Gå til innhold

¤Tråden -Nr: 8 ¤


Herkules

Anbefalte innlegg

Svana - nå er det vel bare ca en halvtime til EA er 3 mnd da eller?? I så fall grattis på forskudd, hehe ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som bruker dåpskjole på navnefest (o.l) så det synes jeg absolut du kan gjøre! Og så får dere bilder i kjolen og. Skift heller etterhvert. Det gjør jo dåpsbarna og. Hør litt med der dere skal ha sermionien. Om det er vanlig at det blir brukt dåpskjole. Er jo i prinsippet bare en hvit kjole da:)

Lettere med jentene om man ikke skal bruke d-kjole for de kan man pynte med vanlig kjole. Ofte stas om det er noe hjemmestrikket e.l. som blir brukt. Ellers får man jo slike mini-bunader. Strikkesett som ser ut som bunad, eller i sånn bunadstoff.

 

Vi var ca 20 til middag og 35 til kaffe/kaker. Serverte oksestek, poteter, saus, grønnsaker. Haug med kaker av alle mulig sorter. HAdde ei venninne som hjalp til med maten. Meste ble laget dagen før. Hun varmet opp og kokte poteter og grønnsaker mens vi var i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiny - fikk ikke tippa på Tiril jeg da, for jeg var ikke her i "tippeperioden".

Men jeg leste at du hadde fått beskjed på HS at du kunne prøve brød - så nå tenkte jeg å prøve det i morgen - hehe. Håper han overlever da ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3860 og 55 hode 37(vekt teller mest?)

 

Kanskje jeg tar på meg mørke solbriller og hatt og går på salg i morgen???

 

Dagen:

Vekket gutten ca12.10 ca 1,5 t søvn for å gå på barseltref.f Så trillet vi dit i full jogging i oppoverbakke - Spreke mamman til O.

 

kl 15.00 trillet vi hjem og O sov til 1730 dvs 2-2,5 t søvn

kl 19.30 kom morfaren for å gi O. grøt og skifte på gutten

Han ble dytta inn i soveposen (med glidelås.-)) og vi trillet på tur med vofs og mormor og morfar O sov i 1,5 t hele turen altså

Hjemme igjen våknet han og spiste masse pupp og sovnet kl 22.00 og sover helt til i morgen hehe dream on

 

god natt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ego-innlegg i dag:

 

 

4030 gram!

 

 

56 cm!

 

 

38 ho!

 

 

Slå den!

Gutten min får ihvertfall nok mat!

Selv om han sover hele døgnet;)

Tiny var den som var nærmest på vekta da;)

 

Godt gjort etter en bom på 155 gr sist...hihihi Men du bommer bra på lengde da! Han har en pappa på 193 cm og en mamma på 180 cm......er ikke pygmè med andre ord. hihi Ikke rart at han ikke passet i 50 lenger! 8 cm på 6 uker, det er nok det;) Og hodet er jo passe stort til det lille geniet til mamman sin!

Simba og Ama var nærmest på lengde da....men ingen sjokkis denne gangen.

 

Vi holderpåmeddåphelvete vi også...... Kommer til å holde det på hjemplassen hans, med kun nærmeste familie tror jeg. Har 1 fadder utenom søskenene våre så vi blir vel 15-16 stk til middag. Har ikke pratet med presten enda, så vet ikke når det blir, men rundt påske prøver vi på. Enklest i forhold til fridager og reising for alle i slekta;) Mamma, mormor, søs og fam må jo reise et stykke. Farmor og farfar kommer til å ha det hos seg og jeg vet ikke hva jeg kommer til å ha å si om hvordan det blir, men jeg VET at vi bruker kjolen etter søs og at bror til B bærer. (ellers så er det ikke så farlig for meg altså)

 

 

Okei Herk. Nå har jeg venta i 20 min på at du skal tippe vekt etter at jeg tipsa deg på msn;) Gir deg 10 min til, men da må jeg legge meg altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann-bare fort innom. Mamma er her:)

 

Rakk ikke å lese gjennom alt-men ser det handler om dåp,navnefest,kjoler,grøt,vekt og det vanlige;)

 

Det blir treff hos meg neste fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dem styre mest mulig 1D. Betyr bare at du kan slappe av mer. Meten blir uansett god, hvem som sitter hvor er ikke så nøye, hvilke kakesorter er ikke så farlig. Utrolig digg å bare lene seg tilbake, mens tusstete bestemødre løper omkring:)

 

Jeg var bøttedårlig rundt dåpen så hadde det ikke vært for mamma hadde det blitt stusselige greier.

 

Natten her var jo helt pyton da! Mat 8, mat 23. Våknet 01 og intet annet enn puppen hjalp. Spiste ikke så mye da. Nå kom jeg litt ut av det men tror det var noe ca. 4,5,6,7. Sto opp med far 7.30 så fikk jeg en halvtime til i senga. trøøøtt!!

 

Vært en kamp å legge i dag og. Holdt på i rundt timen. Ikke så mye hyl, men våkner etter 2 min superblid. 2min senere var vi jo trøtte igjen og sutrete. Er det liksom?? Også om igjen og om igjen da! Gadd tilslutt ikke mer og la meg med ham i senga vår. "blablabla" Til slutt tvangsfora jeg. Da sovnet han.

 

Alt er i grunn klart svanine, så da drar jeg vel når han har våknet, skiftet og spist (om det trengs) Kaldt i dag da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor gutt du har da, 1D :))

 

Molle: Unnskyld meg, men tror du at jeg er så frekk at jeg bare går og forsyner meg?? Tenkte på body altså. Greit nok at jeg hadde kofferten full av pledd, stellelaken, bind og papirkluter når jeg kom hjem, men på bodyer, der går grensen!!!!!:))

 

Petra: Joda fikkk beskjed om det møtet tirsdagen før når jeg ringte, ble bare litt svett når jeg hørte om papirer og sånn. For det har ikke jeg fårr noe beskjed om. Så alt du gjorde var å dra på det møte før dåpen? Ikke noe annet før det?

 

Simba: Vi skal servere marokansk mat i dåpen, mamma skal lage. Vi blir vel ca 46 hvis alle kommer, men er jo nesten så man håper noen melder avbud :P

 

Svana: Grattis med 3 måneder til de små :)) Tiden går jammen fort!!

 

Herkules: Blir det salg med løsbart, hatt og briller?? Ellers kan du jo bare dra på denne siden av byen og handle da, så ikke ryktet begynner å gå i blærum.. hihi.. :))

 

Tine: Hvordan gikk det med avvenningen i natt da?? Bedre, værre eller samme?

 

Skal på barseltreff på helsestasjonen i dag klokken 13. Ble overtalt av helsesøster sist jeg var der. Hun mente visst at de kunne trenge en sånn som meg der, hva nå enn det skulle bety..???? Vet liksom ikke om det var et kompliment eller en fornærmelse..

Jaja, jeg så nå jeg kom da, så får vi se hvordan det blir. Hvis det bare blir babyprat og hysteriske mødre, så blir det nok første og siste gangen!

 

Ellers var natten grei, sovnet mellom 21-22 en gang, vet faktisk ikke helt når hun gikk over fjellet. Fikk mat klokken 8, men da ville mor stå opp, så da ble det ren bleie, klær og rett i vuggen for mer søvn. Sover i hvertfall enda :))

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 3 mnd. EA :)

 

Tenk i USA er det vanlig å gå ut i arbeid igjen nå. Klar for å levere gutta på day-care el? nooot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i USA var jeg au-pair for en gutt som var 8 uker når jeg kom... Jeg var 19, men vet ikke hvor kult jeg synes det hadde vært å overlevere ansvaret for A på 8 uker til en 19 åring...

 

Cat:

Så vidt jeg husker gjorde jeg ikke noe annet enn å stille på det møtet den tirsdagen. Vi fylte ut noen papierer der (personalia, navn på barn, fadder ol.) Du må ha med f.nr til L om du ikke har det i hodet, for det må du føre på papiret mener jeg å huske.

 

Grattis med EA (sier det nå oxo jeg, når det ikke er på forskudd lenger) hehe ;D

 

Wahoo - godt vekt og for ikke snakke om lengde på 1D baby da ;o))

 

Her er alt ved sitt vante - A sover hele natta, uten å våkne å skrike fordi han ligger på magen, selv om han ikke har vært stroppet fast de siste nettene.

 

I morgen tar sambo med seg begge ungene på hytta for helgen og jeg skal være alene hjemme!!!!!!!! Trist - ehe not!! (er vel dårlig mor som synes det...) ;P

 

Ama - jeg har også planer om å komme til deg neste fredag, treff eller ikke... har satt av dagen!! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 3 mnd EA!!!!!! Er de blitt så store allerede?!

 

Natten min vil jeg egentlig ikke snakke om... blæææ... Men kan jo gjengi i korte trekk: MYE våken, men bare sånn sutre - inn med smokk - sovne.. Men guuuh, så slitsomt å dra seg ut av senga så uendelig mange ganger.... Fikk ikke mat før 6, men ikke sånn supersulten da heller... Så nattmaten er det nok slutt på, mangler bare å sove over alt og nå da... *sukk*

 

Ut i jobb etter 3 mnd, nei takke meg til norske regler!!!Og at vi har råd til å gå hjemme så lenge også - priviligerte er vi!

 

barselgruppa mi går bare tur den :) Kjekt egentlig for er jo liksom en barselgruppe (på en måte) det vi har også! Er for det meste litt eldre damer på gruppa mi (en yngre enn meg og resten 30++).. Ikke spesielt interesante mennesker egentlig...

 

God tur til Svana Molle! Kose dere masse da! Og grattis med nytt kylskåp :)

 

Jeg kommer også neste fredag ama, enten du vil eller ei... Sånn er det å bli kjent med oss!!

 

Nå som jeg skal til ls på treff, så er sovetider forskjøvet og hun sover NÅ.. Og jeg skulle liksom gå ned til ls og være der til 12... Hakke sjangs til å rekke det, så får komme litt senere jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig rævva mor du, petra :))) hehe.. men heldig du er til helgen da?? Blir det tråd-fyll da eller?? :P

 

Tiny: Vræler T fælt om natta eller er det mer sånn sutring? Har ikke så mange gode råd å komme med jeg altså, men det må jo bare bli bedre, og er ikke sikkert det er så spennende å våkne når det bare er smokk å få..

 

Skal tusle bort på helsesasjonen etterpå jeg også. I minusgradene.. brrrrrr!! Hehe.. er 3 minus da, så fryser nok ikke stompen av meg, men har jo blitt så bortskjemt denne vinteren, men opptil 7 pluss grader i januar.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hurra for EA. Det skal feires med besøk av Molle og Edvard, siste rest av kanelbollene og noen kopper te :-D

 

Og hvordan feira guttene 3-månedersnatta si?!

På to ganske forskjellige måter skal jeg si dere.

 

E har fått det for seg at det eneste stedet han kan sove (på ryggen) er armen min. Sukk. Så da våkna han 03 da jeg prøvde å flytte på han, ga han mat for å roe, hjalp lite, endte på arm igjen til 05. Måtte flytte på han, og da var han LYS VÅKEN. Sånn som gutten i Møllersreklamen, bare litt mindre. Smilte og pludra og vinte, skjønte ikke helt hvorfor m, mor og far ikke ville prate med han. Måtte le da, sjelden noen viner i fryd i senga vår kl 05, hehe. Roa seg 06 etter litt pupp, på armen min, også sov vi til 08.

 

Men A er bare blitt den supre soveren da! Etter nattmaten som de begge fikk rundt 23-24 sov han døtte meg til 05!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Han våkna 03, men bare dytta smokk to ganger også sov han tom timer til. Det var da jeg måtte flytte på Edvin, kan ikke amme med en annen gutt på armen liksom. Han var helt rolig, men sugde lenge og vel av sprengt pupp. Så ny mat kl 08, ja, det var da jeg måtte flytte på Edvin sånn at han våkna igjen.

 

Gleder meg til at Edvin lærer seg å sovne på ryggen. Kan ikke holde på sånn at han bare kan sove på armen min. Men må bare si det igjen - mye bedre plass i senga med bare ett barn der.

 

Kvelden var bedre forresten, håper det slitet vi har hatt den siste halve uka har gitt seg. Mat 18+19 for begge +21 for Edvin. Ikke ille det, det er ikke hver time. Så gidder ikke pumpe noe i dag.

 

De sover enda, har sovet siden 0930, det er faktisk to timer. Men det holder nok ikke lenge nå.

 

Nå har kjøleskapet kommet!

High End kombiskap med manuell ismaskin, 190 cm høyt.

Kombiskap med den avanserte No Frost teknologien som ikke trenger avriming. Energiklasse A og luftkjøling for en jevnere og mer effektiv avkjøling. Miracle Zone i kjøledelen hvor du kan stille temperaturen fra -7 til +1 grader. Magic Crisper for bedre oppbevaring av grønnsaker og mauell Twist-Tray ismaskin for isbiter. LCD display på skapets utside viser alle innstillinger. Egen hylle i fryserens dør for oppbevaring av pizza. Skapet har også alarm dersom døren ikke lukkes.

 

Digg!

 

Glad jeg ikke skal ut i jobb nå. Hvor bor du egentlig Ama? Og ikke minst, tørr jeg å kjøre dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehe Tiny - 30++ = Eldre damer - ja nå har jeg hørt det oxo, urk!!!!!!!!!!!!!! Hadde du sagt 35++ så, hehe ;D

 

Cat, kanskje du treffer på en nabo av meg på barseltreff (vet ikke om hun skal i dag da)... Hun er trønder, litt lita og lyst litt langt hår, navnet på datteren beg oxo på L, hun er født i beg av nov. Veldig hyggelig, sikkert rundt min alder, men virker nok noe mer voksen enn meg "i sinnet" - hehe som om det skal mye til - hihi ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo at man hører til de yngre damene når man er under 35, Tiny!!!! :P

 

Det er først når man har vært 35 i maaaaange år at man hører til de eldre :))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laaaangt nede på side 2 jo!!

 

*dytterbestemtoppigjen*

 

Takk for praten på senteret petra :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser alle har hatt besøk av denne Liv idag :) (eller Molle...) hehe..

 

Vært i ls på treff med nina24, kab, popkind og en gravid en (eh, fikk ikke med meg navnet jeg...) Men atte herregud så små babyene dems var da... Jenny på 7 uker og Aurora på 3 uker..

Også kom jo ama med mams og sambo, så ble jo litt treff sammen likevel :)

 

Og skulle jo vært på treffet til kl 12, men når trollet mitt velger å svoe masse på formiddagen og måtte vekkes etter 2 timer kl 12, da ble jo mor forsinket og spasertur til ls ble det ikke noe av... Men var flink å gå etter treffet da :)

 

Har smilt pent til damen i banken idag!!!!!! Skal på visning på lørdag og trenger jo å låne en hel haug med tusenlapper om vi skal kunne kjøpe det.. Lurer på om banken låner ut trillebår når man låner så mye penger jeg?

 

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=9103522&sid=15aa1gS1Az559586&pos=23&tot=100)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på det huset før jeg Tiny, men 2 mill er litt for mye etter min mening. Vil ikke bo meg ihjel heller. Men om dere har råd til det, så er det jo kjempefint da!! Men fikk dere ikke svar fra banken med en gang???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke så himla mye mer i mnd enn det vi har idag pga lån og husleie her...

Banken får vi svar fra imorgen pga det er litt i grenseland for hva vi kan gi... Hun skulle se hvor mye vi evt kunne følge i en budrunde ol..

 

Vil ha hus jeg... Eller flere soverom og sånn!!!! Og gubben vil ha kjellerstue :) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuuuuuuuuuuuud!!!!

 

Jeg fikk E til å sovne på ryggen. Holde hand og nusse masse på panna og masse skriking og bøttetrøtt, men altså! Dette har aldri skjedd før!!!!!!

 

Nå har han sovnet i 10 minutter!!!

 

Jublejublejublejuble!

 

Første skritt på veien med barnefri seng!

 

De er virkelig 3 mnd i dag!

 

*hopperundtielleveilljubelogenseringentingannetogmåkommenteresenere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Nå skal jeg skrive et saklig innlegg.

 

1D: Fikk liksom aldri lagt til noe cm og hodeomkrets, men men. Ser at jeg ikke henger helt med lenger. Til neste gang skal jeg huske at din sønn er en storspiser. 4030 sier du, det vakke dårlig. Mine var 4165 og 4215 på seksukern, men var sju uker da. Litt tjukkere, men ikke så riktig tett i pappen. 37 cm her. Ser nå at jeg burde tatt hardere i, sammenlignet med mine. Nå skal jeg være helt rå og si at når han er ni uker vil han ligge på rundt 4.5-4.8.

 

Simba: Stakkars deg at du går og hangler sånn!

Vet ikke så mye om navnefest for har aldri vært på det. Kanskje humanetisk forbund har noen tips på nettsida si? Om påkledning og sånn. Forresten er vaffelpung et artig uttrykk!

 

Herk: Har du vært ute med mørke briller i dag?

 

Cat: Så det er sånne som deg de klagde over på ahus? Det var derfor mine måtte ha dritstygge luer på - fordi de pene ble stjelt. Hmmmf! Gratulerer med nok en fantastisk natt. Neida, jeg var ikke sarkastisk, for nå går ting seg til her også :)

 

Moll: Tusen takk for overraskels og lånte fjær! Det kommer godt med! Og kloringen gjør susen, så klærne kommer til å se littegranne bedre ut.

 

Jeg er heller ikke klar for å gå ut i jobb nå, har jeg sagt det?

 

Petra: 8 uker var ikke stort. Skjønner ikke helt at folk kan gjøre sånn, men må man så må man. Blir deilig med alenehjemmehelg tenker jeg :-D

 

Nå våkna E. Det ble visst 45 minutter. Et sted må man vel begynne, Rom ble ikke bygd på én dag.

 

Tiny: Drit med sånn natt da. Men digg med hus! Man får fokusere på det positive. Husk å holde tunga rett i munnen om hvem som er gammel og ung ;-) Jeg synes 2 mill er mye, men det er jo flott om dere klarer det da.

 

H er på ølling med jobben. Gidder jeg å mekke noe mat til oss? Neppe, for gå å dytte smokk i stedet. BLæ.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. jeg knabba ikke en eneste lue da :))

 

Grattis med en "ny og bedre" E, Svana!! Snart skal du se at han sover på ryggen heeeeele natta :))

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å slå av en prat med deg og mor i dag Cat - så ut som om hun koste seg med lille L i allefall :o))

 

Grattis med sove på ryggen svana - som du sier rom ble ikke bygget på en dag, men bare vent - om en stund husker du ikke at de har vært i senga deres en gang - hehe ;D

 

Spennende med banken i morgen da Tiny - skal xxxxxxxxxx fingrene for deg jeg ;)

 

I dag har vi svidd av aaaaaalt for mange tusenlapper... Kjøpt DVD opptaker og det er jo ikke akkurat gratis... Sambo har ønsket seg det leeeeenge, men jeg har holdt tilbake. Nå ble vi enige om at vi skulle kjøpe det til hverandre på salg som julegave og DET glemmer jo ikke han - hehe. Men det er artig da, har testet å ta opp samtidig med at vi ser på samme program i dag. Deilig å slippe alle reklamepausene på tv3 kan man si også slipper du jo vente helt til programmet er ferdig før du begynner å se - fiffi ;D

 

Ellers har jeg blitt enda blondere i dag (blond bimbo... eller forresten...;) - prøvde å ta etterveksten men det gikk ikke helt (får finne på noe lurt der senere), ble fine striper da i alle fall og etterveksten litt bedre :o)

 

Nå skal jeg krype i køya - nattis jenter ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...