maya80 Skrevet 14. september 2007 #76 Skrevet 14. september 2007 Kan godt teste i dag, som oftes når man har hatt en sa får dem fleste tilbake syklusen sin med engang. Dem sier jo att man kan teste den dagen mensen skulle ha kommet. Som oftes er det lettere å bli gravid akuratt den mnd etter man mistet noe pga av att hcg ligger igjen litt i kroppen å sånne ting.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 14. september 2007 #77 Skrevet 14. september 2007 Maya: Tror jeg tester i morgen tidlig jeg, så får jeg det ut av verden. Åssen er formen din da, heldiggris!!! MEN, ei venninne sa til meg i stad at vi har to EL i én periode. Trodde vi bare hadde én jeg, hehe... Flere som visste dette? Elisabeth: Åssen har du det i dag? Klarer du å ta deg litt skolefri denne helgen? Stjerneklar: Åssen går det med i dag da? Og dere andre: Noe spennende som har skjedd de siste dagene?? BLÆÆ!!! Kjeder meg i ensomheten i dag jeg, buhuu!!!
maya80 Skrevet 14. september 2007 #78 Skrevet 14. september 2007 Foremen her er ennå ganske bra, får ikke symtomer så tidlig. Men merker litt. Blir spennende å se hva resultatet blir i morra, krysser fingrene for deg. Har foressten fått meg jobb begynner på mandag, gleder meg veldig. Er i matbutikk, å bare 200 m fra her jeg bor.
Gjest Skrevet 15. september 2007 #79 Skrevet 15. september 2007 Spennededager altså..? Lykke til, jenter! Jeg har vært og hentet Pergotime-tabelettene og er bare kjempehappy for å begynne på dem! Var masse karanglig og kjefting og ringing for å få det til så. De tabelettene øker EL, slik at jeg slipper flere egg, og dermed får større sjanse for å bli gravid. Begynner på mandag! I dag skal jeg i 30-års-dag til to venninner, de er tvillinger. Så hun ene er også prøver, det er jo gøyt. Jeg har kjøpt henne termometer med to desimaler og laget tempskjema og printet ut masse info om temping og prøving, så skal bli gøyt å se hvordan hun reagerer på det! He, he.. Nei, nå må jeg hjem å dusje og ordne meg, og begynne på rødvinen! Ha ei fin helg jenter!
maya80 Skrevet 15. september 2007 #80 Skrevet 15. september 2007 Kos deg i 30 års lag. Blir spennende med pergo nå da, håper att det vgjør susen for deg, å du får en liten i magen.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 16. september 2007 #81 Skrevet 16. september 2007 Hvordan er formen i dag da Elisabeth??? Og ble venninna di glad for den fine gaven du gav henne??? Jeg har testet negativ. Men fortsatt ingen tante som har kommet..hmm..så rart
Gjest Skrevet 17. september 2007 #82 Skrevet 17. september 2007 Ja, så lenge en ikke har fått mensen, så er der jo håp! Mange som går lenge før de tester pos da.. Hun venninna ble glad ja! Han fikk mensen i går, så passer jeg fint å begynne å tempe da. Formen min er bra! jeg sitter å kjenner etter om jeg får noen bivirkninger, men ikke noe foreløpig da! Samboeren min kommer hjem i morgen!! ) Da blir det kos foran peisen og bare fryd og gammen! )
Idun<3tosmå<3 Skrevet 17. september 2007 #83 Skrevet 17. september 2007 Æsj, jeg har begynt å spotte i dag... så da er det vel bare å belage seg på enda en runde med prøving... Jaja... Dere andre da?
Titter Skrevet 17. september 2007 #84 Skrevet 17. september 2007 Hei alle sammen! Egentlig har jeg ikke så mye å fortelle, men vil bare gi liv fra meg slik at dere vet at jeg er i livet.... Har hatt besøk i nesten en uke nå, og siden de ikke vet at vi prøver har jeg nesten ikke hatt mulighet til å være her inne...! Men så morsomt at det er litt aktivitet her inne da!! Koselig å lese og kunne fortelle til noen som forstår frustrasjoner og gleder litt på samme måte som meg; som er i samme situasjon! Selv får jeg sambo hjem på onsdag, og etter mine beregninger skal jeg ha eggløsning ca på fredag, så det passer bra! Trodde ikke vi skulle få en skikkelig pp denne måneden, men når mensen min var sen forrige gang blir jo også eggløsningen litt senere og dermed klaffet det likevel!! Noe positivt kom det ut av det da.... Stå på jenter:)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 17. september 2007 #85 Skrevet 17. september 2007 Men Elisabeth, når skulle du hatt /skal du ha mensen da? Er så spennende dette her!!! :-D Fikk tanta i dag da. Men syntes det er greit. Hadde ikke følelsen på at jeg skulle ha sååå flaks, så da er det greit å vite. Så til helga skal jeg på fest :-D Stjernetitter: Hyggelig å høre fra deg igjen;) Du er heldig som får kjærsten hjem nå. Hvordan jobbet han egentlig??? Har BARE 3 uker igjen jeg!! Puhh...*sukk*
Titter Skrevet 17. september 2007 #86 Skrevet 17. september 2007 Hei Morelli! Synd at du fikk tanta på besøk:( Bedre lykke neste pp da! Vi kan godt lage en avtale om at vi slår følge inn på 1.tri neste pp.....hihi;) Ja, det er deilig å endelig få han hjem litt igjen! Skal ikke klage i forhold til mange andre her, for han har en veldig grei turnus med tre uker på og tre uker av..... Jeg trives godt med det, men akkurat nå skulle han gjerne hatt turnus som passet med min syklus!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 18. september 2007 #87 Skrevet 18. september 2007 OK jenter. Nå legger jeg kortene på bordet. (dette blir laaaangt!!!) Jeg trenger hjelp!!!!! Jeg satt å skrev litt i dagboken min her inne og da gikk det opp for meg at jeg har et lite dilemma om jeg kan kalle det det? Kopiert det jeg har skrevet i dagboka, og redigert bittelitt bare. Håper dere kan komme med noen gode råd;) : Jaja..så var tanta her. Jeg visste jo egentlig at den kom, men hadde et bittelite håp. Mi kjære var hjemme én dag fra toktet, men var temmelig sikker på at EL hadde vært. MEN, jeg tenker ganske mye på han. Han sier han er klar for ny prøving, men hva tenker han egentlig? Er det bare fordi jeg vil?? Han er hvertfall ikke like ivrig som meg. Han er borte nå 1 1/2 mnd denne høsten. Han kommer hjem 10 okt og vil da være hjemme 2 uker for så å dra på kajakktur med broren sin. Hvorfor vil han det egentlig? Ville det ikke være mere naturlig å heller ønske å være hjemme med oss? Sønnen og meg...Skjønner han godt, selvølgelig, det er hans store lidenskap for tida. MEN, er det riktig prioritering? Meg er en ting, men hva med lillemann? Hadde jeg vært han ville jeg nok heller prioritert å ta ferie med lillemann. Tenk så koselig de kunne fått det sammen dem to én uke alene mens mamma jobber;) Knytte litt bånd igjen etter den lange fraværsperioden. Men men...sånn er det da ikke :-( Og ang prøving, så har jeg så vidt nevnt for han at jeg har EL akkurat den uka han skal bort (typisk) Blir spennende å se hva han velger. Jeg sa til han at jeg kunne ønske han dro en uke senere pga EL og selvfølgelig fordi det er så kort tid fra han kommer hjem til han reiser igjen. Uff, et dilemma for meg dette her. Det er tross alt ganske sent på året til å padle kajakk, så jeg liker det ikke helt pga hva som kan skje på denne tiden av året. Vet aldri hvordan været blir.. Og da blir det i tillegg enda senere på høsten om de drøyer enda en uke. Er kjempe fortvila når det gjelder dette. Vil ikke såre han heller da!! :-( Vel, nå nyter jeg hvertfall tiden jeg har med gullgutten vår. Han vokser seg til å bli en fantastidk go´gutt. Nydelig er han!!!! :-D ...HJEEEEELP!!!!!! :'(
Idun<3tosmå<3 Skrevet 18. september 2007 #88 Skrevet 18. september 2007 Uffa, ekkelt dilemma, spess når man er mye alene med tankene sine.... Og ikke får snakket ut om ting med en gang! Da blir de ofte ti ganger verre da, det er i allefall slik for meg når noe plager meg og jeg er alene med problemet. Er veldig enig med deg at han bør prioritere sønnen sin først! Angående kajakktur vet jeg ikke helt. han er jo en gutt, og slike turer er nok viktig for dem, og iom at gutter ikke har de samme "følelsene" rundt dette med å bli gravid vil han nok ikke ha fortåelse for at du har EL den uka... Kjipt å si d, men sånn tror jeg det er.... Det er jo ikke det at han ikke vil lage barn, bare kanskje ikke akkurat denne perioden, og da er det kjipt for oss jenter og innstille oss på en periode uten prøving, i allefall når man ikke vet helt sikkert når det passer å prøve neste periode.... Håper dere kommer til enighet og at alt ordner seg til d beste!!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 18. september 2007 #89 Skrevet 18. september 2007 Et godt svar Trulte:) Jeg tenker på det at en kajakktur vil gjøre han godt. Han er borte lenge nå, ja, MEN, det er jo ikke akkurat en velferdstur. Det er tross alt jobb. Derfor jeg velger å ikke protestere på turen hans, men skulle alikevel ønske at han selv kunne ønske andre prioriteringer.. Jeg hadde faktisk en litt annen syklus denne måneden enn forrige. Har hatt 28 dgr, men nå hadde jeg 31. Regnet meg da fram til (el-kalk) at neste EL blir uka etter turen hans:-D Håper bare det stemmer!!!
Gjest Skrevet 19. september 2007 #90 Skrevet 19. september 2007 Ja,Morelli, det er vanskelig med disse svingningene i forholdet når en er prøver.. Jeg foreslår at du sier til han at du føler at du ikke føler deg prioritert, og at du ønsker at han skal gjøre noe for å få deg til å føle deg bedre? Kanskje en gave eller tid sammen, kun dere to, og barnet eller noe? Ikke vet jeg igrunn da.. Jeg er på Pergo og frisk som en fisk! Håper det holder seg slik i alle fem dagene.. Deilig å ha samboeren hjemme.. Hvor i alle dager er Miss Misantop da? Har ikke sett snurten av henne på evigheter!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 19. september 2007 #91 Skrevet 19. september 2007 Morelli, jeg og hadde to sykluser på 28 dager etter pilleslutt, så har jeg hatt en på 31, en på 32 og denne ble litt kortere, har ikke regnet etter men mellom 28 og 30 tror jeg.... Jeg har etter å stresset med å få det til å klaffe siden april, funnet ut at det beste er å bare ta det som d kommer, om ikke blir skuffelsen så stor når gubben kommer hjem en eller to dager etter EL.... Det gikk ikke selv med EL-klaff denne ppen, så nå er d ca tre uker til EL, og ca to uker til gubben reiser off, så da er det bare å konse tanken inn på noe annet... Og da tenker jeg heller på å forberede kroppen på å tåle en graviditet, som spise riktig og trene riktig! Godt å ha noe å holde fokus på når man er alene og! Også skal jeg ta matematisk metode i høst, så endelig i morgen får jeg tid til å stikke innom universitetet og kjøpt meg bok og få tilgang til mail osv... Skal bli kjekt å være litt "student" igjen!! Så bra du er frisk slev om du går på Pergo Elisabeth!! Håper det holder seg slik fremover og at det blir dobbel-klaff om det først klaffer!! Skal krysse fingrene for deg! Og for at Morellis EL kommer på rett tidspunkt! Nå er vi klar for senga her! TR gjør sitt til at man er ekstra sliten om dagen... skulle ønske hun ikke hadde kommet, men men....
Titter Skrevet 20. september 2007 #92 Skrevet 20. september 2007 Morelli: Ja, det er en kjip situasjon du står oppi, og det er vanskelig å ikke kunne snakke om det "face-to-face" med en gang... Du har fått fine svar fra de andre, og jeg kan bare henge meg på forslaget om å snakke med han for å si at du og sønnen deres føler dere litt nedprioritert. Så får du hellet komme med et forslag om at dere kan gjøre noe litt spesielt sammen når han er hjemme igjen:) Og dersom el kommer på rett tidspunkt kan det jo klaffe likevel! Skal krysse fingrene for det:) Elisabeth: Så bra at du er i fin form til tross for Pergo!! Ingen ting er bedre enn det....hvis det ikke klaffer denne pp, for da kan det ikke bli bedre:) Trulte: Ja, noen ganger er det like greit å bare "roe ned" og ikke stresse sånn med å bli gravid. Jeg har også stresset med det siden april, men den siste måneden, etter at skolen har startet og jeg har mer å tenke på, går det bedre! Vi prøver å ta det som det kommer, men det er selvfølgelig litt mer i tankene nå om dagen når el er rundt hjørnet:) Ellers fikk jeg sambo hjem i går og det var utrolig deilig!! El skal være nå på fredag etter mine beregninger, men det har jo vært litt forskjellig lengde på syklusene mine i det siste, så er ikke helt sikker... Da er det godt å ha han hjemme sånn at vi kan prøve i vei:) Kryss fingrene for meg da jenter!! Har så lyst til at det skal klaffe nå....
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 20. september 2007 #93 Skrevet 20. september 2007 Tusen takk jenter :-) Bare så det er sagt er han jo en fantastisk kjærste ellers. Sist da han var hjemme den ene dagen, gav han meg et kjempe fint kjede. Han la lapper i hele huset som jeg måtte løpe rundt fra sted tilsted, hehe...så han er jo søt innimellom også,hihi...MEN, det er ikke ting som gleder meg mest akkurat. Heller tanken bak. Så når han kommer hjem skal jeg be han KUN prioritere oss framover!! BASTA!!! Jeg er kjent for å være litt dumsnill :-/ Uff, sønnen min har feber han. Triste greier. Hvertfall når sambo ikke er hjemme (som vanlig!!!!) Men vi er sterke og klarer oss fint :-D Elisabeth og stjernetitter: Neste gang er det deres tur!!!! Og selvfølgelig du Trulte!! (kjipt når tr kommer). Vi har noe felles da jenter: VI HAAAAATER TANTE RØD!!!!!!!!!!!! klemklem-nattinatti
Gjest Skrevet 21. september 2007 #94 Skrevet 21. september 2007 ja, av og til så blir vi skuffet over typene, det er bare slik de er. Men han høres jo ut som en snill kar da! Du får kreve litt av han når han er hjemme da, ja! Jeg er så spent på denne gangen, har vel EL en av dagene nå.. Håper Pergoen virker! Var ei i klassen min som ble gravid nå nettopp også.. Så bor hun like bort i gata her.. Hadde vært gøyt å gått gravid sammen med henne da, så har jeg to venninner som prøver, hun ene er samboer med broren min også! Hun andre har jeg kjent siden barneskolen, så skal bli spennende dette..
Titter Skrevet 22. september 2007 #95 Skrevet 22. september 2007 Jeg har også eggløsning en av dagene nå, så da kan vi følge hverandre fram mot IKM Elisabeth! Alltid godt å ha noen som er i samme situasjon.... Jeg har ingen venninner som er prøvere, så er glad for dette forumet! Håper pergoen virker for deg og at vi kan slå følge også over til 1. trimester:) Har ei venninne som er gravid nå, og det er koselig, men kjenner litt på misunnelsen også.... Hun hadde bare vært sammen med kjæresten i to måneder da de fant ut hun skulle slutte på pilla og "se hva som skjedde".....og hun fikk ikke mensen igjen før hun var gravid! Noen kan bare knipse i fingrene altså...urettferdig!! Vi er vel inne i 7. eller 8. pp nå, så har litt lyst til at ting skal klaffe for oss også...
Gjest Skrevet 22. september 2007 #96 Skrevet 22. september 2007 Ja, skjønner hva du mener. Vi skal være så glad på deres vegner, men er jo vanskelig når en har såå lyst selv da.. Det hjelper ikke at alle mulige andre får det til liksom.. Ogde som får det til like enkelt som å knipse i fingrene også da.. Alle venninne mine har barn, unntatt hun ene som er prøver nå. Tempen min hopper så mye denne gangen, er nesten redd for at jeg ikke skal få EL.. Sjekk da: http://www.fertilityfriend.com/home/1c2335
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 23. september 2007 #97 Skrevet 23. september 2007 Uff...Har EL ca den 28 sept, men hva hjelper det når typen IKKE ER HJEMMEEEEEEEEE!!!!!! ÅH!!! Arg!!!!! :-s Har nedtelling nå asså.BARE 17 dager igjen til han er hjemme!!! :-D Gleder meg asså!!!! Var i selskap hos et vennepar i går. Alle var par unntatt meg :-( Det var litt trist ja :-( Men jeg har nå hvertfall kjærste da..kan hvertfall trøste meg med det...selv om han aldri er hemme, hehe... Litt syting er vel lov i blandt vel ;o) Godt jeg har dere,hehe... Hva har dere gjort i helgen da??
Idun<3tosmå<3 Skrevet 23. september 2007 #98 Skrevet 23. september 2007 Svigermor og svigerinne kom på besøk torsdag, og drar klokka fem i dag, guuuuri jeg gleder meg til de er borte.... Veldig kos å ha de her ja, men man får fort nok altså..... Nå er gubben ute og "lufter" dem, mens jeg er hjemme og lager potetball/komle til de kommer hjem! Godt å være helt alene ja! Jeg skal tempe denne måneden, har ingen ELtester, så blir å finne EL vha temp, klarte det lett sist periode da jeg tempet og testen samtidig, så får vi se hvilken dag en kommer på denne gangen.... Tror vi uansett ikke kommer til å rekke noen EL, men men..... Kan jo hende vi har flaks, vi får se!
Gjest Skrevet 23. september 2007 #99 Skrevet 23. september 2007 Ja, Morelli, vi har jo menn som vil ha barn med oss selv om de er mye borte. Ei jeg kjenner har "alltid" ønsket seg barn, men har ikke type, det må være skikkelig fælt! Jeg er glad for at jeg fikk lyst på barn etter jeg møtte samboeren min. Ja, skjønner godt at du ser frem til å bli alene med samboeren, Trulte! Legger du tempen inn på FF da? Jeg syntes det er så spennede å følge med! Har funnet ut at pergoen kommer til å forskyve EL litt hos meg da, så det er noen dager til EL ennå. Men samboeren er hjemme, så det er ikke noe stress.
Titter Skrevet 23. september 2007 #100 Skrevet 23. september 2007 Elisabeth: Kjedelig at tempen svinger sånn da....ikke lett å finne el da! Men får håpe den kommer likevel og at dere klarer å treffe! Det hadde vært så bra.....fått et lite sommerbarn da:) Jeg prøvde temping en måned, men ble bare litt stresset av det og klarte ikke å slappe av, så jeg sluttet... Dersom det ikke klaffer denne mnd vurderer jeg å investere i noen el-tester, men vi får se! Håper jeg slipper:) Morelli: Skjønner godt at du gleder deg til han kommer hjem nå ja! Kjedelig når de er mer borte enn hjemme.....og alltid borte når man trenger dem (nesten i alle fall.....)!! Sambo skal jobbe ekstra neste helg, men det er jo snakk om bare 5 dager, og det er etter el, så da går det bra:) Ellers har helga vært temmelig slapp.....hadde en liten fest her hos oss på fredag med gode venner, men ikke mye alkohol for min del. Har ikke smakt alkohol siden juni, men tok et par glass vin på fredag, og det skal jeg skrive under på at smakte himmelsk:) I går daffet vi rundt i byen, gikk på kafe og laget pizza og så film på kvelden sammen med en liten vennegjeng! En meget vellykket og avslappende helg med andre ord!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå