Amabolla Skrevet 13. februar 2007 #51 Skrevet 13. februar 2007 Mi si også klarer å gå klar bleia og legger arbeidet i bodyen;) Ville tro at en 3 mnd baby er i full vigør i våken tilstand-det var mi ihvertfall? Kanskje den er veldig bedagelig anlagt. Skjønner ikke mye av det pizco styret selv- du må bare trykke. Lurt å begynne med å logge seg inn og så trykke på "my site" linken. Vårrull til middag:)
Molait Skrevet 13. februar 2007 #52 Skrevet 13. februar 2007 lurt å begynne med ja..hehe, ja for ellers får du jo ikke gjørt noe:) Der det står "tools" err der du får gjort ting. (blant annet) Og kikk på andres side og se hva dem har gjort. Pass på å ikke trykke delete da..hehe om du går inn på de forskjellige greiene;) E var ganske bedagelig ved 3 mnd., men var da med. Kikka seg rundt og "svarte" på tiltale. Gadd bare ikke sprelle så mye. Hvorfor strekke seg etter en leke når det henger en rett over meg liksom. Nå har jeg hentet tippepremien min. Og jaggu fulgte det ikke is med den kaffen Ble veldig snarvisitt, men slik er det når man har med små og kvelden kommer. Sutrete unger holder fred om de får is. Lite tips bare;) E la seg da kjempesent i kveld. Våknet rundt 18, og la ham 20.35. Ble tyst med en gang. Kjemper med dyna nå. Han har et merkelig rituale med å drepe dyna før man kan sove. Jabber litt der inne. Sovner nok snart. Ikke spist på ganske lenge, så langde full flaske. Jadda, gikk med hele 120ml. Han som har spist 150-200 de siste dagene. Selv etter å ha patta på meg timen før. Bæsj utenfor ja..har vel hendt ca 2 ganger det:)) Men min hadde bæsja på seg på vei ut han da. Så ble til slutt vaska på fødestua. De begynte med å bare tørke av (skal ikke vaske de små på første visstnok) Endte med at pleier vaska hele ungen i vasken. Hår og alt:) Jada ama-masa...hjelpe deg straks:)
Molait Skrevet 13. februar 2007 #53 Skrevet 13. februar 2007 Hva skjedde på treff linken? Stod treff der nå er det bare en olebrum. Burde vi ikke heller ha en overskrift av noe slag? Skal det være pager med de forskjellige datoene på treffa? Så blir det mer oversiktlig? Og hva skal da være på den første siden man komemr til på treff? Jeg kan jo såklart sikkert bare gjøre ting og spørre etterpå (om det ble bra og godtatt) men tørrs ikke det vett:) Jo en gang da. La inn en vekttegning på "vekt" kan ta bort om noen ikke liker den der. Er og for å flytte alt noen hakk ned så det ikke havner midt i reklamen. Ja og M sa at vi må få på linjer og strørre skrift/tall og mer mellomrom ellers trenger man linjal på skjermen:) Ikke ment som noe mot noen assa, slenger ut tanker jeg..ja og M sine tanker..hehe.
simbamamma Skrevet 13. februar 2007 #54 Skrevet 13. februar 2007 Har bare noen ørsmå kommentarer til traaden, og siden jeg ikke har satt meg inn i hvordan det gjøres ennå, håper jeg noen av dere teknikere kan ta ansvar... På forsiden: Det heter Trådens hjemmeside, altså uten apostrof. Synes også det var penere med svart skrift i boksene våre, den blå skjærer litt mer i øya. Comprende? Vekstskjemaet ser kanskje litt uoversiktelig ut, ja.... Skal prøve å få ordnet litt etter hvert, men er redd det kan gå litt sakte. Er det Tiny som har info'n jeg trenger for å logge meg på? Sende personlig melding kanskje? Sorry at jeg har vært så fraværende i det siste, hatt det litt travelt shø. Alt er bra med små og store!
_svana_ Skrevet 13. februar 2007 #55 Skrevet 13. februar 2007 Burde kanskje skrive litt jeg også. Saken er den at jeg og gutta har en litt stri periode og jeg har ikke helt overskudd til å skrive så veldig mye. I natt amma jeg f.eks kl 1830(EA), 21(A), 23(E), 01(A), 04(A), 05(E). 05 var E våken og skreik og skeik og jeg klarte til slutt å puppe han i søvn kl 06. Så våkna A 07. Så jeg har surra rundt i trøtthetens ammetåke og prøvd å døtte i de så mye mm som mulig på dagen etter råd fra Expat. Også har jeg selvfølgelig vondt i hodet. Også hylte E i 2 timer fordi han var overtrøtt. Men ellers har vi det fint altså. Joda, det blir treff hos meg, men litt usikker på dag. Har prata om kaker og sånn, men tror kanskje jeg er sliten etter mange dager borte med familie sånn at tirsdag blir litt tidlig. Foreslår torsdag eller fredag så kan jeg lage ny mat og kaker. Er det greit eller? Og beklager at jeg slenger med leppa ang. traaden, men jeg synes at alle blinkende gifs kan fjernes. Tenk rent og oversiktlig, da vil det bli mye penere. Skal jo ikke se ut som et horehus heller :-P Jaja, om jeg tråkker på tær så gjør jeg vel det. Men dere er vel glade i meg likevel? *håpe* Ps. Siden er ikke Valid HTML 4.01 Transitional. http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ftraaden.piczo.com%2F
Herkules Skrevet 13. februar 2007 #56 Skrevet 13. februar 2007 hoi svanine det var litt av en natt Dere hva gjør man jeg skal som nevnt i begravelse men man tar vel ikke med seg småttiser dit? Har liksom ikke barnevakt på dagtid jeg da Hva hadde dere gjordt? Veldig enig i at det fort kan bli mye fjas og tror ikke du blir hengt svanine:) I dag fikk O barnemat på glass ført gr. purre og så frukt namnam Han sovnet til puppen og jeg heiste og klappet p¨å ham for å få ham til å rape Prøvde ikke å ikke vekke men gutten sov som en stein grov hodet ned i halsen min og stønnet over håndteringen Så da var det bare å legge ham sovende ned da:)
_svana_ Skrevet 13. februar 2007 #57 Skrevet 13. februar 2007 Godt at du ikke vil henge meg Herk. Jeg ser ikke noe i veien for å ta med barn i begravelse. Det er jo en del av livet, noen kommer noen drar... Tror ikke jeg hadde tatt med meg EA alene, men én hadde nok gått fint. Ellers så får du bare sette han av her, for det har vel ingenting å si om det er to eller tre... hehe. Nå har A krevd mat to ganger siden han ble lagt halv sju. Ja, NÅ kan han spise ja, men ikke på dagen. SUKK!
♥Tiny Skrevet 13. februar 2007 #58 Skrevet 13. februar 2007 God kveld! Ser det er mange ivrige sjeler inne på traaden Er enig i at vi må skifte tilbake til svart tekst på buttons.. Det synes nesten ikke med den blå. Glitter og glam må man jo ha da.... hihi.. Nå er vi snart eiere av et nytt bosted!! skrev under kontrakten idag og overtar 15 mars. Leiligheten vår ligger mest sannsynlig ute enten imorgen eller torsdag.. Tiril er blitt forkjøla stakkars Snørra renner og hoster litt. Litt feber, men ikke så mye at vi har gitt noe paracet. Har fått litt slimløsende hostesaft og mor har kjøpt nesespray sånn i tillfelle det skulle være nødvendig. har nå lagt noen bøker under senga for å forhøye hodeenden, så får vi se om hun sover noe særlig inatt da.. Babysvømmingen imorgen henger i en tynn tråd, ikke greit å svømme med en super snørrete unge.. Men drar en tur på hytta imorgen og blir borte til enten fredag eller lørdag vi.. Skal bli godt å komme seg litt bort igjen etter en slitsom uke forrige uke.. T har ferie resten av uka og da er det jo også deilig å ikke bare sitte hjemme! Ang begravelser Herk: Jeg hadde med Tiril i 3 begravlser her jeg.. Først døde sambo til oldemor og oldemor 3 dager etter. så døde den andre oldemoren min før jul. Jeg synes at det var greit å ha henne med. Jeg hadde en liten trøst i jenta mi Skjønner godt om du ikke vil ha han med også da.. Men kan ihvertfall anbefale å ha med også! Simbamamma: De fleste her har vel både brukernavn og passord, så det er bare å rope på noen på msn, da skal du se det kommer til deg også!!
Herkules Skrevet 13. februar 2007 #59 Skrevet 13. februar 2007 Ja jeg kan enten ta ham med eller levere hos Svanine:) hehe er jo samme vei da skal til høybråten Hun som har mistet mannen sin er begeistret for O så det kan vel hende han er velkommen Kjenner ikke avdøde, men blir skrekkelig trist likevel jeg Stakkars gutta som har mistet pappaen sin. O fikk grøt med melk fra frysern og han har supergulpa så jeg håper ikke han ikke tålte melka den har jo blitt frosset fersk men kan være tilfeldig. har lyst på kul trille jeg da men da må man jo betale for det også
Molait Skrevet 13. februar 2007 #60 Skrevet 13. februar 2007 Er faktisk litt enig i gla,glitter greiene. Rent og ryddig er fint. Iaf kjøre en stil..hehe. Men ha mer oversiktlig og "enkelt" på fellessidene og så kan folk glamme så mye de ønsker hos seg selv:) (skal sies at det er glitterføtter inne hos meg altså ) Og den treffsiden må vi gjøre noe med etterhvert... Litt tomt der og:) Grattis med kåk 3xT!!! Jepp rop i vei simba. Og dere andre. Jeg har nå guida ama etter å ha blitt det selv av tiny og pt og mtg. (ikke på samme tingen da, er ikke SÅ slow!) Og ja...fint at og om alle kan snakke fra levra ang siden. Det er en fellesside så greit alle er noe fornøyd. Og så må ingen føle på noe av det som blir ytret. Forskjellig smak har vi alle her inne tror jeg. Ja og rett gjerne opp/fortell meg om det er feil eller tips til bedre utseende hos meg og. Alt kan alltid bli bedre:) Har en del arbeid igejn da...er ikke ferdig liksom. Fikk ikke sletta de to boksene dine Tiny. Rare greierr... (de ligger helt nederst)
Molait Skrevet 13. februar 2007 #61 Skrevet 13. februar 2007 hvilke triller har du tenkt på herk? Og enda godt du får bæsja da;)
Petronella♡mor til to Skrevet 13. februar 2007 #62 Skrevet 13. februar 2007 God kveld damer!! Vedr traaden, er det jeg som har flytta boksene til Tiny ;o)) Dro de et stykke ned på siden - fikk ikke sletta de, men da ble de hvite firkantene i alle fall ikke så fremtredende. Også har jeg endret til sort skrift på navnene (tok meg den friheten). Har kanskje vært litt mange kokker på forsiden med litt forskjellige meninger om ting og tang, så det blir ikke helt gjennomført... Synes også alle skal kunne si det de mener om siden, på den måten kan vi jo gjøre den bedre (også er den jo alle sin) ;o) Men kanskje vi burde ha en som er "ansvarlig" for første siden, sånn at ikke den blir endret hele tiden. Så kan vi heller komme med tips og ideer som denne personen har ansvar for å "endre eller forkaste" ) Som Molle sier - våre egne sider kan vi jo herje med som vi vil... Når det gjelder treff siden synes jeg vi skal ha alle bildene på forsiden (i alle fall til å begynne med), så kan vi heller se etterhvert om det blir veeeeldig mye å scrolle. Heller med en overskrift som forteller dato og sted. Ellers blir det veldig mye ut og inn på forskjellige sider for de som har lyst inn å titte... Hva mener dere? I løpet av kort tid bør vi også legge ut en link på dib å få folk til å gå inn å titte, så vi får litt større bilde kapasitet... Ellers er det bra du får bæsja og dusja Herk Hadde nok også tatt med meg O i begravelsen om du selv føler deg komfortabel med det! Vedr bæsj - A hadde opp til nakken i går etter 1 dupp, måtte rett i badekaret. Hadde bæsj tom i bakhode umulig å få av bodyen uten å grise den var helt full av møkk, jøkk ;P Svana - tors eller fre er ok for meg vedr treff hos deg. Men du må ikke stri så mye da med baking og matlaging selv om vi kommer. Du har jo allerede hatt det ganske hektisk med dåp å greier. Her tager man det man haver )) Hmmm, husker ikke mer jeg nå... Får komme meg i køya tidlig i dag (eller litt tidligere kl. er jo snart 24), tilfelle han rakkerfanten er på farten kl 5 i natt også - snork... (også sov han 0835-0900, 1100-1230, 1330-1510 - yeah right, sove hele dagen og våkne tidlig - NOPE det skal vi raskt få plukka av ´n) Nåvel, klarte visst å få lira ut av meg selv en hel del i kveld og da gitt!! Men nå, nattinatt!! ;o)
Petronella♡mor til to Skrevet 13. februar 2007 #63 Skrevet 13. februar 2007 svana - vet det ikke er denne uka vi snakker om assa, selv om det nesten ser sånn ut i innlegget ) Også for å få det riktig - A sov fra 0735-0900 (ikke 0835), ble forresten med på begge de første duppene jeg også... Og JA, måtte seff få sagt noe mer... Men nå er det god natt!! ;D
*1D* Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #64 Skrevet 13. februar 2007 Bare innom for å si hei, lese osv etter kaffebesøket i morra:)
Amabolla Skrevet 14. februar 2007 #65 Skrevet 14. februar 2007 Heisann sveisann Tidlig morgen i dag-urk... Natten: i seng kl 19.15, våknet 04.00, 06.00 og klar for morgen kl 07.30. Skal til oslo i dag og møte ei tante for lunsj. Enig med noen her om "reinere" fellessider og så kan folk ta av på egne sider:)
Molait Skrevet 14. februar 2007 #66 Skrevet 14. februar 2007 hoho til bæsj overalt:)) Jepp, da fikser du der da PT. Siden du er den som har jobbet mest med piczo tidligere. Om det er greit for alle andre. Og gjør du noe vi ikke liker eller er stygt...ja så vet vi hvor du bor!! Kose deg på lunch Ama:) Torsdag eller fredag? Og seriøst, har du aldri kokt ris i hele ditt liv?? (ikke noe vondt ment, bare hvordan har du klart å unngå det) Enig med deg pt, blir mange trykk. Må ha overskrift og gos skille mellom treffa. Tror det blir bedre ja. Vi har jo snørrogførti bilderr tilsammen da. Hva sies til å ta en avtalt kveld og så legger alle ut alle bilder til et treff. PT siler ut og sletter en del. Trenger ikke 150 bilder pr. treff liksom. Selv om vi synes jo det er moro å få sett alle da..hmm. Kanskje vi blir nødt til å drive aktiv markedsføring av siden..hehe. Også da avtale ny kveld (eller ta fler samme kveld) for neste treff. andsoon.
Molait Skrevet 14. februar 2007 #67 Skrevet 14. februar 2007 hehe en ettersleper her og;) Jo og natten var mye bedre. Mat 23. opp 24 smokk sov, spise 2,spise 5, våken 6.30, pludre i seng og kose seg lenge. Far puttet i vippestol kl 8. Jeg sto opp 8.30. Gutten sovnet av seg selv!! 9. (men da var han trøtt stakkarn.) Fikk mat og la ham. Lå å leke med en bamse og 10 min etterpå sov han. Litt på skeive:) I dag er det bading:)
Petronella♡mor til to Skrevet 14. februar 2007 #68 Skrevet 14. februar 2007 Trøøøøøt... Jr her mener at 05 er passende tidspunkt å stå opp... Da var det fullt kaos, med hyyyyl og skrik. Jeg nektet å ta han opp (heldigvis sover C godt om natta så hun våknet ikke) det gjorde derimot kanskje naboen Nåvel etter at han hadde hylt seg tom for luft i ca 30 min (var innom i ny og ne, snudde han på ryggen og putta inn smukken), var det stille 10 min - så var det på´n igjen. Da 0540 kapitulerte jeg og tok han opp. Sovna igjen kl 0610 en time og sovnet igjen nå. Men i dag som den dm jeg er, får han ikke sove så lange dupper som i går. Skal ikke få snu døgnet her i gården altså. Da er det vekkings etter ca en time, så får vi se om det justerer seg igjen etterhvert... Vedr. traaden, kan jeg sikkert ta ansvar jeg. Men er ikke sånn spesielt kreativ da... Også er jo den bærbare på service (leverte ikke i går men i dag) og da vet jeg ikke hvor mye pc det blir på meg den neste tiden. Uansett kan prøve og blir fremdriften for treg så kan kanskje noen andre ta over (i alle fall til jeg er "online" igjen) Nei, får ta i et tak nå mens jr sover selv om jeg har mest lyst til å sove selv også... Ha en fin dag da dere!!
Petronella♡mor til to Skrevet 14. februar 2007 #69 Skrevet 14. februar 2007 Jepp etterpåslep... Tenkte kanskje vi skulle legge ut en link til siden på fredag. Da har alle et par dager til å jobbe på. Og om sidene ikke er ferdige så er jo ikke det krise, kan jo bare si i fra at det er i begynnerfasen, men at vi trenger "hits" for å kunne fortsette ;o) Må jo være noen som er veldig nyskjerrige på disse elskede og hatede trådjentene - hehe )
♥Tiny Skrevet 14. februar 2007 #70 Skrevet 14. februar 2007 Det må jo være mange som er supernysgjerrig på siden vå!!! Men vi er da bare 10, og vi har 45 hits da... Hveme r de 35 andre som har sniktittet?? hehe.. Pt er "webmaster" hoho... Men er ganske enig i at det er mange kokker og da blir det faktisk mye søl... Jeg som har lagt inn de blå buttons griene på forsiden, men de må gjerne byttes om det trengs.. Jeg har flere buttons om noen skulle tenke seg å bytte de ut Natten: La seg 18.30, litt våken frem mot 22.30 (hoster og er tett i nesa, så da bygget vi opp hodeenden med bøker) og da sov hun til 7!! Så her *bankibordet* soves det hele netter om dagen!!!! Jeg vet ikke hvor mye jeg får gjort før fredag på siden, jeg reiser en tur på hytta idag og er uten internett til fredag/lørdag Men har nå gjort ganske mye på sidene mine da ihvertfall... Kose deg på lunsj ama! Håper pc'n din blir frisk snart pt!
Molait Skrevet 14. februar 2007 #71 Skrevet 14. februar 2007 Soves det hele netter om dagen? Så slitsomt da;) WM, du får ha deg inn i kottet. Som wm kan man ikke skulke unna bare fordi man ikke kan sitte i sofa og utføre pliktene sine;) Nei da, men ta en Liten shinings før fredag bare. Trenger jo ikke være ferdig til fredag. Fått gjort litt jeg og. Gå å titte da:) Dåp iaf. Og jobber med fødselshistoriesiden. Ikke skrevet tekst på bilder-siden. Og ikke gjort noe på utviklinga. Fått inn litt tekst på stjernetegn men ikke bekgrunn e.l. Har litt å gjøre før freddan ser jeg nå det jeg skrev lenger opp om torsdag eller fredag var ment til Ama. (det om riskoking og) Hun skal klippe hele familien:)) Ja ikke E da, han skal få beholde fjonene sine..hehe. Ang. treff hos SV, jeg kommer når jeg får beskjed og eter det jeg får, evt har med meg. Kan IKKE 23/2 for da blir gutten min 9 år:) Skal ha selskap 23 så 22 trenger jeg egnetlig å ryddevaske om det er et fett hvilken dag man tar for alle så ikke den. (hvilken setning) Men passer det best for alle 22 så kommer jeg da altså. Er det ikke treff i LS 22 da? Tiny? Gb til laptop pt! (ama: gb kan visst også bety god bedring..hehe) bøfd svanine:) Og joda piczo er så gøy atte! hehe Blå buttons er fine de Tiny. Men da bør vi kjøre det andre i samme stilenm og synes jeg. Var ikke at noe var stygt, bare at etter litt kokkelering var det en del forskjellige stiler liksom:) Bare et lite ønske fra hu kjipe... Kan vi droppe glitter på forsiden? Iaf sånn veldig glitter, sånn som beveger seg? Bøyer meg for flertallet altså...bare et lite ønske:)
simbamamma Skrevet 14. februar 2007 #72 Skrevet 14. februar 2007 Liker ikke glitter, jeg heller. Og få vekk den apostrofen, vær så snill! Søvn er oppskrytt....
*1D* Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #73 Skrevet 14. februar 2007 Hei. Må vel kommentere litt igjen jeg og da:) Grattis med kontraktskriving! Blir spennende med nytt hus:) Lykke til med data på service da..... Ser jo hva gutten veide ja...men hvor lenge var det siden da? Bæsj er no dritt og ja, greit med en body å legge den i:) Jeg la inn olebrum bildet bare for at det skulle være noe dær jeg...... tror ikke jeg sletta noe? hvis jeg gjorde det så må jeg bare unnskylde altså! Og det med at skrifte ble blå i boksene skjedde når jeg la inn linker til navnene også, så man havnet hos den man ville inn til selv om man trykket på navnet også.......også så jeg det først etterpå at teksten var blå og da rakk jeg ikke skifte tilbake:) Tenkte kansje det gikk ann å lage hver sin tekstboks til hvert av barna på vektsiden.........for da blir de litt mer adskilt og lettere å lese.......... (kan lage eksempel, hvis dere vil) God ide med at bilder fra treff er på selve treff siden til å begynne med:) Er forresten ingen overskrift der inne på førstesiden nå?!? Pt kan kan ta ansvar for det ja:) Grattis! Som dere sikkert ser så har jeg skrevet kommentarer etterhvert som jeg har lest:)
Amabolla Skrevet 14. februar 2007 #74 Skrevet 14. februar 2007 Hei hoppsann! Digg med lunsj på grand-MYE mat! Og vesla var snill som ett lam:) Der ser du Mol! forkortelsane dine er ikke alltid på greip! Skal sitte hundevakt i kveld:) Hadde ikke mer fornuftig å skrive-eller jo-fikk undertøy av sambo i valentinsgave og ett kjempefint kort med mange skjønne ord;)
Amabolla Skrevet 14. februar 2007 #75 Skrevet 14. februar 2007 glemte å skrive at både torsdag og fredag går fint-tar det som passer dere Molait:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå