Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 10. mars 2007 #76 Skrevet 10. mars 2007 Veldig godt sagt ct75! Trenger egentlig ikke si annet enn at jeg er fullstendig enig med deg! Vintersol også har en hel del gode poenger. Stå på jenter:)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #77 Skrevet 10. mars 2007 høflighet, normal folkeskikk, og litt vett i hodet? hørt om noen av disse? du snakker om at det finnes verre lovbrudd.... ALT har konsekvenser kjære deg.Det finnes ikke lovbrudd som ikke ødelegger noe for noen andre enn deg selv. Holder fullt og helt med molde29! Hadde mer enn gjerne jobbet for noen som utviser så bra holdninger. deg derimot HI : aldri i livet om jeg ville jobbet for en som er så missunnelig, trangsynt, og egen.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #78 Skrevet 10. mars 2007 Igjen, som jeg har prøvd å si... Jeg holder dette her, jeg tar det ikke med på jobb! Jeg er jo ikke sånn ellers, dette var et sinna og frustrert innlegg( for 1000 gang) da må jeg få være usaklig, umoden og hva jeg vil! Alle de ansatte støtter meg, og tilbyr seg å jobbe for meg, fordi de forstår situasjonen min og vet hvor urettferdig ass.sjef er. Dere får bare høre en ting, det finnes mere av det hvor det kommer fra, og ikke bare fra meg! Jeg vet hva høflighet, normal folkeskikk og vett i hodet er jeg! Har alle disse egenskapene heldigvis...Men jeg har da rett til og skrive litt dritt her? Trenger ikke bety at jeg sier det høyt! Les ALLE innleggene før dere uttaler dere. Det gjør de som er enig med meg! trine, klart det er en sjanse og ta, men er ikke redd for det! Ingen bevis, jeg er anonym, og jeg er ganske sikker på at hun ikke holder seg her! Er vi ferdig med saken nå da??!!:-D
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #79 Skrevet 10. mars 2007 så bare fordi jeg ikke er enig med hva du mener så har jeg ikke lest alle innleggene dine? eller alle andres? jeg har lest ALLE innleggene og er fortsatt uenig!
*dragonfly* Skrevet 10. mars 2007 #80 Skrevet 10. mars 2007 Det er godt å se at de jeg tidligere har opfattet som oppegående mennesker her , forstår poenget mitt. HI og olebrumma rotter seg sammen, og det bør de. Det er alltid godt å være sammen om noe.... Jeg synes dette har gått litt langt nå. Hi , du må gjøre det som er riktig for deg selv, og jeg håper du greier å ha et fint forhold til sjefen din, selv om hun er hormonell og tar valg som ikke stemmer for deg. ....OG til dere som mener jeg sikkert er en JÆVLIG sjef som dere skriver....: I don`t care.... Dere skal få mene hva dere vil, ut i fra det lille dere vet om meg..... Det gjør meg ingen ting. Jeg er vant til ikke bry meg hva folk mener om meg. Det er også en viktig faktor når man er en god leder. Man kan ikke være bestevenn med de ansatte. Om jeg eide et stort firma og skulle ansatt en leder, var det viktig for meg at den personen taklet å ta avgjørelser som var upopulære og dårlig likt av ansatte. Da kan du komme i uhellet å bli misslikt som HI missliker sin sjef. Thats life. Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #81 Skrevet 10. mars 2007 Nei. jeg sier ikke at du ikke får være uenig med meg jeg! Men kanskje greit å være litt saklig før du sier noe som helst?Tror du kommer lenger med det:-D Dessuten var ikke dette en diskusjon om man var uenig eller enig med meg! Jeg spurte om FORSLAG til hva jeg kunne gjøre, ikke meninger om hva jeg syntes om sjefen min! herregud!
*dragonfly* Skrevet 10. mars 2007 #82 Skrevet 10. mars 2007 ...og HI.......vær så snill da....... Du skriver "alle de ansatte støtter meg"...... Tenk deg om da.... Dette er av høy grad illojalitet. Du går bak ryggen til sjefen din. Du hadde faktisk fått sparken hos meg om det kom meg for øre...(etter et par advarsler da...) Dette sier så utrolig mye....
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #83 Skrevet 10. mars 2007 En god sjef er ofte godt likt av de ansatte. At du driter i hva de ansatte synes om deg, er det utrolig dårlig tegn. Synes virkelig synd på de som jobber med deg... Du har null selvinnsikt, og det er en elendig egenskap for en sjef. Valla 2.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #84 Skrevet 10. mars 2007 Jeg har et fint forhold til sjefen min, moldemor!(men det er utenpå) har du fortsatt ikke skjønt at dette er et innlegg hvor jeg er frustrert, og igjen ber om FORSLAG(må skrive det sånn nå virker det som) til hva jeg kan gjøre! IKKE meninger om hva jeg syntes om sjefen min. At folk dømmer deg over det lille de vet om meg, må de virkelig få lov å gjøre, for du gjør nemlig akkurat det samme mot meg! Dere er jo veldig hjernedøde virker det som, i og med at dere ikke forstår noe som helst her. Skulle nesten ha trodd dere ikke hadde lært å lese? Merkelig... Det er heller ingen som har bedt noen om å være bestevenn med de ansatte molde(Der har vi du som vrir og vender på ting igjen da), det er snakk om å se ting i et annet perspektiv enn sitt eget, og faktisk kunne sette seg inn i situasjonen. Slutt og vri å vend ¨på ting for å krangle, molde! Syntes synd på dine ansatte hvis du er på den måten det virker som. Og hvis du ikke bryr deg, hvorfor skrive noe tilbake? :-D
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #85 Skrevet 10. mars 2007 haha, ja, det var det jeg tenkte... valla 2! bryr du deg ikke om hva ansatte mener om deg, har du et STORT problem! Du blir en dårlig leder! For å kunne bli en god leder, burde du kunne ta selvkritikk! Typisk dårlig kvinnelig leder vil jeg se deg som! Synd det er få av de gode!
*dragonfly* Skrevet 10. mars 2007 #86 Skrevet 10. mars 2007 man kan rett og slett ikke bry seg , for om man er dårlig likt om man har tatt et valg som er til firmaets beste , må man fint finne seg i å bli misslikt. ikke alltid man kan gjøre noe med det. Det jeg skrev om at jeg ikke bryr meg, gjelder ikke hovedtemaet i denn diskusjonen. Kall meg gjerne valla2. Det er helt greit det...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #87 Skrevet 10. mars 2007 Men så er ingen avgjørelse tatt da så:-D hvor du har fått det fra, skjønner jeg ikke! Det er snakk om flere situasjoner, ikke bare en. Og vi snakker ikke om DIN jobb valla2, det er min!
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 10. mars 2007 #88 Skrevet 10. mars 2007 Tenk å si at å ikke mene som deg, og faktisk være saklig og begrunne hvorfor jeg ser det på en annen måte enn deg er å "rotte" meg sammen med HI. Syns du skal legge merke til at jeg ihvertfall har forsøkt å komme med konstruktivt forslag til hvordan løse floken og ikke bare hamre inn hvordan hun oppfattes som ansatt og hvor illojal og dårlig ansatt hun er i dine øyne ! Hvorfor har du så stor forståelse for lederens hormoner her og ber HI ta hensyn til det, men har absolutt ingen forståelse for at HI er like gravid med samme hormonproblem, og når hun legger inn et innlegg der hun lufter frustrasjon anonymt, så vrir du alt hun sier rundt, og angriper hennes ( i din oppfatning) dårlige holdninger. Men alle må få lov til å mene forskjellige ting uten at folk skal høvle dem for det.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #89 Skrevet 10. mars 2007 takk! Det er heldigvis noen som er smarte nok til å forstå det her:-D Men nå tror jeg vi er ferdige her med denne diskusjonen, som aldri var ment til å bli en diskusjon! Takk til alle dere som ga meg bra forslag, håper det ordner seg! Til dere andre som var her for å skape en krangel og gå imot med personangrep, begynn å bruk huet litt! Du kommer lenger med det:-D
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #90 Skrevet 10. mars 2007 Molde29 er i virkeligheten sjefen til HI - hun vil bare ikke avsløre det her!! Haha. Det skulle ikke forundre meg!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #91 Skrevet 10. mars 2007 Du får min støtte molde29. Er litt fortvilt over HI her. Skjønner at dette er frustrerende for HI, men det er vel på tide å slutte å sutre og prøve å finne en annen løsning på problemet. Dette er jo faktisk et dilemma som du selv har satt deg inn i , dette ang ferieavvikling. Jeg er selv leder innen hotell og restaurant- næringen, og vet at det til tider er vanskelig med både bemanning, og uforutsette situasjoner oppstår kontinuelig. Det kan, som nevnt tidligere her, være ting som du som arbeidstaker ikke er informert om enda, eller taushetsbelagte temaer. Dessuten må jeg bare si at jeg synes du viser en stor grad av illojalitet og respektløshet ovenfor din leder.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #92 Skrevet 10. mars 2007 HI spør etter forslag. da skal du få et forslag. Innse at du har driti deg ut med hensyn til ferie,prøv og få tilbake det du kan fra reiser selskapet, jobb de dagene og gå videre med livet ditt. konkret forslag vær så god!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #93 Skrevet 10. mars 2007 Trodde diskusjonen var ferdig jeg??? Har dere ikke lest alt da eller? Jeg sier det for SISTE gang, kjæresten min bestilte(ikke hans feil, han prøvde være snill). Det er 1,5 måned til, hos oss skrives vaktlister uke for uke, en uke i forveien! vi er over 60 ansatte, dvs om hun har taushetsplikt om èn eller to ansatte som er i en kinkig situasjon, påvirker dette ikke denne uka! hadde det vært 5-10 andre som skulle hatt fri samtidig, hadde det vært et problem, og jeg hadde forstått dette og IKKE lagd en sak ut av det. Men, det er overhodet ingen bemanningsproblemer i denne uka. Så fortell meg, hvem har egentlig et problem her?? Følg med, før dere sier noe! Les alt!!! Over og ut!
*dragonfly* Skrevet 10. mars 2007 #94 Skrevet 10. mars 2007 ja men tenk om det er noe i denne uka du ikke vet om? noe det ikke er meningen du skal vite ennå? Slike situasjoner kan ofte oppstå. Dette er veldig enkelt. Vil du ha et råd? siden det var det du var ute etter???? GJØR JOBBEN DIN, SI FRA NÅR DU ØNSKER FERIE, ALLEREDE I JANUAR, SI TIL TYPEN AT NESTE GANG MÅ HAN IKKE BSTILLE FØR DU VET NÅR DU FÅR LOV Å TA FRI(SELV OM HAN ER VELDIG SNILL OG ALT ER GODT MENT), OG HOLD DINE MENINGER OM SJEFEN DIN FOR DEG SELV. (man skal faktisk ta opp problemer på jobben med sjefen og ikke gå bak sjefens rygg, noe du heeeeelt sikkert mener du ikke gjør..) Håper du ikke ser på dette som "å vri og vrenge" på ting. .....eller kaller det valla 2 eller at jeg er usaklig...... over og ut til deg og!!!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #95 Skrevet 10. mars 2007 fikk du ikke med deg at diskusjonen var over du eller, måtte du bare komme med en liiiiten ting til? Bare for å lage enda mer krangel og frustrasjon. Husk at din jobb er ikke lik min,du har ikke satt deg i min situasjon enda, har du vel? nei, tenkte meg det. Du ser ikke at hun er urettferdig og gjør dette på trass altså?`Hadde jeg kanskje forklart deg det personlig, hadde du kanskje skjønt det! Ikke så lett å lese hvilke tonefall det gikk i osv. Du vet jo ikke hvordan det er på min jobb, eller hva jeg jobber med! Jeg vet at det ikke kunne vært noe spesielt denne uka som kunne gjort at jeg ikke fikk fri, for sånn fungerer det ikke på min jobb. Forstår du fortsatt ikke?? Jeg syntes sååå utrolig synd på dine ansatte, de har mest sannsynlig store problemer med å få tatt opp ting med deg, i og med at du ikke klarer å sette deg i andres sko enn dine egne! Så slapp av frøken snupp,ta det med ro! Det er over nå! Jo mer du skriver, jo mer blir jeg faktisk takknemlig for at jeg ikke jobber hos deg iallfall! God natt til deg!
*dragonfly* Skrevet 10. mars 2007 #96 Skrevet 10. mars 2007 du skal få lov til å bli gladere og gladere jo mer jeg skriver, men jeg synes jeg ser ei anna ei som også skriver og skriver. Jeg forstår hele greia, men vi ser på det ulikt og slik er det ofte, men du er oppriktig ufin, barnslig og usaklig. Skal jeg stoppe å skrive så er det for at jeg ikke lengre ser hensikten i å argumentere lengre. Kommer ingen vei alikevel og du ville aldri forstå hvor jeg vil hen heller. Vi kan godt avslutte. Håper du får fri og god tur!!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #97 Skrevet 10. mars 2007 hehe... oppriktig barnslig, ufin og usaklig?? Heldigvis er det i dataverden og ikke den virkelige. Folk må få lov til å få ut frustrasjon og sinne her, istedenfor å ta det i den virkelige verden! Er mye bedre det, enn at jeg skal gå rundt som en tikkende bombe. Dessuten skader det ingen! Som sagt er det ingen her som vet verken hvem hun eller jeg er, så hva er ditt problem? Du måtte bare lage en krangel og en diskusjon ut av det istedenfor å være hyggelig og kanskje sette deg inn i en situasjon? Det er jo du som har vridd hele denne tråden, ser du ikke det? Om det er noen som er barnslig, ufin og usaklig så er det jo deg, og det passer vel seg ikke helt for en leder? nei du og du, tror du skal ta det litt med ro jeg! Jeg er glad som bare det jeg, blir bare provosert av deg. Har aldri hørt mere dumme ting tror jeg. Men det ser visst ikke ut som noen av oss forstår hverandre, så da er vel hensikten med å diskutere ganske liten. Vi får nok bli enig om at vi er VELDIG uenige! Det er jeg fryktelig glad for når jeg ser alt du har skrevet.. Fri får jeg nok, det skal jeg sørge for!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2007 #98 Skrevet 10. mars 2007 Jeg må si jeg ser det samme som molde skriver. Men, for all del, god tur om du får fri.
*dragonfly* Skrevet 10. mars 2007 #99 Skrevet 10. mars 2007 Ja nå ser jeg endelig hva du mener. Ta rotta på sjefen din, hun er sikkert ei skikkelig drittkjærring, som fortjener at alle går bak ryggen hennes! Kjør på og mas til du får det som du vil! Du har dine rettigheter vettu. Jeg har self. vridd på alt og du er den perfekte ansatte og sjfen din er Gerd L. Valla opp av dage. Du må kjempe for rettighetene dine, og sørge for at alle de andre forstår din side og holder med deg og liker deg bedre enn sjefen. Kom igjen, la ingenting stoppe deg. Kos deg masse på tur. God natt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå