Hemmeligheten Skrevet 11. september 2007 Forfatter #51 Skrevet 11. september 2007 Ja, selvsagt føler jeg med streberne. Hvis vi må gå gjennom 12 pp (og ikke ett år) før vi kan sjekke oss tar det sikkert knekken på meg. Men det skal jo ikke skje. Forresten noen som vet hvordan dette er. Vi som har problemer med å treffe PP må vi vente ekstra lenge eller hva?
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 11. september 2007 #52 Skrevet 11. september 2007 Heia Elisabeth! Heia Morelli! Heia alle sammen!!! Det er vel dere to igjen nå som er i spenningsfasen? Håper dere er gravide, vi må da klare mer enn ett barn denne måneden?? Min mens er igang med alle ubehageligheter. Hodepinen dundrer og magen verker. Jaja. Gidder ikke spekulere i hva som egentlig har skjedd, men ser fram til neste prøvemåned. Det hadde dessuten passet mye bedre for meg med junibarn, for da er skoleåret over for min del. Så vi satser på det! Har også lyst å prøve aku, ser ut som jeg har rundt 36 dagers syklus, og det er en uke for lenge i forhold til før jeg gikk på prevansjon. (hadde da fast 28 dager, men det er to år siden jeg sluttet på pillen). Lykke til M og E!! Skal krysse fingre, tær og beina! (ingentingen skal inn der på noen dager, hehe)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 11. september 2007 #53 Skrevet 11. september 2007 Hei hei Alle sammen! Er litt stolt av meg selv, iom at jeg klarer å være mindre her inne enn før:) Men mister litt kontakten med dere da merker jeg.... Jeg venter endelig på IKM igjen! Hadde EL i går tror jeg... Dvs jeg tilbragte kvelden på legevakte pga smerter i magen.... Tredje gangen siden mai jeg har hatt cyste som har sprukket, det er i allefall legens teori.... Gyn anbefalte meg å begynne på p-piller... men det blir man jo ikke gravid av.... Så jeg får vel bare venne meg til ekstra smerter rundt EL frem til jeg blir gravid, som jeg håper jeg kan bli denne pp.... Har IKM rundt 20 september, så da er det bare å starte symptomjakta! Så sneder jeg ut ekstra lykketanker til dere som også venter på IKM og en ekstra tanker til dere som må vente lenge til neste pp! Stå på jenter!!
Lilleblome Skrevet 12. september 2007 #54 Skrevet 12. september 2007 Hei igjen dere! :-) Godt å høre at jeg ikke er heelt gal da, som reiser litt for sex! Hehehehe.. Nå ser det kanskje ut som om jeg slipper å kjøre så langt i dag, for mulig mannen kommer hjem senere..! Veldig glad for det! Jeg har EL nå, så da er det rett til verks når han kommer hjem! :-) Har hatt ei kjempelslitsom helg, så håper bare ikke han blir for sen, for merker at jeg trenger søvnen min! :-) Lykke til alle sammen, vi klarer det denne pp!!! :-D Klem
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 12. september 2007 #55 Skrevet 12. september 2007 Hei igjen, Tenk om du faktisk er gravid Morelli!! Det er jo gravi sympt, selv om det også kan være sympt på pms.. Håper i allefall at du er gravid. Det hadde vært morsomt! Tenker vi tar annenhver dag teknikken neste månded. Siden mensen kom så sent, så er det mulig vi har bommet totalt på EL! Men går det ann å kjenne skikkelig EL- stikk mange dager før EL faktisk inntreffer?? Uansett, vi har jo ingen grunn til å stresse. Det skjer når det skjer! For de absolutt aller fleste går det bra!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 12. september 2007 #56 Skrevet 12. september 2007 Ja det hvis??? MEN, er nok ikke det. Er egentlig veldig sikkert på at jeg ikke er det. Tror det bare er en ønsketenkning,hehe..tom fått noen kviser, og det er vel mere menssymptomer, hehe... Sønnen min skal begynne i ny bhg snart!! Heeeeelt ny!! Skal bli byens beste sier dem. Blir så bra det!!! Er det flere av dere som har flere barn egentlig? Det er noe jeg ikke har fått med meg. Alt ellers bra med humøret? Må holde humøret oppe uansett hva som skulle skje dene måneden!!! Hadde vært så moro om det skulle klaffe for alle samtidig;) Nok en drøm :-D
Gjest Skrevet 12. september 2007 #57 Skrevet 12. september 2007 Her du mange fra før, Morelli? Heldig du da.. Jeg ønsker meg mange barn.. TauZa: ang. det med hvor lenge en skal vente før en starter utredning, så ønsker jo gyn/leger at en skal vente ett år. Det er jeg ikke enig i. Jeg mener at det må sees som en helet både dette med alder (jeg er jo 30) og tilgjenglighet, at mannen min er så mye borte. Jeg ville starte utredning, så derfor gjorde jeg det eneste jeg mente jeg kunne gjøre; nemlig å si at vi hadde prøvd mye lenger enn det vi hadde! Så jeg sa at vi hadde prøvd i ett år, mens sannheten var da ca 6 mnd. Og det anbefaler jeg dere andre gressenker å gjøre også!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 12. september 2007 #58 Skrevet 12. september 2007 Jepp, jeg er så heldig å ha en sønn på 2 år!! Herregud, har jeg ikke sagt det???? Det var for dårlig av meg!!! Værdens søteste gutt som endelig har fått hår, hahaha!!! ;o) Så jeg er veldig takknemlig som hvertfall har én. Og satser på at det blir flere snart.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 12. september 2007 #59 Skrevet 12. september 2007 Lurer på om vi må flytte tråden våres en annen plass snart...? Om flere blir gravide denne perioden, blir det ikke så mange igjen av oss.... Håper jo seff alle lykkes fortest mulig, men tenker i allefall jeg har mere behov for å snakke med andre i samme situasjon når graviditetsplagene kommer og.,.... håper de kommer snart:)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 12. september 2007 #60 Skrevet 12. september 2007 Det er sant!! Gravide eller ei, vi vil jo fortsatt være Gressenkene her!!! Noen ideér på hvor??
Gjest Skrevet 12. september 2007 #61 Skrevet 12. september 2007 Ja, får håpe det blir mange gravide! Jeg tror ikke at jeg er gravid nå da, men om jeg er det, så må jeg jo innom her fortsatt da! Eller kanskje vi kan lage vår egen tråd på 1. trimester?
Schnygga Skrevet 13. september 2007 #62 Skrevet 13. september 2007 Hei gressenker! Måtte bare innom å se hvordan det gikk med dere! En liten oppdatering fra meg, sambo går på skole i år så jeg har tatt perm fra gressenketilværelsen - og det var det som skulle til gitt! Er i dag 6+4, får bare håpe spiren sitter denne gangen Sender dere litt babystøv ****************************************************************************** dere fortjener det jenter! Håper å se dere på 1. trim snart da Klem fra gresspermiterte Siri
maya80 Skrevet 13. september 2007 #63 Skrevet 13. september 2007 Hvordan går det med dere her inne, ser stadigvekk innom jeg. Er forsatt veldig nervøs for en ny ma, men merker jeg er mye mere rolig denne gangen. Om dere vil kommer jeg nok til å støtte dere å svare på spørsmål dere lurer på. Sambo dro i går, like ille hver gang men når den første dagen å natta er over så går det bedre.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 13. september 2007 #64 Skrevet 13. september 2007 Nei jenter. Nå er det på tide å flytte oss!!! Skal vi si skravlesiden????? Der trenger vi ikke å være verken gravide eller klare til å bli det. Vi kan bare være Gressenkene lissom.. Tror du ikke at du er gravid Elisabeth?? Hvorfor det? Når har du Ikm da? Maya: hyggelig du stikker innom:-) Men nå flytter vi oss muligens, å da er det jo for alle gressenkene. Med eller uten barn i magen;)
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 13. september 2007 #65 Skrevet 13. september 2007 Huff, jeg klarer ikke slutte å tenke på de rare testene. Den siste jeg tok, samme dag som "mensen" kom, ble positiv før den ble svakere og svakere. Til slutt var det bare en skyggestrek igjen. Men en strek er en strek sies det jo? Og siden den var så svak og jeg begynte å blø, tenkte jeg at da er jeg ikke gravid. Så nå har jeg både drukket vin og malt masse i huset...! Og nå er jeg bekymret for om jeg er gravid... Følt meg litt svimmel innimellom, og slapp. Puppene blir sårere og sårere, og større. Det pleier jo å forsvinne med mensen. HMMMMM. Skulle hatt en test her.. Går det an å teste mens man har mensen, noen som vet? Tror jeg må bestille på nettet, for dette begynner å bli dyrt. Hva anbefaler dere av de billige?
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 13. september 2007 #66 Skrevet 13. september 2007 ---- Og en ting til: Er det farlig å drikke vin hvis man er gravid? Forrige syklus begynte 5. august, men jeg hadde eggløsning rundt 26- 28. august... Jeg har drukket 2- 3 glass til middag.
Gjest Skrevet 13. september 2007 #67 Skrevet 13. september 2007 Ååå, jeg er så glad for at jeg byttet lege!!! )) Han legen er bare SÅ grei!! Jeg bestemte meg for å begynne på pergotime, så jeg ringte inn på gyn pol der jeg har startet på utredning. Men der var ikke han gynekologen som jeg gikk hus, så de kunne ikke skrive ut noe resept! Skikkelig tiltaksløse griere, jeg måtte bare vente, sa de, jeg forklarte dem hvordan det ligger an med jobben til sambo og greier, men det var ikke noe tak i noen av dem. De sa at jeg kunne gå til en annen gyn da, så jeg begynte å ringe rundt, men han ene var vekke osv osv.. Jeg fikk mensen i dag, på dag 24, så dette haster! Jeg ble jo seff mer og mer forbanna, hater å måtte ha med uduglige folk i helsevesenet. Så jeg ringte til legen og snakket med hun legesekretæren hans, og hun ble jo like irritert over dem, og hisset seg like mye opp som meg, men det var ikke noe hun kunne gjøre. Så jeg satt meg ned for å bestille pergo på nett, men jeg innså jo at det aldri ville komme frem til dag fem, så det var jo dødfødt det også.. Så plutselig ringte hun fra legekontoret på igjen. Dette var jo langt etter stengetid og greier. Så sa hun at jeg skulle ringe inn på sykehuset å spørre dem i morgen om de kan hjelpe meg eller ikke, og at jeg må gå en annen plass hvis de ikke kan det. Så sa hun at hvis de fortsatt ikke ville skrive ut resepten, så skulle jeg bare ringe til legen i morgen, så skulle jeg få den hos han! ) Å, jeg ble så glad!! Nå skal jeg på Pergo!!!! ) Jeg har virkelig troa på denne gangen, typen har også sluttet å snuse! Han er bare så grei han der legen ass.. ) Og han ordner ut med alt! ) Kjekt at dere gravide stikker innom da! Så heldig dere er! Og får ha mannen hjemme og griere.. Luksus! Nå er pulsen noen lunde normal, så da får jeg sette meg ned med skolearbeidet igjen!
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 13. september 2007 #68 Skrevet 13. september 2007 Det blir spennende Elisabeth!! Så bra du får pergo, og det blir spennende å se hvordan det går!!! Tihi!!
Gjest Skrevet 13. september 2007 #69 Skrevet 13. september 2007 Ja.. ) Gleder meg som bare det! Så øker det jo sjansene for å få flerlinger, og det gjør jo alderen min også.. Har alltid ønsket meg tvillinger.. He, he..
Gjest Skrevet 13. september 2007 #70 Skrevet 13. september 2007 Så ser det ut som vi rekker to pper nå når han kommer hjem pga min korte syklus.. Nei, nå er det tilbake til skolearbeidet! Ha en fin dag, jenter!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 13. september 2007 #71 Skrevet 13. september 2007 Stjerneklar: åi, tenk hvis du virkelig er gravid da?? Det hadde vært artig. De gangene jeg har brukt graviditetstest, har jeg bestilt på nettet. www.billige-tester.com Ang vin ville jeg nok ikke bekymret meg, men greit å ikke ta noe mer nå når du er usikker, hehe... Så leit at du har fått mensen nå Elisabeth :-( Men da er det bra du får pergo da (hva er pergo?? Er det noe hormongreier man får før evt prøverør?)!
maya80 Skrevet 14. september 2007 #72 Skrevet 14. september 2007 Stjerneklar: Har du tatt en ny test? Jeg opplevde nemlig å få full mens når jeg var gravid med dattera mi, da visste jeg ikke att jeg var gravid så fikk litt sjokk når legen sa hvor langt jeg var på vei. Ikke tenkt så mye på dem få glassa du tok med vin, mange som har drikke uten å vite engang att dem var gravide. Men ta en ny test, så lenge du forsatt føler litt ømme pupper å sånt. Du sa noe om att testen ble svakere å svakere, var dette samme testen? Derfor jeg lurer på det er att alle mine tester som har blitt positiv har blitt svakere jo lenger dem ligger nesten ikke synelig etterhvert etter ett par dager. Helt vanlig når dem tørker ut.
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 14. september 2007 #73 Skrevet 14. september 2007 Hei Maya, jeg har ikke tatt ny test enda. Er tom for tester, men har nå bestilt på nettet. Jeg er sikkert ikke gravid, men det var så rart det med testen. Det var den sammen testen som først viste ett pluss og etter kort stund forsvant krysset igjen og ble nesten helt usynlig. Skal teste så snart jeg har fått testene, men regner med det ikke er noe. Har hatt ganske kraftig mens denne gangen, men jeg ser kanskje enden på den nå. Puppene er like ømme, så det er fortsatt underlig.
maya80 Skrevet 14. september 2007 #74 Skrevet 14. september 2007 blir spennende. Men din historie ligner veldig mye på min når jeg ventet dattera mi, mere mens å ømme pupper. Den første testen jeg tok denne gangen må ha vært rimlig tidlig viste sterkere først så å nesten ble helt svak igjen, brukte du sånne billigtester fra nette? tok cb litt sienere å den ble knall positiv, men også dem blekner etterhvert.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 14. september 2007 #75 Skrevet 14. september 2007 Jeg har Ikm i dag, og det har ikke kommet noe. Trodde ganske sikkert at EL hadde vært sist min kjære var hjemme (sjømann). (tror det forts) MEN, TR er her ikke enda. Tror ikke jeg er gravid, for har ingen symptomer heller...MEN, er jo spennende alikevell;) Hadde jo en SA, så sikkert ikke helt i syklus enda. Når kan man egentlig teste? Kan jeg teste i dag som TR egentlig skal komme, eller er det for tidlig??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå