Gå til innhold

I lys av bhg debatten...


Anbefalte innlegg

Skrevet

værsågod:D le alt du bare orker:)

 

jess da... vettu hva? jeg spurte det spm i hovedinnlegget for morro skyld, for å høre hva folk tenkte om det, og nå har jeg fått vite det! og det er helt greit at dere ler og snakker og alt annet dritt bak ryggen min! det gjør meg ingen verdens ting:)

 

kos dere videre:) god natt! discussion closed!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare minne om at det er få europeiske land som har så gode permisjonsordninger som vi har i Norge. I de landene må de sende barna i bhg fra de er tre mnd. og oppover. Skulle de bare slutte å produsere barn de da, siden de ikke får være hjemme med de det første året?? Bare lurere når jeg ser de utrolig frekke og spydige svarene som HI her får.

Skrevet

Ja, ser på profilen at du er ett år yngre enn meg.

Venner og festing var å foretrekke fremfor babyen din, eller?

Det er akkurat slike vibber jeg får av innleggene dine.

Ignorant fjortisholdning.

Skrevet

Det er stor forskjell på å måtte sende ungen i bhg fordi ein ikkje har noko valg, altså i andre land der ein ikkje får permisjon, ein har kun fått eingongsstønad og har ikkje råd lenger, student som må tilbake osv og det å sende ein baby i bhg fordi ein ikkje gidder å ta seg av sitt eige barn.

 

Ho prøver å begrunne valget sitt med at det er for barnet sitt beste. Det er jo bare sprøyt. Barn trenger ikkje bhg før 3 års alder.

Eit 6 mnd gammelt barn kan ikkje kjede seg, det er umulig. Men det trenger ein mor og far som gidder å ta seg av det.

 

At ho ikkje synst det er kjekt å gå heime med barn, det er ok. Me er alle forskjellige. Men at far går heime, ho i jobb og babyen i bhg, det er jo heilt på trynet. Kvifor er ikkje babyen heime med far? Viss dei har råd til at far er heime og babyen i bhg, har dei og råd til å berre betale for plasen og la babyen vere heime.

 

Ho seier at ho ikkje angrar, nei men det har berre gått 3 mnd. Plutseleg er barnet 10 år og ein lurer på kor tida har blitt av. Og da angrer ein på at ein ikkje brukte tida meir på barnet. Ein får aldri tida tilbake, og når alt kjem til alt så er barnet det mest verdifulle i livet vårt.

Skrevet

Noe i dette innlegget sier meg at ungen sannsynligvis har det bedre i barnehage enn hjemme...

Skrevet

hvis du måtte begynne å jobbe etter 6 mnd så forstår jeg jo at du tok han i barnehage.. men hvis man velger den korteste permen, med full lønn.. så mener jeg ungen ikke trenger å dra i barnehage før han er 9 mnd..?

Skjønner jo at dere ikke klarer å leve på en lønn.. Det får ikke vi til heller, men her begynner snuppen hos dagmamma når han er 1 år. Men syns grunnen du skriver .. at han kjeder seg.. er litt dårlig grunn.. da tenker jeg kanskje at du må gjøre mer for å stimulere ungen din selv... litt lett å bare sette ungen i barnehage av den grunn liksom...

 

 

 

Skrevet

Jeg er ikke av dem som synes at barn under 1 år har det best i bhg, men i dette tilfellet tror jeg nesten at jeg endrer mening. Mangel på tilbud til en 6mnd gammel baby?? Kjeder seg? Har aldri hørt større vås! Brett opp ermene og gjør jobben din, mor!

Skrevet

Enig med JoSoMamsen. Det er sikkert bra for barnet ditt å være i bhg i dette tilfellet.. snakk om fjortisvibber!

Skrevet

Huff.. Det er hvertfall helt sant.. Stakkar lille.. Har det nok mye bedre i bhg'en.. :(

Skrevet

så vidt jeg vet er det en nedre grense på 9 måneder i bhg i norge, så dette innlegget må jo bare være bullshit.. Dessuten skrives det NØT og ikke NØYT

Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det. Dessuten, et lite barn på 6 mnd vet ikke hva "kjede seg" er. Den kan ha det helt supert bare ved å være ved siden av mamma eller pappa uten å gjøre noe som helst, den. Grunnen til at han kanskje sutrer og virker som han "kjeder seg" i helgene, er rett og slett fordi han plutselig har dere der og er redd for at dere skal bli borte igjen. Så små barn kjeder seg ikke!!

 

 

Skrevet

Det er jo det barn gjør! Henger i beina våre fordi de ønsker at vi skal se dem, leke med dem, vise dem oppmerksomhet! Ikke for å være jævlige mot oss....herregud!

Skrevet

I en del tilfeller ligger forklaringen på spedbarnas utrøstelige skriking verken i nakkevirvlene eller i tarmene. Men kanskje er moderne foreldre så innstilt på at det må være kolikk at de noen ganger overser andre løsninger på barnets misnøye. Spedbarna er forskjellige individer med forskjellige behov. Noen trenger mye ro og fredelige omgivelser, ikke minst under amming, og kan bli redde og fortvilet av høye lyder og mye skifte av omgivelser. Andre ser ut til å tåle forstyrrelsene bedre, men trenger kanskje mye stimulans og kan kjede seg hvis de ikke får oppmerksomhet og har noe å følge med på. Søvnbehovet er også svært ulikt fra barn til barn. Noen spedbarn kan sove 20 timer i døgnet, andre trenger kanskje bare 10-12 timer.

 

http://www.helsenytt.no/artikler/spedbarn.htm

 

sånn...barn kan kjede seg! innimellom har jeg ikke mulighet til å sitte å "stimulere" han hele tiden! jeg har prøvd leker og TV og gå rundt i huset med han, senteret et stykke unna, gå masse turer rundt omkring, besteforeldre, svigerinne osv... men når vi kommer hjem er sutring igjen!

 

og til dere som tror jeg ikke merker at ungen kjeder seg nå i en alder av 9 mnd...tar feil!

det er ikke like spennende at mor og far leker med han, som de andre i bhg!

Skrevet

nei, da tar du feil... er en grunn til at det heter 0-6 år i bhg. ingen nedre grense.

Skrevet

jeg syns det var trist å høre at gutten din begynte så tidlig.

Det er ingen babyer på 6 mnd som kjeder seg sammen med foreldrene sine, unntatt hvis foreldrene ikke gidder å stimulere dem, leke osv da!

det er det dummeste jeg har hørt.

 

så ja, jeg syns du var ganske forferdelig nå.

Skrevet

Jeg tror du feiltolker ordet kjede seg i denne artikkelen. Dessuten er det ingen barn som har tatt skade av å "kjede seg" litt, det kan bare være med på å øke egen fantasi og kreativitet. Barn i dag kjeder seg lett fordi de er vant til mye stimulering helt fra de er bittesmå.

Skrevet

Tror ikke du har skjønt at du har en baby, jeg.

Skrevet

Når du syns at andre leker bedre med ungen enn du selv - hvorfor har du ungen da? Du klarer ikke tilfredsstille en 9 mnd. Hva har du tenkt å gjøre når han fyller 3, 4 og virkelig er krevende?

 

Du må ha seriøs problemer med din foreldrerolle. Kanskje du burde gi barnet ditt til noen som setter pris på det. Permanent.

Skrevet

vet ikke helt hva jeg synes om deg. Tror dette er et tulle innlegg.. Men jeg synes det eregoistisk å sende en baby til oppbevaring i bhg. Du skrev at HS anbefalte at du gjorde det. Kanskje dere har et hjemmemiljø som tilsier at det er best for barnet å bli passet av andre mennesker som har mere omsorg å gi? i noen familier er det jo ikke alltid ting fungerer som de skal og da kan bhg være bra for en som er såpass liten. Håper bare de andre barna ikke herjer med han. Har hørt om det.. store unger som bærer de små rundt. noe som ikke alltid går så bra.

 

Synes synd på alle barn som må i bhg før 1.5 år!

Skrevet

Nei, så små barn kan ikkje kjede seg. Men dei er krevandes, og "forlanger" mykje av omsorgspersonene sine.

 

Eg synst synd på deg og på ungen din.

Synst du det er heilt ok at det er andre som får oppleve alle dei første tingene med han og ikkje du?

Synst du det er heilt greit at det er andre som trøster han når han gråter, som er der for barnet ditt og ikkje du?

Synst du det er heilt greit at det er andre som får oppdra ditt barn?

 

Du kjem til å få eit barn som alltid må underholdest, og alltid må ha masse stimuli, ser ut som han er på god veg til det allerede.

 

Så lykke til.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Synes synd på deg som må bruke tida di på å synes synd på snulla mi som altså begynte i barnehagen da hun var 10 mnd!

Skrevet

Synes synd på de som faktisk ikke synes synd på sine egne barn som sendes altfor tidlig i bhg.

 

Selv om jeg ikke hadde hatt mulighet til å være hjemme mer enn et år, så hadde jeg virkelig ikke ment at snuppa vår ville hatt det bedre i bhg enn hjemme.

Skrevet

takk for omtanken. Joda, jeg går stort sett rundt å er trist og lei pga alle disse barna..

 

 

neida. Men jeg synes det er helt meningsløst å ha barn i bhg tidlig. Det er ikke naturlig. og ja jeg synes synd på de som må ha lenger dager i bhg enn foreldrene har på jobb. de er jo så SMÅ. trenger mest tid med foreldrene ennå.

Skrevet

"men når vi kommer hjem igjen,da er d sutring igjen..."

 

Hallo?!? Vi kan jo ikke forvente at barna IKKE sutrer... Så da var du kanskje vel LITE forberedt på hva å ha en baby vil si...

Stakkars,du fikk nok barn for tidlig...

Noen takler d,andre ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...