Gå til innhold

forbanna drittsjef(laangt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville dere ha håndtert situasjonen da, hvis dere var min sjef? Ville du/dere vært i mine øyne, like drittsekk, eller ville dere ha taklet dette annerledes??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er veldig dårlig av jenter å snakke stygt om sjefen fordi hun er jente, som at hun har ligget seg til stillingen, eller hadde hun vært en mann han hun ikke vært så birtch... hvordan i all verden skal vi få likestilling i arbeidslivet når vi er være egens verste fiender... Vi burde holde oss for gode til det og klare å skille sak og person.

Jeg kan veldig godt skjønne at HI synes det er kjiipt, men av og til er jobben kjiipt, men da er det vitktig å være profesjonell nok til å takle det. Å sykemelde seg for å dra på ferie handler ikke om a unne seg ditt eller datt som gravid, men det er helt forkastelig og fullstendig mangel på moralsk balast. Jeg har bodd og jobbet i utlandet i 8 år og vet at vi skal virkelig verdsette og beskytte de gode sosiale ordningene vi har i Norge, og det gjør vi ikke med å misbruke systemet slik. Noen ganger er livet/ jobben urettferdig, men sånn er det og da mmå man tåle det uten å kalle sjefen bitchy fordi hun er en dame eller misbruke systemet.

Håper det ordner seg med ferie for deg. Gi sjefen noen dager så tror jeg hun vil gi deg fri, hvis hun har mulighet. Som ansvarlig like man ikke å bli presset opp i et hjørne, og det er vel det hun føler hun har blitt.

Skrevet

Du kan IKKE reise utenlands når du er sykemeldt...hvis d blir oppdaget kan du risikere å miste alt av sykepenger og støtte....Bare et lite tips...

Skrevet

Nei, det kan godt hende at NAV lar HI da, jeg mente bare at det ikke må dra uten å melde fra om det :) Oppfattet det slik at hun ble oppfordret til å bare dra og gi f... i alt annet. Men mulig jeg misforstod...

Skrevet

er såå enig med deg, ct75

Skrevet

så det at hun føler at hun blir presset i et hjørne eller føler at hun blir overkjørt, gir henne rett til å nekte å gi meg fri da eller?? Herregud... noen av dere misforstår hele greia her! Men det er jo klart,dere har jo bare hørt noe av de som foregår der, så forstår at det ikke er så lett! for alle andre som jeg snakker med er enige med meg, det er også mine kollegaer... å¨begynne å snakke om likestilling blir bare teit, for det har ingenting med denne saken å gjøre, og ingenting med noe av det jeg spurte om! At folk utnytter systemet, skjønner jeg faktisk! Det finnes virkelig verre ting å gjøre enn det!

Skrevet

også har jeg aldri kalt henne bitchy fordi hun er kvinne, det er fordi hun er det som en person! Men jeg tror faktisk ikke situasjonen hadde oppstått hvis en mannlig sjef hadde hatt ansvar for dette. Men da skjønner jeg at visse feminister reagerer på det! Det er lett å se forskjell på kvinnelige å mannlige sjefer, det er ikke til å unngå. Og dette innrømmer jeg gjerne!

Skrevet

Henger med på ct75 og VinterSol, jeg. Tenkte også mitt da jeg leste innlegget til HI med beskrivelser av sjefen.. Hva med å prøve en litt mere vennlig og avventende fremgangsmåte neste gang? Greit nok at man ikke behøver å like sjefen sin, men med mindre man ønsker seg dårlige arbeidsmiljø, eller planlegger å slutte, så går det jo an å ta seg sammen.. Aggresiv forfølgelse og masing er alltid irriterende, og som hormonell gravid, jeg er så vet jeg at hormoner er ikke noe man bare "legger" fra seg hjemme, selv ikke for sjefer. -De er der, enten man vil eller ikke.. Håper det er litt av HI's problem også, jeg.. Det kan i såfall forklare hvordan situasjonen er oppstått.

Når går fristen for avbestillingen ut? Må ikke ferien avbestilles innen en viss til for å slippe å betale alt? Håper du klarer å snakke med sjefen på en pen og rolig måte, si at du ikke har ment å mase, og at avbestillingsfristen er den og den datoen. -Om det er mulig å få en avklaring innen den datoen..? Hvis situasjonen passer, så kan du kanskje fortelle at du er sliten og trenger litt tid for å komme deg, og at for deg er det ett bedre alternativ å ta en ukes ferie enn å risikere å bli sykmeldt over lengre tid?

Tror man kommer lengre med ved å forsøke å få sjefens sympati, enn ved å "ta seg til rette" og utnytte systemet (sykemelding).

God ferie, HI! Tror nok dette ordner seg uasnett, og sjefen vil sikkert bare forvisse seg om at ikke alle forsvinner samtidig, så hun kan ikke love noe enda..

Skrevet

Sykemeld deg du!!

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener, men du må jo også ta i betraktning at hun kan jo være en dritt sjef også...jeg har selv hatt en syyyyk sjef, som tvang sine ansatte til og komme på jobb, selvom man lå syk og spydde, fordi at hun hadde psykiske problemer og var redd for og stå på jobb alene..det går ikke ann..jeg er selv sjef nå i samme stilling, og kunne aldri ha behandlet mine ansatte på den måten...da oppnår man ikke noe godt arbeidsmiljø på jobben...man legger nok litt opp til baksnakking og dårlig stemmning på jobb om man utnytter sin sjefposisjon for mye..skulle noen av mine ansatte ha hatt fri, ville jeg selvfølgelig ha gjort alt i min makt for og ordne det, så lenge det lot seg gjøre, og kunne jeg for alt i verden ikke gitt vedkommende fri, så hadde jeg satt meg ned og forklart hvor lei meg jeg var for at det ikke lot seg gjøre, men at neste gang så ville det nok ordne seg, så lenge man tok det i god tid...for og vise at jeg hadde forståelse for det...hehe, jaja, det var bare mitt synspunkt om saken...og nå har jo anonym endel hormoner og ting og tang, og da sier man gjerne ting på en kvass måte...forstår godt at hun er litt sinna, jeg da....

Skrevet

nå tror jeg du over misforstår litt! For jeg har aldri vært mer enn ydmyk eller noe annet mot sjefen!Sier jo ikke det jeg mener om denne saken rett i trynet hennes...hadde jeg fått sparken:-P Det er hun som er urettferdig, for jeg har overhodet ikke mast! Har bare sjekket noe på egenhånd! Og at hun som ass. sjef ikke klarer å holde hormoner hjemme er enda mer tåpelig! Jeg holder dem fint hjemme jeg, og er blid og imøtekommende mot alle uansett hvor sliten og hormonell jeg er! Man skal skille jobb og privatliv, uansett om man er gravid eller ikke!Ingen unnskyldning med hormoner! Det holder man langt unna jobb!

Skrevet

Kan jeg spørre hva du jobber med?!

Er jo fortsatt en stund til du skal på ferie så det må da gå an og ordne en uke ferie til deg!

Min sjef hadde i allefall fikset det...

Skrevet

jobber på restaurant...får ikke sagt hvor, for det tør jeg ikke:-D derfor anonym! Jeg håper det lar seg ordne ja, men respekten min for henne er borte for lenge siden uansett..

Skrevet

den er helt grei...de må da kunne ha en stand in?

vedder på at hun er missunelig for hun vil vel på tur selv...

Håper det ordner seg for deg =)

Skrevet

hehe...ja, jeg skjønner ikke hva det er med henne! De har nok av folk som kan jobbe i denne perioden...! Takk for støtte:-D

Skrevet

Hjelpe meg. Du kan ikke være gamle jenta... Synes du har en fryktelig barnslig fremstilling av arbeids-situasjonen din. Hvor lenge har du vært i arbeidslivet, lille venn?

Skrevet

Problemet i dette tilfellet er at både du og sjefen din oppfører dere uproffesjonelt. Det blir det dårlige resultater av.

Skrevet

Oi oi oi...hør på den du!:-P den var ny! Har du hørt om at folk kan bli veldig frustrert og må få ut litt sinne innimellom?? Tydeligvis ikke! Prøvde ikke legge fram dette på en profesjonell måte, jeg måtte få ut frustrasjon og trengte meninger! Da driter jeg vel i hvordan jeg legger det fram her! Har aldri tatt med dette på jobben eller sagt det rett til henne(hadde endt med sparken mest sannsynlig). Så hvordan jeg fremstiller det her for å få ut litt aggresjon og få litt hjelp, kan vel du bare drite i!

Har aldri vært noe mer enn profesjonell ovenfor henne, og oppfører meg alltid bra uansett hvor sint jeg kan bli. Prøvde til og med å finne fram hvem som hadde fri i denne perioden eller ikke, for å gjøre det lettere for henne! At hun da blir trass og oppfører seg uprofesjonelt fordi hun er ass. sjef, sier mer om henne enn meg!

Og "lille venn", jeg har nok vært i arbeidslivet lenger enn deg:-D

Skrevet

unnskyld meg......Her var det mye rart. Jeg er selv i en lederstilling og har ansatte som deg under meg. Folk som snoker og finner seg til rette og prøver å røve til seg makt. Du har jo ingenting med å overprøve sjefen din!! Får du et nei, så får du et nei, det må du fint finne deg i, istedet for å drive å sjekke om det hun sier stemmer. Det må være slitsomt å ha deg som ansatt, du snakker sikkert drit om sjefen din til de andre ansatte også,,,, kjenner musa på gangen,,, du må i så fall huska at det er å være illojal. Du kan få sparken av slikt. Du har bare typen din å takke for dette , og INGEN andre.... Grow up!!!!! Voksne folk spekulerer ikke i å sykemelde seg , men tar ansvar og jobber når de skal, samma om det er for at sjefen er litt tverr. Du har ingenting med hvilke hensikter hun har. Kanskje hun ikke liker deg og synes at du ikke fortjener fri. Det ville vært umodent av sjefen, men jeg forstår henne..... Jeg trenger ikke være anonym som deg, for dette står jeg faktisk for...

Skrevet

Å herregud!!Blir så oppgitt over sånne som deg over!! Helt utrolig! Du drar jo ting til noe det ikke er!!! Har jo for helvete ikke snoket i noe som helst! Helt enkelt å finne ut om noen andre har fri da eller ikke... Også sett i en vaktlistebok som vi har liggende(som er tilgjengelig for alle,og hun BA meg om å se i for hun jenta som hadde fri) noe som hun ikke hadde i denne perioden! Og hvis hun ikke liker meg, så liker hun ingen andre på jobben heller, for jeg er ikke den eneste som er plaget av hvordan hun er som sjef eller hvordan hun oppfører seg. Tror du har misforstått hele greia her.

Før hun ble gravid hadde jeg ingenting imot henne, men nå ser vi alle at disse hormonene hennes tar over, noe som jeg mener ikke er riktig. Jeg er også gravid, men tar ikke med meg hormoner på jobb, og er like blid mot alle uansett( kanskje derfor de fleste kollegaene liker meg, og ikke henne)

Men, hvis du mener det er riktig av henne å oppføre seg på denne måten, er du helt lik henne og har ingenting i en lederstilling å gjøre.

Det er får kvinner som passer i en lederstilling, fordi de ofte drar med seg følelser på jobb. (Du virker som en av dem)

Hvis hun ikke liker meg, har hun ingen rett til å ikke gi meg fri pga dette, noe du tydeligvis ikke forstår.

Grunnen til at jeg er anonym, er som sagt fordi sjefen min er gravid, og jeg vet jo ikke om hun befinner seg her. Har ikke lyst til å få sparken skjønner du!

Står fortsatt like mye for det jeg sier som du gjør!

Skrevet

Syns at HI har endel rett i å føle frustrasjon over muligens ikke å få fri til å reise på ferie, jeg vet ikke hva slags arbeidsliv de fleste som har kommet med innlegg på denne tråden har, men de fleste jobbene der jeg har jobbet har det aldri vært den type respons fra sjefene når en arb.taker kommer så langt i forveien og ber om fri. I tillegg har faktisk arb.takere rett til å ta sine fem ferieuker når de ønsker i løpet av året hvis det ikke går ut over bemanningen, eller er i spesielt stressede arbeidsperioder. Vi er faktisk ikke lengre i en arbeidstilværelse der sjefen kan være urimelig eller " vanskelig" i forhold til disse type problemstillinger. Når hun spør sin nærmeste leder om å få ta ut ferie, er den riktige responsen fra denne leder å si at hun skal sjekke hvordan bemanningen er i dette tidsrommet og raskt gi tilbakemelding, arbeidsgiver har ikke "rett" til å nekte sin arb.taker å ta ut ferie hvis det ikke er problemer i forhold til bemanning o.l, det er ikke arb.givers synsing og mening som skal ligge til grunn for om en arb.taker skal få ta ut ferie i en spesifikk periode eller ikke.

Innlegg til HI fordi hun er frustrert over å komme i en slik situasjon med kritikk syns jeg er dårlig gjort, det må da være lov til å føle frustrasjon over dette uten å bli beskyldt for ting eller kritisert så hardt.

Skrevet

Og en ting til, du har vel kanskje ikke hørt om å skille jobb og privatliv du eller?? for det virker virkelig ikke slik!

Skrevet

tusen takk olebrumma! Som du ser over her blir jeg jo bare mer frustrert nå:-( men det er sånne som deg som får meg rolig igjen! På måten du skriver ting, hører jeg at du er en av de kanskje mest voksne og saklige her! Det er akkurat det du sier som jeg mener, men jeg klarer ikke få det fram så bra når jeg er frustrert og sinna:-D tusen takk!!

Skrevet

Jeg har faktisk et bra forhold til mine ansatte, men å prøve å bli godt likt er ikke det jeg higer etter. Jeg skiller mellom privat og jobb, og tar ikke med meg private følelser i jobben. Jeg har fått tilbakemeldinger om at jeg egner meg særledes godt som sjef, så påstandene dine er desverre uten hold. Nok om det. Fordi om du ikke bokstavelig talt snoket, så gikk du over streken. Det er en hårfin grense for hva du kan tillate deg, for å ikke gi sjefen din følelsen av å overprøvd henne eller å vise respekt. Om hun er hormonell nå, så bør du ikke misslike henne . Som du sikkert vet er det ikke lett å styre disse hormonene, ikke si at hun ikke burde være en leder om hun ikke takler dette. Det blir litt usaklig. Hadde mine ansatte bedt om ferie om 1,5 mnd, hadde de ikke fått det . Det blir for kort varsel. Du må huske at selv om det ikke er så mange som skal ha fri akkurat når du vil ha fri, så blir det mindre gjennomsnittlig bemanning denne måneden, siden det er påske og at de andre ville ha litt fri nå og da. Det er vel arbeidsoppgaver som må bli gjordt og da er det kun sjefen din som avgjør om hun kan gi slipp på deg. Ta det som et komplemang fra henne........ Prøv å sett deg i andres situasjon...

Skrevet

sorry, men og bestille ferietur uten og ha fått ferie FØRST er helt på trynet. På gamle jobben min var vi 90 ansatte, og det var alltid noen som kunne steppe inn for og dekke opp og slikt, men hvis man kom til sjefen der og sa " jeg har bestilt og betalt sydentur, og må ha fri fra da til da" fikk man konsekvent svar tilbake, sorry det kan du ikke. Synd med pengene dine men jeg har ikke mulighet til og gi deg fri. Det svaret fikk man kun fordi man tok seg den frihet og bestille uten og sjekke med sjefen først. Hvordan skal man kunne planlegge vaktliste ordninger hvis folk bare kommer inn og sier nå må jeg ha fri etc......

Er enig med mange over her at dere har driti på draget og det må dere ta konsekvensen av!

Og den holningen du tydeligvis har for dine sjefer er ikke bra og ha. Det minner mer om respektløshet enn noe annet! gla jeg ikke jobber der du jobber ja.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...