grinete (særlig hvis hun prøvde på noe og ikke fikk til) og ble fortere sliten av all utforskingen..men jeg er glad for den perioden alikevel, vesla er det beste som har hendt meg og de "tøffe" periodene glir fort over. Kunne aldri tenke meg å sende en unge så tidlig i barnehagen, hvis jeg hadde fått plass så hadde jeg holdt den av eller hva en kaller det og beg innkjøringen når permisjonen nærmet seg slutten..
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #136 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg skal ikke dømme deg slik andre gjør her. Jeg ville aldri gjort det selv, MEN du gjør det du mener er best for deg og dine =) En positiv ting er jo at han blir vant til andre mennesker og barn, så han slipper å henge i bena dine. Det er det værste jeg ser.
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #137 Skrevet 11. oktober 2007 kjære du! du kan syns alt du vil om hvorfor jeg satte han i bhg så tidlig, PERSONLIG, merk deg det, så syns jeg barn skal gå i bhg! tror mange har godt av det med tanke på utvikling, bl.a. språklig! noen har ikke så mye utbytte av bhg! vi har ikke råd til å leve på en inntekt! thats life! er ikke å komme rundt sånn som vi har det, her vi bor! skjønner godt at noen ofrer det, men jeg kan ikke det! barnet mitt er en som liker mye fart og spenning og syns ikke den leka han har hatt og lekt med i 1 mnd er så spennende lenger! han trenger mye oppmerksomhet og folk som leker med han, er ikke alltid jeg eller far har mulighet til det! da kjeder han seg... min er kanskje annerledes enn din, uten at det er noe galt med noen av de!
jentebanden Skrevet 11. oktober 2007 #138 Skrevet 11. oktober 2007 Syns det begynner å skinne gjennom at det egentlig var du som kjedet deg jeg... Da er det fryktelig egoistisk. Det er nok ungen din som vil lide for dette. Klart han var frustrert for at han ikke fikk til å krabbe, alle unger er det før de får det til. At han til slutt klarte det er ikke barnehagens fortjeneste, men at han fikk øvd nok, og til slutt klarte det. Han var jo i den rette alderen, så det er helt naturlig! Du sier at han lærer mye i barnehagen. Alle barn mellom 6 mnd og et år lærer mye, også de som er hjemme med foreldrene. Det er slik utviklingen til babyer er!!!
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #139 Skrevet 11. oktober 2007 hva med de som ikke har penger til masse leker, babyleker er dyre her jeg bor hvertfall, og har ikke råd til å bruke 2-300 kr på det helt plutselig!!! vi har vært på tur i skog og mark, og ned på bensinstasjonen... stort mer er det ikke akkurat her! da må jeg gå mange timer, hver vei! så sprek er jeg ikke;) anyway, hva far gjør får han velge selv... 2-3 åringer er vi begge mye flinkere med enn små babyer!!
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #140 Skrevet 11. oktober 2007 folk må¨gjerne være krasse, men saklig! det er tåpelig etter min mening å begynne med at jeg bør gi fra meg ungen og at jeg er en forferdelig mor osv... det syns jeg rett og slett blir for dumt!! du kan si hva du vil om babyer som kjeder seg og ikke kjeder seg, jeg står for det jeg sier, jeg tror han han kjeder seg, eller gjorde hvertfall! nå er det litt mer spennende og godt å komme hjem etter en dag i bhg:) at du aldri ville sendt en så liten i bhg, må du få lov til å synes hva du vil om! og det respekteres!
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #141 Skrevet 11. oktober 2007 det er faktisk helt seriøst! jeg ville dra i gang en diskusjon om hva folk mener om foreldre som velger å sette barnet sitt i bhg så tidlig, slik som vi gjorde! men, jeg trodde de fleste var voksne nok til å være tålelig sakelig! jeg skjønner og respekterer andres mening om at det er tidlig, derimot respekterer jeg ikke folk som går på personangrep om hvor dum jeg er og at ungen bør bli tatt fra meg osv...
solstråle69 Skrevet 11. oktober 2007 #142 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg bare lurer - hvorfor valgte dere å få barn?
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #143 Skrevet 11. oktober 2007 så dumt spm, men greit, her kommer det store du har venta på; fordi vi hadde lyst på et barn og elske og se bli voksen og få barn selv osv.....
solstråle69 Skrevet 11. oktober 2007 #144 Skrevet 11. oktober 2007 Ble det anderledes enn du hadde trodd? For med de begrunnelsene du oppgir, så ville jeg tro at du ønsket å bruke mest mulig tid sammen med barnet?
♥Prinzessin♥ Skrevet 11. oktober 2007 #145 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg tror nå helst at det var mamman til tassen som kjedet seg, jeg. Hvorfor ønsker du ikke å tilbringe tid sammen med barnet? Jeg har en 15 mnd gammel jente, og jeg syns hun har blitt stor "altfor fort". Og jeg var hjemme med henne til hun var 13 mnd. Jeg husker utviklingen hennes med glede, og er takknemlig for at jeg har fått vært tilstede ved hver eneste milepæl. Jeg skjønner ikke hvordan du tenker - du prater om kjedsomhet og stimuli. Slikt bør foreldre kunne gi 6 mnd gamle barn. Føler du at du er utilstrekkelig på det området?
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #146 Skrevet 11. oktober 2007 nei...han kjedet seg han oxo skjønenr du... men det er en annen diskusjon som jeg har tatt så mange ganger, at jeg gidder ikke en gang til... har da ingenting med at jeg ikke vil tilbringe tid med han, men jeg føler rett og slett ikke at jeg klarer å gi han det tempoet han selv ønsker... syns oxo han blir fort stor, og er kjempestolt når noen spør om han:) jeg har foreløpig vært den første som ser alt det nye han gjør, så har ikke gått glipp av noe enda, til tross for at jeg begynte å jobbe for 1 mnd siden! når det gjelder å snakke om kjedsomhet og stimuli, sa jeg at jeg syns det virker som ungen kjeder seg en del når han bare går hjemme med meg... akkurat som han syns det jeg prøver å finne på til han ikke er noe morsomt... jeg er vel kanskje ikke noe flink til å finne på akkurat det HAN trenger...men det tror jeg (som mange andre ikke tror her) blir bedre når han blir litt eldre, føler jeg er litt bedre med litt større barn.
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #147 Skrevet 11. oktober 2007 jeg syns det var tøft til å begynne med spesiellt... men ikke for det, jeg klarer helt fint å tilbringe tid med barnet, men han syns nok ikke det jeg prøver å finne til han er noe morsomt, og når han syns det er såpass bra i bhg, syns jeg det er bare fint at han kan få være der og leke og holde på noen timer! jeg er ikke et så forferdelig menneske som ikke vil ha barnet mitt, jeg bare vet ikke akkurat hva et så lite barn liker å leke med! han syns det er veldig morro å danse og "hoppe" osv... men jeg orker da ikke å gjøre det time på time... i bhg er det mer å se på og derfor er han fornøyd med det! sånn ser jeg det...
solstråle69 Skrevet 11. oktober 2007 #148 Skrevet 11. oktober 2007 Så små barn kjeder seg ikke. Da er det noe annet han mangler. Kan ikke si at snuppa på 2 år har kjedet seg en dag, og hun ligger absolutt ikke tilbake i utvikling. Det er lett å se når hun nå har begynt i bhg sammen med andre på sin egen alder. Aner ikke om det har noen sammenheng, men har lagt merke til at de som har gått i bhg ett år allerede, de er mye mer sutrete og grinete enn de som startet nå. Og ikke minst mere kranglete og "bøllete".
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #149 Skrevet 11. oktober 2007 nei nei... mèn hva du vil, jeg vet hva jeg ser!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. oktober 2007 #150 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg vet iallefall at ungen min har kjedet seg mange ganger, men så er jeg ikke typen til å ligge på gulvet å bygge lego i det uendelige da. Jeg tror unger har godt av å kjede seg litt og aktivisere seg selv, Solstråle. Og at unger som begynner tidligere i barnehage er mer bøllete og grinete er jo ikke så rart, ungen din har jo 1 helt år å ta igjen i forhold til å bli trygg, teste grenser og finne ut hvor det står i flokken. Ikke merkelig i det hele tatt. Er ungen min mindre bøllete og sutrete enn din da fordi min begynte enda senere i barnehage en din? HAHA!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå