Thea og Erle Skrevet 23. oktober 2006 #26 Skrevet 23. oktober 2006 Når du skal på Bærums verk så kan vi jo alle bli med. Sikkert flere som vil. Lukter jeg shopping??? Deilig å få pusset opp alt. Kjenner også til denne hvor være på jul osv. Vi skal være hos svigermor selv om det frister å være hos mine. Det er ikke sikkert pappa er så klar neste jul ( pga. alzheimer) Tror ikke vi kommer først i rekken når det gjelder svigerforeldrene. Svigermor er gift med en mann som igjen har en datter, sønn og barnebarn. Mannen hennes er koselig han ,men merker at han prioriterer sine. De bli bedt mest på middag osv. Skjønner jo han litt, men skjønner ikke svigermor da mannen min er hennes eneste barn. Hun flyttet riktignok fra sønnen sin i en alder av 8 år. Sikkert blitt egoistisk etter det. Han måtte da vokse opp hos faren sin. Nok om det, men jeg kan fort bli litt irritert på svigermor, uten at jeg viser det overfor henne da. Orker ikke intriger. Alle har vel litt på svigermor- eller? Hun og jeg kan ha en litt sånn venninne forhold og jeg kan snakke med henne om alt. Så hun er jo god å ha også da. Skal ta med meg Erle på en liten trilletur. Så skal vi pine pappan hennes med Sandvika storsenter der han må få kjøpt seg bukse. Skal innom sprell- en lekebuyikk med masse kreative leker! Som dere ser så hater jeg avsnitt. Tar et nå da: Tenkte å få lagt ut noen bilder fra ks på nicket mitt snart. Erle er bare så snill og rolig foreløpig:)Ellers blir det voksenbursdag til Even i dag som bli 5 år. Mamma har bakt kaker og sånn. Snille mamma som for tiden er så inni bestemorsrollen at hun bare smiler og shopper til lille. Kom med baby bjørn bæresele da vi solgte den andre ( skulle jo ikke ha flere), reiseseng, vippestol, dundyne og penger til utstyr. Har jo alt men hun mente det fort kunne komme mer:) Takk takk mamma. Vippestolen var ikke veldig fin da men helt grei- tør ikke bytte-skuffe skuffe. Puppen har forøvrig tapt kampen med collett-snufs snufs. Ikke gøy. Hun vil jo ikke ha den ene puppen da melken der ikke kommer fort nok. Den andre blør det fra da hun ikke gaper høyt nok men bare tenker på og hogge den i stykker auuu auuuu. Kommer fort melk fra den. Men det er helt uutholdelig. Litt redd for hva som skjedde sist med mastitt og sepsis. Skkert derfor jeg gir meg raskere nå. Nei nå har jeg skravlet mye. Må opp til lille,Hun sover men må bare se til henne litt.
2nj♥ Skrevet 23. oktober 2006 #27 Skrevet 23. oktober 2006 Ja, det hadde vært kjekt. Shopping-treff-tur til Bærums Verk. Det må vi få til Jeg har et bra forhold til svigers jeg, men synes ikke de er de aller beste besteforeldrene nei.... De bor jo tross alt her, men mamma som bor i Molde ser Trym nesten like ofte som de. Hun har hatt som mål å se han hver måned, enten at vi har vært der (sponset tur) eller at de har kommet hit (pappa har ikke vært med alle gangene da...), og det har hun greid det første året hans iallfall. Svigers derimot, som bor 10 minutter unna, stikker aldri innom. Vi må spørre og be og alt må avtales til minste detalj. Har ikke helt sansen for denne voldsomme planleggingen jeg da, for trenger jeg litt tid for meg selv en dag og vil ha barnevakt, så må det liksom være bestemt uker på forhånd og tidspunkt ditt og datt......-blir jo mer sliten av det enn å bare være hjemme og ordne alt selv. -dagens klageavsnitt Så bra at Erle er snill og rolig da. Håper på en litt roligere utgave enn Trym var jeg også.....-han var nemlig veldig krevede de første månedene. Men så var han jo syk også stakkars liten. Det er jo så greit at det finnes erstatning da, så man slipper å ødelegge hele babytiden med slit og strev og blod og svett og tårer og mastitt fordi ammingen ikke går knirkefritt. Det viktigste er jo at mor og barn har det bra. Blir jo akkurat like bra mennesker av de som får MME, selv om det er veldig fokus på amming og hvor viktig det er. IKKE for en hver pris!!! Når får vi se Erle da???
Thea og Erle Skrevet 23. oktober 2006 #28 Skrevet 23. oktober 2006 Når de bor så næreburde det jo i hverfallikke være slik. Svigerfar bor nærmest hos oss, men han ser ungene hver jul på dagen ved gavebytting eller ved komfirmasjoner der vi tilfeldigvis er alle mann. Han tenker vi ikke så mye på-sliter sikkert med sine problem. Guttene har flere ganger spurt når vi har møtt han at "hvem er han mannen der"? Pytt pytt. Svigermor derimot eren anne type. Fikk barn når hun var 16 så hun var vel ikke veldig moden da. Mannen min henger seg ikke opp i detaljer slik jeg gjør. Men han ser jo han også da- bare bryr seg ikke. Vi har heldigvis dannet vår egen familie og tenker ikke gjøre samme feil som svigers og litt mine også da. Bare ser så store forskjeller hos mine og hans. Mine er flinke til å be oss. De sponser oss en del også. Ikke det at det betyr så mye, men de gjør ikke forskjell. Syte syte fra meg også Nei nå blir det shopping. Hører grynt fra Erle:) Mamma kommer!!!!!!!!
Chiquita Bananas Skrevet 23. oktober 2006 #29 Skrevet 23. oktober 2006 Å jeg vil også være med til Bærums verk - så sant jeg har form til det. Har vært helt ødelagt etter både sykehusturen og sverigeturen - BL har verket masse. Vet ikke hva som er i Bærums verk da. Vi har ikke problemer med familie på den måten, men problemet hos oss er at foreldrene mine er skilte så da blir det liksom 3 familier å ta hensyn og liksom ta julaften hos alle blir jo hvert 3.år. Og jeg nevnte faktisk nettopp til sambo at neste år synes jeg at vi skal til stavanger fordi nå har vi vært her i 2 år på rad, men da blir det hos mora mi for det er hennes tur da. Men hun er jo hos oss i år sa sambo - det ble litt urettferdig mot faren min, men sånn er det bare. Det er annenhvert år for dem og det blir litt lengre mellom hver gang for dem siden vi har svigers å tenke på. Snart blir det vel til å at man feirer jul hjemme når man har fått en liten familie selv - som foreldrene mine er fullt klar over det siden vi har begynt å stifte familie. Men da kan vi alltid invitere svigers og en av foreldrene mine med evt. søskna mine - gleder meg til det. Synes det er litt slit med dette å ha jul hos foreldrer - hvem sin tur det er i år.... Var hos JM i dag ) Har bare gått opp nesten 1 kg på 2 uker.... og magen min vokste slik den skulle og var veldig nærme den røde linja - så den har gått litt ned siden første gang jeg ble målt.
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #30 Skrevet 23. oktober 2006 Bærums Verks julegate er jo bare helt fantastisk... Alle de små røde husene og elva og lysene:) Savner å bo der oppe egentlig... Men fordrer jo at duste TK får fingeren ut av pengekassa så det begynner å dryppe litt fra den;) hehe... Her går det i baby baby baby om dagen, nå er hun våken flere timer i strekk og KREVER underholdning. Hun skal ha ting å se på, noen å prate med, noen som kan leke med henne osv. Trodde da ikke de begynte sånn SÅ tidlig? I allefall ikke så lenge av gangen..
Chiquita Bananas Skrevet 23. oktober 2006 #31 Skrevet 23. oktober 2006 Viktig melding jenter !!!! Mirawa åpner ikke før kl. 2 imorgen !!! Og vi har avtalt kl. 1. Har ikke nr til Mayken 79 og Pinnsvin med bolle - så jeg håper dere får lest dette imorgen tidlig. Er ikke verre enn at vi kan møtes kl. 2 da. Eller at vi drar en annen plass. Takk til Theaokt som er observant til tross for at hun burde være i ammetåke ;o)
Mayken Skrevet 23. oktober 2006 #33 Skrevet 23. oktober 2006 kl 14.00 er notert. Jeg gir beskjed til Pinnsvin med bolle
lana<3 Skrevet 24. oktober 2006 #34 Skrevet 24. oktober 2006 Heia Tillab og Hebbie...så kjekt å lese om meg selv og søsteren min..hi hi....de bollene har tilogmed jeg hørt om hebbie...mona lovet å lage boller til meg som gave når hun skulle besøke meg på barsel....men så verken noe til mona eller bollene buhu... Har hatt problemer med å komme meg på nett for den trådløse dingsen har tatt kvelden igjen...grrrr....så må inn til ledningsstyret og da må jeg jo sitte og det fikk jeg først til skikkelig idag...juhu...imorgen skal jeg gå tur på kvadrat m venninnene mine og bebisene...gleder meg... Jeg kommer til Drammen på nyåret tror jeg...dere må få til et treff da...men jeg får vel sett deres babyer uansett... hebbie og tillab min msn er [email protected] legg meg til.... vi snakkes snart...
Chiquita Bananas Skrevet 24. oktober 2006 #35 Skrevet 24. oktober 2006 Vet ikke om jeg skal smile eller si ooops....ang. de bollene ;op I og med at dem var ganske så solide for magen...... Du får få boller av oss når du kommer til Drammen da ;o) Innen da så regner jeg med at jeg har finpusset på bakinga mi....*håpe håpe* Legger deg til msn min, men jeg er utrolig tiltaksløs å skru på min pc, men den ligger jo på sambo sin så da ser jeg deg når jeg bruker hans pc som alltid står på og bråker ikke så mye som min..... Blir kos når du kommer til Drammen da - må jo invitere deg og Mona bort her til oss eller noe.....på boller hahahahha.....;o) I morges så presterte den teite katta mi å dunke ned matskålen - så hele gulvet er fullt av fôr !! Merkelig nok så drømte jeg at noe ble slått over ende i det jeg våknet av den lyden og hørte hvordan noe trilla over gulv....Vet ikke om jeg skal støvsuge det opp eller bruke den pelskledde støvsugeren (Fant), men da blir han så dårlig i magen - tror jeg. Han kommer til å digge å spise opp kattematen - han elsker det og spise opp småbiter på gulv.
Thea og Erle Skrevet 24. oktober 2006 #36 Skrevet 24. oktober 2006 Skikkelig trøtt i dag jeg da, tross at mannen min har vært opp med lille Erle i natt. Gleder meg til treff i dag . Taren liten tur innom. Har noen klær du kanskje kan bruke Hebbie. Tror nok at de er litt for store, men kaan jo slenge hjemme med dem. Har noe flere, men må bruke de litt til. Stoor mage ennå, men uten baby i. Nå vil jeg at lille skal våkne slik at jeg kan kose henne litt( veldig mye) Fyre på i peisen jeg nå. Så ta en laang frokostmed mannen min. Deilig å ha han hjemme. Skal opp og nusse han våken. Sees etterpå!!
Chiquita Bananas Skrevet 24. oktober 2006 #37 Skrevet 24. oktober 2006 Åå så kos - kjekt med flere klær. De jeg har fått fra svigerinna mi er jo for små...bra for selvtilliten det !!! Grrr..... Høres ut som noen har det kos hjemme ) Jeg elsker når sambo er hjemme - det er så gøy å sove lenge og spise frokost sammen....helst med en baby da ;o) Snaaaaart.....
2nj♥ Skrevet 24. oktober 2006 #38 Skrevet 24. oktober 2006 Hei Håper dere hadde det kjekt på treff idag. Hadde gledet meg masse, men så er Trym blitt dårlig igjen. Nesten 40 i feber og siden han går på penicillin så var det greit å få en sjekk hos legen synes jeg. CRP hadde heldigvis normalisert seg og ørene så fine ut, så da spørs det om det er en jeksel til som lurer. Så idag har jeg sittet med Trym på fanget hele dagen. Han har vært skikkelig slapp og ikke orket noe. Sovnet i armene mine også. -Og det er gutten som ikke har tid til å sitte på fanget eller kose mer enn få sekunder når han er i sin vante form......-høyt og lavt hele tiden da, så gullgutten er ikke i form nei. Stakkars. Håper det ikke blir så lenge til neste treff, og da er det vel enda flere som har med baby??? -Kanskje jeg også snart.....om jeg bare får kommet igang med gåing og vasking og.... Fant forresten tråden på side 2 og det er jo helt uhørt damer!!! Sjerpings....tihi
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #39 Skrevet 24. oktober 2006 hei hei damer...har egentlig ikke noe å skrive om da men synd jeg ikke fikk blitt m i dag.har som sagt blitt kvalm ijen.ser ut som elsteman beg å bli syk oxo slapp og ikke i form så tror jeg holder han hjemme fra skolen i morgen,han er stort sett aldri syk..ha en fin dag da damer el kveld heter det nå
Chiquita Bananas Skrevet 24. oktober 2006 #40 Skrevet 24. oktober 2006 Var veldig koselig på treff - jeg fikk holde Embla ) Men jeg tror jeg skal danne meg en Hat Tillab klubb !! Fy søren det var jo nedtur å se den lekre dama med fine klær og flat mage med en søt liten jente på armen !! Grrrr......Takk for den ;op hehehe...... Så synd å høre at Trym har hatt det kjipt - håper han har blitt bedre og du får vært med på neste treff. Vet ikke når tid det blir, men det er alltid å bare lufte ideen så er alltids noen som møter opp ) Kanskje vi kan få til et lite juleverksted snart ??
2nj♥ Skrevet 24. oktober 2006 #41 Skrevet 24. oktober 2006 Ja, det hadde vært kjekt. -Med juleverksted altså. Treff også... Jeg går jo hjemme og venter... Kjedelig med slike flatmagede nybakte mammaer altså....-vurdere å melde meg inn i klubben, men må vel kanskje se "offeret" med egne øyne først? *glise* Kos å holde slike små da. Håper virkelig det er bedring i morgen, for veldig slitsomt å ha han hjemme når han er i dårlig form. Må bære han hele tiden og det tar på både rygg og mage ja. Ha en flott kveld jenter. Tror jeg må køye snart, er så sliten og vondt i hodet. *sipp-sipp*
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #42 Skrevet 25. oktober 2006 Men kjære Hebbie da, er jo ikke no vits å starte sånn klubb, må heller starte "digge strømebukser fra lindex klubb" for magen min er ikke mye flat før strømpisen er på asså! Tenke seg til, lekker figur for 70 spenn;) Og den funker ikke bare på magen men lår og rumpe og! I løøøøøøøv it asse! Søte snille Embla var jo en engel i hele går og hele kvelden, helt til keggetid hjemme, da er helvete løs og hun har ennå ikke sovnet... Aaaaaaahrg... Hyyyyyyle, hylehyle... Ikke lenge før jeg bare legger henne i vogga og lar henne ligge der og gaule. Men har jeg hjerte til det , nope... Hun er jo jenta mi. Erle er jo helskjønn irl og, ikke bare på bilder. Søøøøøte gutta dine er forresten, stolte som haner;) hehe Jeg er så trøtt at noe fornuftig innlegg blir vel dette neppe, nå har hyyyylinga slutta, forhåpentlig har hun sovnet skikkelig denne gangen. zzzzzzzzzzzzzzzz
Chiquita Bananas Skrevet 25. oktober 2006 #43 Skrevet 25. oktober 2006 Fy faen da skal jeg kjøpe hele partiet dems !!! Hehehehe..... Blir det garantert suksess om jeg tar dobbel strømpebukse på meg ?? Begge babyene var jo eksemplariske på restauranten igår da ) Seriøst - lille Embla smilte litt til meg, mens jeg holdt henne ;o) Seriøst ass...... Ser at det ble en sen natt på deg igjen - jeg våknet vel på den tiden for å gå på do. For så å legge meg igjen ;op Regner med du sover nå...er laaangt inni drøøøøøøømmeland !!
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #44 Skrevet 25. oktober 2006 god morgen damer....i dag er jeg mega trøtt elstemannn har holdt det gående i natt har ligget m frost kramper,så han er hjemme fra skolen i dag...så etterpå skal jeg legge meg litt nedpå.mens han får glane på tv..el om han velger å sove litt han oxo..sitter under dyna si m varm kakao og lapper...får håpe han blir frisk til fredag da...og i dag var det så kaldt ute da,ikke klar for vinteren enda jeg men dere få ha en fin dag da damer
2nj♥ Skrevet 25. oktober 2006 #45 Skrevet 25. oktober 2006 God morgen, en onsdag morgen Dagens plan er å shoppe shoppe...... Skal få unna noen julegaver, hente bilder hos fotograf og shoppe litt nye klær til Trym. Vokser jo så fort den lille gutten, så nå er de fleste pysjene for småe iallfall. Egentlig burde jeg ha meg ei ny bukse også...... Sist var jeg jo mest gravid på sommeren, så har bare ei dongeribukse som egentlig passer nå, men den er jo helt slitt i stykker......-Men med 38 dager igjen, så frister det minimalt å shoppe mammabukse i størrelse X-stor Elefant. Får heller se litt "shabby" ut og håpe at det skjer noe før termin denne gangen. Ups.....litt skummelt med alle nettbutikkene. Bestilte akkurat varer for 1000,- på Nøstebarn og nå er det diverse klesnettbutikker som blir trålet. Hmmmm.....bra det ikke er lenge til 12.november, for jeg har snart svidd av første lønning allerede.
Thea og Erle Skrevet 25. oktober 2006 #46 Skrevet 25. oktober 2006 Hei gravide og ikke gravide damer. Lille Erle har vært litt oppe i natt- smule trøtt. Var ikke sutrete bare våken. Det var ikke jeg. Ja det kan være greit å li ferdig med julegaver. 2nj vi får sette opp et treff på verket. Kan jo kjøre ferre biler op dit. Hvem har lyst og når?
Chiquita Bananas Skrevet 25. oktober 2006 #47 Skrevet 25. oktober 2006 Idag skal jeg handle inn og starte så smått på julepresangene - dem som haster mest. Så jeg har noe til juleverkstedet vårt ;o) Jeg vil ihvertfall være med til Bærum og kan stille med bil, men jeg vet ikke veien..... 2nj - du får leve i gode myke store joggebukser frem til terminen ) Theaokt - i dag bruker jeg den blå toppen jeg fikk av deg ) Var fine dem andre klærne også, men har ikke fått prøvd alt. Ser ut som det passer meg alt sammen - pfuhh....glad nå ja.
2nj♥ Skrevet 25. oktober 2006 #48 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg er med og jeg kan kjøre og jeg kan veien......har iallfall vært der før, så det burde jeg. Når? Jeg kan så godt som alltid på dagtid. Pleier å hente Trym i barnehagen sånn 1430-15, men han kan godt være litt lengre en dag... Imorgen skal jeg til jordmor og fredag 3.november skal jeg på besøk til ei venninne, ellers er mine dager rimelig tomme for viktige avtaler. Men kan ikke drøye for lenge heller da, for da kan det kræsje med fødselen min som jeg har planlagt til en dag mellom 12. og 16. november. *tihi* Noen flere som har født da? Mayken, hvordan går det med vondtene? Piadi.....har hun fortsatt nettrøbbel??? -Noen hjelp den dama da!!! Hebbie: Ja, det beste er jo joggebukse/kosebukse. Er jo det eneste som er behagelig nå på slutten. Strammer ikke og celulitter og flesk får svømme fritt på innsiden..... *æsj* Ser frem til lange marsjer med barnevogn nå ja. Vi MÅ ha masse trilletreff jenter!!!!
2nj♥ Skrevet 25. oktober 2006 #49 Skrevet 25. oktober 2006 Ble forresten ferdig med 7 julegaver idag......eller det vil si, mangler rammer på 4 bilder vi skal gi til besteforeldre og oldeforeldre. Trym er bare SÅ nydelig på det ene bildet vi tok hos fotografen. Vi har forstørret det i sort-hvit til oss selv, og jeg gleder meg sånn til å få det i ramme og opp på veggen. *ååååå....forelsket mamma ja*
Mayken Skrevet 25. oktober 2006 #50 Skrevet 25. oktober 2006 Hei alle sammen og takk for i går. Var koselig med et lite treff igjen:) Herlig å få se babyene også. Gleder meg til jeg endelig kan ha tulla mi på utsia. I dag har jeg skrubbet badet fra tak til gulv, kastet masse dritt. Deilig å få gjort unna litt sånt. Blir ferdig med gjesterommet i dag også, så da får jeg skrubbet det, pluss soverommet vårt også Da kan jeg kose meg med å montere barneseng og kommode i morgen mens gubben er på jobb....gleder meg, endelig få orden. Nå driver middagen å puttrer på ovnen, tar det enkelt i dag, lager grønnsakssuppe med varme rundstykker til. Orker ikke så tung mat for tiden, så suppe er jo genialt da:) 2nj: vondtene er der så og si hele tiden, var helt gåen da jeg endelig kom hjem i går, la meg på sofaen for å slappe av, men da ble det jo bare værre. Forsøker å drite i dem, fylle dagen med masse annet så jeg ikke rekker å tenke på dem...hihihi. Er jo bare et tegn på at kroppen gjør seg klar og at det nærmer seg. jippi Nanna: håper gutten din blir frisk snart da, ikke godt når de små er syke. Nei, får vel spise litt. Vi snakkes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå