Gå til innhold

forbanna drittsjef(laangt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal dere høre her:

Min kjæreste hadde bestilt ferie til meg og han fra 14 april til 22 april, også betalt denne som var på ca.7000. Jeg spør om jeg kan få fri fra jobben denne uka, men da sier ass.sjef at det kan hende dette blir vanskelig fordi mange andre hadde bedt seg om fri da.(russ, sa hun spesielt) Det er greit nok, jeg forstår jo dette, men er jo ikke hypp på å tape 7000 kr, så jeg tar saken i egne hender og sjekker dette ut.

Jeg finner ut at ingen bortsett fra èn til skal ha fri samme perioden(vi er mange ansatte), ingen andre skal ha fri bortsett fra kanskje litt i påskeferien og en stund etter jeg har kommet hjem. Sender melding til henne om dette.

Dagen etter kommer jeg på jobb og spør om hun har lest melding fra meg, og det hadde hun gjort. Men da sier hun plutselig at det var ikke bare russen som skulle ha fri, det var visst mange andre flinke og viktige folk. (høh?) da sjekket jeg dette en i en vaktlistebok vi har,(Der kan man skrive om når man vil ha fri osv)for hun påsto at det var flere som hadde bedt seg om fri da. Det var ei som hu nevnte spesielt,men hun hadde bare bedt seg om fri til den 4 april. Da sa jeg dette til henne, og da sier hun bare:"Som sagt,jeg skal se på det,når jeg får tid", med trass stemme.

Skjønner virkelig ikke problemet hennes! Det virker akkurat som hun gjør dette nå på trass, fordi hun vet at jeg egentlig har rett!! Det er så irriterende, og jeg kan ikke gjøre noe med det!Jeg kan ikke bestemme selv når jeg skal ha fri, det kan bare den tragiske drittkjerringa der! (hun er jo selvfølgelig sammen med sjefen da,derfor hun er ass.sjef)

Ikke har jeg lyst til å dra på ferie til syden i sommer, for da er jeg høygravid og vi har ikke råd til å betale dobbelt så mye! Jeg prøvde forklare det til henne,at vi taper 7000 på det, men det hjalp ingenting! (bare kjæresten min som prøvde være snill og ordne ferie til oss).

Så nå må jeg bare vente på svar. Noe som sikkert tar evigheter! Hvis ikke det går, vet jeg ikke hva jeg kan gjøre...har tenkt på masse, men ikke noe som inngår i at jeg ikke kan få sparken for det. hehe...Mange onde tanker i hodet ja!

Mulig litt forvirrende å lese,men håper dere skjønte situasjonen...noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

(måtte skrive det her, for er vel best å være anonym:-P)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sykemeld deg litt før den tiden pga bekkenløsning. og bare si at det blir ingen syden tur fordi du har gang besvær av bekkenløsningen.funka som f til meg når jeg aldri fikk svar på om å få fri.og bare dra. møkka kjerring,send a te mæ.typisk fitte.

Skrevet

hehe... Det var et godt forslag! Vurderer å gjøre det hvis ikke jeg får fri,på pur F. Men da kan man vel ikke dra til syden hvis man er sykemeldt?

Skrevet

og det der kaller jeg misbruk av samfunnsgoder.

Vi har ikke sykemeldinger for at folk skal kunne reise på ferie, det har vi feriordninger for. Sykemeldinger er for dem som er syke og trenger fri for å bli frisk igjen.

Når man har en jobb har man også et ansvar i denne jobben. Det ansvaret takker man ja til når man takker ja til tilbudet om stillingen.

Den typen sykemeldinger som du tok (og den typen som avinor-ansatte brukte som pressmiddel) har jeg ingenting til overs for. Det er misbruk av goder som norske arbeidstakere har jobbet hardt for å få.

Jeg synes det er merkelig å i det heletatt bestille en ferie før man er sikker på å få fri. Det synes jeg til og med mannen til HI burde være voksen nok til å forstå.

Ja, det er kjipt av sjefen og jeg skjønner godt at HI er frustrert, men ikke særlig langtenkt av HI/mannen hennes heller. Det er mulig å gi en ferie i gave uten å betale for den først. Heller bare si hva som skal gies, søke ferie og så betale for den når alt det praktiske er i boks!

Du får bare krysse fingrene og håpe at det ordner seg!

Skrevet

trenger ikke å bite hue av folk for det. nebbsild.

Skrevet

Ja, det er klart... og jeg skjønner hva du mener der! Tviler på at jeg kommer til å misbruke dette!MEN, min samboer trodde seriøst at det var nok ansatte på jobb til å fylle opp dette. I tilegg vil jeg være 50% sykemeldt sannsynligvis resten av svangerskapet.(pga søvnforstyrrelser og ryggen min) Jeg vil aldri utnytte dette! Men det er kanskje litt vanskelig for deg å forstå hele situasjonen ved å bare lese innlegget mitt. Jeg er ikke den eneste på jobben min som sliter med dette. Det er flere som har nevnt at det virker som hun gjør dette kun på trass, og hun ikke klarer å innrømme når folk har rett. Ifølge hun, har hun alltid rett!

Det virker som hun utnytter denne "maktposisjonen" hun sitter i, og da syntes jeg ikke man egner seg som ass.sjef. Iallfall ikke når man har ligget seg dit.

Jeg syntes det ikke er riktig at man utnytter en så viktig posisjon heller, noe som gjør at mange har mistet totalt respekten for henne.

Må jo ikke glemme at hun også er gravid, og at jeg tror det er masse hormoner ute å går. Noe jeg syntes man skal holde hjemme, og IKKE ta med seg på jobb.

Hilsen Hi

Skrevet

Takk `prinsen`! Liker deg jeg:-D

Skrevet

jeg må si meg enig men henne over her jeg!

Det er faktisk mannen til HI over her som har gjort en tabbe i utgangspunktet, og da får man ta følgene av det!

Men jeg er overbevist om at dersom det ikke egentlig er bemanningsproblemer på jobben, så lønner det seg å faktisk være hyggelig og imøtekommende, i stedenfor å følge etter sjefen sin i sømmene og ta seg "rettigheter" som det heter seg..

Hvis jeg var denne sjefen ville jeg iallefall følt meg litt overkjørt i denne situasjonen!

Hadde vært flott om du fikk ferien din, men tror du bør prøve en litt mer takknemlig tilnærming til sjefen!

Skrevet

hehe,jeg hater folk som er viktigperer,tror vi er så dumme at vi ikke forstår at dette er feil utnyttelse. men jeg fikk sykemelding og hadde kraftig bekkenløsning,og ble anbefalt å ta 2uker i varmen for å få varmet opp musklene.fikk papirer som arbeidsplass og nav fikk. og det ble da regnet som behandlingstur. har inntrykk at folk plages besætt på arbeidsplassen sin med fri og div. jeg har heldigvis ikke dette problemet mer,for jeg er sjefen min selv og 100%ansatt som husmor i mitt eget hus. hehe.

Skrevet

tror du skal lese dette under før du sier noe! Hadde du møtt henne hadde du hatt problemer med dette også. Å utnytte en maktposisjon er jo ikke riktig, skjønner dere ikke det? Når man tar feil, går det ann å innrømme det, gjør det ikke?Selv om man er såkalt sjef. Når det da i tillegg ikke er bemaningsproblemer så skjønner jeg ikke dette. Men jeg har forstått at hun gjør dette på pur F, for å gi meg en såkalt lærepenge. Men er det nødvendig å dra det så langt? Har forstått det nå. Og syntes det er unødvendig å skape dårlig stemning og arbeidsmiljø pga dette! I noen tilfeller syntes jeg virkelig ikke det passer med kvinnelige sjefer. Hadde dette vært en mann, tror jeg ikke situasjonen hadde oppstått. Synd at selveste sjefen er sammen med henne, og han er en tøffel da... hrmf

Skrevet

Rent saklig (uten å røre sammen for mange momenter om hormoner, bekkeløsning, maktsmisbruk, frustrasjon og spekulasjoner):

Man bør søke ferie før man bestiller og betaler den. Brutalt, men.

Skrevet

hadde det vært en mannlig sjef, hadde heller ikke de ansatte skvaldret om at han hadde ligget seg til stillingen osv!

Er kanskje ikke så lett å være sjefen deres?

Blir sjeldent godt arbeidsmiljø av baksnakking, iallefall.

Jeg tror folk lett blir litt bitchy, når folk faktisk behandler deg som om du har ligget deg til en stilling, ikke fordi du har riktig kompetanse!

Jeg syns ialleflal ikke det virker som om du gir henne noen sjanse heller? Antagelig har hun dyttet opp denne tøffe fasaden fordi hun føler hun ikke har noe valg!

Virker jo litt suspekt når du går henne etter i sømmene og sjekker alt hun sier også, lissom..

Jeg kjenner litt til denne situasjonen, faktisk, fordi det har vært en lignende problemstilling på min arbeidsplass også. Det endte med at daglig leder (ass. sjef, på en måte) sa opp, hun ble helt psyket ut! Veldig synd, for hun var en dyktig og kompetent dame, som ble utsatt for baksnakking fordi hun kan være litt tøff!

Heia janteloven, sier nå bare jeg!

og vet du, sånn er det å være sjef. du har en viss makt. og i de fleste andre land enn norge, ville ingen satt spørsmål ved det en gang...

-flott med demokrati, men sjefer er sjefer fordi man trenger sjefer også.

Skrevet

ja,det har jeg skjønt. Jeg vet jo det! Men noen ganger kan man faktisk se bort ifra det. Det er ikke bemanningsproblemer i denne perioden, og det er også en og en halv måned til! Kun 18 timer å dekke opp mest sannsynlig. Hvis en ass, sjef gjør dette bare på trass og drar det langt for å gi en såkalt lærepenge eller hva det skal være, syntes jeg ikke man egner seg som sjef i det hele tatt! Da er man urettferdig, og rett og slett barnslig.

Skrevet

Ja, eller ha avbestillingsforsikring...

Skrevet

ja,det har vi jo...Men det er jo ikke god nok grunn at man ikke får fri fra jobb:-P

Skrevet

Hei,

Det er en viktig regel alltid få fri før man bestiller ferie og betaler.

Men jeg synes jo som HI at når man er sjef bør man gjøre det ytterste for å innfri sine arbeidstakeres ønsker, men i noen tilfeller lar det seg ikke gjøre uten at noen føler det svært urettferdig.

Håper det ordner seg med ferien uten at du må utnytte systemet...

Du må søke nav om du reiser utenlands mer enn 5 dager når du er sykemeldt.

Skrevet

Jeg syntes synd på min samboer jeg nå da...han prøvde bare være snill:-(

Skrevet

også er det forsåvidt en ting til... i denne svarte boka som vi har, kan folk skrive når de vil ha fri. Det går alltid bra, så lenge du skriver dagen før hun skriver vaktlister. (ca. 1 uke før) Virker nesten som de som er deltidsansatte får flere friheter der, noe jeg ikke helt forstår. Hadde jeg skrevet dette i boka hadde de sikkert gått bra, istedenfor å være ærlig som jeg alltid er. For da må man jo lage en stor unødvendig sak ut av det, som hu tydeligvis nyter å gjøre nå.

Skrevet

Jeg må bare si det ærlig og rett ut.(ikke helt ærlig da for jeg tørr bare å si det når jeg er anonym) Jeg er en drittsekk sikkert, men jeg hadde faktisk sykemeldt meg jeg. Ja det hadde jeg jammen i meg gjort. Litt må mann unne seg når man er gravid. He, he nå får jeg også sikkert masse pepper!!!!

Driter litt i det he,he,he.

Men dere husker jo sikkert til en annen gang og søke ferie før bestille ikke sant???

Skrevet

inge andre enn meg som reagerer på den måten HI omtaler sin sjef på?

"har ligget seg til stillingen" osv?

Huff.

må si jeg er glad for ikke å være sjefen eller ass. sjef på arbeidsplassen din..

Skrevet

huff det er jo kanskje sånn man sier når man er frustrert på sjefen. Jeg ville aldi sykemeldt meg uten grunn der jeg jobber nå, for sjefen er så hyggelig og grei og vi har så godt arbeidmiljø. Men på forrige jobben min hadde jeg gjort det uten problemer. Det er fælt å si det men arbeidsmiljøet har mye og si for hvor lojal man er til jobben sin.

Skrevet

Til info: hvis du sykemelder deg og reiser utenlands uten å varsle om dette, kan du både miste sykepengene for de dagene du er borte + miste retten til sykepenger ved en senere anledning. Det er neppe en god løsning, siden det kan koste dere mye mer enn de 7000 dere har lagt ut for reisen.

Skrevet

Det er sjelden NAV sier nei til at folk skal reise utenlans når man er sykemeldt for svangerskaps plager vil jeg tro?

Skrevet

Bare en oppklaring. Man sykemelder seg ikke selv, man BLIR sykemeldt fordi man er syk.....

Og jeg er fullstendig enig i at det er misbruk at samfunnets goder.....

Jeg ville aldri hatt tillit til en ansatt som fikk sykemelding av legen for å reise på ferie.....

Skrevet

Men så har hun jo gjort det...skjønner at du reagerer på at jeg sier det, men sier mye stygt når jeg blir frustrert! problemet er at det er sant! hun har vært der siden det åpnet, og på første personalfest de hadde, prøvde hun seg først på den ene sjefen(hvor hun ikke fikk napp) når hun da ikke gjorde det,prøvde hun seg på han hun er sammen med nå.

Forstår at du reagerer på det jeg sa der, men det er faktisk sant! Hun egner seg ikke til stillingen i det hele tatt, men er jo ikke vanskelig å få den så lenge du er sammen med sjefen:-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...