Gå til innhold

¤Tråden -Nr: 8 ¤


Herkules

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begynte å lure på hvor mange pakker dere hadde hamstret med bleier nå herk :)

 

Men dere, det begynner å nærme seg 3 feb..... Hva skal vi???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,tror ikke noen dreit seg ut som jeg fikk med meg i hvertfall:) det er jo alltid noen som blir overstadig beruset-men ikke i går. Hørte rykter om at det var nachspiel heile natta-men flinke meg gikk og la meg i 3-4 tiden:) Det var faktisk ei utenlandskdame som sa følgende til meg:(mens hun dro i kjolen min) "denne her-denne her hadde jeg kun gått med hjemme. Du har dårlig smak. Er do frisør-ja-det er derfor jeg ikke gå til frisør i Norge-dere har så dårlig smak!" Hihi-noen har det fælt med seg selv. Jeg vil ikke påstå at hennes smak var noen bedre- men ho følte seg vel sur fordi 25 frisørberter inntok hennes favorittdiskotek eller noe. Jo- og så ble jeg sjekka opp av en gammal sliten mann på rundt 60. Han ville kjøpe øl til meg og jeg ga han beskjed om at han ikke kom til å få noe valuta for den ølla-og det var greit- i hvertfall en time for da ble jeg dratt ut på dansegulvet for litt intimdans... Blærk. Hadde det vært swing med god avstand skulle jeg nok holdt ut for å glede den gamle mannen-men æsj da-igle seg innpå slik. Så jeg så full ut at han tenkte jeg sikkert var sveiseblind og villig? Han fant seg tilslutt ei dritafull blondine(petro kanskje?) som såvidt klarte å stå på beina. Tror kanskje hun fikk angst når hun våkna i dag!

 

Og ja- bertene på jobb er inni en sånn slankestim igjen- kommer som regel i januar og de er heilt ekstreme! Mye god mat som ikke ble spist opp i går! Jeg spiste opp desserten til 2 av dem- mmm 3 desserter-jummi:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he man slanker seg da ikke på julebord det er da tross alt en julesak som egentlig hører til før 1.1 så der skal desertene nytes:)

 

Jasså ptro derfor det var så stille på tråden i går :) jmf amas innlegg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha ama. Sikkert nydelig i den stygge kjolen din du;)

 

hahahaha ama. Hvordan er formen PT? Noe angst i dag? ;)

 

Tiny, jeg msn'r deg i morra.

 

Herk: Dere kan jo prøve å snu døgnet litt etter litt da. Er godt å få litt kveld etterhvert og. Kunne se en film uten ørten avbrytelser og legging:) 10 min pr kveld, så er du i land om leeenge..hehe

 

Jepp. HS i morgen. Kom på det nå..er det sprøyte i morgen?? Blir vel 5mnd kont. dette. Han er jo 4,5 og yngst i gruppa. Stakkars gutten min!! og 5mnd som er ekstra ille (aller værst for mor) Skulle man hatt en liten tipping da kanskje? Siden det er blitt en standar greie her på tråden. Har ikke funnet noen premie enda, men kanskje man kommer på noe? En åndelig gris kanskje?

Nei men dersom noen tipper rett av de som kommer på fredag kan den personen få en spesialpyntet muffin :D Dersom der blir Hedmarken eller Gokk som går av med seieren kan jeg maile et bilde av den:D Skal finne kortet og skrive hva som var sist, for det husker vel ingen. )ikke jeg heller..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å utføre litt førstehjelp på tråden, men noen kom meg i forkjøpet gitt...

 

Har samme problem som deg, Herkules, er ikke natta ennå her heller. Men han sover jo bra når han først sovner da ;-)

 

Helgene er altfor korte!

 

 

Får legge meg og blotte puppen.... Ikke særlig prinsippfast, nei. Kan det oppveies av at jeg omsider har begynt å huske d-vitamindråpene? *vilværegodmor*

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 desserter..hihi. Ja du går mot strømmen du ama;)

 

f*n..var disse dråpene og tran ja..åååhhhh!!

 

Skal få dem til å se på balleproblematikken i morgen:)

 

11/12 var han:

 

7230gram, 43 rundt skallen og lengden st+r ikke på?! Mente det først ble målt til 65 og med hu andre til 62. Men han er 4 mnd. og 3 uker ganske så nesten nøyaktig i morgen så dere får bare gå ut fra det da. Også har dere jo sett ham da..hehe (de fleste av dere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 7895 gr,44,4 cm rundt hue og 66 cm lang.

 

Det var god dessert da- sjokkismos og vanilje is-mmmmmm

 

nei no er klokka seint igjen-blærk-klarte ikke legge meg fornuftig i dag igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen fruer:)

 

Natten var bra:)) Etter slitsom legging. Mat 00.45. Mat 05. Men dagen startet tidlig-06.30. Opp med far og inn til mor 07.30. 8 våknet ham fordi storebror trodde han hadde missa bussen og jeg måtte opp å hjelpe ham. rakk det da:)

 

Iriterende forE våknet og nå er alt på utur ift soving. Skal jo dra litt over 10 og da skal vel han sove. Pes med soveklart barn åp kontroll. Uff, gruer meg til sprøyter jeg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippe vekt på pluggen?? næææ, har'n tippa 8 nå a tro??? Tror han er 7780 jeg også 66 cm...

 

Var våken 1 gang inatt, men smokkedytt - snork... Så skal jo ikke klage... Men ville stå opp 7.. Lurer på om tennene klør enda jeg så kliner på sånn dentinox.. *smattsmatt*

 

Skal ut å rusle med barselgruppa kl 10, men det blåser jo sånn... Så om vi ikke er tilbake om et par timers tid så har jeg vel blåst bort :) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Nå er gutta plassert under babygymmen.

 

Tipper CE er 7720 og 66 cm. Tok for hardt i sist gang så det skal jeg ikke gjøre nå.

 

Natta var et pes uten like.

A sov som en drøm og spist 04 og 07 så det var jo bare digg.

E ville ikke sove etter mat 00. Kav og sprell, prøvde å få han til å sove på rygg i egen seng. Gikk noen få minutter.

0130 var han så slapp at han sovna i armkroken min. Sov da til 03-04, husker ikke helt. Etter det sov han på H sånn at jeg fikk litt fri. H sto opp 06 og da var det kliss inntil meg igjen. At det er mulig. Han ville liksom ikke sove mer 0730 men da la jeg inn årene og la han på magen sånn at jeg fikk sove litt. Han sovna momentant og det gjorde sannelig jeg også. Det er begrensa hvor lenge jeg orker dette altså. Opp 0845, da gidda ikke A mere.

 

Ja, nå kan dere begynne å tippe vekt på mine krabater. Vi skal på 3-månederskontroll på onsdag, så nå har dere litt tid til å tenke litt.

 

Historikk er som følger:

-----------

A

-----------

11/10 - 47 - 33 - 2650 (fødsel)

18/10 - 2480 (7 dager, hjemreise)

06/11 - 35 - 3370 (nesten 4 uker)

29/11 - 37 - 4215 (7 uker)

14/12 - 4580 (9 uker)

17/01 - ? - ? - ? (3 mnd + 1 uke)

 

-----------

E

-----------

11/10 - 46 - 32 - 2310 (fødsel)

18/10 - 2250 (7 dager, hjemreise)

06/11 - 34.5 - 3150 (nesten 4 uker)

29/11 - 37 - 4165 (7 uker)

14/12 - 4810 (9 uker)

17/01 - ? - ? - ? (3 mnd + 1 uke)

 

... og for de som ikke har sett de på en stund kan jeg røpe at E er merkbart større enn A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen!

 

Kl. er 10 og jeg har allerede satt på ei vaskemaskin og støvsuget en etasje:) Flinke,flinke meg:) (det at jeg knuste ett glass rett før jeg køya og ikke gadd støvsuge da teller ikke med:))

 

Natta var ok- hun sovnet 19.30-våknet av at hun hadde tissa gjennom pysjen kl. 04-så måtte skifte bleie og pysj-litt pupp-babla i senga i 10 min og sovna-våkna igjen kl 08.00-pupp i mi seng og opp kl. 09.15. Så skal ikke klage jeg:)

 

Ja-det er skikkelig føyke ute- men må bort på butikken. starta dagen med å drikke cola:D skikkelig sunt menneske-jepp.

 

Vesla har fått litt blåbær/eplemos som falt veldig i smak. Grei sak å snike i ho tran med. Tran først og mos etterpå. Så nå er det lilla flekker over meg og henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt nett på noen dager :(

 

Har 2 menner her som monterer parabol til oss, så må være kjapp!! Kommentere mer etterpå..

 

Men, grattis til 1D med dagen som var :))

 

Vekttipping:

 

CE 8010 gram

E 5450 gram

A 5270 gram

 

Synes det bare er teit å tippe vekt + lengde + hodeomkrets, for er håpløst å tippe alle tre riktig da.... Må ha premie for alle tre da eller??

Nei, synes det holder å tippe vekt jeg da. Dessuten er det ofte hs måler feil på lengden.....

 

Snakkes!!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper 8030 g og 66 cm på E. Litt verre med hodeomkrets, jeg vet da ikke hvor lur han har blitt ;-)

 

Gratulerer med dagen som var, 1D!

 

 

LH vil ikke sove i dag, blæh.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere har jo høyere aktivitet her inne når jeg sover:)

 

I går sovnet han kl 18.00 når vi trillet tur sov til 20 pupp og så sov han videre til ca 22.30

Da var bleia full og han var sef. lys våken etter all sovingen, men en time med tull og tøys i sengen vår så ble han brå trøtt Hylte og sovnet momentant i trøsten på min skulder Sov til 5.15 pupp og så sov han til 9.30

 

Det blir egentlig 9 timer uten mat det ???????

 

Nå sitter han og prater i vippestolen og ser på kongehistorikk på TV.

 

Jeg må bare tenke litt så kommer jeg tilbake til disse guttas vekt

 

Enig med deg Cat det med lengden er litt tilfeldig (min har jo krympa to ganger)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med dere, det er vekta som teller. Men dersom man klarer å gjette noe av det andre så kan man få bonuspremie.

 

Må bare fortelle noe -

Har merka det den siste uka, at de ser litt på hverandre og registrerer at de ikke er den eneste babyen i huset. For noen timer siden lå de begge på magen med ansiktet mot hverandre, de så på hverandre, smilte og pludra!

 

Det var en "ordentlig" samtale! :-D

 

Øyblikk som det gjør meg veldig glad for at jeg er tvillingmamma... da er med ett alle våkentimer om natta glemt *rørt*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da all tipping er lov og gøy:)

tipper 7810 og 64 cm (mener han ikke var lengre enn O. og da ma jeg tippe det) hode tja 43? E til molle

 

Kommer til bake til EA

 

Så kos å se at de begynner å oppdage hverandre!!!

 

På barseltreff sist så hadde jeg han liggende ved siden av en av de andre og de ser jo på hverandre prater og stjeler leker

 

Begynner å bli gøy å se de andre barna for oss ikke tvillingmammaer også.

 

O. er så blid han bare ler og ler når vi gjør noe sammen.

Ligge alene er litt kjedelig nå merker jeg, funker en liten stund

 

Når det gjelder legginga så er jo ting veldig greit her fortiden altså. Blir nok mer stressa av DIB egentlig.

 

Det som er greia her fortiden er å vite om han er sulten, Litt gråt og jeg frem med puppen Den skal han IKKE ha ok så finner vi på noe. så litt surv og jeg finner på nye ting. Plutselig så prøver vi pupp igjen vræææl og så suttsutt.

Før holdt det jo å vende han mot puppene så begynte han å lete.

 

Går ikke så fort med grøt heller blir fort mett, men kopp med vann er gøy.

Utrolig hvor mye som skjer på kort tid. Tiny mange ganger jeg leser her om T og så tenker jeg , oi hun ligger nok mye lenger fremme enn O. og så plutselig ser jeg de samme tingene her også:)

 

 

Oi der heldte jeg kaffen over puppa, nei når poden sover får jeg sørge for å bli våt og skitten selv:)

 

Gleder meg til å låne han bort litt jeg nå, nå som han er blitt så mye mer selvstendig.

Har ikke vært borte fra ham mer enn 1 time den siste mnd

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipping:

 

E: 5620 g og 61 cm

A: 5170 g og 60 cm

 

Når det gjelder hodeomkrets, velger jeg å avstå denne gangen også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petro: var det alt du skulle skrive? Har ikke skreve noe på lenge og så kommer du med ei setning? Ikke bra nok-du må ihvertfall skrive 5;)

 

Hurra for Tirill sier jeg og.

 

Mi også har begynt å inntresere seg for andre babyer-men mest sånn: "hvis jeg kniper der så lager det vesenet lyd-morro"

 

I dag har jeg forresten hatt en sånn unge som tar seg en lur på dagtid som varer litt:) Første lur varte i 40 min, lur nr 2 varte i 20 min og så hadde hun en på en time! (i vogna da..) og en liten en på 10 min. For det første er det dobbelt så mange lurer og1 time mer soving enn vanlig er! Sånn kan hun gjerne fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud som han har vræla i dag!! Ikke hatt så mye byss og gråt siden han var pitteliten. Heeelt utslitt. Både i hode og ryggen! (auauklagsyt) Har måttet gå med ham på armen. Kunne prøve å sette meg. Stort sett hyla han da og. Virkelig ille gråt. Og var det ikke gråt var det sutring. Bodd en del på puppen og. Tror den vaksina ikke var noe digg.

Ga ham en pille i pompen til slutt. Er noe sinnsykt vanskelig å få de inn!! Hadde det enda vært slik at man skulle sette den med spissen inn først. Kunne ha laget en litt annen form på den. Er jo dritskarp. Gnir av kanten jeg ass. Og jo mer man prøver så blir den varm og glatt og pompen glatt og blæ.

 

Grattis med et halv år tiril:)) Tenk nå kan du si alderen hennes med år Tiny:)

 

Laget leggelogg jeg da. Se hva og hvordan og når endret seg til hva og hvorfor og hva jeg gjorde da. Kvelden i dag ble da slik (v= noen dråper vann. Da roer han seg og tar smokken):

19.15:

bad, pysj, mme (med malt) drakk 90 ml. (hang masse på puppen før på ettermiddagen)

19.58:

Inn i seng. Litt småklag. Fikk smokk. Dempet lys. Ut etter 1 min.

20.10:

Inn etter surving som bygget seg opp. Plukket opp. Gnagde veldig-smurte med dent. Fikk smokk + v. Ut etter 3 min.

20.18:

Survet en stund og så gråt. Inn smokk + v. Vrei seg rundt og holdt i hånda. Hørte på lydene at han holdt på å sovne, så satt der til han sovna. Holdt smokken inne og hånda.

20.23:

Drømmeland:)

 

Sum:25 min.

 

Burde vel gått ut siste gangen og men han var så oversliten (mor og) at jeg ikke ville han skulle vekke seg opp igjen når han nesten sov.

 

Skal du tippe 1D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...