Gå til innhold

I lys av bhg debatten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva syns dere om meg da som sendte guttungen i bhg når han var 6 1/2 mnd...? må jo være helt forferdelig jeg da? det verste med det hele er at jeg nøyt de timene jeg hadde for meg selv når han var i bhg, nå jobber jeg og far i huset går hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi!!!!! 6 1/2 mnd..? Hi,hi...Jeg er nok litt for "hønemor" til å "gi" fra meg barna mine så tidlig... Men det er jo ditt valg.. Jeg synes ikke du er forferdelig, men jeg hadde ikke klart det...:)

Skrevet

Deg om det! Personlig tror jeg at jeg hadde ventet til ungen selv har litt mer glede av barnehageoppholdet sitt...

Skrevet

kan fortelle det at den lille gutten storkoser seg i bhg, har han gjort etter de to første ukene:) han syns det er direkte kjedelig å gå hjemme med mamma/pappa hele dagen... det merker vi godt på helgene!

merker det på hele ungen at han har det bra med å gå i bhg, for han er sååå blid om dagen:)

og gamlemor..likte ikke å gi fra meg ungen til å begynne med, men skjønte fort at han trivdes veldig godt i bhg, så har ikke hatt noen problemer med det etter de 2 første ukene:)

Skrevet

Hmmm... Angra på at du fikk barn eller? Det er jo noe alvorlig feil når du frivillig sender en unge på 6 mnd i bhg? Eller at barnet har noe spesielle boforhold hjemme, jeg mener: er det i regi av barnevernet at barnet ditt begynte så tidlig i bhg?

Synes desverre ikke det høres "normalt" ut å sende en så liten unge i bhg.

Skrevet

Du spør om min mening så da skal du få den. Jeg synes det er fullstendig idioti!!

Skrevet

angrer ikke et sekund, er kjempeglad jeg for det barnet og er kjempeglad i han:) ikke noe alvorlig feil vettu...:P

ikke noe spesielle boforhold heller her.. barnevernet har jeg aldri vært i kontakt med faktisk...merkerlig?? nei egentlig ikke, gutten får alt han trenger og myyye mer til:) han smiler stort sett alltid, får kos og klem og nuss hver eneste dag(!!!), så mye mat han vil ha (stort sett spiser han mye oxo), DEN maten han liker (spiser jo det aller meste).. han følger kurva si helt fint og er en harmonisk liten rakker som elsker lyder fremfor alt! leker med lyder er stor stas om dagen!:) krabber og reiser seg og "snakker" i et kjør! har KUN fått positive tilbakemeldinger på hvordan vi takler dette og hvor harmonisk og snilt barnet er:) og hvor flink han er til å krabbe, reise seg, bable...

når det er sagt, så er det slett ikke normalt å levere ungen ibhg så tidlig, men våres har hatt godt innbytte av det:) har forresten snakka med andre som har gjort det samme! så det har skjedd før, uten at det er noen barnevernssak...:)

Skrevet

Jeg lurer egentlig bare på hvorfor jeg. Er det en spesiell grunn er du jo ikke forferdelig.

Skrevet

det er helt greit:) med andre ord så er jeg idiot...?

Skrevet

vi merka på barnet at han kjeda seg veldig! oxo var/er vi høyst avhening av å ha plass nå når vi begge begynner å jobbe.. valgte derfor å kjøre innkjøringa på han, og det gikk helt greit! etter to uker var han som en av de andre, helt innkjørt i den lille gruppa!:)

Skrevet

Det er ganske vanlig at babyer på 6mnd begynner å bli krevende. Derfor synes jeg det er ganske ille at dette var grunnen til å sende han i bhg så tidlig!! En ting er om dere begge måtte ut i jobb, men at det var fordi han "kjedet" seg? Ærlig talt.

Skrevet

Ja! Om du valgte å sende din bitte lille baby i barnehagen fordi han "kjedet seg" så virker du i mine øyne rimelig blåst...

Skrevet

er klar over at de er ganske krevende da..var jo ikke derfor jeg sendte han i bhg da! herregud... men vi bor på et sted som er nytt for oss, kjenner ikke så mange her og gutten hadde et behov for noe mer enn bare oss. vi fikk tilfeldigvis plass så tidlig (trodde jo ikke vi kom til å få plass) og valgte derfor å prøve. hadde han bare der i 45 min alene de 2 første ukene... deretter hadde vi fri i noen dager siden han ble forkjølet, og etter det har det gått så fint! hovedgrunnen til at vi tok plass så tidlig er at vi er avhengig av at han har plass når vi begge begynner å jobbe (om to uker)!

Skrevet

hvordan i all verden har du kommet fram til at barnet ditt kjeder seg????????????????? er vel kjedelig å se på at du sitter å ser på days og our lives da tenker jeg.....

Skrevet

sprøtt spør du meg! hva skal du med unger sier nå jeg

Skrevet

hihi:D:D thats a good one:D ja...hadde nok vært det! kjipern at jeg ikke ser på de type programmet, eller sjelden ser på tv da...

vet ikke hvordan det er med deg, men jeg merker når barnet mitt kjeder seg... er ikke lassevis av tilbud for bebiser her og da syns jeg det beste for han var å begynne i bhg... men som sagt før, hovedgrunnen var selvsagt det at vi er helt avhengig av å ha plass når vi begynner å jobbe:)

herregud, ungen har det så bra så!

Skrevet

Jamen du kunne da ha beholdt barnehageplassen til nå uten at ungen måtte ha værtd er!

Sorry, men jeg forstår bare ikke hvorfor folk får barn når de ikke har lyst til å være sammen med de..

Skrevet

Regner med dette er et køddeinnlegg...

Og å si at en liten baby på 6 1/2 mnd krever noen flere enn mamma og pappa er jo helt borti natta... Klart det er kjekt for en 6 mnd. gammel baby å være sammen med andre mennesker av og til, men legg merke til at jeg skriver av og til, ikke flere dager i uken alene i en barnehage...

Skrevet

hvorfor det?? ungen stortrives!!! det visste jeg han kom til å gjøre!!! jeg gidder da vel ikke å hive 7500 kr ut av vinduet for noe jeg mener han har utbytte av!! han viser seg også å bable mer (mer distinkte lyder som ligner mer på ord), motorisk har han utviklet seg mye (ganske naturlig i den aldern da), og fått en større sosial antenne allerede! ungen smiler faktisk mye mer nå enn han gjorde før...:)

Skrevet

Hva jeg synes om deg?

Jeg synes synd på deg. Du har gått glipp av så masse opplevelser du aldri får igjen. Samtidig har du missforstått gleden ved at de blir mer aktive og vil oppleve mer.

Det er ikke noen andre enn deg han trengte da, det var at du tok han med ut på nye ting. Deg trengte han så absolutt.

Skrevet

ikke kødd!!! helt sant:) han har det faktisk veldig bra i bhg, og ser da ingen grunn til at han skal være hjemme når han kan gå i bhg og ha det morro dagen lang. nei, han hadde nok ikke trengt mer enn oss, men han viste tydelig at det var kjedelig hjemme og at han ville ha litt større utfordringer. jo, det kunne han gjøre fra 6 mnd!

og så det er sagt så er ikke jeg den første som gjør det her...:)

Skrevet

Ja det er tydeligvis der vi er fryktelig uenige.. Jeg tror ungen din hadde utviklet seg helt likt om han hadde vært hjemme hos mamman eller pappan sin og fått stimuli der. Hive 7500 kr ut av vinduet? skulle gladelig betalt de pengene om det betydde at jeg fikk være mer med min lille elskling.

Små babyer hører hjemme i trygge omgivelser sammen med foreldrene sine.. Har man ikke tid og ork til å ta vare på barna sine når de er små så burde man ikke få barn.

Skrevet

men det er helt greit:) lov til å ha andre meninger enn meg:)

Skrevet

Signerer Intensity.

også synest eg synd på ungen som blir så totalt overstimulert.

Er redd du kjrm til å angre på dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...