Gå til innhold

¤Tråden -Nr: 8 ¤


Herkules

Anbefalte innlegg

Tips til trille:

Tja.. se at ryggen (sete) er såpass lang at den passer en stund. Prøv å slå sammen/sette opp. Noen er knotete. Selv synes jeg det er best med den paraplytrille-slåsammen. Altså at den blir lang og smal i stedenfor kort og flat. (som understell på vanlige vogner) Lettere å løfte og frakte.

 

Sjekk vekt. Litt av poenget bør være at den er lett. Kjøp en med skjerm. Beste er om ryggen kan legges helt ned, iaf nesten. Er den lett å ta opp og ned? (ryggen altså)

 

Hvordan er hjulene? Liker man best doble eller enkle? Luft eller ikke? Kommer vel litt an på hvordan type trille. Man har jo triller som er store og avanserte som vanlige vogner og man har den helt simpleste paraplytrillen. Hvor mye skal den brukes og hvor?

 

Kjekt med kurv under til varer. Er håndtaket behagelig? Lett å styre?

 

Og så kommer pris inn da...men det bryr vel du deg lite om. Du kjøper vel den dyreste. Kan jo ikke ødelegge ryktet ditt heller.

 

;)

 

Så en på Finn til over 30.000 om du er interessert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herre!! Er det mulig?? Jobber det bare kelloggsdamer innen helsenorge eller?? Orker ikke forklare en gang, for så teit var dama, men ja molle, har fått bestil time til tub-test på ullevaal. Skal 1. februar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle lese- da ringer mor, trykker på svar på innlegget - da våkner Tiril og er sulten!!!! Så sitter nå her med mark på fanget :)

 

Hs: vekt 6920 (haha... ikke tippa 7 enda nei, enda fetekur), 66 cm lang og 42,2 i hodeomkrets (pause, mer sulten barn)

Nattavvenning var helt greit å gjøtr nå, brødskive kunne jeg bare begynne med om jeg ville.. Alt var bra hos legen og alt bare velstand ellers :)

 

(pause igjen, måtte legge fra meg barn på gulvet.. Nå spiller hun piano for meg og triller snart rundt på ryggen igjen)

 

Første babysvømming etter jul for oss idag også.. Var bare å haste hjem fra hs for å rekke en lur før vi hastet avgårde til ls for å bade.. Litt stress kan man jo si...

 

Deilig å bade ja :) Litt mark i vannet, ikke så mye klag ved påkledning og veeeldig trøtt etterpå :)

 

Spilles vakkert på gulvet her nå ja!!!!! klask klask.... *gliiiiiiis* Oj, der kom en gulp også gitt... Kjekt med sånn matte nå ja!

 

Trille? Kommer ikke på noe annet enn det Molle nevner over her... Alle har forskjellige behov og prisen varierer MYE!

 

Natten: 2 natt med nattavvenning!!! Sov fra 19-02, våken 2,3,4.30,5 og 6,30 fikk hun mat!!! Kan vel si at det gikk greit selv med alle de oppvåkningene? Var heller ikke vanskelig å få til å sove med en gang heller.. Bare dytte smokk og natta.. Lurer på hvordan neste natt blir jeg nå... Håper det er en begynnelse på sove-hele-natta!!! da hadde mor blirr meget glad ja!!!

 

Noen som skal til J&H imorgen eller? Lurte på å ta meg en tur jeg.. Ser popkind kommer også.

 

Nå har jeg glemt om det er noe mer jeg skulle svare på for måtte legge en trøtt unge.. Lurer litt på om feberen ligger å sniker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite dama!! Men bra du har fått fiksa time da. Du får fortelle en gang du følerr for å få ut litt eder og galle;)

 

hahaha jeg hadde tenkt å tippe 6925!! Men turte ikke det da. Kunne jo virke som jeg trodde du ikke ga ungen din mat. Ikke for at jeg tror det nå altså, men hu er jo så lite og lett:) Hu vil vaffal ha tippa 7 neste gang da..hehe.

 

Virker som det går bra med natt da Tiny. At hun sovner igjen er et godt tegn, selv om hun våkner ofte. Par netter til nå, så våkner hun nok ikke så mye mer.

 

Kanskje melde Tiril på slik talentkonkurranse? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja teite dama!! Hun sa mye dumt, men noen av gullkornene var når jeg skulle "melde" inn Mr T. Sa jo til henne at jeg skulle bestille time til meg og mannen min og etter at jeg hadde gitt henne mine pesonopplysninger så spør hun: Ja, du vet kanskje når mannen din er født?

Ehhhhh, nei... vet ikke når gubben har bursdag, det har jeg aldri visst!! Var tuuuuuusen sånne teite spørsmål som hun kom med. Ikke husket hun noen ting, fylte ut skjemaene på pc'n sin feil hele tiden, så jeg måtte ut med alle opplysninger tusen ganger. Ikke klarte hun å lese av riktig klokkeslett på skjermen sin heller, så jeg fikk 3 forskjellige, enda hun hadde det samme hele tiden (var ei i bakgrunn der som til slutt måtte hjelpe og de skravlet så fælt) og hun var ikke ny i jobben sin heller!

 

 

Hva skal jeg si om natta da? Sovnet klokken 22 og våknet for mat klokken 8.45.

 

Hatt begynnede migreneanfall, med synsforstyrrelser, men etter 1000mg paracet og tvangssoving på sofaen, så klarte jeg å stoppe det. Hender jeg slipper unna med bare litt helvete om jeg klarer å ta det med en gang og heldigvis så klarte jeg det før det ble sånn 2 dagers helvete.

 

Veldig glad ikke snuppa her er gammel nok til pianospilling her i dag, går ikke så godt overens med hodevondt :))

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiny: neste gang,vet du neste gang har ho tippa 7! skal ikke på treff i morgen, mamma kommer !

Herkules: bruker fortsatt den store vogna, men er digg og ha en mindre en hvis man skal på kjøpesenter f.eks eller ut og reise:)

Cat: var jo heilt nydelig i den kjolen:) Flink mamman din er da!

og dessuten-jenta mi er flnkere enn jenta di- sovnet 19.30-våknet kl. 09.00- blæblæ!

1d: måler de lengden ved 6 ukers kontrollen? tipper 3850 gr,56 cm lang.

molait- vhordan var svømminga?

 

 

vesla sitter på fanget, og jeg har vært hos tannlegen i dag! må tilbake neste onsdag-koster meg 5000 dette her-urk.....

holder på å rydde og vaske siden mamma kommer snart....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei på dere!

 

Litt pingle vekt på T nå ja må si det:)

 

jeg har vært på barseltreff i dag .

Jeg har e liten gutt sovende ut i dag han har nå sovet i 1,5 t og det er deilig etterpå kommer pappa for å gi ham grøt :) Så skal jeg ut å gå tur med hunden og kanskje jeg slenger med O. også

 

Ama: kjipern med tannlegen da

 

Jeg bør kanskje gå å pumpe meg så har jeg litt til grøten etterpå

 

Jeg er trøtt og har egentlig ingen spes grunn til å være det ja ja

 

noe mer?

ja ja jeg tar den derre trilla til 30.000 usett jeg sef.:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og leser "når barnet er tre måneder gammel kan det sove 5-6 timer om natta". Gleder meg til det. Her kan de være 5 timer før 24, men aldri etterpå.

 

Litt kaosdag i dag. Nå skal det sies at det ikke trenger store omveltninger til før jeg kaller det kaos, for jeg er vant med at rutinene og alt går på skinner. Men så ville ikke den ene sove, og så ville ikke den andre, og så ville en spise, og blabla. Men av alle ting sykla(!) jeg til meninghetskontoret og leverte papirer til dåp. Jeg og H kom oss også ut på en fin trilletur. Klarte etter mye om å men å få de til å sove samtidig nå nettopp. PAUSE :-D

 

Herk: Så late dere er som sover så lenge :D Men skal ikke si noe før her sov vi til 0945. A var lyyys våken 0630, men sovna etter at han fikk herja fra seg og sparka i dyna x antall ganger.

Det føles godt å komme seg på en så lang tur tenker jeg.

Bruker ikke triller vi, men har tenkt på det til våren. Kan jo være greit å bare ha i bilen. Må sjekke litt på utvalget av tv-triller, finnes jo ikke så mange og kjørekomforten på mange av de er elendig (sies det). Skjønner ikke hvorfor man skal være våken uten at man er sulten om morran. Har ikke skjedd her, jo, men bare etter mat. Kjipt med puppenekt da.

Siden jeg ikke bor i Bærum lengre skulle jeg ha vært på salg. Men dagen i dag ble jo helt rar, så da får det bli salg en annen dag.

 

1D: Kjenner til gråt, luft og gulp ja!

Det gjør vel ikke så mye om bodyene er litt vide vel? Så lenge de ikke er überlange i armene synes jeg det går greit. Du får feite opp den lille pjokken, hehe. Grattis med 6-ukern forresten!

Vi har hatt noen timer med pjokker på brystet her. Blir klamt i lengden. Men de blir fort for store til å ligge sånn, bare tenk på det... Tror ikke gutten har lagt på seg så sykt over helga, kanskje han er 3820? Hos oss måler de ikke lengda før 3-månedern.

 

Moll: Ang. pottetrening var min mor helt rå på det. Hun hadde da ikke så mye å gjøre (tydeligvis) siden hun ikke jobbet da vi var små, men jeg og alle søskene mine begynte med potte drittidlig. Så tidlig at vi måtte støttes(!) på potta. Det førte jo til at vi slutta kjapt med bleie, var vel 1 - 1/2 år jeg da. Men man skal jo ha tid til sånt også.

Så digg at E sov så lenge i strekk! Dere får kose dere på b-svømming. Har også tenkt på det, men det er jo litt styr med to... men det er det jo alltid. Dyrt også kanskje. Vel, vi får se - de er jo enda små.

 

Tiny: Rakk aldri å tippe på Lille-T jeg. Men ser jo at hun ikke er tjukkabollafeita nå heller. EA tar henne vel igjen snart, om hun ikke satser på å få mer av grøten inn i munnen, hehe. Høres ut som dere har hatt et hardt program i dag. Så bra at natta gikk greit også, bare velstand dette. Vi har også sånn matte, kjempekjekk å bare tørke av gulp og sikkel.

 

Cat: For ei merkelig dame da! Herremin altså. Gratulerer med nok en strålende natt! Kjipt med migrenen da! Blibrafort!!!

 

Amalie: Uff, tannlegen ja. Var det vondt? Det er mange penger... burde vært på sånn jeg også.

 

Og der våkna A gitt, også så sint! Bble ikke superlang lur nei - men vi får ta det vi får. Får legge inn årene og skrive mer en anden gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nede på side 2 jo.... *dyyyyytte*

 

Nå er det snart strøkent her :) Har rydda masse og lagd en svær smoothie :) nam nam!!!

 

Ingen tjukkebollafeita her nei!! Men gaper som bare rakkern når maten kommer (ikke puppen da, blir bare sinna på den). Idag spiste hun et kvart glass med middag, litt mangopuree til dessert og 60 ml mme oppå det igjen!!!! Og denna jenta veier lite... Skjønner ikke det jeg!!

 

Tannlege er bæsj.. Skulle vel kanskje vært der selv snart...

 

Når ble det egentlig treff hos deg ama?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

Er bare en kjapp tur innom for å ønske dere alle en god kveld i stuggu ;o)

 

Prøver å komme innom å kommentere senere i kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skrev ganske langt jeg svanine:)

 

Dritt med tannlege. Vet om hull jeg har. surt. Skulle liksom ringe over nyttår. Er det over nyttår enda?

 

of her skryter man over netter på mat hver 3 time hvor ungen sovner rett etterpå. Og 4 og 5 timers økter roper man ut. Hmf!

 

E hyler og har gjort det i en halvtime nå. 45 min når jeg ser på kl. Har sovnet et par ganger på puppen, men våkner så fort jeg legger ham ned. hyl og vræl. snakker ikke sutter her.

 

God bedring cat!!

 

Simbamamma:

Forandrer str. på pungen seg? altså fra en dag til en annen? Her varierer det veldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten ikke fått sånn "denne siden opp" body jeg :(

 

Og ikke har jeg fått dåpspapirer heller!! Har dere andre fått det?? Åssen papirer er det da??

 

Hehe ama.. mulig din sov lengre om natta enn min, men når babyen min har sovet fra 10-11 13-15 16-19, så kan jeg nesten ikke forvente at hun sovner før 22 (hun hadde forresten sovnet rundt klokken 21 om vi ikke hadde tatt henne opp av vuggen rett før hun søvnet for et lite bad).

Så det så :P

 

Etter at vi sto opp 08.45 i dag så sovnet hun rundt 9.30 og sov til 10.30. Så sovnet hun 11 og sov til 13 også sovnet hun 14 og sov til 16. Sovnet i bilen 16.30 og sov til 19.15

 

Snille sove-babyen min :)) Men hun er veldig usosial da, vil bare sove eller spise. Gulper forresten i seg ca 165 ml mme, vet ikke om det er mye eller lite for en 10 uking jeg..

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått dåpspapirer, men måtte levere fødselsattester og bevis på hvem jeg og H er. Så må de vite faddere, adressen vår og tlfnummer.

 

165 ml er i alle fall ikke lite, såpass kan jeg si, hihi.

 

Greit med sovebaby vel? Du får gjort mye da! Dersom du utnytter tida godt vel og merke. Soves mye her også. Sjelden mer enn 1.5 time våkentid i slengen. Noen ganger 1 t andre ganger 2t. Står opp rundt 09 og legger seg 19. Synes egentlig det er greit når de følger rutinene. Blir sur og tverr når de ikke gjør det, hehe. Jeg altså.

 

Nå har jeg dyttet smokk X ant. ganger på A i kveld. Er seriøst lei! Kan han ikke bare finne roen sin godt?!

 

Hvordan går det med hodet?

 

Vi har mat på verandaen. Driver og avrimer kjøleskapet og det er noe dritt. Får nytt i morra, det blir digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hodet er mye bedre, endelig begynner trykket å lette litt!!

 

Hehe.. det var det å utnytte tiden da, Svana.. sitter jo stort sett og dibber eller driver med noe tull. Mye spennende på tv også.. dr phil, oprah, i gode og onde dager, glamour...ikke det at jeg følger med, men har det som unnskyldning for å slippe husarbeid :))

 

Har ikke levert inn hverken bevis på at jeg er meg, faddere, nummer eller fødselsattest jeg. Ingen som har spurt om det heller...

 

Digg med nytt kjøleskap da!! Er det sånn kembo skap med isbitmaskin og sånn elle med doble dører og greier??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man tilsendt papirer fra presten om hvordan man gjør ting i forbindelse med dåp, eller må man ta kontakt selv?

 

Vært på HS: alt for få som har tippa enda..............................Det er jo førte_offesielle_blir_notert_i_helsekortet_målet_da! Så jeg vil ha ordentlig gjetting altså på lengde, vekt og hodeomkrets også:) For de som ikke gidder lete etter hvor det står de siste målene hans: 3745 på fredag, 50 cm og 34 cm for ca 4 uker siden. Og det blir sjokolade denne gangen også!

Ama: 3850 gr - 56 cm - ho

Mo: 3825 gr - 55 cm - ho

Svana: 3820 gr - cm - ho

Herk:

Tiny:

Cat:

Simba:

Pt:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjapp der.... 52 cm lang!

 

Snuppa sover, men jeg glemte å smøre sånn dentinox på gommen hennes... iiiik... Tror dere det gjør noe?

Bare smatter og lagde en botteliten grimase når jeg smurte det på igår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får time i kirken. altså møte med presten og de andre som skal døpes. Vi hadde dette møte ca. 1 uke før selve dåpen. Er jo ganske lenge til dere skal ha dåp så ikke rart dere ikke har fått "innkallelse" enda.

Når man ringer kirkekontoret og "melder seg på dåp" pleier man få info om div. papirer/opplysninger man skal gi. Dette for at de skal lage dåpsattester. På dette formøte går man igjennom et utkast av dåpsattesten for å se at alt stemmer. (presten vår hadde glemt å skrive under han..så det gjorde han etter gudstjenesten, da en tilfeldigvis oppdaga det..hihi)

På formøte går man og igjennom gangen for dagen. Hvem bære hvor når si hva og hvordan og lue og vann blabla.

 

Vi fikk da ingen papirer derfra før dåpsen?! Jo på det formøte fikk vi en bok og et "skriv" til fadderne, som de skulle (kunne) lese før dåpsdagen. På selve dagen fikk vi attesten og et lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en botteliten..hihi så kult et ord;)

 

Sikkert ittno å si. Våkner a kn du jo bare kline på litt da. Eller kline på litt mens hun sover. Har tanna bryti frem er jo som regel det værste over, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg er treg med å tippe altså, nettet var nede i hele går kveld. Men nå rekker jeg det likevel!

Har ikke peiling, men tipper 3870, 56 og 36.

 

Formen min er sånn passe. Har ikke funnet ut hvorfor jeg har småfeber, hatt det i over ei uke nå. Men har fått bestilt time hos legen, den 18., så han kan henvise meg til vurdering for gallesteinsoperasjon. Vil bli ferdig med dette dritet!

Tydelig at mora di kvalifiserer til operasjon, 1D! 1cm-stein er ganske mye. Hun kommer til å få med seg steinen(e) hjem på et lite glass etterpå, hihi.

 

Molait: Pungen ser i grunnen lik ut hele tida, bortsett fra når han har litt gåsehud, eller vaffelpung om du vil, da ser den helt normal ut. Er bare når den er helt vanlig slapp at den henger litt lenger ned på ene sida.

Veldig viktig å sette dette avsnittet i riktig sammenheng...!!

 

Navnefesten er forresten 10. mars. Det er jo snart det!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi ja;) Er "normal" her og om han fryser..hehe, men synes det virker som om den er større noen dager og mindre andre dager. Ikke bare henger mer ned men står mer ut og. Som en forstørret stein. Stor over hele. Og myk liksom. Finner ikke steinen kan man si. Den andre er mer som en hard ert. Skal på hs på mandag så da får jeg vel svar på om det er det. (Snakket med hs på telefon.) For en samtale..hehe som du sier ja..riktig sammenheng og sånn.

 

10 mars..er jo 2 hele mnd. til det. Goood tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva serverte dere i dåpen, og hvor mange var dere?

Må finne et smart antrekk til LH, funker jo ikke med dåpskjole akkurat. Det er forresten det eneste kjipe, å ikke få brukt dåpskjolen både jeg og brødrene mine er døpt i. Men blir jo for teit å velge dåp kun pga. kjolen, synes jeg. Må vel gå an å finne på noe lurt i løpet av to mnd. skulle jeg tro....

 

Snork!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 3875g, 52 cm og hodeomkrets på 35,5

 

Godt hodet ditt er bedre Cat - helt forferdelig å ha skikkelig vondt i hodet...

Begge kjolene til L var kjempefine ;D

Vi hadde møte i kirken tirsdagen før dåpen, fikk beskjed om det når jeg bestilte tid for dåp på kirkekontoret.

 

Vi har "laget" generasjonskjole til dåp nå vi da for fremtiden. Kjøpte den når C ble født og har brukt den til C og A samt fetteren som ble døpt i mars. Håper den varer leeeenge og at mange får brukt den :o)

 

Mannfolk og rydding.... Hmmm, kan vel ikke akkurat kalle det som hånd i hanske!!!

 

Det går bra å trene på annet senter enn SATS. Fortalte det faktisk til sjefen min i dag (for sikkerhets skyld). Men som jeg sa, dette er rett oppi gata og mye mer praktisk for meg å bruke. Jeg betaler for å trene der, det er ikke noe gratis trening for informasjon eller noe sånt og det forsto hun... Får heller dra nytte av det andre veien "drive litt spionasje" hihi ;P

 

Herk:

Jeg ga grøt av ca 50 ml vann/melk til å beg med, så økte jeg med ca 10 ml etter 4-5 dager, det gjorde jeg til jeg var oppe 150ml. Var litt forsiktig med andre smaksprøver til å begynne med, men når får han smake på alt mulig.

 

Vi har forresten hatt følgende i babyfeederen hans:

Eple, banan, rå gulrot, raspet gulrot, druer, svisker, fersk annanas og vaniljeis, fiskegrateng, brokkoli. Gulrot rå eller raspet var ingen suksess, ellers har alt vært nammenam ;o))

 

Tannlege æsj... Må mest sannsynlig ha krone på ei tann etterhvert som det har vært mye tull med - bare håååper den fortsatt holder leeeenge....

 

Fikk sånn "denne siden opp" body med C, men ikke nå med A...

 

I går var forresten A 7 mnd - helt utrolig som tiden flyr...

 

I kveld gikk jeg tur i 2 timer - auau nå er jeg skikkelig støl bak i låra, på tide å køye...

 

God natt damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...