Gå til innhold

Drammenogomegntråden nr 9. Ny 12 april.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann folkens.

Dere skravler og skravler.

Ina og jeg befinner oss nå godt instalert i Ålesund.

Vi fløy oppover i går, og det gikk heldigvis fint.

Men Ina har visst blitt skeptisk, hun smiler og ler til alle så lenge jeg holder henne, men når hun kommer over til noen andre begynner hun å hylskrike. Kan jo være at hun er litt sliten og at det er fordi absolutt alt er nytt.

Men det gikk bedre i dag, mamma, pappa, søster'n og broren min er i hvertfall inne i varmen.

Ellers så er Ina opp utrolig ofte i løpet av natten for å få pupp, og jeg begynner å bli helt utslitt.

Hun spiser en hel porsjon maisgrøt på kvelden og alikevel våkner hun så ofte.

Siden vi ligger i kjelleren tenkte jeg å prøve å gi henne vann i stedet pupp noen netter å se om hun da slutter å våkne så ofte, for tror egentlig ikke hun er noe særlig sulten er mer for kosen sin del.

Noen som har noe erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thea: Sjekket ut denne da: www.moia.no ??

Skrevet

Slitsomt med mye styr på natta......

Bruker hun ikke smokk? Vann er jo veldig greit å bruke da. Vi gav Trym vann på natta da vi tok nattavvenning husker jeg. Han var ikke så veldig begeistret for vann da, så gikk bare et par netter før han ikke gadd våkne mer. -Var vel ikke noe poeng når han ikke fikk pupp og ikke fikk kos....

Skrevet

God morgen =)

dytter litt

Skrevet

God formiddag :)

Skrevet

God formiddag.

Vært på Buskerud storsenter og shoppa litt.

Kjøpt den flaska som tillab anbefalte nå, så får vi prøve om Truls skjønner seg på den. 18. mai skal vi på Spa, så da må han bare ta flaske, ellers blir det MANGE timer uten mat.

Bleie som må skiftes her.... store forretninger hørte jeg....

Skrevet

God ettermiddag :)

Skrevet

hei alle sammen. i dag har jeg og lille nsupp vært ute å gått tur i to timer :-) var så deeilig i det fine været.

thea: hvordan har det gått med deg i dag?

Skrevet

God kveld! Da har jeg også inngått et veddemål med mannen. Skal ned endel kilo (17), så satt fristen til nærmere jul........og da blir det mange lapper (10) til shopping av klær :)

Så nå må dere bare rope når det er tur på gang, så kommer jeg løpende!

Hadde bare det gnagsåret kunne gro snart. Blødde idag, så måtte bare gå med slippers....... au-au-au Har aldri hatt slik før nei.

Thea:Hvordan gikk det idag? Er du operert? Tok de tåa i samme slengen eller?

Hva blir det til på fredag da???

Skrevet

2nj: Ina tar ikke smukk nei og ikke flaske heller.

Hvordan gjorde du det med Trym da?

Er han helt nattavvent nå?

Han tar jo ikke flaske han heller så hvordan klarte du det?

Gav du han vann hver gang han våknet?

Eller gav du ham et siste måltid før du la deg?

Ina våkner en gang mellom 22 og 24 for å spise, er vel kanskje greit å gi henne puppen da?

Lot du han ligge i sengen mens du gav han vannet?

Ble det mye skrik og protester?

Gruer meg litt for dette, kommer jo til å vekke alle naboene, er jo så lytt hjemme hos oss, er naboer på alle kanter.

Skrevet

Mayken: Trym er min eldste.... :) Truls er IKKE nattavvent enda. Han spiser 2 ganger per natt og skal få gjøre det en stund til. Har jo ikke begynt med grøt enda heller, så han lever 100% på mm enda. :) Har kjøpt ei ny flaske idag, og den drakk han 40 ml fra idag, så nå øyner vi håp....

Gir du Ina vann på dagen? Hvordan? Er jo litt vanskelig å gi vann på natta om hun ikke tar flaske.... Kopp da?

Jeg ville også ha gitt pupp den første gangen hun våkner, iallfall til du får vekk noen av de andre oppvåkningene.

Men når det gjelder Trym. Så var han 7,5 mnd da vi tok nattavvenning. Han tok flaske som bare det. Fikk litt mme helt fra fødselen av han pga div. Fikk bare tilbud om vannflaske når han våknet ja, og liggende i senga. Selvsagt litt protester, men ikke mye. Han fikk jo 3-4 måltider fast føde på dagen på den tiden, så han hadde jo overhodet ikke behov for nattmat lenger.

Skrevet

Jøss Fredrik er dritsulten :o) Har nettopp spist en tredjedels middagsglass som han digga og nå har han drukket 160 ml....

Håper han sover gjennom hele natta hehehehe....burde det med så tung føde innabords ;op

Får sende melding og høre hvordan det går med thea....hun ligger vel på sofaen og gosser seg med mat, mens mannen varter henne opp ;o)

Håper du klarer veddemålet 2nj - du får få hjelp av oss til å piske deg så du kommer deg i mål og kan shoppe !!!!!

Slutter ikke barna selv med nattmat ? Fredrik slutta plutselig å ha nattmat og har begynt å sove gjennom hele natta. Han gikk gradvis ned selv med å våkne færre ganger på natta - men så klart det er lettere med flaske da sover dem bedre.

Skrevet

2nj: stemmer det, ble litt forvirret nå.

Tenkte.... heldige deg som får sove hele natten:)

Ina spiste også 2 ganger i løpet av natten, og det var jo helt greit, men når hun nå våkner så ofte blir det jo litt slitsomt.

Hun drikker litt av kopp.

Og kan drikke/leke litt med flaske hvis det er noe annet enn morsmelkerstattning i den.

Hun liker vann og har også gitt henne litt eplejuice fra hippo.

Det var også populært.

Får vel bare holde ut en stund til, skal på 5 mnd kontroll neste fredag, får høre om hs har noen gode råd da.

Er vel kanskje litt tidlig med nattavvending ennå?

Aner ikke jeg.

Hun spiser nesten ingenting på dagen da, er ikke mange tissebleier jeg må skifte.

Kanskje hun har snudd litt på døgnet når det gjelder mat.

Skrevet

2nj så bra at truls tok den flaska. da blir det spa på dere da jo ;.) hørtes deilig ut.

her har tulla begynt å våkne mange ganger om natten, dvs 3-4 ganfer. og begynner å bli litt slitsomt ikke sover hun noe godt heller. så lurer på å nattavenne om ikke så lenge. men spiser ikke så alt for mye om dagen enda.tar ca to halve grøtmåltoder om dagen. syntes ikke det er alt for mye.

var så flink til å legge seg en stund. dvs jeg må legge meg med henne til hun sovner, sver i vår seng. men nå vil hun ikke det heller. så etter nesten en time med sutring og ålign rundt i sengen i går, gikk jeg og hentet vognen og så ble hun lagt der mens jeg trillet frem og tilbake på soverommet og da tok det ti!!! min og så sov hun.

aner ikke hva det er med henne om dagen.

Skrevet

Hebbie: NEI, ikke alle babyer som slutter med nattmat av seg selv, så du/dere er heldige!!!! Er jo som oftest lettere med de som får flaske, men da v inattavvente Trym så fikk jo han 3-4 måltider med fast føde på dagen og viste ikke noe tegn til å sove natta igjennom uten mat. -Så er nok mye vane også.

Skrevet

Nå er jeg dritlei av å bære leon i seng og setter foten ned. Nå skal han få lære seg å sovne av seg selv.. Tror du pick up, put down metoden funker på en så stor gutt 2nj ? Orker ikke mer bæring i alle fall.. !

Skrevet

Bære Leon i søvn skulle det stå. Tenk at gutten er 1 år og enda blir han bært i søvn. Tenk at de gidder det da.. Og hver kveld..! Eldre foreldre asså, blir nok en bortskjemt guttevalp han ja.

2nj: Da er vi to om det.. Er også med på tur med en av barna når det passer : )

Skrevet

hei alle sammen....skriver litt her nå jeg. har beg å hatt mye vont nå var på sjekk i går om det var beg men neida...forrige natta sov jeg ikke no hadde så vonde tak og mens smerter som var innmari vonde..ingen åpning enda men trodde det var en begynnelse men kan jo ta tid det oxo.fikk akupunktur for å bli roligere og mpt smerter. så hadde mye vont i hele går...men sovet litt mer i natt og ikke så vont, men kjenner at de smertene kommer ijen nå.så er jo bare å vente nå da...er ikke så mye her inne el...men dere får beskjed når noe skjer og er det noen som lurer så er dt noen som har mob nr mitt..bare å sende en mel koselig det...er så lei å vente nå og ha så vont...klem fra meg

Skrevet

Hei nanna :)

Tenkte på deg nå nettopp :) Snart er det over. Du har vel ikke kommet til termin ennå har du vel ? Siste drammensjente som kalver.. Gleder meg til å høre at gutten din har kommet... : ) Har jeg nr ditt tro ? eller har du mitt ? hehe... Få mannen din til å massere deg litt.. Det fortjener du !

Skrevet

Piadi: Det høres utrolig slitsomt ut. P.U/P.D skal fungere helt til 1 år mener jeg, men er ikke helt sikker. Kan sjekke boka ikveld......, den er på engelsk så må ha litt tid på meg ;) Og nå skal vi snart på babysvømming.

Skrevet

2nj: Hadde vært fint :) Kos dere på babysvømming :)

Skrevet

Sitter nå her med dren og en dress med fransk åpning. Æ sa te han mannen da han skulle hjelpe mæ på do at æ kan se de dirty fantasian dine. Du drømmer nok om å ta kos litt her æ står lutrygga med dren og fransk åpning. Han bare lo og sa jeg var gal. Hi hi... Jo alt gikk bra. Hebbie kjenner meg jo rett. Leide 4 filmer i går ,kjøpte digg og blir vartet opp. Tenkte å sette meg ut i sola og kos mæ med litt fagstoff. Greit og terpe litt innimellom.

Ok 2nj og pia- dersom dere virkelig vil og trenger drahjelp så bare si i fra. Dersom det er ønskelig så kan jeg komme og gå turer en mass. Noen råd:

- Kun 1 godisdag i uka- drikk masse vann før dere inntar godisen og maten. Metter.

- Minst 0.5 liter vann før vært måltid. Vent 30 min før du spiser om morgenen. Start dagen med å drikk iskaldt vann. 3-4 liter vann om dagen.

- Gå å legg dere om godisjaget blir for stort. Deilig å våkne dagen derpå å være glad at et stod over presset . Da er et nemlig borte.

- Ta tran.

- Ingers rugbrød morgen og lunsj sammen med nøtter.

Veie på lørdager før godis inntas.

- Husk at trening, gåturer, vasking, leking med barna osv også er aktivitet.

- Tenk på shopping og veddemål dersom dagene blir kjipe.

- Ikke gi opp når en sprekker- alle gjør det innimellom.

- Dersom det ikke skjer noe med vekta - ikke gi opp- plutselig gjør det det allikevel.

-Bruk små tallerkner- fyll opp mest med grønnsaker. Kan jo droppe potet og heller ta mer grønnsaker.

- Resultatene gir blod på tann og man føler seg gladere, mer energi

- Ta heller med 2 ingers rugbrødskiver om dere skal noe i tider - istedet for å kjøpe lunsj.

-Tenk at det er de 3 første ukene som er verst- og bare bit tenna sammen.

- Stikk inn å kjøpdere et blad dersom dere vil bli inspirert.

- Gå en liten tur på kvelden i ca 30 min før dere legger dere og la mennene ta barna litt. De vil sikkert like at damene blir glade over å nå sine mål.

Flere tips senere- må legg meg ned. Ikke mange ting til. Men tenk på at det kan være litt tøft til tider, men at dte kun varer i noen mnd. og det er letterer og vedlikeholde antall kg en å gå ned de- så bedre tider i vente:) Jeg er med. Kan også kjøre til dere for å gå turer

Skrevet

hei piadi jeg har sent nr på post til deg på profilen...termin til tirsdag etter meg selv da og 28 etter ul.....

Skrevet

Oj.. da er det ikke lenge til i alle fall :)

Så jenter.. Blir det noe av osloturen vår ?

Skrevet

Ja jeg vil da gjerne. La oss begynne med hvem er det som vil:

Thea uten barn Eller med dersom det blir mange med barn.Passer for meg både helg og hverdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...