Gå til innhold

¤Tråden -Nr: 8 ¤


Herkules

Anbefalte innlegg

God formiddag alle sammen!!!

 

Kan herved fortelle at natten var himmelsk!!!!!!!!!!! La seg 19.15, men våknet etter 1 time - Bæsj, sår stump og tenner... Ikke moro. Men sovnet 20.45, sov til 3 - smokkedytt og sov til 7.30!!!!!!!!!!!!! Altså bare 1 gang oppe inatt!!! Hurra!!!!!!!!!!! Håper det er et steg mot en natts søvn!!!

 

Men våknet med den hersens tanta på besøk da... blæææææh...

 

Banken var snill og ganske overbevist av smilingen! Vi kan legge inn bud på huset om vi vil :) Hurra! Men kan ikke legge inn mer en prisantydningern på 2 mill, så nå får vi da håpe på at ingen andre vil ha det... Skal på visning kl 2!

 

Glad jeg ikke samsover jeg altså, men skjønner det er dritt svana! Du får snakke litt til han E, sånn at han skjønner alvoret :) Lykke til da ihvertfall!!!!

 

Hadde besøk av svigers igår kveld og var trøtt som ei strømpe når de dro, så derfor ingen deltakelse på noe msn-fest igår kveld.. Håper du ikke kjeda deg ihjel da pt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er internetten litt syk... kommer bare inn noen ganger også går det veldig tregt!! I går kveld kom jeg ikke inn i det hele tatt.

 

Skal på middag til søstern til T i dag vi da.

 

Ja der fikk du jammen motbevist det med rutiner, svana :))

 

Har ikke så mye mer å skrive i grunn...

 

Jo, lykke til på visning da Tiny!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg husker ikke alt jeg men vil prøve å skrive noe av det jeg skrev.

 

Tiny: hvordan var det med tann hos dere var det vondt for henne i forkant o gendret det seg straks tannen kom?

Her klødde det så fælt en periode, men nå har det gått over uten at jeg ser noen tenner.

Ellers så kan jeg nok skuffe deg med at 2000 tusenlapper får du nok plass til i en pose fra polet:)

Lykke til på visning og så bra at banken smiler tilbake.)

 

Molle:var det deg jeg skulle si noe om samsoving tro uansett slitsomt må det jo være å ha en mark inntil seg

 

Her har det vært mindre puppenekt også Litt teit å nekte puppen når man hater flaska da.

 

1D jeg rakk jo å tippe:) sorry at jeg ikke så deg på msn

 

Petro GUD DU ER HELDIG koooos deg og du det kan være deilig å kjede seg litt da blir det godt å få dem hjem da vet du.

 

Ama: får jeg også komme på treff?????????? du bor pittelitt nærmere her du vel.

 

Svanine husker ikke helt må se hva som står høyere opp.

Synd han ene er umulius når han andre er eksemplarisk Det går seg vel til.

 

Vi var hos mamma og pappa på biff og rødvin i går vi O. koste seg sånn får så mye oppmerksomhet. Pappa ga O. farris og trodde han skulle få den reaksjonen men O. bare smattet det i deg og gapte for mer:)

 

Vi skal nå på nytt prøve med legge seg tidligere rutiner(gikk så fint i romjulen) siden han sover i ca 11 timer så må vi jo kunne få det fra litt tidligere til litt tidligere

så siden det ble 01 i forigårs så ble det 00 i går:)

Deilig for meg og ikke minst pappan at han sov til 11 idag da.

to amminger mellom 00 og 11 så det var ikke gæærnt

 

Ja og endelig har jeg trilla vogn i snø yess kult med snø Jeg har gått tur hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp:=

 

Selvfølgelig får du og være med på treff Herk!

 

Mamma dro for en time siden og vesal ligger nede og roper etter oppmerksomhet- tror hun synes det er stusselig nå...

 

Var på shopping med mor og svigermor i går- veldig koslig, jeg fikk meg bukse,lue og sko og vesla fikk joggedress og ytterpåjakke. Og etter det var det middag med svigers. Pese var at vesla hadde duppa så mye heile dagen siden hun hadde lagt i vogn at å legge seg var uintresangt og i hvertfall i vogna si-etter mye styr så sovnet hun endelig i senga til svigers. Det var en koslig kveld-var hjemme rundt 02. Nå er det bare ett par timer til jeg skal på julebord-sove på hotell!! Jippi!

 

Petro: hvordan går det aleine og forlatt?

Tiny: tror mi også begynner å få tann-så jeg lurer på det samme som Herk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det jo liv:)

 

Jeg har vært ute på trilletur i det fine været og ellers sett på TV og lekt masse med O.

 

Ama så fint at du fant deg noe da.

Ja det minnet meg på at jeg ikke har fått med at jeg v ar jo på salg med mørke briller og gjorde litt av et kupp kjøpte en leke til O. til halvpris betalte kr 39 wow

 

Salg er oppskrytt.

 

Kos deg på julebord og hotell da

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke skjedd stort idag..

 

Har da vært på visning, men er usikker på om vi gidder å kjøpe et hus som trenger endel oppusiing som da igjen koster så mye penger.. Får diskutere det litt tror jeg..

 

Så var en onkel og tante av T her på besøk (de bor i Grimstad), så fartet vi ned til ls for å spise middag på Fryd sammen med mamma og pappa! Har jo vært super sosial idag!

 

Dette med tenner: Hun har klødd i gommen kjempelenge uten at jeg har kjent eller sett noen kul der. Survet litt ekstra innimellom, men ikke så mye at jeg ble mistenksom. Plutselig kjenner jeg noe skarpt i munnen hennes når hun absolutt skal gnage på fingeren min og der var jammen meg tanna! Hadde da også 2 skikkelig dårlige netter med MYE våken. Når tanna var på vei opp sikla hun som et uvær (kan vel sammenliknes med en liten foss) og skulle ha noe i munnen konstant!

Tror det var ubehagelig, men ikke sånn supervondtmedhyl ihvertfall.

 

Salg er skikkelig oppskrytt!!! Enten så har de ingenting eller så har de bare supersmå og superstore størrelser. Samt at det er totalt kaos for alle skal ha akkurat DEN tingen... Nei, takke meg til å handle på en dag det ikke er noenting spesielt!!!!!

 

Har forresten funnet ut hva jeg kan bake til fredagstreff hos ama, men kan holde det hemmelig :) hihi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter her god og mett

O. har sovet i 3 timer fra 18.00 og i og med at det er tidlig for å ta kvelden for han, så er han våken nå. Kunne nok sovet videre etter pupp om ikke han var våt igjenom bleia og at det var en rap som ikke ville opp.

Nå har han på upandgo så får vi se hvordan den funker.

 

spennende med visning likevel dere får jo tenke så det knaker da

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaddajadda.... Hva skal jeg skrive om her i dag da tro?? Har jo ingen barn å skrive om...

 

Vel, har jo snakka med sambo da og C leker med kusinene sine og er i 100 hele dagen, mens A har vært snill og flink som vanlig. La seg 1930 i dag og var fortsatt våken ved 2030 tiden, men lå bare å lekte med bamsen sin, inntil han til slutt sovnet... Er visst ikke noe prob å ha med seg han på tur ;D

 

Selv sov jeg til 10, da sto klesrydding på tapetet. Har kjørt ørten hundre maskiner med klær i dag og lagt bort klær som har vært brettet i en uke snart... Trente kondisjon 1 time på treningssenteret, samt at jeg gikk frem og tilbake (ca 25 min hver vei)... Ellers har jeg sitti her på sofaen og surfa på tv´en, så en film på tv1000 som var ganske morsom ellers intet. Så dette har vært min dag, eller jo har kjeda meg litt oxo da, men det er jo et luksusproblem... ;D

 

Skjønner du synes det er mye med 2 mill for et hus hvor det er mye oppussing som må gjøres Tiny - det koster mucho kroner det oxo...

 

Har O sovnet enda da Herk??

 

Kult at du fikk deg noe nytt da Ama, alltid moro det ;o) Kos deg på hotell!!

 

Molle, hvor er du i dag a??

 

Svana - vi skal seriøst få tatt en prat med E på fredag!!

 

Hmmmm, var det noe mer da tro?? Husker ikke jeg, så dette får bli bidraget mitt for denne gang ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk. Har kjempa med E fra 19-23. Vil så gjerne at han skal sove på ryggen. Det vil ikke han. Vi er så sykt stae begge to, men han fikk da viljen sin til slutt.

 

Leser til min forferdelse at Norwegian har mongoregler hva barnevogn og bilstol angår. Kanskje har jeg kastet bort tusener, for vår vogn og våre to stoler veier ikke 5 kg tilsammen (se annen tråd). Vogna veier 17 kg uten bagger den...

 

Moll er opptatt med besøk i dag. Har visst sett en del bilder har jeg skjønt.

 

Flink du er å trene Petra. Komme hit å lære barn å sove på ryggen kunne du gjort. I stedet for å leve slikt et slaraffenliv! :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje jeg og Cat skal ta en natt med alle disse umuliussene på en gang og fortelle dem hvor skapet skal stå, dynke de i Jon Blund dryss og sende de hjem som små nattengler...

 

Nåvel, hadde det bare vært så enkelt!!!

 

Vi får vel bare prise oss lykkelige som har vært så heldige når det gjelder natten. Våre blir vel de værstingpøblene i tenåra (nabolagets pest og plage), mens dere blir prakteksemplarer av svigemors drøm, hehe ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke skal være bekymret for flybillettene men du må nok bergne at du må la det gå på den totale vekt altså 20 kg pr voksen og 5 kg pr barn så da blir det vel 50 kg og det går vel greit

 

 

O har jo vært en engel i dag. kl 21-22-30 fikk han være våken med bleieskift, kos og litt grøt siden han ikke har fått det før i dag. Må le og da når han fikk så tykk grøt (blanda e en fei) og fikk det i munnen og det bare vokste i munnen på ham og han så forskrekket på meg Det var ikke det han hadde ventet seg:)

 

Litt grinings før puppen ble godkjent og så i seng.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er jo litt "uheldig" sånn sett at du har 2 barn og får så lite ekstra vekt å rutte med, men vognen din veier jo ikke mye mer enn min og så blir det vel ikke så tung bagasje for de små kanskje? men de bilstolene er jo det som tynger litt her da

 

Vi leide bil og bilsete vi sist

 

hvor er det du skal reise?

Vi hadde ikke noe problem sist hadde bagasje på under 20 kg og så hadde vi vognen ja og en håndbagasje på noen kg

Havnet på 35 kg tror jeg

 

Hvor mye veier barnesetene?

 

Når dere skjekker inn kan en gå å skjekke inn. Tar med pass,bagasje og vogn og sier at vognen skal sendes i 2 kolli

 

en står med 2 unger og2 bilseter litt unna

 

gå så til "pakkedisken" og send vognen som 1 kollo og 2 stk bilseter som 1 kollo

 

Foresten har jeg fortalt om passhistorien vår?

 

Vi måtte ha pass til O da han var 2 mnd og gikk til passkontoret. Fikk beskjed om at barnet hadde samme bildekrav som voksne dvs hvit bakgrunn, åpne øyne og lukket munn!!!

 

Ok inn i fotoautomaten med O. og så var det sånn følsom skjerm som ikke reagerte på trykkingen,(fikk et knips og så godta eller nytt bilde) resultatet ble totalt mislykkede bilder. Gjett hvem som hisset seg opp og kastet seg på tlf til de ansvarlige for automatene og forlangte pengene til bake:) Jeg fikk beskjed om at jeg skulle levere de mislykkde bildene inne på passkontoret og få tilbake pengene

 

Heldig for oss så sto det en dame der og tipset oss om fotograf i bygget som ordnet passbilder på stedet

Dette ble velykket.

 

Inne på passkontoret kunne jeg ikke dy meg så da damen spurte om bilder så la jeg frem bildene fra automaten. Damen ble litt dradd i trynet og begynte å protestere:)

 

Nå er i allefall O denlykkelige eier av pass med bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men atte herregud for noen teite regler da svanine!!!!! Du får ringe de å forklare hvor detta skapet står!!!!!

 

Natta var helt ok den altså!!! La seg 20, sov til 4, litt smokkedytt og en teit nabo med nachspiel, sov da til 7.30!!!! Det nærmer seg mer og mer en hel natt dere!!!!

 

Blir nok ikke det huset vi så på igår for det er faktisk ikke mulig å innrede kjelleren!!! Når vannet stiger i øyeren, så kommer grunnvannet opp og man får vann i kjelleren....

Skal å se på et rekkehus etterpå idag så får vi se om det er noe bedre alternativ eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mye her. Kan ikke begynne å kommentere alle. Lykke til, så dumt, skal se det går seg til, kos deg, så fint, hurra!!, nei så teit, føler med eg, urk, bønfx2, natta. Der, tror jeg fikk med det viktigste;)

 

Vi har hatt helvetesnatt! Sovnet rundt 19.30. Måtte ha mat igjen (og spiste myye) 20.30. Nekta å sove uten puppimunn og økten tok en time. 23.30-smokkdytt og sovna med en gang. Opp 23.30 mer mat. Fortsatt helst puppimunn. Tok vel rundt 45 min. Opp 2. Våken fra 4-6. Litt til og fra fra 6-7. sov fra 7-9. Så jeg sov godt fra 7-9. Holdt på å begynne å grine til slutt!!

Natten før var også sånn hver 2 time natt, men sovnet heldigvis igjen i går da. Vi som hadde et par slike fine netter og:( 4 og 5 timers. Trodde det skulle gå den veien jeg, ikke tilbake igjen. Kan jo hende det er noe tenner da, men sliten og trøtt nå!!

 

Mor kom på fredag og reiste for litt siden. Og ja satt å så på bilder på pc:) Fikk printa ut noen til a. Koselig helg.

 

På fredag var E på sin første juletrefest. Kosa seg masse men ble veldig sliten etterhvert og litt før 20 måtte vi bli kjørt hjem. Da hyla han og var ehlt utrøstelig. Litt kjedelig han ikke fikk møtt nissen da:) Vel hjemme og fort på stellebordet, av med klærne og-blid som ei sol!! Fikk litt flaske, gulpa seg heeelt ut. Naken (i bleie) i teppe på mormors fang og kosa seg lenge:)

 

Nå skal jeg lage en kake:)

 

Er fortsatt masse fine (nye) hus bak meg Tiny:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det viktigste av alt da...

 

GRATULERER MED DAGEN 1D!!!!!

 

(som var på fredag, mente det var den 13 jeg da men..sorry!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var 1D!

 

Jasså du har hatt et LIV i helgen Molle, deilig det ;o))

 

Skjønner tanken din vedr huset Tiny, hadde heller ikke gått for det da nei! Hvor skal dere se på rekkehus da??

 

Merkelige regler vedr baggasje på flyet da svana. Du får ta en telefon tror jeg for å være sikker på at det også gjelder når du har tvillinger. Ellers får du ta tipset til Herk...

 

Vel, nå kommer familien hjem er om et par timer. Denne helgen har vært balsam for sjelen det må jeg si, men det skal bli kos å få de hjem igjen da ;o)

Jeg serverer medisterkaker, poteter, makaroni, viltsaus og grønnsaker når de kommer hjem i dag (det er det beste C vet), også er huset sååååå ryddig å pent og de har masse rene klær - så jeg har gjort noe annet enn å sløve´n på sofaen i helgen da i alle fall ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen da 1D (som var)

OG gratulerer til min venninne som fødte sin stoore gutt i dag:)

 

trøtt jeg siden jeg la meg 04.00 i natt Smart:)

 

skal vi se få han mini til å sove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boikot av tråden eller:)

 

Hvordan skal man lage rutiner da når han nå har vært våken i mange timer og må jo sove litt nå før vi sier det er kvelden

Han klarer jo ikke å sove på samme tider hver dag.

Tror jo også jeg snart skal begynne å tvinge frem mer sovne av seg selv og da blir det jo enda mer surr

ja ja

 

Litt helgekos så da tjaser vi ikke så mye

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke boikott av tråden fra min side altså, men ser det har vært dårlig med innlegg her på en stund!!!

 

Hehe, nå fikk småtroll siden enda en skravletråd ser jeg og enda flere som sikkert kommer til å bli litt lettere irritert... Men nå har vi sikkert startet en ny trend her også??!!!

 

Herk: Når legger han seg for kvelden og når står han opp? Her har det sakte men sikkert vært leggetid fra 23 (når vi kom hjem fra s.huset) og nå 19. Hun sover nå 3 lurer i løpet av dagen, men de er ikke sånn kjempelange heller..

 

Sånn her ser dagen vår ut (ca)

7.30 Står opp

8 melk

9/9.30 sover 1/2-1 time

11 frokost (brødskive)

11.30 melk

12 sover 1 1/2-2 timer

15/15.30 middag og melk

16 sover 1/2-1 time

18 grøt

19 natta

 

Håper du får årnings på den dagen snart, sånn at dere får litt mer tid alene :)

 

Er alle sammen hen da?????

 

Har vært på visning på et rekkehus idag vi.. Var fint det, men rar planløsning.. Tror man må rive noen vegger for at det skal være greit for meg :) (litt høye krav jeg tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E sover nå. Skal egentlig legge seg 19.30-20.00 Er ikke bare dere Herk:)

 

Men han sov bare 30 min i stad. Våknet da 16. 30 min fra 14-20..det er for lenge for min gutt. Så da fikk deet bare bli sånn.

 

Men du vet du hva herk? Tiden går fort. De er små. snart er de over 1 år og da er alle rutner på plass. (kanskje..hehe) Nei vi får kose oss denne tiden og la dem sove når de er trøtte. Kan ikke presse igjennom rutiner om de får det ille. Og E hadde ikke hatt det godt om han ikke fikk sovet litt nå. Vi prøver å følge en rød tråd gjennom dagen, men er ikke lett om man ikke sitter hjemme hele dagen og står opp samme tid. Og jeg vekker ikke en om morran ass!! Ikke alltid det går "riktig" om man bare er hjemme heller forresten. PØTT :)

 

Men får vel vekke ham snart...greit å la de få leve litt uten for strenge rutiner, men mor vil helst ha litt kveld og!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp!

 

Det som er det størte lureriet med salg er når de roper ut: her er det salg og så er det bare ett lite stativ med kjipe klær til 10 % avslag...

 

Tiny: hemmeligheter er supre ting! Venter i spenning:) synd det huset ikke var akkurat slik du ønsker. vi er litt omvendt-sambo vil ha ett oppussingsprosjekt.

innred svømmebasseng i kjelleren:)

 

Herk: first price sine bleier er det bleiemerket som har fungert absolutt best hos oss. Ingen tissing eller bæsjing gjennom det merket:)

 

grattis med dagen som var 1d!

 

Det var morro i går da- ble full og god:)

 

Skulle egentlig skrive litt mer, men vesla gråter:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det molle å høre at det er lov og ikke har rutiner

Vi har det egentlig fint vi koser oss og jeg har aldri vært noe rutine menneske, men man blir litt stresset av alt snakke om rutiner inne på DIB

Så du det innlegget her i går om "late mødre som lå å purka utover til 10!!!" eller noe sånt

Hva i H.. er det folk gidder å bry seg med da???

 

Det har generelt vært et utrolig sutre, sladre, forum her inne disse dager, men det er vel bare jeg som har hengt her mer siden det ikke har vært liv på tråden slik at jeg opplever mer av det derre.

 

O. sover 11 timer og er trøtt om morran (hadde spist og sovet videre om det ikke hadde vært lyst)og jeg tror derfor at det ikke er noen umulighet å få han i seng si 20 da og like vel sove til feks 9

 

Vi kom akkurat inn fra en times tur på isen he he glatt ja godt man hadde barnevogn å henge i

Nå må jeg finne på noe til middag, men har ikke salat i huset og da vet ikke jeg om jeg klarer å finne på noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sa jeg at bleia var våt i dag også? Igjennom altså så har har vi Fått våt gutt i ti forskjellige Libero bleietyper på 12 timer hmf

 

Vi har vært fornøyd med LIdl vi da så da får vi stikke å kjøpe, men med det føre som var her om dagen så ble turen utsatt til denne uken

 

Så gøy med julebord da ama Noen som dreit seg ut eller (ikke du da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...