Gå til innhold

¤Tråden -Nr: 8 ¤


Herkules

Anbefalte innlegg

Heihopp

 

25 min er jo ikke gæli Mol:) Mi var i drømmeland noe mellom 19.30-20.00- veit ikke nøyaktig siden jeg forsvant inn i drømmeland jeg og-i stolen med henne sovende på arma og mitt hode vilende halveis på stolen- litt stiv i skuldra no ja- men vi klarte finne søvnen av oss selv begge to da-hihi.

 

Det ser ikke ut her i leiligheta-begynte så bra i dag tidlig med støvsuging- men klarte ikke fortsette i samme gjenge. Fikk vaska meg gjennom skittentøyskorga da.

 

Kommer ikke på mer å skrive- kjeder meg litt.

 

Kanskje innlegget mitt er nr 200? Da vil det i såfall være 3.gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finne søvnen selv på mammas arm? nuja;)

 

Fikk ikke gjort stort i dag jeg heller. E hang jo hylende på armen. Fikk tatt kjøkkenet og lagd middag (samtidig) etter han la seg da. Ser tålig greit ut her assa, men strøkent er det ikke.

 

Ja hvem skal starte ny tråd da? Noen som mangler nå? Kanskje starte på ny runde og starte jeg da:)

 

Gleder meg til penger for da skal jeg kjøpe ullklær:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei får ta natta. skulle legge meg tidlig men E bare sover jo! Digg det assa men da hadd ejeg lagt meg før. Han har nå ikke spist siden 19.30. Det er lenge til å være ham (til å være puppa mine og kjenner jeg)

 

bønf og natta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke du legge deg samtidig som meg da Molle????? Jaja, du la deg vel tidlig fordet du.... hehe...

 

Tror den bøfn hjalp litt her i natt!!!!! Tiril sovna 19 (med svigerfar som barnevakt for vi var på visning) og sov helt til 4!! våken et par ganger rundt 4 og sov til 7.30, men jeg var så treg ut av senga så hu sovna!!!! så vi stod opp 8.15 vi!!!!!!

Nå ligger hun å åler seg bakover og blir sinna for lekene forsvinner jo :) Jaggu prøvde hun ikke å komme seg fremover også!!!!

 

Får vel spise litt frokost jeg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Vesla hadde bestemt seg for at det var morgen kl 06 i dag... Fikk henne heldigvis til å sove litt til så kl 07.30 våknet jeg av ei lita ei som dreiv å kneip meg i nesa og munnen. Lot henne holde på-for litt søvn ekstra så kan hun bare knipe i vei.

 

Hva skal jeg finne på i dag da? Har en film jeg gjerne vil framkalle. Kanskje gå å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men tenkte jeg skulle legge meg når e våknet, men han våknet jo ikke. Var i seng før 24 da:) Gikk å pussa og gjorde klart da jeg snakket med deg. Ble sittende ved pc etter det.

 

Natten har vært helt pyton! Sov til 24 men fant ikke roen etter mat. Sov vel borti en time og våken. Fikk ham ikke til å sove igjen. Kl 2 var jeg helt kake og b M ta over. (han hadde ikke lagt seg enda) De var oppe rundt 1 time. Aner ikke helt hva somskjedde fra 3 og utover men mye søvn ble det ikke. Husker jeg så påklokka både 4 og 5. Masse småvåken etter det og. Sover heller ikke godt med baby kliint inntil seg, men hva gjør man tilslutt ikke bare for å få litt søvn. Våknet 8 g da hadde begge de to andre forsovte seg.

 

Er så drit med sånne netter for dagen blir siltsom. Merker når man har slik natt er tålmodigheten kortere.

 

Fin natt du hadde da Tiny:) Hvordan ser dagen ut for deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med natta jeg ja!!!! Mangler bare et par timer til uten smokkedytt nå, så er det jo HELE natta!!!! weeee...

 

Men siden denne natta var sånn så er det vel et engangstilfelle tenker jeg *optimist*

 

Dagen min ser slik ut: Tiril sover forhåpentligvis nå (ligger i senga og er stille), så skal jeg kle på meg og ta et par telefoner også når Tiril våkner skal jeg komme å plage deg litt Molle (huskepålokketnåda). Tar ikke med vogna jeg, så må låne senga til E om det ikke gjør noe :)

 

Kle på meg litt annet enn joggings og t-skjorte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, skal du dkifte? Må jeg ta av denne drakta og da.

 

hihi lokk hadde jeg glemt.

 

har to vognerr, en seng, en kurv og lekegrind så vi skal nok få henne til drømmeland:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket lokk er det dere fabler om? Kumlokk?

 

Skrev vel ikke noe i går kveld, men de ble overtrøtte og klarte jo ikke å sove. Note to later: Aldri la barn bli overtrøtte.

 

A roa seg etterhvert, men E krevde byss og pupp x antall ganger, ville ikke roe seg på magen heller. Så stakkaren sov vel en halvtime fra 16-2130. Stakkars stakkars.

 

Så da han til slutt sovna på magen i senga hadde jeg ikke hjerte til å vekke han. Så jeg lot han sove på magen, selv om min mage hadde blandede følelser og jeg ikke fikk sove før det hadde gått litt tid. Sjekka at han var i livet mange ganger i løpet av natta, han sov og sov. Sliten stakkar. A fikk mat 03 og 06 (siste mat 19). Måtte pumpe melonpupp kl 05. Det verste trykket, som var 160 ml, kunne jo ikke ta mer om jeg skulle amme.

 

A holdt det gående ganske lenge fra 06, sutta og smatta på hendene, småsutra litt, men sov heldigvis til rundt 08.

 

E sov til 0830! Helt vannvittig. Riktignok hadde han spist mye mellom 18 og 21 men allikevel...

 

Nå ligger de begge i grinda og sover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sov vi til 9.30 i dag, også tok jeg meg en laaaaaang varm dusj, mens lilleL lå på stellematta på badegulvet. Deilig!!

 

Nå ligger hun i senga vår på soverommet og sover, så lurer på om jeg skal driste meg til å støvsuge etterpå. Kunne trenges det ja..

 

160 ml er da ganske bra for å bare lette litt på trykket, Svana :))

Har omtrent mistet melka jeg da. Her har det vært hyl og skrik hver gang vi skal amme i noen uker for jenta blir ikke ordentlig mett. Så ble til at vi etter noen uker begynte med mme og mm annenhver gang, men i går var ikke det nok heller :((

Nå får hun mme og mm+mme annenhver gang... det må nesten bare bli sånn.

Eneste gangen jeg har nok melk til ett måltid er om morran, da har jo puppa ladet hele natta.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil amme får du legge opp til et par økedager. Men om du er konfortabel med å bare gi mme så er jo det også greit.

 

For å holde oppe produksjonen er ofte smart å amme om natta... for og i mot, for og i mot, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

 

Har jo prøvd å bare amme amme amme (ammet mellom halvannen og to timer hele dagen), men da bare gråter hun og er kjempe sint på puppen!! Er greit å gi mme, men vil gjerne amme litt også.

Og vil veeeeldig gjerne sove hele natta da....

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mm har du lite melk og vil ha mer må man amme mer og ikke mindre. Eller ikke amme men få den ut. Tips er å pumpe om hun er sint på puppen. Tøm den helt og ofte. Får vesla flaske får hun ikke økt deg. (skjønner du må gi flaske i tillegg da, men derfor evt. pump)

 

En mat om natten er også lurt ifb med økning. Digg å sove hele natten (har jeg hørt..murr) men L sovner jo glatt igjen så blir vel ikke store jobben. Om a ligger i midten er det bare å dytte inn pupp og sovne igjen:) Men kan a ikke få før du natter selv da? Om det ikke er rett etter hun sovner da. Ellers blir det litt den der..vekk ikke et barn som sover. Ihvertfall ikke på natten! Men hun er jo ikke så stor enda da..

 

Om hun er sint på puppen kan det være fordi hun får en del flaske. Kommer lettere der, iaf om du ikke har så mye selv. Ikke uvanlig at "flaskebarn" blir puppenektere.

 

Ellers er det jo ikke krise om du går over til kun mme da. Men sikkert greit å prøve å holde på til rundt 4 mnd.

 

Ikke lett med noen fasit her. Du får prøve deg frem. Kan låne pumpa mi noen dager om du vil. Bare for å se om det hjelper på. Teit å kjøpe om man ikke skal bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har LH snudd seg fra rygg til mage!! *stolt mamma*

 

Hva bakte dere, Molait? Flott at det ble vellykket. Hvordan gikk det med mål og vekt i går da?

 

Cat: Ville hørt på Molait, mm er godt som gull! Personlig synes jeg man bør prøve mye før man gir opp, det er tross alt noe man gjør av kjærlighet til det mest verdifulle man har i livet. Men det er også viktig å vite når nok er nok. Håper du skjønner hva jeg mener ;-) Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink da:) Min dasker stort sett fortstatt bare på nærmeste leke. Kaaanskje han gidder å snu hodet for å se på en ved siden av seg. Har fått den late varianten jeg:) Kun en gang han har angrepet babygym og opp med bena og vri masse på seg og det var hos svanine.

 

Bakte sånn misslykka sjokoladekake igjen. (gjorde på søndag og) Og den ble sååå fin:)) God og. Stod nok 1 min for lenge for var litt hard i skorpa men pøtt. Tror den ble ok for Tiny tok nå to stykker. Eller gjorde hun det for å trøste meg tro?

 

Mål og vekt ja..tenkte jeg skulle vente å se om 1D hadde noe hun skulle ha sagt. Hun er jo en av de mest ivrige på vekttipping her inne:)

 

Leggelogg:

19.15:

bad, pysj, mme - 70ml

19.51: (2 min der inne)

Legge, smokk+v. Klaging, gikk over til babling.

20.04:

Inn. Sutring ga seg ikke. Smokk+v. Dytta dyna rundt ham, holde på skulder og litt hysjhysj. Ut etter 15 sek.

20.08:

Tittet inn da sov han:) Tror han sovnet 20.05.

 

Sum: 14 min!! Og under 1 time på hele greia.

 

Han våknet igjen 20.45, men holdt med smokkdytt.

 

Takk for koselig besøk i dag Tiny. Fikk noen kule bilder. M synes det fellesgråtbilde var artig. Må si Tiril er ganske tidlig ute med guttejakt og klining altså! ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld:)

 

Har vært på strømmen storsenter idag med 2 venninner. Fikk skikkelig prøvd ut nytrilla og den var sååå digg- deilig å ha noe litt lettere å trille rundt med når man skal innom litt butikker og sånt:)

 

Sambo har vært til lege og arbeidskontor i dag- han blir sykmeldt fram til august og så får han omskolering. Det dumme er at han kun får utbetalt 66 % av full lønn, men vi skal klare oss. Så da blir huskjøp lagt på is til han er i jobb igjen. Men siden han da blir gående hjemme fram til august så slipper jeg tenke på dagmamma når jeg begynner på jobb igjen i mai. Skal bare jobbe 50 % til vesla er 1 år. Så nå skal vi prøve å søke om å få overført permisjonen til far over til meg. Verd ett forsøk.

 

I morgen er det tannlege og rotfylling-æsj og urk. Men sånn går det når jeg ikke går til tannlegen med engang jeg kjenner noe muffens....

 

Tiny: hvordan var visningen? Så bra nettene begynner å bli søvnige:)

Svanine: mine pupper har endelig begynt å forstå at det som regel ikke trengs amming mellom 20.00 og 07.00-så de er ikke så dolly parton lenger. Deilig å slippe drukna pute,dyne,laken!

Cat: du har fått så mange gode råd- men prøv det der å amme en gang om natta-det får opp produksjonen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...