*dragonfly* Skrevet 10. mars 2007 #51 Skrevet 10. mars 2007 ....og når det gjelder "rett til å ta ferie", som olebrumma skriver, så gjelder dette når det passer for sjefen, og så lenge sjefen sier nei, ja så passer det ikke. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #52 Skrevet 10. mars 2007 Til molde 29 Synes du det greit som sjef og bare si noe uten belegg, det er jo også et overtramp fra hennes side. Man må jo kunne få lov til å se på vaktlister uten at det er snoking, det er jo offisiell informasjon, er det overtramp fordi HI fant ut at det sjefen sa ikke stemte, for meg virker det som om sjefen bare har sagt nei for å si nei, "jeg er sjef og jeg bestemmer", du virker litt i samme gate... Det kommer litt an på hvilken type jobb man har men er helt uenig i at det er bare sjefen som kan avgjøre om man må være der eller ikke, man har jo rett på å ta ut ferie og 1,5 mnd er ikke kort varsel for en ukes ferie.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #54 Skrevet 10. mars 2007 takk anonym over! Det er noen her som faktisk skjønner hva jeg prøver å si, og ikke gjør det om til noe det ikke er. Hun har heldigvis ikke sagt nei enda, så vi får vel bare vente! hvis ikke skal jeg fint ta det opp med sjefen(som er en mann). Regner med at det ikke vil bli noe problemer da! Og molde29: jeg har fortsatt ikke overtrått noen sine grenser! Som hun sa over her, det jeg så etter er faktisk offentlig informasjon som alle kan se, så hvilke grenser har jeg trått over mener nå du?? At jeg faktisk hadde rett og sjefen ikke hadde det? Er det feil også nå da... jaja, da er det din mening alene(og hennes), og håper det blir holdt til dere. Også til en annen anonym, Kjæresten min bestilte ferien,for å være snill. greit at det ikke er riktig, og at man bør spørre først, dette vet jeg. Men med ca. 60 ansatte og null bemanningsproblem iløpet av denne uken, ser jeg ikke dette som et problem. Det er det hun som gjør det til , mest sannsynlig fordi hun bare føler for det! Dette er helt idiotisk spør du meg, i og med at våres vaktlister (i motsetning til mange andres) blir skrevet 1 uke før! Ikke en måned i forveien. Så nå håper jeg dere skjønner litt bedre, og ikke kritiserer meg for noe jeg har rett i!
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 10. mars 2007 #55 Skrevet 10. mars 2007 Hvorfor er det da ikke du som er sjef? siden du kan alt om vakt lister og bemanning og alt annet mener jeg.....
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #56 Skrevet 10. mars 2007 For et dumt spørsmål lillemor! Klart jeg kan alt om det der, jeg har jo tross alt jobbet der i 6 år, og har da fått med meg litt iløpet av disse åra...uff og uff! Men hadde garantert egnet meg bedre som sjef enn henne.
*dragonfly* Skrevet 10. mars 2007 #57 Skrevet 10. mars 2007 ja du har et godt poeng "lillemor og nurket". Det er jo akkurat der den grensen går, som HI ikke forstår. Hun vil ikke forstå det heller, for vi snakker ikke samme språk. 1,5 mnd`s varsel på ferie er svært kort frist på enkelte arbeidsplasser. Skulle ønske jeg visste hvilken jobb dette dreide seg om. Om disse vaktlistene er for alle , så burde du ikke prøve å bevise at hun hadde feil. ( selv om hun hadde det). Tenk om hun har en bra grunn for dette, men ble perpleks i det du spurte ,og kanskje ikke visste hva hun skaulle svare. Som du sier, hun har ikke gitt deg helt klarsvar ennå. Jeg synes dette virker meget umodent og egenrådig. Du burde kanskje søke på jobben som ass.sjef når hun går ut i permisjon.....????
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 10. mars 2007 #58 Skrevet 10. mars 2007 Ærlig talt, hvis du mener seriøst at du kan alt om det, og fortsatt ikke har klatret opp på stigen bør du tenke på og finne deg en ny jobb. I og med at du har så liten respekt for henne, hun er tross alt din overordnede.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #59 Skrevet 10. mars 2007 Nei, molde29! Det er du som ikke forstår... Bedrifter er forskjellige, og der jeg jobber har alle tilgang til dette, alle kollegaene mine vet om det ang vaktlister. Også har jeg blitt tilbudt stilling som leder, men har faktisk ikke hatt lyst, fordi jeg syntes ikke lønnen er god nok til å ha en slik stilling! Hadde det ikke vært for at jeg har permisjon samme tid som henne, hadde jeg kanskje søkt på denne stillingen:-D (hadde kanskje hjulpet litt om hun ikke var sammen med sjefen også tenker jeg) Tror du skal lese igjennom alt her, og kanskje lære deg og forstå ting!Men kan skjønner at det ikke er så lett, i og med mye frustrasjon inne i bilde. Du som leder burde vel vite dette? Før du uttaler deg om noe som helst. Og kanskje være litt mer saklig, hadde vært en idè? Jeg forstår hva dere sier jeg skjønner du, problemet er at dere ikke forstår meg..ikke at jeg skjønner at det er så vanskelig men:-D Jeg prøver forresten ikke være saklig her. Jeg er frustrert og sinna, og jeg er heller ikke på jobb nå! Hadde jeg vært det, hadde jeg vært mye mer saklig enn hva jeg er her. Sånn at dere ikke skal begynne å kritisere meg for det også!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #60 Skrevet 10. mars 2007 og ingen tviler på at typen din gjorde dette for å være snill, men sjefen din leker ikke barnehage. Når man skal ha fri , ber man fint om det først. Hvordan vet du at du hadde egnet deg bedre som sjef enn henne? Bare det å skrive det er umodent . Du nevnte at de andre liker deg bedre enn sjefen, ok, da har du allerede innrømt at du er illojal. Du burde gå i deg selv og vurdere hvordan du bør tè deg i arbeidslivet. En sjef kan ikke gjøre alle tillags..
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #61 Skrevet 10. mars 2007 og du moldemor, jeg har ikke prøvd å bevise at hun tok feil! Jeg prøvde bare å sjekke ut dette, siden det ikke virket som sjefen visste helt sikkert en gang. Vet at ting tar tid med henne, noe som ikke bør være så vanskelig å sjekke ut. Det at hun ikke tålte at jeg faktisk la fram dette, gjør henne til en dårlig leder spør du meg! Du skal kunne bøye deg for andre selv om du har sjef! Kan du ikke innrømme når du tar feil, har du en jævli dårlig egenskap, du ikke vil komme langt med!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #62 Skrevet 10. mars 2007 Blei noen skrivefeil i all frustrasjonen der over, men regner med at dere klarte formulere det riktig fordet:-D
*dragonfly* Skrevet 10. mars 2007 #63 Skrevet 10. mars 2007 Jo men alle arbeidsplasser har det da slik. Vaktlisten er da for alle. Og så er det morsomt å se at du kunne tenke deg å søke på hennes stilling om du ikke var gravid. Det beviser det jeg har mistenkt hele tiden. Du skulle ønske du var i hennes sko, det er akkurat derfor du gikk over streken. Du tok deg til rette. For meg virker du fortsatt umoden i tankegangen. Du trenger ikke gjenta deg selv om og om igjen når det gjelder det at jeg misforstår deg, det gjør jeg slettes ikke. Jeg forstår ALT du skriver og jeg forstår at du tar feil. Synes litt synn på deg, siden du har skylappene på og sikkert har godt av permisjon snart...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #64 Skrevet 10. mars 2007 haha...du er litt komisk du moldemor! Ler litt av deg faktisk:-D Syntes egentlig litt synd på deg også, sånn syn du har på ting! Og tro du meg, hennes stilling vil jeg ikke være i. Jeg bare sa det sånn fordi hun over eller du(husker ikke) nevnte det. Du forstår jo ikke hva jeg sier, i og med at du vrir og vender på alt og gjør det om til noe det aldri har vært. om det er noen som gjentar seg selv, er det jo deg. Jeg må bare omformulere det for deg, for det ser ut som du virkelig trenger å få ting inn med teskje. Litt rart det der, leder som du er! Men, jeg gidder ikke diskutere med en som vrir og vender på ting jeg sier, da ler jeg heller av deg! Du virker helt lik som min sjef, og jeg kan faktisk sitte her og godte meg over hvor lite du faktisk passer til den stillingen du er i. Tviler på at noen i det hele tatt har respekt for deg slik du oppfører deg og er. Skulle sagt, heldigvis er ikke du min sjef.. men i og med at min sjef virker ganske lik, får jeg ikke sagt det... hihi! Jaja, jeg tar til meg rådene av de som er litt mer fornuftig enn deg her jeg tror jeg. Så får du ha en fortsatt fin dag med meningene dine:-D tada
*dragonfly* Skrevet 10. mars 2007 #65 Skrevet 10. mars 2007 Jeg er klar over at en sjef må kunne innrømme feil, det har jeg gjordt gjennom tiden. Jeg er ingen tilhenger til Gerd L. Valla, så jeg har nok så sterke synspunkter vedr. hva som er hvem sin plass og ikke. MEN, nå tror jeg du snart må avslutte snart og stoppe all denne informasjonen du øser ut. Hvis sjefen din er gravid, er det store sjanser for at hun leser dette ( det er helg) og hun har nok INGEN problemer med å skjønne at det er henne du snakker om.... OOOOOPPPPSSSS, får håpe hun ikke gjør det surt for deg fremover ( da tenker jeg spesielt på at hun er hormonell i tillegg)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #66 Skrevet 10. mars 2007 Ja, men det er bra du er en av de som innrømmer feil, for da respekterer jeg deg! Hun er nemlig ikke en av de. Noe jeg syntes er feil såklart. Selvfølgelig kjipt om hun ser dette(tviler sterkt på det, uansett ingen bevis) og hvis tilfelle, er ikke hun høyeste sjef. Hvis hun vil gjøre ting surt for meg, gjør jeg ting surere for henne ved å ta det opp med selveste sjefen. Da hadde det nok blitt andre boller! Men nok om det, nå må jeg ut av dette huset før jeg blir gaaaaal:-D Ha en flotters dag!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #67 Skrevet 10. mars 2007 Hvorfor skulle det bli andre boller hvis ass er dama hans? Blir det ikke bare verre da? Ville tro at han heller velger side med henne enn deg......... da kan du snakke om og få godt arbeidsmiljø på jobb.........
*dragonfly* Skrevet 10. mars 2007 #68 Skrevet 10. mars 2007 Jeg tar ikke innover meg det du skriver, om at jeg er en dårlig "sjef"- jeg liker å kalle det leder... Folk som deg har sjeldent et godt forhold til sjefer som har yrkesstolthet og tar jobben sin på alvor. Jeg vrir ikke på ting, men prøver å oppfatte hva dette dreier seg om, og får medynk med sjefen din. Det blir nok litt usaklig å skrive at jeg er en dårlig sjef bare pga. min mening om en spesiell situasjon. Jeg har et supert forhold til mine ansatte og de respekterer meg. Jeg får julegaver av de ansatte og har fått tre priser for mine lederegenskaper. Jeg håper du får litt mer forståelse etterhvert for at sjefen din vet mye du ikke vet og mye du aldri får vite. Her kommer et eksempel på hvorfor du ikke burde trådd over grensa: Hva om sjefen din visste at en av de ansatte var gravid(utenom deg og henne), og en hadde fått kreft og en...osv... men siden hun hadde taushetsplikt kunne hun ikke si til deg at hun var redd for at de ikke kom til å komme på jobb denn perioden, og at hun trengte deg i reserve , i tilfelle..... Hva skulle hun ha gjordt???? Du setter henne i fare for å komme i ubehagelige situasjoner ved å ikke godta svaret hennes. Dette var helt hypotetisk sett, men du skjønner sikkert hvor jeg vil henne...
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 10. mars 2007 #69 Skrevet 10. mars 2007 Vet du Molde29, jeg har fulgt innleggene dine i denne debatten, og det er en god del av de kommentarenen du har kommet med til og OM Hovedinnlegger her som IKKE vitner om at du er en spesielt god eller reflektert sjef.Du lar deg tydeligvis farve av veldig subjektive oppfatninger, og har liten evne til å være objektiv nok til å se flere synsvinkler enn din egen. Hvilket er en egenskap de fleste gode sjefer har, det er ingen arbeidsplasser som er tjent med stadige konflikter mellom ansatte og deres leder fordi lederen ikke klarer å se saken fra de ansattes side også, i TILLEGG til den informasjon h*n sitter med om omkringliggende faktorer som kun lederen kan vite, og ta gode avgjørelser på det grunnlaget, svevende eller uriktige svar er ikke god lederoppførsel. Og ja, det kan være konflikter under en leder som ikke lederen er klar over, det er mange meninger blant ansatte som aldri kommer lederen for øre, så jeg håper din selvinnsikt som leder er et resultat av veldig gode PTU'er avgitt anonymt av dine ansatte. Men ledere er like forskjellige som arbeidtakere ellers, og du vet lite omn hvor god eller dårlig leder HI har, tydeligvis klarer du bare ikke å skille deg selv fra lederrollen til å se at andre kanskje ikke er like god i rollen som deg. Og det kommer fra en som selv er sjef med personalansvar, i tillegg forundrer det meg at du ikke har fått med deg at HI jobber i en restaurant, jeg tipper at det IKKE er den samme bransjen som du holder på med. Til HI, med tanke på den erfaring jeg har med restauranter og vaktlistene de opererer med, og hvordan disse blir laget, hvorfor bytter ikke du vakter for den uken det gjelder med andre som har fri, de fleste vaktlister i hotell og restauranter gir åpning for dette, da har du sikret at dine vakter blir ivaretatt, du får fri den uken du trenger, men må jobbe de vaktene dui har byttet til.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #70 Skrevet 10. mars 2007 Dette kan du gjøre: sykemeld deg 100% pga "bekkenløsning" så fort som mulig. Deretter søker du trygdekontoret om ferie innen det tidsrommet du ønsker. Skjemaet får du ved å ringe ditt trygdekontor. Så lenge du søker trygdekontoret om ferie når du er sykemeldt, og får ja til svar av de, kan du trygt reise på ferie.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #71 Skrevet 10. mars 2007 Molde29 - du virker som en JÆVLIG dårlig leder! Gud, så glad jeg er for at jeg ikke har en sånn uintelligent bitch av et kvinnfolk som leder!! Skremmende... Du burde virkelig gå i deg selv.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #72 Skrevet 10. mars 2007 Molde29 - ut ifra den personligheten du avslører her - kan jeg faktisk garantere deg at du er j.... dårlig likt av dine ansatte. Blir skuffet på kvinners vegne over alle de håpløse kvinnelige sjefene i dette landet. Finnes det ingen kvinnelige, dyktige ledere??
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #73 Skrevet 10. mars 2007 Sorry mac.. Men her får du ikke mye støtte.. Sykmelde seg og dra utenlands er faktisk brudd på lovverket.. Dessuten så syns jeg i grunnen det er skikkelig dårlig og henge ut sjefen sin her!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #74 Skrevet 10. mars 2007 Weee...endelig litt støtte fra folk som forstår hva jeg mener:-D nå ble jeg glad! Også olebrum, jeg kan jo prøve å bytte vakter hvis dette ikke går i orden. For det er mange av de ansatte som har tilbudt seg dette, fordi de forstår veldig godt hva jeg mener! Jeg har ikke tenkt å sykmelde meg pga dette, for jeg vil ikke gå så langt, selv om jeg liker tanken faktisk:-D Hele innlegget her har gått altfor langt, for jeg ville ikke skape en krangel her! Jeg ville bare ha forslag til hva jeg kunne gjøre, men da begynner folk å kritisere meg fordi jeg er frustrert, noe jeg ikke helt skjønner. Trine:Sykmelde seg er ikke det verste lovbruddet man kan gjøre, skjønner godt hvorfor folk gjør det innimellom! Så tenk heller på verre lovbrudd enn dette! har ikke nevnt navn på sjefen eller noe, så hun kommer ikke til å finne ut av det! Du må jo skjønne at noen ganger trenger man å få ut litt frustrasjon som en anonym person, uten at det betyr at jeg henger ut sjefen min. Hun vet jo ikke dette engang! Jeg regnet med at hvis jeg sa det her, ville jeg få litt forståelse fra folk istedenfor dritt om at jeg er umoden og ikke voksen fordi jeg er litt sinna! Jeg sier da ikke dette høyt til folk jeg kjenner(bortsett fra min samboer, og kanskje familie) Uansett, takk til dere som forsto innlegget mitt og har vett nok i hodet til å ikke begynne å kjefte på meg fordi jeg er litt sinna og frustrert! Hjelper for meg og skrive her, for jeg pleier som regel bare å gå rundt å smile og være blid mot alle ellers:-D Litt godt å få ut innestengt dritt:-D Hi
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #75 Skrevet 10. mars 2007 Nå mente jeg ikke SYKMELDING GENERELLT, men å sykmelde seg for å reise til syden er ikke noe grunnlag! Dessuten er det som noen skrev mulighet for at NAV tar fra deg retten til sykepenger. Hva om sjefen din er her inne da??? Kanskje ikke rett forum å kaste inn denne på..... Bare et lite tips..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå