♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #176 Skrevet 30. januar 2007 Her var det jo ingen i dag...
Chiquita Bananas Skrevet 30. januar 2007 #177 Skrevet 30. januar 2007 Jeg var her, men kunne ikke skrive fordi Fredrik ville ha oppmerksomheten min og deretter mat...... Har laget profil nå jeg ) Hvorfor er Honni Korn usunt !!!! Jeg har fått helt dilla på det og må ha det hele tiden. Har snart spist opp enda en familiepakning. Sambo sa at det burde gå bra med Fant og Pøbel - siden han er valp. Grugleder meg til jeg skal reise - gruer meg såååå masse til flyreisen, men gleder meg masse til jeg kommer til stavanger og skal vise Fredrik frem til familie og venner...
Thea og Erle Skrevet 30. januar 2007 #178 Skrevet 30. januar 2007 Det blir kos Hebbie. Gi han som tidligere nevt mat ved letting og landing. Vært å trent jeg da. Lille Erle er så forkjølet stakkar. Hoster til hun kaster opp. Kanskje er det vår tur til å ha syke barn:(
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #179 Skrevet 30. januar 2007 Kan jo ha med pøbel en gang så finner vi jo ut av det Kjekt om man kan gå tur ilag og ha med voffsene.. Han heter bare pøbel midlertidig.. Men han lyder navnet da : ) Uff da Thea.. Ikke noe særlig med syke barn.. ! Snuppa her i huset har vært forkjølet og har hosta i nesten 2 uker, er heldigvis sjelden hun blir ordentlig syk da.. Nå skal vi legge oss.. Nattnatt : )
Thea og Erle Skrevet 31. januar 2007 #180 Skrevet 31. januar 2007 Hei jenter. Skal ut å gå i pluss grader sammen med naboen og Isac. Deretter må jeg vel fortsette rydding. Høres ut som jeg ikke gjør annet, men jeg får gjort så lite av gangen og rekker ikke bli ferdig. Var og trente i går og var svært så fornøyd. Endelig peker vekta nedover igjen etter å ha vært flink siden søndag. Men før det så hadde jeg jo nesten 14 dager med godis. Gikk på vekta på søndag og hadde da gått opp litt igjen( 1.5 kg) til 67,4 men i dag så veide jeg 64,8. Jippi da er jeg jo snart i land. Vært flink i lange perioder. Gått lange turer, drukket masse kaldt vann( setter opp forbrenningen og får skilt ut avfallstoffer samt metter) Tatt tran, spist Ingers rugbrød (masse fiber som igjen gjør at du trenger mye vann) Ikke spist etter kl 19 på kvelden, skeiet ut i for å sette opp forbrenningen igjen, spist litt nøtter og styrketrening. Dette har funket hver gang etter graviditet. Noen dager er så vanskelig å være flink men når det først har gått noen dager så blir det lettere og motivasjonen øker når det skjer noe med vekta. Prøver å få med mamma på dette men tror ikke hun orker. Tenkte ikke på styrketrening for henne da. Begynner å nærme meg litt shopping. Lenge siden jeg har kjøpt noe nytt til meg selv:)
2nj♥ Skrevet 31. januar 2007 #181 Skrevet 31. januar 2007 Så flink du er theaokt. Her finnes det ikke forbrenning tror jeg, så det ser dårlig ut med shopping de nærmeste åra..... blæ Trym har fått vannkopper nå da, så sykt barn her også. Er omtrent det eneste han ikke har hatt, så ventet igrunn på det. Må snart dra til kiropraktoren.
Mayken Skrevet 31. januar 2007 #182 Skrevet 31. januar 2007 Har vært på babysang i dag vi sammen med pinnsvin og lille Marie. Det var kjempekoselig da:) Forstår ikke helt hva som gikk av Ina i går kveld/natt. Hun skrek noe helt utrolig, har ikke hatt det sånn på over en måned. Ville ikke ha pupp, ville ikke ligge, ville ingenting. La henne til slutt på brystkassen min og gynget henne mens jeg dunket henne på rumpa, da sovnet hun til slutt, men jeg orket jo ikke sove sånn hele natten, så jeg forsøkte å legge henne ned vedsiden av meg, men da begynte hun å bælje igjen. Ble ikke husro før rundt 1.30 i natt. Trodde vi var ferdig med det der jeg..... Skal ha henne med til manuellterapaut neste onsdag da, så får han se på nakken hennes, tenkte det kunne være greit å få gjort det siden hun ble tatt med tang. Føler med skikkelig råtten når jeg leser hvor flink du er Thea. Jeg sitter her og spiser med skje rett ut av en boks vaniljeis jeg..... uff.
Thea og Erle Skrevet 31. januar 2007 #183 Skrevet 31. januar 2007 Huff... hørtes litt skrytete ut. Men jeg skrøyt jo over alle kg jeg pådro meg også.Ikke like flink hele tiden og det er vel det som har gjort susen tror jeg. Blir bare så sint på meg selv dersomjeg ikke klarer å ha oppnå det jeg vil . Det gjelder det meste. Det var jo slik når jeg sluttet å røyke også. Jeg ville ikke mer og sprakk flere ganger men så .... var det stopp. Vil bare ned dit jeg pleier å ligge fort og så skal jeg skeie ut jevnt. Men orker ikke vektfokuset over så lang tid og vil derfor bli ferdig med det fort. Ser moren min hvordan hun evig har vært på slankern. Slitsomt. Men vi jenter er jo litt sånn. Men så lenge jeg vet at det ikke skal være slik alltid så finner jeg jo motivasjon i det- så blir det litt blod på tann når resultatene kommer. Vært og gått tur naboen og jeg. Møtte Hebbie inne i Sande. Koselig det. Dere får bli med des om vil en dag. Mayken- sikkert mageknip. Sov hun godt resten av natten etterpå da? Gikk det bra med pinnsvin og Marie. Si at vi savner henne her inne:) 2nj- gikk det bra hos kiropraktor? Klar for Liertoppen på fredag jeg. Piadi- hadde vært koselig om du hadde blitt med oss på en tur en dag:) Hvordan går det Nanna?? Bedre form?? Tillab- skal si du er aktiv på treff du. Og det er bra. Kanskje vi skal få til et treff til uka også? Når passer det for deg? Vet ikke om det går hos meg neste uke pga mye oppusssingsopplegg. Men glass eller Mirawa?? Så kan vi jo ta oss meg uka deretter. Sette opp noen forslag til datoer jeg da!!
Mayken Skrevet 31. januar 2007 #184 Skrevet 31. januar 2007 Sov greit resten av natta. Måtte sette meg opp i sengen og amme henne, og mens hun spiste la jeg meg rolig og forsiktig ned i sengen igjen. Fikk lagt oss til rette uten at hun mistet puppen, og da gikk det greit. Hun er nok ganske sliten, har stort sett sovet siden vi kom hjem fra babysang. Pinnsvin og Marie har det bra. Marie vokser og er så søt atte. Men Pinnsvin er ikke så veldig sosial for tiden, trives best hjemme sammen med symaskinen sin. Hun lager mange fine lappetepper:) Tror nok ikke jeg blir så veldig sosial jeg heller fremover, har litt vel mye på programmet nå med kjøp/salg av hus, klargjøring av leilighet, dåp om bare et par uker og masse familie som kommer på besøk, barseltreff, fysio på meg, manuellterapaut på Ina og helsestasjon....puh... Men man vet jo aldri, kan jo være jeg er veldig skravlesyk en dag dere skal ha treff:)
Mayken Skrevet 31. januar 2007 #185 Skrevet 31. januar 2007 Når får man barnetrygden egentlig? Har ennå ikke fått noe og jeg går bare å venter..... trenger dem så jeg kan få handlet inn til dåpen.
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #186 Skrevet 31. januar 2007 Barnetrygden kommer den siste hver mnd, men dersom du ikke har sendt inn kontonummer må du gjøre det, så lenge de ikke har det kommer den på utbetalingsblankett. Fikk min i går. Thea; jeg er blitt treffoholiker:p Neste uke skal jeg på svømming mandag kl 15 og BUP onsdag kl 13. Middag hos venner kl 17 onsdag. Alt annet er "ledig" Så det er bare å kjøre på, kommer vi!
Mayken Skrevet 31. januar 2007 #187 Skrevet 31. januar 2007 Har vært på trygdekontoret å levert kontonummer for flere uker siden, men har ennå ikke fått noe penger.
Thea og Erle Skrevet 31. januar 2007 #188 Skrevet 31. januar 2007 Hei hei. Måtte bare innom for å se om det var noen som hadde noe morsomt å si:Det har ikke jeg. Bare rudder litt med Farmen som bakgrunnsmusikk...
Mayken Skrevet 31. januar 2007 #189 Skrevet 31. januar 2007 Uff. sitter her å hører på Ina skrike. Prøver å legge henne for natten, i sin egen seng. Men det vil hun ikke, fatter ikke hva jeg skal gjøre. Gir snart opp, hun er så sta......skriker bare mer og mer for hver gang jeg er innom henne.
2nj♥ Skrevet 31. januar 2007 #190 Skrevet 31. januar 2007 Mayken: har du forsøkt den "opp og ned"-metoden jeg skrev om tidligere en gang?? Det fungerer veldig bra. Boka vi har lest om det i heter: The BabyWhisperer Solves All Your Problems Truls legger jeg nå bare i vugga etter pupp og gir smokken og så ligger han der og finner søvnen selv. Må inn og gi smokk en gang eller to som regel, men sovner uten å gråte. Så her er det slutt på opp og ned. Ellers kan det jo være greit å sjekke ut nakken hos manuellterapeut ja. Trym hadde KISS (www.kiss-kidd.no) og han var veldig vanskelig å legge og få til å sove (sov nesten bare når jeg gikk tur), så jeg har god erfaring med søvnproblemer, lite søvn osv. Tror vi leste det meste om emnet da ja.....
2nj♥ Skrevet 31. januar 2007 #191 Skrevet 31. januar 2007 Theaokt: Gikk bra hos kiropraktoren ja. Tror han fant det riktige punktet og fikk knekt..... så kjenner bedre ut nå Satse på Liertoppen på fredag da. Mannen er nok hjemme siden Trym er syk, så da regner jeg med at jeg kan forlate huset noen timer...... Orker ikke ha begge to hjemme hele dagen nå når jeg ikke er god i ryggen, for da blir det raskt tilbakefall med bæring av to små.
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #192 Skrevet 31. januar 2007 hei alle sammen...hvert på ul i dag er den sjekken at babyen vokser som den skal....og fikk 3 bilder m og et bilde av tisse luren oxo.he he han har jo den store nesa ,er så søt atte...nå er jeg gått over i 3 trimester oxo artig...ellers er formen grei,føler meg ikke helt topp for dagen og er veldig sliten uten å gjøre en dritt.merkelig.men synes at tiden flyr av gårde da,kunne bremset litt synes jeg..den 12 skal vi til ortoped på sykehuset. ellers er det intete nytt klemmer
Mayken Skrevet 31. januar 2007 #193 Skrevet 31. januar 2007 2nj: har holdt på i nesten en time nå. Lar henne skrike litt, går inn til henne tar henne opp og roer henne og så legger jeg henne igjen, men for hver gang jeg legger henne begynner hun å skrike raskere, nå skriker hun før hun har landet på madrassen. Hvor lenge skal jeg egentlig pine henne og meg med dette på kvelden da? Hun er helt klart trøtt, hun sovner nesten i armene mine, men er lys våken med en gang hun havner i sengen. Slitsomt. Skal til manuellterapaut med henne på onsdag og sjekke ut om det er KISS. Fint at ryggen din blir bedre da. Nanna; så flott at alt ser bra ut med babyen. Ta vare på deg selv, ikke stress og sørg for å få nok søvn.
Gjest Skrevet 31. januar 2007 #194 Skrevet 31. januar 2007 mayken- hei ja tar vare på meg selv jeg he he...men har beg å slutte m å sove på dagen for en stund å se om det hjelper på min natte søvn..for får jo ikke sove på natta hvis jeg hviler på dagen,men blir jeg for trøtt så legger jeg meg bare... ja er veldig gla for at alt ser bra ut m han,kjenner at det har beg å sparke i ribb beina nå oxo. men ha en fin kveld da jenter
2nj♥ Skrevet 31. januar 2007 #195 Skrevet 31. januar 2007 Mayken: Er vel greit å utelukke at det er nakkevondt som plager henne. Trym ble bra etter 2 behandlinger og det var da vi startet "opplegget". Men iallfall, så tar det mye tid de første gangene. Tror vi stod 2 timer første gang med Trym, noe mindre med Truls. Men lar han ikke skrike i det hele tatt da og er der hele tiden. Med en gang han begynner å skrike tar vi han opp, men ikke om det bare er sutring da. Kan godt sende deg sleepsense på mail om du ikke har det. Det er mye av det samme. Er visst mange som har veldig god erfaring med det! Håper det går bedre snart. Slitsomt når det står på. Det vet vi alt om her i huset. -Og vi fikk en baby til etter bare 15 mnd...... Jaja, en fattig trøst når man står midt oppi det, men det blir bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå