Gå til innhold

¤Tråden -Nr: 8 ¤


Herkules

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på dere:)

 

Lite innom her mens mor er på besøk:) Men nå er hun på vei til sengs så da kan jeg oppdatere meg selv litt!

 

Jeg og fant meg en sånn body "denne siden opp", men brukte den aldri..Veit faktisk ikke hvor den er akkurat nå. hmmm-gidder jeg leite? nope.

 

Molait: kjedelig at natten som va var pyton- så alle gode ønsker for denne!! Kunne forresten ikke tenkt meg å gå ut i jobb når Leo fylte 3 mnd! Men det var jo det som var vanlig når vi var små også, men det var det jo også flere hjemmeværende husmødre....

 

Petro: Blir det hjemme aleine fest hos deg i morgen da;) Eller tar vi den enkle løsningen; msn fest. Skal på shopping med mor og svigermor i morgen+ middag hos svigers etter det så tror jeg kommer til å ha ett stoooort behov for ei øl med dere i morgen kveld!

 

Tiny: Er ikke så superinntresante mennesker i min barselgruppe heller, men hyggelig nok. Hadde kanskje vært en lur ide å heller gå tur en å henge på café heile tida;) Men mi jente er selvfølgelig den søteste av alle på mi barselgruppe!! Men det så jo ut som det var noen på det treffet på J&H i dag- men den 3 ukers babyen var jo pitteliten! Men søt da... Hm-om under 2 år er jeg ei sånn eldre dame også-sånn som Petro..

 

Svanine: Hurra for EA ja!! Fikk lyst på kanelboller jeg-hmmm.Pass deg for besøk av ho der Molle-blir bare søl og rot! Og legger igjen ting gjør ho og! (jeg baaaaaare tuller!) Digg med nytt kjøleskap-jeg og vil ha! Du tør og kjøre hit vet du:) (sier jeg-som nesten ikke kjører selv). Bor bak varemessa- sender adresse på mail:)

 

BimboPetro-nytt kallenavn;)

 

Og til alle: jepp-da blir det treff hos meg-i ett sliten murhus bak messa neste fredag- adresse kommer på mail:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sånn hvitt kjøleskap vi...

 

Alle over 30 er da gamle?!

 

Cat:

Og i hule heite, din tyv!! ;) (hadde med et par sånne hvite bomullslaken men tok da ikke tepper. Ja og bind, men det synes jeg ikke er å stjele. Hadde jeg blitt en dag til hadde jeg jo brukt dem. De bodyne var der for å forsynes seg av! Jeg fikk beskjed om det jeg. Ta bøker og slik body. :) Og missa hele innlegget ditt jeg til jeg så svanine hadde kommentert det. Brukte du laaang tid på å skrive det el?? hihi

Hvordan var det på barseltreff da??

 

1D: Så stor en lilling! kanskje bytte til storing?

 

Simba:

Svanine og jeg har ledd av vaffelpung i dag;) Og den henger forresten ikke lenger ned, men står mer ut. Hur er formen din da? Febern sluppet taket?

 

PT:

Så greit å slippe de stroppene da. Og godt du slipper å reke frem og tilbake på natten. Skjønt jeg synes ikke noe synd på deg egentlig, for jeg venter forstatt på at gutten min skal bli 9 uker..murr.

Ja..får høre hva ama sier på fredag da;)

 

Svanine:

Takker for boller! Også 3 stk da :D Kjempekoselig på besøk, men det er det jo alltid hos deg da. Var etr rent helvete å kjøre hjem men. Tok bare over 1 time da!! Drittføre og brukte kvarter bare på å komme opp til ryenkrysset. Fint klærne ble bedre da, skjønt den løven var jo ganske kul så stygg og da:) Hur var pampers?

 

Tiny:

Kanskje jeg skulle få nytt nick? Liv-Molle?

Åååå, jeg vil også titte på de små:))

Håpe natten bringer mindre trasking! Kunne ikke vært en ide å sove på den sofaen der inne i et par dager til dere er over det værste? Slipper man å våkne opp så veldig. Og hun ser jo ikke dere der heller. Hun lager kanskje en del sovelyder, men om du flyr opp hver time så..ja..en tanke bare.

 

Ama:

Når drar mor? Min kommer i morgen og blir til lørdag. Ble litt forandring i planene. Hvordan ble avtrykka? Malt dem? Og ja du er frisør. Man legger gjerne merke til ting ift det man jobber med men du er ram. Som det bilde på babyartpakka. Jeg rakk bare å se ei søt jente før du rakk å kommentere at luggen hennes var skeiv:))

Hva skal vi hos deg på fredag forresten? Skal vi ta med noe?

 

Meg selv:

Jeg har i dag..ikke tråkket i salaten..ikketråkket i klaveret..nei da jeg har tråkket i do jeg!! Er lettere å kle på E ferdig uten at han ligger. Spes. sparkebukse. Setter da et ben på toalokket og han på kneet mitt. Prob var jo da at lokket var oppe. æææsj!! Ikke så ille bløt men skifta sokker og bukse jeg. Urk assa! (heldigvis dratt ned)

 

Natten: Opp 00.30, 4,5,6,7, sovnet 9.30 Bare puppen som hjalp. Orket ikke kjempe hver time. Sukk.

 

E sovnet av seg selv mens jeg holdt ham i hånda (haha) i kveld etter 28 min. Lå stort sett å babla og surva mens jeg så på tv. Inn et par ganger. Rap og smokk. Etter 27 min bygde det seg opp og begynte å bygge seg opp så gikk inn å ga smaokken. Da tok han begge henda sine rundt hånda mi så hadde ikke hjerte til å gå. Tok ca 20 sek før han sovna. Synes jeg har fått ham til å sovne av seg selv i kveld selv om jeg var der helt på slutten;) Var jo bare inne 1 min, ikke visste jeg at han skulle sovne på den tiden!

 

Har vært våken hver time!! Masse magevondt stakkars. Promper så hele rommet er grønt...

 

Nei dette ble grådig langt. Får vel krype til køys. Skulle liksom støvsuge ferdig i kveld men slik ble det ikke...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

natten hadde jeg jo nevnt alt. jaja.

 

Mor sover på kontoret så blir nok ingen msnfestpils på meg i morgen. Men kanskje lørdag? (gitt jeg finner noe penger under bilmatta eller noe..sukk)

 

Ja legger igjen, men tar og med meg ting jeg ikke hadde da jeg kom;) Rot og søl var det ikke jeg som stod for. Dessuten liker du å søle di grisejente;)

 

Jeg vet hvor Ama bor:D (trenger ikke sende meg adr;) )

 

Heller ikke brukt den bodyn. Feil årstid. Kanskje jeg skal prøve den i morgen bare for å se den på ham. Passer vel såvidt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtrykka ble bra de:)Skyggela de bare slik at avtrykka kom bedre fram. Og luggen var jo skeiv! Hihi-ja ser jo sånne ting og klarer ikke la være å kommentere! veit det er teit-sies i beste meining! (bare gru deg bimbopetro!) Mamma drar på lørdag for å bo på hotell i oslo- ho hadde lovt det til mannen sin siden han har bursdag og elsker å ligge på hotell (og ikke iden harde gjestesengen vår)-jeg skal jo på julebord og blir borte natt til søndag. Det er greit med mødre på besøk- en pause fra moderlivet!

 

Tror ikke det trengs å ta med noe- sier i fra i så fall. Soveplasser for småttiser er det jo, og noe mat skal jeg vel ordne-og noe å drikke på. Er ikke flink på kakelaging hvis noen føler seg kallet til å bringe med noe slikt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo og svana...klart du ikke tørr kjøre dit!! Kjempefarlig!! Det positive er at det ikke er noen bommer der, som du må trekke lapp fra. Bare å kjøre rett på. Dersom du setter bilen i 1 gir da du skal begynne turen vil alt gå sikkert gå helt fint.

 

(er veldig enkelt å kjøre. skal bare svinge en gang etter fortfortveien. Ja og inn på gårdsplassen da)

 

Ama: ok å parkere langs gjerdet utenfor om fullt?

 

Tiny: Tar du med lokk? ;) Savner Tiril gym'n sin forresten? E har virkelig begynt å "drepe" den der bamsen nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morran!!

 

Natta grei, lilleL sov fra ca 21-9, og etter pupp, bleie og rene klær, så sover hun i vuggen sin igjen! Burde jeg egentlig benytte sjansen til å ordene meg litt, må ut å fikse bursdagsgave til brodern som fylte 38 år i går!! Haha, gammer'n :))

Kona hans ønsker at han får boxershortser som tåler både medvind og motvind.. hehe.. :))

 

Nei, får gå å fikse meg ferdig jeg, kommentere mer senere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi;)

 

Natten: Helvete!

sovnet rundt 8. opp 9,10,11. Våknet da jeg la meg 1. opp 3, 5, 7. Fikk ham til å sovne igjen 7 men da ringte kl tl M og han hadde sovna på sofaen og E lå klin inntil meg. Måtte reise meg og skru av og da våknet seff han. Helt sjelven i kroppen. Trenger en god natts søvn snart jeg ass. Sånn hel natts søvn.

 

Mutter kommer om et par timer. Burde egentlig legge meg eller støvsuge ferdig, men tror ikke jeg ender opp med å gjøre noen av delene kjenner jeg meg rett. Skal på juletrefest i kveld da:) Mon tro om jeg får pose....

 

Jo og Tiny, trillebår leies ut der mot depositum. Ja og så er det sånne teite låser på dem som du må putte på en 20kroning. Ellers kan du evt høre med cat. Hun valgte vognmodell type trillebår med lufthjul og fast håndtak. Meget stilig i metalic og sorte detaljer. Kanskje du kan låne den?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var da endelig godt at jeg kan låne trillbår (må huske 20 peng da).. Deilig å slippe å fylle lommer og bæreposer med tusenlapper liksom.. *lol*

 

Natta: Litt bedre, men jeg er fortsatt trøtt som ei strømpe... Vil og ha en hel natts søvn nå...

Sov 18.30-0.30 sammenhengende og var våken 4 ganger etter det.. Bare å dytte smokk og snork.. Fikk mat 6.30 og sov en time til da ihvertfall..

 

*syngerpåbananeripysjamas* (på tv2 nå...hehe)

 

Grattis med 2 flinke ryggsovere svana!

 

Hmmm... skal jeg tilby meg å lage en kake da tro? Hva er godt da?

 

Må vaske gulv idag jeg, men den lysta må jeg gå på skattejakt etter.. Pt: send vaskedama di a er du snill :) *ønskermegvaskedametilbursdagenmin*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten: Under middels. E ville ikke sove. Sovna kliss inntil meg etter en time. Da var klokka 01. Mat for begge 03 og 06. A våkna av klokka til H. E bæsja så måtte opp 0730. Trøtt. Tenkte jeg skulle sove litt nå, men E ville leke etter 20 min.

Kosa seg under gymmen i 15, fått mat, skal prøve å lure han til å sove litt til. Hvis ikke tar jeg kanskje og vekker A og stikker ut på trillings. Jeg er bare så sabla trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, nettene deres høres ikke morsomme ut... Eller ja ikke Cat da, hennes ligner mer på mine ;D Men asså NÅ må de bli "9 uker" snart, de må jo skjønne at de ikke kan holde på sånn her... De sliter jo ut disse stakkars mammaene sine!!! Har dere tatt denne mor til sønn og mor til datter praten?? Akk ja, det har dere sikkert oxo. Vel jeg skal be A ta en prat med Tiril på fredag, så kan Linea ta en prat med gutta - kanskje de blir sjarmert til å høre på åssen nettene faktisk skal fungere ;D

 

Hehe, ser for meg Tiny ut av banken med en trillebor full av tusenlapper... Husk å trekke den med mørk plast da, sånn at ingen vet hva det er under og raner dere - DET hadde jo vært litt kipt da!! ;P

 

Vedr msn fest... Kommer vel noen på i ny og ne, så vi får ta en liten pjall vi eller de som er på, alltid moro det... :o)

 

Har planer om å legge meg litt tidlig i dag (ehe, som om atte det går) og soooove lenge i morgen, før jeg skal se på sport på tv og dra på trening. Skal baaaare koooooose meg maaaaase - hihi. Sender jon blund over til dere (har jo ikke bruk for han her når unga ikke er hjemme, jeg sover jo allikevel...)

 

Vel, A sover og jeg får rydde litt... Lurer på om jeg skal gå tur etterpå (brrr er litt kaldt da...), om jeg skal ta med meg A og dra og trene, eller om jeg bare skal gjøre ikkeno... Nåvel blir vel ikkeno ;o))

 

Jeg kan forresten sikkert lage brownies eller noe til neste fredag, dersom det er ønskelig... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brownies og muffins (noen fler;) - blir skikkelig kalas neste fredag ;D

 

Ehe, skulle jo rydde jeg da, men har jeg gjort det??? har noen andre gjort det??? Hmmmm, Nei... ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiril sov 1 time og jeg har kledd på meg, spist frokost, lest avisa, satt på 1 maskin med tøy og oppvaskmaskina.. *flinknå*

 

Også har Tiril fått smake brødskive m leverpostei.. nam!!!! Og banan etterpå, matvrak?!!! Ligger nu på gulvet og kaver og klager på magen, men fikk nå tak i ett eller annet og ble stille..

 

Babygymmen kan du bare beholde en stund til Molle :) Moro at E har begynt å "drepe" gymmen også!!! hehe..

 

Jepp, da vaskes matta med tannbørsten (av Tiril altså, ikke meg)

 

med deres baketilbud trenger vel ikke jeg ta med noe, hvis ingen spesielle ønsker?

 

Har og tenkt å gå en tur etterpå, er litt for fint vær til bare å sitte inne i dag synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men joooo. du lager jo sånne ordentlige og gode kaker!! Muffins..hva er det?! Og PT bruker sikkert sånn ferdigmix:P (men de er faktisk veldig gode de pakkene der) Kan du ikke ta med en slik sofistikert kake a Tiny?

 

har hengt to leker på nå. Hengte på dino og i stad og det gikk bra, han vart itj skræmt næ;)

 

Så kjekt..da er matta ren;)

 

Der kom mor. Hej då:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sofistikert kake?????? Får grave meg ned i en kakebakebok og se om jeg finner noe spennende da :)

 

Nå er gulvene skinnende rene (hvis de ikke hadde vært så gamle og slitte hadde jeg sikkert kunne se speilbilde mitt i de) og det er ganske ryddig her! Dagens go' mor gjerning: vasket gulv og maaange maskiner tøy (så da er gulvet klar til å sikles litt mer på og tøy til å grise i)

 

Svigers kommer på besøk ikveld også... Kaffe og vafler fikk jeg beskjed om fra gubben... jaja, får bare svinge meg på kjøket som den gode husmor jeg er...

 

Bra at han itte vart skræmt da Molle! Moro at gymmen kan brukes og er fasinerende for andre enn apekatten min da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps - detta blir bare ferdigmix, er god da... Men om noen lager "skikkelige" kaker tar vi jo seff heller det som Molle sier, hehe ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det må´n si... I dag har det ikke vært mye liv her inne på tråden...

 

Vel, jeg sitter nå her å kuler´n. Har på "de nye" Gitarkameratene på DVD, mens jeg har shina hele kåken (holdt på i ett i halvannen time...). Ser nesten ut som om jeg skal ha visning - hehe, men skakke det asså ;o))

 

Nå skal jeg bare sette meg tilbake og nyte stillheten. Om en time eller to kjeder jeg meg vel her alene, men selv det blir nok litt deilig ;D

 

Ha en fin kveld da jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det stille ja.. Skal ta et par pils med en kompis av T vi. Han kommer etterpå. Har kjøpt in corona og lime :)) Det er det lenge siden jeg har drukket det!!!

 

Men mulig jeg kommer på litt senere altså, hvis det blir msn fest. Vi får se hvor lenge kompis J blir her. Han kjenner du forresten Tine, han har gått i paralellklassen din. Vil ikke legge ut hele navnet hans her, men kan si ar fornavnet begynner på Jo og etternavnet på Hi.

 

Kos dere hva dere enn gjør i kveld da :))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der har jeg gjort flere ganger Herk. Er noe herk.

 

Jeg er bare driiiit sliten. Barna mine har visst fått det for seg at de er fredagssure. Og dumme meg prøver å ignorere det og gjøre mange ting. Vi har vært på trilletur (1,5 t), og det var ganske tungt å trille tvillingdoningen. Blir jeg slank av slikt mon tro? Også har jeg vært minst like flink som Tiny for jeg har vaska gulvene og tørka støv, vaska kluter og de nye vinterdressene i 62 (store gutter ja!).

 

Også har de da sovet lite. Så da H kom hjem og vi skulle bade og legge så var de dødsgrinete. Hvorfor bade da kan dere spørre, men har vært litt dm og ikke gjort det siden søndag og i dag har de gulpa dritmye. A sovna i det han ble lagt og E sovna i armene mine. La E på rygg så får vi se hvor lenge det holder.

 

Nå står lasagnen i ovnen og i kveld blir det KUN avslapping og godtespising.

 

Også har jeg fått barselsgave i dag. Bedre sent enn aldri, men veldig kos. Dongeribukser og gensere i 74, ser jo så svært ut. Tenk at mine bittesmå skal bruke det.

 

Å så sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, herved er det offisielt at jeg kjeder meg litt - ække trøtt heller og hvor er alle dere?!?!?!?!

 

Nåvel, får i alle fall gjøre plikta mi å dytte denne tilbake opp på side en ;o))

 

Ha en god natt da dere, kanskje vi "ses" i morgen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder du deg fortsatt Petra?

 

Hadde en fin kveld, gafla i meg lasagne og snop, kosa oss med film og jeg gikk og la meg før 23 siden jeg var så dødsens trøtt.

 

De små fikk mat 01 og 0130 og så begynte moroa. A - verdens mest eksemplariske gutt fikk ikke mat før kl 0630 igjen! Snakk om å være stor, bare noen smokkedyttinger som skulle til. Også sov han til 09! En gutt som virkelig har skjønt det.

 

E har ikke skjønt det. Han er blitt en umulius. Urolig i hele natt, dytta puppen inn i munnen hans flere ganger for at han skulle bli roligere uten at det hjalp så veldig. Kava og makka og er enn noen gang. Etter mat 06 sparka og slo han meg til han sovna 0730. Våkna 9. Hva skal jeg gjøre med den gutten??

 

Så må jeg le litt av de som tror at "gode rutiner og skille mellom dag og natt" er det som gjør at barna sover hele natta. Vi gjør jo ikke noe forskjell på våre hva det angår i alle fall.

 

Må få E til å klare å finne roen på ryggen i egen seng nå. Syyyyte! Greit å samsove med en som sover, men ikke en som sutrer og slår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...