Idun<3tosmå<3 Skrevet 23. september 2007 #101 Skrevet 23. september 2007 Nei, legger ikke tempen inn på FF, gjorde det tidligere en liten stund, men ble så mye stress... Har en liten bok der jeg skriver alt fra temp, til EL-smerter, hvordan mens utarter seg dag for dag osv... Veldig greit å se tilbake på hvordan syklusene har vært! Slapp hleg hørtes digg ut Stjernetitter!! Det skal jeg ha neste helg, da er jeg hjemme alene, har "fri" fra jobb (har vakt, men håper jeg slipper inn å jobbe). Så da skal jeg starte med julegvae lagingen! Blir endel hobbykvelder frem mot jul ja! Greit å starte tidlig, så slipper jeg stresse rett før jul! Ingen ting er så kjekt som å gå i byen tre dager før jul, kun for å drikke kaffe og kose oss!! Det anbefales!!
Gjest Skrevet 23. september 2007 #102 Skrevet 23. september 2007 Ja, det har jeg også tenkt å få til denne julen! Bli ferdig med alt tidlig.. Samboeren min drar ut 11. desember, så vi kommer til å pynte og feire jul før han drar ut, så kommer jeg til å feire en gang til med min familie.. Nå driver han å lager kjøttkaker, mens jeg sitter her å gjør ingen ting! Godt å ha han hjemme ja! )
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 23. september 2007 #103 Skrevet 23. september 2007 oj, er vi alerede i gang med julestria?? Jeg koser meg ved tanken! Min kjære har reist ut igjen, men nå bare en kort periode. Heldigvis. Men sansynligvis mindt under EL! Jaja. Men vi kan ikke gjøre noe med det, og må bare glede oss over tiden vi to får sammen også. Hva tenker dere om julibarn? Jeg lurer på om jeg har lyst å hoppe over den mnd? Det er kjedelig for barn å ha bursdag midt i sommerferien, og det er mye ferieavikling på sykehusene. Tenker dere på dette? Morelli. Samboeren min var heller ikke "klar" over at han burde prioritere meg når han først kom hjem. Jeg sa det bare til han at "selvfølgelig må jeg være førstepri når han kommer hjem, men at han også må få møte sine som han vil." Da skjønte han at han måtte det. Når vi har hatt lite tid sammen, pleier vi å møte andre sammen (at han ikke går ut alene men at jeg også er med). Og så må jeg naturligvis akseptere at han går ut med sine. Jeg vil jo ha en sosial mann med eget nettverk. Vi brukte litt tid på å innarbeide dette, men nå funker det veldig fint.
Hemmeligheten Skrevet 23. september 2007 Forfatter #104 Skrevet 23. september 2007 Hei.. en stund siden jeg har vert her nå men bra dere holder liv i tråden. Jeg venter på mensen og vil komme i gang med første pp!! Vi har første sikkelige pp nå i oktober men jeg syns syklusene bli lenger og lenger. 28 - 29 - 30- 32 sist var jeg sikker på at jeg flytta mensen med psyken for det var en ørliten sjangse for at jeg kunne være gravid. Men nå er et verfall ingen grunn til det. håper mensen kommer i morgen så vi kan begynne på en ny mnd!! Morelli: kjedelig med en som ikke prioriterer deg først. men det beste er nok å ta en prat om det. Selv om det blir per telefon. Jeg tror at fremover kommer mange ting til å skje per telefon. Face to face er vanskelig med en mann som er så mye borte. Da har du tenkt på det i en mnd før du nevner noe til han. Stjerneklar- jeg stemmer for julibarn, men jeg jobber i skoleverket da. For oss er det supert. Du kan jobbe nesten helt ut (om formen holder da selvsagt)og begynne å jobbe når skoleåret begynner.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 23. september 2007 #105 Skrevet 23. september 2007 TauZa? Skal du ikke ha noe permisnjon nesten?? Eller mener du kanskje året etter? Åh, permisjon.... gravid... babyklær... prøve.prøve.... Begynner å få litt prøvd-for-lenge-nykker.... Ikke at siden april er så vannvittig lenge... men begynner å merke det ja.... Og når man ikke har helt stabil syklus, og man ikke vet akkurat når gubben er borte eller hjemme fremover, blir jeg litt lost tror jeg... Teller jo dager osv, men jeg har ingenting fast å forholde meg til liksom..... Vet jo sånn ca når EL og TR er, men aner ikke om gubben er borte eller hjemme da.... Vet jo at han kun er borte 2 uker av gangen i utgangspunktet... Men ikke NÅR.... Aaaaah, jeg blir gal..... Har EL om ca to uker, om 1 uke er gubben på påperiode, og da kan han stikke når som helst... Drar han med en gang rekker vi d ikke, men om ha drar uke etter rekker vi d.... Jeg vil vite NÅ...... blæææh! Sorry at jeg syter, men av og til er det litt tungt..... Blir nok bedre i mårra!
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 23. september 2007 #106 Skrevet 23. september 2007 Skjønner det godt, Trulte. Kjedelig å aldri vite, jeg har det også slik at jeg ikkje vet eksakt utreise eller når mesen kommer.. Men jeg tenker slik at skjer det så skjer det. Orker ikke stresse med å treffe, men gjøre det når vi har lyst. Ubeskyttet, og så klaffer det vel en gang. Nyter også tiden før det skjer. Jeg har mye å gjøre fremover, bli ferdig med studier for eksempel, planlegge bryllup (!), gleder meg over at vi har livet foran oss, og alt det vi skal gjøre i fremtiden.. Så håper jeg det kommer glade, velskapte barn uten at vi må jobbe så mye for å få dem. Når vi i fremtiden har fått barna våre og så ser tilbake på denne perioden, vil vi forhåpentligvis føle at alt skjedde til rett tid!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 23. september 2007 #107 Skrevet 23. september 2007 Takk for fine tilbakemeldinger jenter. Har en spesiell kjærste når det gjelder samtaler. Tidspungtet passer aldri for han, hehe.. Enten passer det seg ikke å ta "sånt" over tlf, eller så var det dårlig gjort å ta opp "det" samme dag eller BARE noen dager etter han har kommet hjem/før han drar...Skjønner dere eller!!!!!!! Vanskelig fyr,hehe!! Jeg har aldri hatt problemer med å prate om ting som plager meg noen gang, men med sambo er det faktisk ikke lett. Det kan fort bli ett problem. Han vinner alltid diskusjoner osv..jeg må nesten alltid gi meg så det ikke blir noen storkrangel ut av diskusjonene..Kjipær´n...men det skal nok ordne seg. Må jo brate prate om det, hehe.. Vi har jo et barn sammen også, så det er jo ikke mest for min skyld at han burde holde seg mere hjemme (på fritiden) men for sønnen sin del. det syntes jeg er litt spesielt i grunn..Men får vel prate mer om det også ;o) Trulte: Er lov å syte en gang i blandt. Derfor vi har hverandre her inne. Ikke sant?? På godt og vondt:-) Stjernaklar: Skal du gifte deg??? Såå koselig da!! Når? Heldiggris!! ;o) Og den innstillinga du har tror jeg på. Tror det er mye lettere å bli gravid hvis man ikke fokuserer så mye på det. Derfor jeg ikke gidder sånn temping og El tester osv...Tror jeg hadde blitt stressa av det. Ha sex å kos dere. Ta ting som det kommer. Det er nok mitt tips i dag. Ikke det at jeg er så langt i pp selv(så kan virkelig forstå dere som har prøvd leeeenge!!) Men det er jo sikkert lett for meg å si som allerede har en sønn og jeg er fortsatt ung og har gooood tid. Så skjønner virkelig dem som har håpet på full klaff i flere mndr/år. Og hvor klokka begyner å tikke i fht alder.. Ikke lett det der. Er jo så urettferdig. Noen blir gravide med en gang, mens andre må slite skikkelig. Noen tar t.o.m abort, mens andre helst bare ønsker barn så sterkt. Nei, verden er urettferdig dere!!! Nok et langt innlegg fra meg, hihi...Klarer liksom ikke å stoppe å skrive..hehe...akkurat som pratinga det. Jeg skravler alltid høl i hue på folk, hahaha!!! :-D Sov godt alle snupper. Dere er så utrolig søte alle sammen
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 23. september 2007 #108 Skrevet 23. september 2007 Hei igjen Morelli, sendte deg en PM.. Kjedelig å ikke kunne diskutere ordentlig med kjæresten. Vet alt om det i forhold til tidligere kjærester. Hvis det aldri passer for han for en diskusjon, kan det være han er redd for å krangle og føler seg usikker. Kjedelig at du må gi deg for å unngå storkrangel, da sitter du sikkert ofte igjen med en følelse at dere ikke fikk løst floken. Tror det er veldig viktig å forholde seg saklig. Ikke si "DU gjør alltid/ aldri slik og slik../ Du prioriterer oss aldri/ du har aldri tid til oss", men si heller at "jeg er så glad i deg, og har så lyst at vi skal være så mye som mulig sammen med deg./ Det er så godt å være sammen med deg, og det har blitt så lite tid i det siste. Kan ikke vi osv". Vet det er vanskelig når det blir høy temperatur, men viktig at han ikke må sette seg i forsvarsposisjon. prøv heller å få fram hva du vil og føler, ikke hva han ikke er god på. Skjønner? Ikke lett å forklare skriftlig. Det går også ann å avtale at de første kveldene skal dere være sammen, og så kan han disponere noen dager slik han vil. Samme med deg, og da er han hjemme med gutten deres. Du er heldig som har en sønn! Det må være godt å vite at du kan få barn mens man holder på! Sov godt jenter!
Gjest Skrevet 24. september 2007 #109 Skrevet 24. september 2007 Ja, i vårt forhold syntes jeg også at det er vanskelig å prate, vet ikke hvorfor, men tror det er fordi jeg for første gang er sammen med en som jeg virkelig er redd for å miste. Så sier ikke han så mye heller da, vet ikke om jeg skal bare ta sjansen å diktere kravene mine for han eller hva jeg skal gjøre.. Det kom opp et tema i går kveld som vi ikke fikk diskutert ut da. Jeg er redd for at jeg skal bli en sånn kjæreste som han må gå å gjemme alt mulig for. Men på den andre side, så er ikke jeg vant med å være så pysete heller da! Enig med deg, stjerneklar, at en må prøve å si ting slik en helt mener det, uten å anklage. Men jeg mister hodet, så prater jeg bare masse følelse-tull som jeg ikke skjønner selv engang, så da skjønner i hvert fall ikke han det! He, he.. Uffa meg..
Titter Skrevet 24. september 2007 #110 Skrevet 24. september 2007 Her har det skjedd ting!! Morsomt at tråden vår er så aktiv!! Dette med diskusjoner og å prate om vanskelige (og mindre vanskelige) ting er ikke bare lett med kjæreste som jobber på havet nei... blir lett "upersonlig" når man tar det over telefon, og man mister kropsspråket og de signaler det sender ut! Her i huset bruker vi ofte den første kvelden sammen, bare vi to. Da lager vi/går ut å spiser en god middag og snakker om både hyggelige og vanskelige ting. På denne måten får vi "tatt igjen" og snakket ut om det vi har tenkt på mens vi har vært fra hverandre:) Ellers så var sambo ikke vant til diskusjoner eller bare det å snakke om litt vanskelige ting fra sitt barndomshjem, mens jeg var veldig vant til det....dette var en "kræsj" mellom oss i begynnelsen og som gjorde seg ekstra gjeldende da vi flyttet sammen! Han ville bare koste ting under teppet og trakk seg unna hver gang noe ble tatt opp til diskusjon, eller lot meg få viljen min....han er en mann av få ord i slike situasjoner! Kan høres ut som en god situasjon å få viljen sin hver gang, men det var det overhodet ikke!! Jeg må få snakket ut om ting eller diskutert det når det er uenighet omkring noe, bare for å få det ut av systemet. Så etter en stund fikk han klar beskjed om å begynne å yte litt motstand og fremme sine meninger også hvis dette skulle fungere....huff, plutselig hørtes jeg ut som den kranglefanten!! Men der er jeg altså ikke.....må bare ha noen som kan holde meg i ørene av og til:) Uansett, det har vært en lang prosess, men enden på visa er at nå snakker vi mer åpent og ærlig, og begge kan ta opp ting til diskusjon! Jaja...dette med lange innlegg ja! Tror jeg også lider av det syndromet som gjør det vanskelig å stoppe skrivinga.... Og så koselig at dere har begynt med juleforberedelsene! Jeg har egentlig som mål hvert år å være ferdig med de aller fleste gavene til 1.desember, slik at hele adventa kan gå med til baking, pynting, invitere venner på gløgg og pepperkaker, se adventskalenderen på tv hver kveld og bare nyte den gode tida adventa og jula er:) Åh, nå kjente jeg et lite stikk av julestemning altså!! Tror jeg må begynne med litt hobby-ting jeg også!! Ha en strålende mandag da jenter!!
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 24. september 2007 #111 Skrevet 24. september 2007 Dytt!! Ps. når er deres ikm? Regner med å ha EL i slutten av september, og ikm i midten av oktober. Men fordi min er ute, tviler jeg på at det blir noe denne måneden. hva med dere?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 24. september 2007 #112 Skrevet 24. september 2007 Iom at syklusen min variere så veldig så vet jeg ikke helt.... Tre ganger hadde jeg EL på dag 21 ca, men sist gang måtte jeg hatt før, da mens dukka opp på dag 28 mot dag 31 tidligere.... Har starta å tempe denne måneden... Men tempen har vært så høy... Nesten så jeg har feber, hehe.... Så jeg regner med EL kommer om en til to uker kanskje..... og mens 11 dager etter det.... Også aner jeg jo ikke om gubben er hjemme og d blir noen prøving.... Han kommer hjem om en uke, så om EL er tidlig er det håp! Drog fra meg i natt.... Så nå er jeg første kvelden alene på fem uker... Litt uvant.... Men det er jo bare for ei uke, så ingen sure miner:)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 24. september 2007 #113 Skrevet 24. september 2007 Stjerneklar: Det er klart. Skal si deg jeg prøver, men jeg kan vel bli litt ivrig i diskusjoner,hehe..OGSÅ har jeg så innmari lett for å gråte når det blir alvorlig. Jeg er veldig følsom på følsomme temaer. På godt og vondt. Ulempen er at jeg gir meg fordi jeg ikke vil gråte, eller så klarer jeg ikke å få fram det jeg vil. Har kjempe-problemer med å ordlegge meg "riktig" i slike situasjon. Og der er han flink!! Jeg får ikke fram det jeg virkelig mener.. Men å skrive, da får jeg ut ALT!!! Skulle bare ønsker vi unne tatt hele diskusjonen på melding, haha!! :-) (det var en fleip,hihi) De første dagene pleier vi også å ha sammen. SELVFØLGELIG!! Han drar ikke på tur før to uker etter hjemkomst, men alikevel..er mest for gutten vår sin del at jeg reagerer på at det virkelig er det han vil!! Mulig jeg er litt streng. Tror han syntes jeg er det...men hører stadig av venner at jeg bare er dumsnill..og at han bare skulle visst hvor heldig han er...men vet ikke jeg. ...liker å være snill jeg!! *engel*....hihi Elisabeth: Jeg er utrolig flink til å gi andre "gode" råd, men om jeg er like flink til å følge dem selv er en annen sak;) Jeg vil bare si at du IKKE må være redd for å komfrontere kjærsten din med hva du mener. Syntes han du er for "teit" pga det, er han ikke verdt å satse på tror jeg...Han tar deg jo for den du er!! Og jeg tror uansett han ikke går fra deg fordi du sier hva du mener. Tverdt i mot. De fleste liker nok damer som har litt bein i nesa;) STÅ PÅ! Er så merkelig..hehe..jeg sitter med et bilde i hode om hvordan hver og en av dere ser ut. Er så rart... Deg Elisabeth ser jeg for meg lang og slank, med kort, mørkt hår...hmm...er sikkert helt på jordet, haha!!! Og stjerneklar: Ser for meg deg som akkuart passe høy, ikke tykk og ikke tyn (hvis du skjønner) og kjempeblid!!!Lys med blå øyne..Sikkert helt på jordet her også!? (ja, jeg er litt smårar,haha!!) Hvordan ser jeg ut da tro?? ;o)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 24. september 2007 #114 Skrevet 24. september 2007 Morelli er lita og mørk, med brune øyne:) Elisabeth er høy ja, men rødt langt hår tror jeg.... Stjerneklar tror jeg har mørkt brunt hår..... Stjernetitter er også lita, men har lyst hår.... hehe, aner ikke hvorfor.... Elibabeth tror jeg er en ledertype, mens Stjernetitter er sånn snill med alle-jente....
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 24. september 2007 #115 Skrevet 24. september 2007 Enig, tror Elisabeth er ledertype! - mørk blond, passe høy (rundt 174?) og atletisk! Morelli tror jeg er passe slank og passe høy, mørkt hår. Stjernetitter er livlig, litt lita og lys, Trulte... hm. mørk, passe høy, passe slank.. Haha, dette var morsomt!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 24. september 2007 #116 Skrevet 24. september 2007 HAHA..så morsomt!!! Gidder ikke å si fasiten enda...må høre hva andre tror også:-D Trulte...hmm...pga nicket får jeg inntrykket av du er litt rund..litt kraftig asså...og lys?! Blond..med langt hår..Utadvent.. Stjernetitter tror jeg er mørk med lang hår og brune øyne..Ei litt sjenert ei kanskje?? Jeg tror ikke Elisabeth er noen direkte ledertype, men hun vet å si i fra. Hun er sånn midt i mellom hun..ikke sjenert og ikke alt for utadvent;) Gleder meg til å høre fasit dere!!!! ...men vent litt da...så alle kan prøve seg,haha!!
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 24. september 2007 #117 Skrevet 24. september 2007 Haha, ja kjempemorsomt!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 24. september 2007 #118 Skrevet 24. september 2007 Hehe, spennende!!! Elisabeth!!?? Hvor er du???
Idun<3tosmå<3 Skrevet 24. september 2007 #119 Skrevet 24. september 2007 Vi får ta en ordentlig presentasjonsrunde til slutt da kanskje, hvordan vi ser ut, hva vi jobber/studere med og hva vi gjør på fritida osv....
Titter Skrevet 25. september 2007 #120 Skrevet 25. september 2007 Oioioi, dette var artig dere:) Noen er nærmere enn andre i tippingen, men jeg kommer ikke med fasit enda.....! Nå vil jeg også prøve meg:) Elisabeth: Du er mørk ser jeg for meg, kanskje med litt rødlig halvlangt bølget/krøllete hår...ikke så veldig høy, men med kvinnelige former hvis du skjønner...ikke tykk, men heller ikke tynn. Og så er du flink til å høre på andre og gi gode råd! Trulte: Du er lys, men ikke helt blond og jeg ser for meg at du er litt lita, men ikke kjempetynn... Du er en livlig jente som har mye du skulle sagt (på en positiv måte:)! Morelli: Du er lys og lita! Har mye energi og liker at det skjer litt rundt deg...er flink til å følge med på hva andre sier og skriver, og lever deg inn i andres situasjon:) Stjerneklar: Du er ganske mørk, ikke så veldig høy, men slank... Og så er du en snill og rolig jente, avbalansert og med godt humør! TauZa: Du har lyst/halvblont hår og er ganske høy... Du er en positiv jente som står for det du mener, men som tar hensyn til andre! Vel, dette var mitt inntrykk av dere andre.....merkelig hvordan man danner seg et inntrykk på bakgrunn av det man skriver! Det er sikkert helt på jordet, men vi vet jo alle at det er ikke utseende som teller!! hihi....og dere er i alle fall supere, uansett hvordan dere ser ut!! Jeg stemmer også for en presentasjonsrunde til slutt:) Nå må jeg på skolen, men gleder meg til å komme hjem og lese videre på denne tråden!!
Gjest Skrevet 25. september 2007 #121 Skrevet 25. september 2007 He, he.. Dette var gøyt! Jeg har det litt travelt, så jeg må legge inn mine gjettninger senere. Det er i hvert fall noen som har heltrett ang meg. da! Skal til akupunktør jeg nå, håper hun kan fyre igang EL!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 25. september 2007 #122 Skrevet 25. september 2007 TauZa ja, deg glemte jeg i slengen her oppe, du er sånn som hører på alle og bryr deg om at folk har det bra tror jeg, også har du verdens lengste tålmodighet kanskje? Du har rødlig hår, er verken høy eller lav.... Håper EL blir fyrt i gang Elisabeth! Kryssr bein og fingrer her jeg sitter hjemme alene og kjeder meg litt.... Nå må jeg lage meg noe mat, det er litt kjedelig når amn er alene... Blir ofte lettvint mat da ja.... uff uff ferdigmat....
Titter Skrevet 25. september 2007 #123 Skrevet 25. september 2007 Hei igjen:) Håper el får fart på seg nå Elisabeth!!! Jeg skal krysse fingrene (men ikke beina) for deg:) Trulte: Ja, det er utrolig kjedelig å bare lage mat til seg selv.....her i huset går det mye i ferdigmat når sambo er borte! Og så skulle jeg bare si at jeg reiser bort i morgen og blir til torsdag, så jeg får komme med min presentasjon av meg selv da.... Gleder meg allerede til å komme hjem for å lese deres presentasjoner av dere selv! Og hvilke tanker Elisabeth har om oss da.....thihi:) Ha det fint så lenge jenter!
Gjest Skrevet 25. september 2007 #124 Skrevet 25. september 2007 Jessda, får håpe det! Hun sa heldig vis da jeg kom at nå får vi sette inn alle kluter på å få igang eggløsning. Så jeg slapp å si noe.. Å gå til den akupunktøren er det beste jeg har gjort i denne prøvingen altså.. TauZa: Tror du er passe høy, slank, utadvendt og blond/stripet, men naturlig av utseende. Og atletisk. Litt sånn typisk norsk jente. Tror du er en sånn person som kan tilpasse deg lett og vil heller være i aktivitet enn å være hjemme. Trulte: Tror du er søt og med en rolig personlighet, ser for meg at du heller vil være hjemme enn å gå på byen, kanskje du har noen litt sånne sære hobbyer som scrapbooking eller noe.. Ser for meg at du ville trives som husmor. Ikke bli sur nå da! He, he.. Stjernetitter: Jeg tror du er veldig tynn og liker litt sånne hippy-klær. Kanskje støvler og store sjal og sånt. Så er du sikkert kommunebrun av hårfarge, men farger eller bleker det eller noe. Så er du impulsiv og aktiv. Morelli: Du er sikkert sjefen i huset, kanskje du har briller og liker hunder. Du er sikkert mørk, kanskje litt stor i størrelsen, men har ikke kompleks for det. Så bruker du sikkert ikke sminke, og liker heller ikke jenter som bruker for mye sminke, og er "jålete" og dum. Har jeg glemt noen??
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 25. september 2007 #125 Skrevet 25. september 2007 TauZa ja!!! Det er et tegn på at du må komme oftere inn her:-) Jeg tror du er høy og lys jeg;) Langt hår og sjarmerende..:-)hmm...eller er du mørk? ehh...nei, tror du er lys jeg;) Ang presentasjon... kan vi ikke bare si at alle skriver noe,litt eller MASSE om seg selv her i løpet av torsdagen da? Så rekker de fleste å tippe om oss andre, også rekker du, Stjernetitter å komme deg hjem. Hehe....så har HVERTFALL jeg noe å se fram til, hihi...Dagene nå er så utrolig kjedelige. Kjenner nesten at jeg blir litt deppa:-( Vennenne har sine ting å ta seg av og det samme med familien. Og her sitter nå jeg å venter på min kjære. HATER å vente!!!!!!! (utolmodig sjel,hehe;-) ) 1 1/2 mnd borte er veldig lenge....Uff...men all venting er ikke forgjeves. Han er tross alt mannen i mitt liv (tro det eller ei,haha!!) :-D Så spennende med deg Elisabeth. Åssen gikk timen i dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå