meg & to små vampyrer Skrevet 10. oktober 2007 #26 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg husker da min gutt var 6 mnd holdt jeg på å gå i veggen av kjedsomhet hjemme og om vi får flere barn håper jeg at jeg og faren kan dele mer likt på permisjonen. Jeg trenger andre sosiale ting enn barn for å fungere godt. Folk mener sikkert jeg er gal også.
mammaen til 2 goinger♥ Skrevet 10. oktober 2007 #27 Skrevet 10. oktober 2007 Det er ditt valg, men jeg hadde aldri klart å sende min datter så tidlig i barnehagen!
Solskinnsdag Skrevet 10. oktober 2007 #28 Skrevet 10. oktober 2007 I mine øyne så er du en mamma som ikke tenker overhodet på det beste for ditt barn. Det er nå han trenger mamman og pappan sin som aller mest, kjære vene, dagen da han krever å få begynne i en barnehage kommer da endelig tidsnok. Nå blir det da bare ALT for mye intrykk der for en liten baby.
lilletass og meg Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #29 Skrevet 10. oktober 2007 det er da vel ikke snakk om å ikke ha tid eller ork da! han kunne godt vært hjemme, men vi valgte å prøve å se hvordan det gikk, hadde vi sett det gikk rett på trynet så hadde vi hivi de pengene ut av vinduet og prøvd igjen! vi brukte god tid på innkjøring, og to uker tok det før jeg gikk fra han lenger enn 45 min... egentlig blir det jo nesten 3 uker da, fordi jeg ville ha han hjemme når han var forkjøla. når det er sagt så er jeg mye sammen med barnet når jeg er ferdig på jobb nå! og henta han jo tidlig og leverte seint før jeg jobba oxo.. har begynte med litt lenger dager nå siden det ikke er så lenge til fars perm er over oxo:) oxo du..han er veldig trygg på bhg:) det merker både vi og bhg-personalet:)
lilletass og meg Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #30 Skrevet 10. oktober 2007 han ble nok ikke overstimulert nei... men skjønner tankegangen:) angrer ikke heller:) det er 3 mnd sida han starta nå
solstråle69 Skrevet 10. oktober 2007 #31 Skrevet 10. oktober 2007 Hvorfor fikk dere barn? Og hvordan i all verden kan en baby på 6 mnd kjede seg? Da må det bli utrolig lite stimulert av foreldrene! Trenger vel IKKE si at jeg blir utrolig provosert!
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #32 Skrevet 10. oktober 2007 Huff... Saken er at når man får barn er det faktisk foreldrene som har ansvaret for att barnet skal trives,ikke kjede seg og få stimuli... IKKE bhg i en alder av 6 mnd... Stakkars lille... Du angrer kanskje ikke,men du har INGEN peil på hva lille tassen din synes om d... Hilsen ei som fortsatt går hjemme med en gutt på 2 år,vi har sååå god kjemi,han er verdens mest tillitsfulle gutt og sååå glad i mamma,pappa,søster og slektninger... Og nei,han er 2 år,men kjeder seg ikke... Leker med andre og koser seg hver dag...
kvarken Skrevet 10. oktober 2007 #33 Skrevet 10. oktober 2007 det er ganske vanlig at man får tilbud om bhgplass lenge før ungen er et år gammel. det er også derfor slik at en god del foreldre takker ja til denne plassen og velger å bruke denne så fort som mulig pga ikke alle har råd til å bare ha en bhgplass men ikke bruke den.man betaler tross alt for den. da kan man like gjerne satse på en lang innkjøring, noe som er veldig heldig barnet, og får en skånsom overgang fra hjemme til et nytt miljø. ingen barn har skade av dette selv om de er seks mnd. det er på en småbarnsavelding opptil flere barn under 1 år. det er tross alt fra null til tre års avdeling det heter. de aller allere fleste folk som jobber i bhg er også flinke med barn og barna er helt trygge og stortrives i selskap av andre. det er jo som i bhgyrket som i alle andre yrker også, noen som aldri skulle ha jobbet der, men slik er det overalt. ungen blir ikke overstimulert av dette heller, men lærer fortere og får dra hjelp av andre på sin avdeling som enten er like gamle eller som er ett eller to år eldre. lærerikt og spennende for barna.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 10. oktober 2007 #34 Skrevet 10. oktober 2007 hva jeg synes om def?. synes at sånne som deg aldri burde fått barn og at du er en komplett IDIOT, ut i fra hva du har prestert å si gjennom denne tråden.
kvarken Skrevet 10. oktober 2007 #35 Skrevet 10. oktober 2007 jeg synes heller at er barn på to år som ikke går i bhg er værren enn en på seks mnd som gjør det. den på to år lærer ikke å forholde seg til andre like godt som de i bhg gjør- dele lekene sine, dele voksne, vente på tur, osv. alle har utrolig godt av det. og ingen skadeliggjør barna sine ved å sende de tidlig i bhg. det er fra 0-6 år, og det vil si at en på seks mnd fint kan gå der uten noe problem. og det er ikke fordi mamma er dust, men fordi hun faktisk må jobbe. og han har ikke vondt av det.
lilletass og meg Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #36 Skrevet 10. oktober 2007 herre min jesus... jaja... det får du mene:P kos deg med den trangsynte oppfatninga:D det endrer seg nok skal du se:)
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #37 Skrevet 10. oktober 2007 Poenget er vel at Hi i denne tråden ikke MÅ jobbe.....
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #38 Skrevet 10. oktober 2007 kvarken ikke enig... Da får en heller søke om bhg da ungen er 12 mnd da... HVIS de ikke får plass da,så får man ta ulønnet permisjon til han får bhg plass. Og heller senke kravene sine i mens... Jeg sier IKKE at bhg tantene ikke er flinke,men små barn (babyer) trenger sine foreldre,og den tryggheten de gir...
lilletass og meg Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #39 Skrevet 10. oktober 2007 skal vi ta det hele om om igjen? vi ville ha barn, det fikk vi. vi bor på et sted med dårlig tilbud for bebiser, derfor får vi ikke tatt han med på allverdens morsomme saker! må langt unna for å f.eks gå på babysvømming. så jo, kjenner mitt barn såpass at jeg skjønte at han kjedet seg! prøvde så godt jeg kunne å gjøre det som var mulig, men med lite hell. gutten har/har hatt et stort behov for stimuli som vi ikke har klart å tilfredsstille på best mulig måte, valgte derfor å ha han litt i bhg!
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 10. oktober 2007 #40 Skrevet 10. oktober 2007 spedbarn trenger mammaen sin. hvis ikke man har tid eller ork til å være borte fra jobb ett års tid, får man heller la vær å få barn.
lilletass og meg Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #41 Skrevet 10. oktober 2007 det er flott og fint sånn som du gjør med barnet ditt! men på den andre siden så trenger det ikke være så ille det jeg gjør heller... man må se ting litt fra andres øyne oxo:) syns kanskje det ble vel usaklig; men tror jeg har såpass peil at jeg bare får positiv tilbakemelding! når det er sagt syns jeg 2 år er for lenge igjen, flere som påpeker hvor vanskelig det er å innkjøre en sånn i bhg når de blir så gamle. uansett, så er smaken som baken; noen vil gå hjemme med barna andre vil ikke. uansett så hadde ungen begynt i bhg nå! nå er han 9 mnd!
Mrs. Bouquet Skrevet 10. oktober 2007 #42 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg tviler på at det var babyen som kjedet seg, tror vel heller det var du som gjorde det. Et 6 1/2 mnder. gammelt barn har ikke behov for lassevis av tilbud med aktiviteter. Jeg mener det positive for så små barn ikke veier opp for det negative med å gå i barnehage. Men alt i alt, barnet ditt har kanskje godt av å gå i barnehage om du mener du ikke klarer å stimulere h/n såpass at det faktisk blir kjedelig hjemme.
lilletass og meg Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #43 Skrevet 10. oktober 2007 men kjære vene...hva med de som ikke har råd til å ta ulønnet perm da?? jeg hadde selvsagt gjort det om jeg hadde råd, men hadde ikke råd til mer enn de 44 ukene vi... vi gir oxo barnet vårt den beste trygghet han kan få!
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #44 Skrevet 10. oktober 2007 SÅ DU MENER AT MIN 2 ÅR GAMLE GUTT HAR VONDT AV Å IKKE VÆRE I BHG? HER KOMMER JO NETTOPP SAKEN JEG BRENNER LITT FOR-MÅ UNGENE I BHG FOR Å LÆRE,LEKE,VÆRE MED ANDRE,DELE LEKER,OSV???? HEHE,NEI... JEG ER MED SØNNEN MIN I ÅPEN BHG FLERE GANGER I UKA,HER LÆRER HAN Å DELE,LEKE MED ANDRE,VENTE PÅ TUR,SYNGE,GÅ UT PÅ TUR OSV... OG VI HAR ETT SOSIALT NETTVERK ELLERS,SÅ HAN HER ER MINST LIKE FLINK SOM ANDRE BARN PÅ SAMME ALDER... SÅ DA ER DET NOK NOEN HER SOM ER FOR DÅRLIGE TIL Å OPPDRA SINE BARN-HVIS DE MÅ HA ANDRE TIL Å ORDNE OPP FOR DEM................ min mening bare:-)
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 10. oktober 2007 #45 Skrevet 10. oktober 2007 å nei han fikk ikke vært med på babysvømming, babysang, lekeland osvosv. uff da, han må ha kjedet seg veeeldig. SPAR MEG! tror heller det var dere som foreldre som feilet, ikke aktivitetstilbudet til spedbarn i kommunen du bor i som var for dårlig.
lilletass og meg Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #46 Skrevet 10. oktober 2007 neida..du har nok litt rett, jeg syns ikke det var sånn kjempemorro å gå hjemme dag etter dag med gutten. forresten....herregud for en fokus på at han kjeder seg da...:S jo, jeg vet da at han ikke syns det var så spennende hjemme lenger! jeez... selv om noen mener jeg ikke gjør det, så kjenner jeg ungen min godt!
Ouagadougou Skrevet 10. oktober 2007 #47 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er enig i de som skriver at barn på 6 mnd ikke kjeder seg. Min jente på 10 mnd kjeder seg ikke når hun er hjemme om dagene - vi er litt ute, danser og hører på musikk osv. Hun trenger ikke mer.. Men jeg synes det er veldig rart at man får ha fødselspermisjon dersom man sender barnet i barnehagen. Er ikke det poenget med permisjon da? At man skal passe ungen? Jeg synes man burde miste resten av permisjonen dersom barna gikk i barnehage (og da snakker jeg selvsagt ikke om innkjøring på et par uker eller evt svært korte dager)
Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #48 Skrevet 10. oktober 2007 Ikke råd? Så vidt jeg vet har man idag 3300 i kontantstøtte,pluss barnetrygd... Og hvis da mannen tjener penger-så burde faktisk alle klare d... Vi har stoooort huslån,og en inntekt og vi greier d............. Men senker kravene ellers som sagt..
lilletass og meg Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #50 Skrevet 10. oktober 2007 sinna da? ikke bruk så mye energi på det da! men jeg og flere mener at barn har godt av å være i bhg. du må jo selvsagt få lov å ha din mening...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå