Gå til innhold

****TRÅDEN nr. 23****


simbamamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

GOD MORGEN ALLE SAMMEN !

 

Det regner og da mener jeg REGNER ugg... Nuvel, er jo på jobb jeg da - men til uka er det spådd kanonvær og da er jeg hjemme igjen :o)

 

Håper vi ses neste fredag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittvær!!!

 

Jeg er inne og jeg vil ha besøk!!!

 

Også skal jeg være alenealenealene (med barn) i helga.

 

*sutre*

 

Hvor blir det av mollenettet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kommer vel ingen på besøk, nei.

 

Jeg gidder vitterlig ikke å gå ut i dette øspøset.

 

Får skryte litt av gutta i stedet (igjen) - de har nemlig begynt å spise litt brød uten å kaste opp. I dag spiste de små minibiter med frukmos, delte ei lita skive. FLiNkE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese, her er det trist. KOmmer sterkere tilbake over helga regner jeg med. Klem til alle og takk for trøstende ord på sms osv.

Skal hilse fra Herk som er ute på tur i helga (trådevettreglene..hihi)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er alle sammen hen nå da????? Godt noen hjelper tråden oppover på siden..

 

Her har det skjedd lite de siste dagene egentlig.. Jeg jobber, StoreT er hjemme, Tiril er et solskinnsbarn som virker.. Det eneste negative jeg ser er det styggværet som nå har forandret seg til strålende solskinn og varme!!! Livet er herlig dere..

 

Var på messa på fredag sammen med Molle og Mtg, så koselig å endelig rekke å gjøre noe sammen med dere! Dere er savnet!!! *sukk*. Har ihvertfall kjøpt nytt sete til snuppa. Hts izi comfort (forovervendt) og snuppa har prøvesittet det i bilen idag. Hun satt bare å gliste, skravlet, lo og tittet ut av vinduet!!! Fikk rasket med meg et par småting til også, så det ble jo ingen billig tur.. hehe..

 

Etter messa fikk jeg lagt snuppa, ordnet meg og dro på personalfest. Drakk litt og endte opp i skikkelig humør.. Festlig gjeng jeg skal jobbe sammen med!! Var tidlig hjemme, men alikvel så bedugget at jeg visstnok bare hadde snøvlet.. hihi...

 

Idag har jeg sittet pent og ventet på at StoreT skal bli ferdig med å handle gave til meg. Handlet først mat og møtte han etterpå. Har ingen anelse om hva det kan være og det plager meg...*nysgjerrigjeg*

 

Imorgen er det familieselskap, så idag har vi shinet hus og bakt kake. Skal bake en kake til men orker ikke gjøre mer idag.. Så da blir det ikke bløtekake som har stått over natta denne gangen..

Skal grille pølser og hamburgere og lage salat, så enkel bevertning!

 

Håper alle har hatt en fin helg og at jeg ser mange neste uke!!! Gleder meg til treff igjen!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp-da er jeg sterkere tilbake:)

 

Var på messa jeg og i går-sjekket på vogner,men syntes ikke det var noe bra tilbud. Jeg hadde gått når Tiny kom da-så ikke dere tror vi er uvenner;)

Leo klarte selvfølgelig å bæsje gjennom alle klærne-og hadde jeg husket ekstra tøy-neeeeeei. Måtte låne ekstra klærne til venninna mi si datter og ho er 6 mnd og veier 6 kg....

 

I dag har vi vært i Oslo og nytt fineværet. Musikkens dag og greier. Leo kosa seg heilt til ho ble trøtt og da var ingenting kjekt- så mye musikk og mennesker så vi dro hjem sånn i femtida.

 

I morgen er det ryddings,men ellers så er det bare slappeta dag...

 

No grine Leo-hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, var det musikkens dag. Hehe. Var nedi byen i dag, skjønte det var noe som skjedde, men ikke helt hva.

 

Kjøpte klær til meg og gutta. Vi trengte det alle tre. Plutselig var nesten alt i 68 for smått, og alle mine sommerklær ble så utvida i fjor at de er blitt helt ødelagt.

 

Ellers ordna litt på verandaen, men mangler planter.

 

H er på d-båten. Får besøk av ei venninne i morra.

 

Tiny du som har prøvd litt bilseter i bilen "vår" - hvordan er det med bakovervendte som passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Leo er 9 mnd i dag-kontroll på Onsdag-alle som kan gjette-gjette kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sol og varmt!!! Deilig!!

 

Tiril har kosa seg masse ute idag. Fant en vannbøtte i sandkassa og ble klissblaut, husket litt og gått lang tur rundt hele huset her! Skal helst være masse ute, noe som ikke passet så innmari når mor skal lage istand til selskap...

 

Har hatt 15 stykker her idag til mat og kaker. Det er fortsatt masse kake igjen :) Koselig, men nå er jeg dritsliten..

 

Så dagens skryt: TIRIL HAR TATT SITT FØRSTE SKRITT ALENE!!!!!!!! Fikk henne til å gå fra StoreT til meg!!! *stoltmamma*

 

Grattis med 9 mnd Leo.. Skal se om jeg klarer å slenge med en tipp før det er forsent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Lille Tiril!!!

 

Leo stod aleine i dag da:)

 

Har sett Marie Antoinette-fin film:)

 

Nå er det natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta ferdig. god morgen!

 

Lurer på å dra til Nebben i dag og bade? Må også ordne en sommerdyne til vesla.

 

Prøvde å legge vesla uten å puppe henne i søvn i går... Gikk heller dårlig- hun reiste seg opp-jeg la henne ned-og slik forløp det i en time. Prøvde også å lese eventyr til henne mens jeg holdet henne i pysjn- det resulterte i latter og gråt om hverandre... What to do...

 

Og tror også matlysten hennes er heller slunken i varmen-umulig å få i henne noe særlig mer enn pupp-selvom ho ikke har spist på 4 timer så vil ho ikke ha mat-bare pupp. sukk.

 

Nei,får vel finne ut hva som er på dagsplanen i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til de flinke jentene!

 

Har gutta lært noe nytt da? Njeeei. Eller Edvin sier mm mamaaa mamaaa da, hehe. Adrian sier alle mulige varianter av ba-va-pa-ba-ja osv. Også spise de masse brød i går, og 8 mnd glass for første gang. Det mine er flinke til er egentlig å spise. Ingen dårligere matlyst her i gården, nei! Men merker at de faktisk blir litt tørstere og vil ha mer vann/pupp enn vanlig er.

 

Når kommer den der ergoen da??! *vente* Begynner å angre på at jeg ikke kjøpte MT'er i stedet, men H var ikke så lyste på det.

Nå har jeg både lyst på MT og Ergo, men det blir vel litt råflott. Fant ut at det å bære med to slynger blir for vondt for skuldrene mine iaf.

 

Ha en fin sommerdag!

 

(synes det er litt vanskelig å kle disse små jeg. Ikke skal det være for varmt, ikke for kaldt, ikke skal de bli brent og ikke skal de svette. Pjaaah). De er som vanskelige planter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter Im back!

Ja ja har vel ikke lest alt vel-?

 

Det med klær er litt vanskelig. Ser ikke helt poenget med å spørre på dib jeg. Alle barn er jo forskjellige, men det som er vanskalig syns jeg er at naken hud er var for trekk/ vind . Strømpebukse som gjerne er tynn er stettsittende og klam, bukser er tykke osv.

 

Her går det likevel i mye strømpis og ellers tynne myke bukser

siden han krabber mye rundt og det kjennes kaldt ut åp magen uten så går han stortsett i body.

 

 

Jeg bærer i sjal jeg Har ikke prøvd MT men det ser jo godt ut å bære i.

Bar ham forovervendt i sjal på fredag veldig behagelig, men jeg må se om jeg finner noen flere knytinger som egner seg.

Skal jeg tørre å knyte ham på meg på ryggen da?

 

Har du bestilt 2 ergo?? kjøp eller sy en MT da vel så kan du variere og gubben bruke sin ergo.

 

Deilig med godt vær da blir det slik flytter jeg til kragerø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Herk;)

 

Når det gjelder påkledning så har vesla veksla litt i dag- før i dag hadde ho på shorts,body og t-skjorte, så body og shorts, så kjøpte vi badebasseng til ho så da var ho naken i 2 timer-kun med caps på hue og nå sover ho i vogna si i bleie og body.

 

MT`n min er jeg veldig glad i- har ikke brukt den nå som det er så varmt, men vesla sover jo sååå lenge i den! Så hvis vi skal gå tur så har vi med vogn og MT:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake på nett og med baby som virker!!!!

 

...men først: JUHU!!!!! Hurra for Tirill!!!!!!!!!! Flinke jenta!! *klappehendene*

 

...og så: Vanskelig med klær. Har stort sett body og tynn bukse, men er ikke så mye ute i sola. Mye inne og fikser hus!

 

...ergoselen min kom etter 4-5 uker den. Vet ikke helt hva jeg synes om den. Linea synes den er litt kjip å sitte i, får jo ikke kravlet rundt på mammaen sin!!! Men skal først og fremst bruke den fra hytta og ned til båten o.l. i sommer.

 

Men nå: Linea har ALDRI sovet en hel natt (altså fra hun legger seg til hun står opp), ei heller en "min-natt", og 6 timers strekkene hun har sovet kan jeg telle på en lanke.

*fanfare*

I natt sov hun fra

*trommevirvel*

20:30 til 5:45 - uten en lyd!!!!!! *stolt* Så sov hun OVER 2 timer fra 11.

Jeg skjønner ingen ting. Dette var andre natten på eget rom, kan det være det som har gjort utslaget??

I dag har hun spist dobbelt posjon grøt både til frokost og lunsj + litt kavring og brød rett før middag (et helt 6 mnd glass - har ikke klart bitene ennå - og et halvt glass med fruktpure).

Kanskje dette bare var en engangsforeteelse, men det er lov å håpe!

 

Ellers så håper jeg alle har det strålende. Vi er på plass i nytt hus og koser oss i rotet. Må få opp garderobeskapene så blir det fort litt hyggeligere her, stua er full av søpleposer med klær. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tilbakekomst Sessa.

Så bra at Linea sover så mye! Når du sier det så er det lenge siden jeg har klaget på nettene. Det er fordi de er ganske bra. De sover stortsett fra 1930-04 (kanskje et par smokkedytt på Adrian før vi legger oss). Adrian våkner og vil ha pupp, også vekker jeg Edvin og gir han etterpå. Tar en halvtime. Også er det morra mellom seks og halv sju. Er jo mulig at Edvin faktisk sover hele natta, vanskelig å vite siden jeg vekker han, hehe. Men de gangene jeg ikke har vekt han så har han våkna av seg selv like etter at jeg er i drømmelandet, og det er pyton.

 

Det er fire uker denne uka siden jeg bestilte ergosene. Ja, vi bestilte to, en til hver. Får se om jeg kommer til å bruke varianten med en foran og en bak... Men jeg vil gjerne ha de nå! For da kan jeg ta en på ryggen og ha den andre i armene så kan vi med letthet bevege oss ned på plenen. Pes med vogn for så kort tur. Smart det du sa Herk (hei!) om en MT og en ergo, men får prøve ergoene først da. Men synes mt ser så mye mye mer stilig ut!

 

Vi har hatt en fin dag i sola i dag. I dag hadde de på kortarma body, lang shorts, solhatt og solbriller da vi trilla. Da de sovna fikk de helseteppe over seg.

 

Ellers så har de vært ute i kortarma body og solhatt på verandaen. Da vi kom hjem fra trilletur fikk de sprelle litt i bare bleien også, og med frukt-is i feeder (most pære og eple + vann) var lykken komplett!

 

Bra at Li eter da. Synes det er litt artig at du synes det er mye for mine eter oss jo ut av huset omtrent, hehe. Synes det er rart at de ikke er tjukkere altså. 1.5 p grøt hver + kvart banan til frokost, 1.5 skive på deling + et beger fruktmos på deling, 1 middagsglass hver + 1 beger fruktmos på deling, dobbel posjon grøt til kvelds. I tillegg til litt pupp og vann og feeder. Matvrak! Vel, kan skryte om begavede matvrak om ikke annet...

 

Digg med nytt hus da! *misunnelig* Og Doll Posse er forresten veldig bra!

 

Høres digg ut med badebasseng! Jeg vil ha gutter som kan sitte! *misunnelig*

 

Og så glemte jeg å si gratulerer med 9 mnd Leo i går, og glemte vel samtidig å si gratulerer med 10 mnd Linea i går så da gjør jeg det nå! Tipper 9750 og 75 på Leo mens jeg husker det.

 

I morra vet jeg om ei som har bøshdei! Grattis på forskudd!

 

Hvordan går det 1D? *klemmepå*

 

Hvordan går det med sovinga til LH?

 

Moll er syk så godbedring til henne selv om hun ikke ser dette nuh. Men det ryktes at CE kan vinke + si hade :-D FLinkis!

 

Pt har du det fint?

 

Mtg virker barnet fortsatt? I såfall så er det jo knall. Så ut til at leggeslitet her bare var noen få dager *bank bank bank i bordet*

 

Cat??!

 

Langt jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har lest men orker ikke kommentere nå...

 

LH er veldig krevende for tida, så jeg er det man kan kalle sliten. Tror det er tenner som plager ham. Hadde feber fredag og lørdag, men ikke nå lenger. Har inntrykk av at de fleste barn sover mer når de har feber, men her er det motsatt. LH liker å være noe for seg selv, han....

Morgen kl. 5 er ikke greit! Drøyer det jo fint en times tid med amming, men det blir jo ikke noe søvn av det... Spiser generelt dårligere også nå. Hvor lenge kan han gjøre det før det er fare på ferde?

 

Var i konfirmasjonen til A sin søster i går. Ukens bilde er derfra :-) Det gikk over all forventning mtp at LH ikke er i storform og stilte med søvnunderskudd. Men han har vært sliten i dag!

 

I dag fikk han sin første hovne leppe! Øvde på krabbing da han plutselig mista balansen og slo ansiktet i gulvet, og fikk en av klossene sine rett i munnen. Ble et lite sår og masse hyl. Ellers åler han som en racer, ikke lenge før det blir ordentlig krabbing nå. Og brukt shorts for første gang i dag!

 

Ønsker meg en bæregreie, jeg også! Trodde det var for sent å venne ham til det nå, men hvis dere erfarer noe annet, må jeg seriøst vurdere det. Ble visst en liten kommentar likevel...

 

Kommer plutselig sterkere tilbake ;-)

Ha det bra alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Linea liker at vi setter sammen garderobeskap i rommet ved siden av henne. Gikk helt fint da vi gjorde det i går, men i dag var det ikke greit. Hun våknet, men var kjempe trøtt = masse gråt! Ville bare sove på mammas bryst så da ble jeg opptatt med henne en time... så så mye for å ha et barn som virker.

 

Svana: Linea er jo en liten spjæling, så at hun plutselig krever dobbel posjon er helt utrolig. Hun har alltid spist godt, men dette tar liksom kaka! ;)

 

Simba: Tror det er veldig opp og ned med bæring om ungene vender seg til det eller ikke. Hvis du i utgangspunktet har en unge som henger MYE på hofta tror jeg det er lettere å vende de til det. Linea er mest på gulvet, og de gangene hun er på armen er hun veldig urolig, så derfor er det utenkelig for henne å sitte i bare en stilling i en sele. Men for korte stunder går det, men helst i ringslynga for den er hun vant med.

 

Mol: Bli frisk - få nett!!

 

1D: Skjønner at noe er leit, så jeg sender klemmer oppover!!!! *klemmeklem*

 

Ellers... skal spise kald vårrull og så køye... i morgen er atter en dag, og om en uke er jeg i full jobb... Crap!

 

Bøfn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen og GRATULERER MED DAGEN TINY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Og så litt om mitt barn i natt: Sov fra 20.00 til kl 02- så langt så vel. 02-pupp,03.30-pupp,04.00-stryke på,04.30-stryke på,05.30 pupp-la meg sammen med henne i gjestesenga,06.15-våken-morgen.

 

sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...