Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #101 Skrevet 10. mars 2007 haha... nå måtte jeg faktisk le av deg moldemor! Nå ble hele greia plutselig latterlig! Skal ikke ta rotta på sjefen jeg, men fri det får jeg nok. Aldri sagt jeg skal bruke ufine metoder! Har du ikke sett at jeg ikke er den eneste ved min jobb som føler dette! Men selvfølgelig, det er vel kanskje på tide å ta det opp? Så det skal jeg vurdere, men greit å få ut det verste her først:-D Du har faktisk vridd på det meste her, og jeg er ikke den eneste som så det! haha, det hele blei skikkelig komisk. Iallfall innleggene dine. Jeg ler av deg, du er nesten litt søt! og av en eller annen grunn virker det nesten som du føler deg litt truffet?? Du aner jo ikke hvordan min sjef er. Men det virker som du tar det skikkelig til deg med måten du svarer på. Kanskje du skal gå litt inn i deg selv, og kanskje forandre dine lederegenskaper! Kose meg skal jeg, det håper jeg du klarer en dag også! Sånn med deg selv mener jeg:-D Natti!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #102 Skrevet 10. mars 2007 haha, jeg vet! Og det er ikke meg HI som har gjort den slik! Trodde den skulle bli hyggelig jeg:-D Med oppriktig smarte og gode råd! Men så er det alltid noen som må krangle, og da blir jo jeg sint også vet du:-D nei, det er nok over nå! Smil og hver glad... og sånn! tihi
*dragonfly* Skrevet 10. mars 2007 #103 Skrevet 10. mars 2007 jo da, du har rett og jeg har feil. Jeg er en dårlig sjef og ingen liker meg, jo da, og jeg tar dette innover meg........Jeg er søt ja, men at det NÅ plutselig ble komisk??? Det har det vært lenge. Dette blir mitt siste innlegg i denne saken. Bare svar: for jeg skal ikke ha det siste ordet i denne saken.....
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 10. mars 2007 #104 Skrevet 10. mars 2007 Jeg synes faktisk svarene dine virker barnslige og usaklige - mange av dem, så hvordan dette skulle kunne bli en tråd full av konstruktive svar, råd og tips, skjønner jeg ikke - du nekter jo sev å se andre sider av saken. c",)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #105 Skrevet 10. mars 2007 ha ha ha....ja du trodde den skulle bli hyggelig ja. Det er ganske mange som har kommentert opplegget ditt her, som tydeligvis synes du har opptrådt feil.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #106 Skrevet 10. mars 2007 Det var da endelig på tide at du innrømte det:-P Har vært komisk hele tiden for meg, for har forsåvidt sittet her og ledd hele tiden! Siste ordet har jeg ikke stort behov for å ha, men jeg måtte bare svare deg nå:-D Neste gang du svarer noen, kan du kanskje sørge for å være litt mer hyggelig og imøtekommende, kanskje komme med gode råd istedenfor å kritisere mennesker som er frustrerte! Bare et lite forslag du virkelig bør ta til deg! Dette innlegget hadde ikke vært tåpelig eller kranglete, hadde det ikke vært for sånne som deg! Så legg deg nå, og prøv å tenk litt på hvordan man bør oppføre seg i denne verdenen!
snehvit77 Skrevet 10. mars 2007 #108 Skrevet 10. mars 2007 Jeg synes vel at molde29 har noen poeng her. Sorry altså... Håper selvfølgelig at du får fri.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #109 Skrevet 10. mars 2007 Såklart jeg kanskje ikke svarer så saklig når jeg er sinna og frustrert. Det var ikke hensikten heller! Får kanskje ut ting litt feil da, i og med at ALLE jeg snakker med er helt enig med meg! Jeg klarer fint å ta imot konstruktiv kritikk, så lenge folk er saklige her og ikke angriper meg. Men dette gidder jeg ikke mer, skulle aldri ha spurt!Var sinna og trengte få ut litt, ikke døm meg for det! Dere har sikkert opplevd det samme! At man bare MÅ få ut litt dritt... Samme det, gidder ikke mer nå!Kan vi heller få bort denne tråden med litt mer hyggelig ting:-)
familien kaos- komplett Skrevet 10. mars 2007 #110 Skrevet 10. mars 2007 hahaha, dette er dagens underholdning, som ingen ende vil ta!!! skikkelig catfight jo, klarer ikke la være å følge med på utviklingen.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #111 Skrevet 10. mars 2007 snehvit, husk å lese alt:-D mulig jeg ikke har formulert meg riktig mange steder, men les alle trådene så kanskje du forstår meg! Og anonym over, jeg er nok eldre enn deg! Men jeg er klar over at jeg kan høres mektig usaklig ut når jeg blir sinna og provosert, er ikke min beste side! Derfor jeg tar opp, og får ut frustrasjon her, for da kan jeg heller være mer saklig på jobben:-D
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #112 Skrevet 10. mars 2007 hihi, men molde er ferdi haenfindag:-D tror diskusjonen er dø også... håper jeg, for er litt lei av at folk ikke forstår! Er iallfall ikke sint lenger, og det er det viktigste! Så nå ser vi fram til mandag for å høre om vi får fri, håper det iallfall:-)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #113 Skrevet 10. mars 2007 Du sier at du er nok eldre enn meg. Jeg er 34. Du visste vel det da siden du vet at du er eldre enn meg. Hvor gammel er du da? 35?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #114 Skrevet 10. mars 2007 Har du ikke hørt om ord og utrykk før, bare svarte deg med samme mynt jeg:-D alder er en sinnstilstand vet du:-D haha...nei, nå er jeg blitt overtrøtt også! natta
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #115 Skrevet 10. mars 2007 Arbeidstilsynets svartjeneste på telefon 815 48 222 gir deg svar på spørsmål om ferie og plikter du har som ansatt. Ring til dem, så får du vite at du ikke kan kreve dette, samme hva som står i arbeidsplassens bemanningsplan.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #116 Skrevet 10. mars 2007 Jeg har lest alle innleggene her og er selv en leder. Jeg mener å ha god grunn til å uttale meg her. For å bli en god leder tok jeg mastergrad i psykologi: - Dette kreves for å få innsikt i medarbeidernes mørkeste sider og for å kunne løfte frem det beste i dem.Jeg har også juridisk embetseksamen: - Nødvendig for å takle alle mulige søksmål og håndtere det konglomeratet av avtaler som arbeidstakerne har tilegnet seg over tid.Pluss bachelor i scenekunst: - Det må til for å takle intimscener som gråtende medarbeidere og for å stå foran store forsamlinger. Ellers har jeg lang erfaring som toppleder i tre store konsern. Jeg må si at det "Molde 29" skriver er helt korrekt. Hun vet hva det er å være en god leder. Personen som har skrevet dette innlegget er en "typisk" uvitende ansatt, men som ikke evt bedre stakkar. Håper alikevel hun får ferie, slik at hun får kvilt seg litt før babyen kommer.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #118 Skrevet 10. mars 2007 Helt enig, bra sagt det! Jeg har heller ikke krevd noe som helst her jeg, har jeg vel? Men som leder har du ikke rett til å gjøre ting på trass heller, eller nekte noen fri for at man ikke liker dem. Det er det dette går på, ingenting annet. Du er nødt til å vise forståelse for ting, og ikke være urettferdig eller være bitchy fordi du ikke liker en person, eller denne personen har rett,og de beviser det ovenfor sin leder.(hvis det skulle være det) Det er alt det saken går ut på, ingenting annet! Jeg har ikke krevd noe som helst, men når man ikke får forståelse i det hele tatt i en situasjon som egentlig er ganske enkel og lett å løse, er det jo klart man blir frustrert. Dette har ingenting med hva jeg har krav på eller ikke, for det er ikke det saken går ut på, og jeg vet dette også! Dette har med rettferdighet å gjøre, at man skal behandle alle mennesker likt, og sette seg inn i en situasjon som leder. Dette er det hun IKKE har gjort, ingenting mer, ingenting mindre! Slutt å gjør dette innlegget til noe det ikke er!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #119 Skrevet 11. mars 2007 hi hi..du er så lite voksen.....skriver støtt ting som :gjøre ting på trass,sjefen er bitchy og urettferdig osv... Du skrev lengre oppe her at dere har ca 60 ansatte. Da er det litt mye å kreve av sjefen din at sjefen skal greie å være rettferdig med alle 60. Hun kan prøve ,men litt slingring vil det alltids bli her og der, noe annet er umulig. Du kommer helt sikkert til å skrive tilbake nå at :jo men da er man en dårlig sjef. ....såååå...skriver du at en leder må sette seg inn i en situasjon: hvilken situasjon. At dere er egenrådige og velger når dere vil ha ferie før dere spør sjefen om fri? ha ha , noe så dumt, men da svarer du vel: nei, det var kjæresten min som gjorde det for å være snill... ja self. ..og hva skal du bevise ovenfor lederen din? at du har rett?? noe så tåpelig. Du skal jo bare gjøre jobben din og holde kjeft. Da blir det et godt arbeidsmiljø også. Du kan self. gå å snakke rolig med sjefen din om du sliter med noe, men om du ikke får gehør for det må du bare finne deg i det uten sure miner. Synes hun som skriver litt lengre oppe her er noe å høre på....hun med all den utdannelsen, hun ser ut til å ha greie på ting....hun holdte med molde og så jeg....... men uansett kvinnfolk....lykke til
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #120 Skrevet 11. mars 2007 Dette innlegget er vel Molde29 i forkledning som anonym, "medarbeidernes mørke sider" og "løfte frem deres beste sider" ( Coaching heter vel det, trengs ikke Master i Psykologi for å klare det, litt menneskekunnskap, empati og evne til å se flere sider av saken holder lenge). "konglomerat av avtaler medarbeidere har tilegnet seg over tid", trenger ikke jus for å klare å forstå tariffavtaler og arbeidskontrakter, arbeidsmiljøloven er rimelig klar og tydelig den også."takle intimscener som gråtende medarbeidere" , bachelor i scenekunst greier nok ikke å lære deg ekte empati og forståelse eller evne til å løse problemene eller evne til å begeistre. Finnes mye!!!! elendig personalpolitikk i mange store konsern, LOsaken er vel et glimrende eksempel på det, og LO er nok ikke alene, hvor kommer dårlig personalpolitikk fra, jo fra dårlige ledere som ikke evner å se at medarbeidere og ansatte ikke er "slaver" og "umælende idioter" uten krav på respekt og ordinær høflighet, i tillegg til rettighetene sine. Å ikke få ferie til tross for at det ikke er i veien for bedriften er en slik mangel på respekt, og skaper heller ikke et godt arbeidsmiljø, å ikke evne å se at medarbeidere på både kort og lengre varsel kan komme i situasjoner som gjør at de kommer med forespørsler om fri eller ferie eller få gå tidligere fra jobben eller annet, det er ikke god lederskikk. Hold kjeft og bit i det sure eple og jobb vaktene dine og skyld på deg selv og samboeren fordi dere kommer "bare" en og en halv måned i forveien og spør om fri, og jeg sier "prinsipielt nei " når det er på så kort varsel ( Molde29 sitat) er grei nok holdning det, og svar gjerne på den måten, så tenker jeg arbeidsmiljøet blir skikkelig psykologisk godt, for denne lederen og hennes arbeidsmiljø, for det er jo ikke bare "rett og riktig" vi snakker her, det er holdninger hos alle parter, HI viser ikke verdens beste skjønn i sin beskrivelse av sin leder, men det virker jammen ikke som dennes leder, eller Molde 29 fremviser riktige holdninger de heller, lederene er tross alt de som er i en stilling hvor de skal være bedre.
pillis Skrevet 11. mars 2007 #121 Skrevet 11. mars 2007 Tenkte komme med et løsningsforslag, men herregud at dere gidder......
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #122 Skrevet 11. mars 2007 Alle skjønner jo at det er molde29 som nå har gjenoppstått som anonym i de siste innleggene. Bra forsøk! Ingen tror på at du har juridisk embetseksamen og master i psykologi med så idiotiske innlegg.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #123 Skrevet 11. mars 2007 hehe...lite voksen ja, jeg må jo tydeligvis repetere meg selv for dere som ikke forstår noen ting her! Dette har gått langt over streken, jeg vet mine rettigheter og det var ikke det som var problemet! Uansett, jeg har ringt min sjef som er høyere enn henne, og en mann, og forklart situasjonen. HAN forsto meg veldig godt, og det vil bli ordnet med en gang! Mulig jeg formulerer meg litt bedre muntlig enn skriftlig da rett og slett, men man blir jo frustrert når man bare får kritikk fra folk som ikke vet hva de snakker om! Anyway, til noen av dere veldig trangsynte her! Tenk litt etter noen ganger, bruk hodet, og noen ganger hjelper det kanskje å tenke som en mann?? hehe... Har mer respekt for mannlige ledere enn kvinnelige, i og med at det finnes FÅ flinke kvinnelige ledere. Lykke til med synet deres på ting, skal se hvor langt dere kommer med det! Kvinnfolk altså! til dere andre som faktisk kom med gode forslag og skjønte ei frustrert jente, takk! god ferie til meg:-D
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #124 Skrevet 11. mars 2007 Hei! Joda man kan utmerket godt reise utenlands når man er sykemeldt. Det er bare å gi beskjed til trygdekontoret på forhånd. Du trenger ikke å gi beskjed til arbeidsgiver. Er litt usikker på om du må snakke med legen din på forhånd. Den gamle regelen om at det ikke var lov å reise utenlands er opphevet for en god stund siden. Men dersom det er snakk om langtidsopphold så kan man få problemer i og med at trygdekontoret kan påstå at en ikke bor i Norge lengre. Dersom man blir ansett som ikke boende i riket (Norge) så er det tvil om man har rett til medlemskap i folketrygden og dermed rettigheter til sykepenger. Konklusjonen er bare dra på sydenferie du!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #125 Skrevet 11. mars 2007 Gjøk! Hopp ned fra din høye hest og sjekk ut hva som skjer i virkeligheten med gravide arbeidstagere. (f.eks. Yssen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå