Gå til innhold

DRAMMEN OG OMEGN SIN SKRAVLETRÅD.........(NY: 13/10-06)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mayken: 3800 er jo ikke såå veldig mye da, bare litt god, ikke stoooor liksom :D Ragnar var 3830 og velproposjonert... Det går sikkert fint. Og du... mener ikke å skuffe, men jeg tror fremdeles at babyen kommer når den har lyst selv, så ikke hopp i trapper eller klatre i gardinene da :P

Håper du koser deg masse på kino i kveld... har vann i munnen etter smågodtet de har der, det er alltid ferskt, og sånn baconsnakcs... nammenamm :D

Tillab: Jeg har ikke født, er bare sløv i skrivingen... skal ikke ha baby før om nesten tre uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mayken: Uansett så er hun nok akkurat passe og helt perfekt når hun kommer. :)

Gutten min var 4060g da han ble født 3 dager over ul-termin og det gikk superfint. Og det er jo som du sier hodet som betyr noe, og hans var 35,5 og det er jo ikke spesielt stort.

Såååååå deilig med svangerskapsmassage da. *nyte-nyte* i 55 minutter. :)

Og så har jeg fått kjøpt dunpose og bleiebøtte idag. Og ei julegave til....

Nei, nå skal jeg ut og treffe mamma-gjengen. Ha en flott kveld.

Skrevet

Titsi - min dåpsmeny er.....

Carpaccio

Kjøttboller med Tzatziki

Vietnamesiske rispapirruller med chilli saus

Blandet salat

Hjemmelaget potetsalat

Roastbiff (svigers spesial)

Kylling (svigers spesial)

Risballer med sushifyll

Spekematfat

Tapas

Ostefat og kjeks

Røkelaks med eggesalat og eggerøre

Forskjellige hjemmelagede dip med brød

Det er ihvertfall drømmen min å få til dette - men jeg skal ikke ha så store forventninger, men satser på at jeg har energi til dette.... Mye kan lages på forhånd og alt er lett å få til.

Idag henta jeg apotekets babypakke - så koooos å kikke på nye ting.

Og ikveld skal gubben male rommet - har maskert ferdig nå.

Skrevet

ÅÅÅÅ Marsipangris Marsipangris Marsipangris Marsipangris Marsipangris...

Gjett hva jeg har lyst på!!!

Skrevet

Hehehe....vil ikke ha tradisjonell norsk koldtbord - hater det !!!

Må ha med noe som er bankers...

Kvikklunsj med appelsinsmak var god !!

Tines yoghurt med appelsinsmak er god !!

Og Lu's diettkjeks av havre med appelsinsmak er gode !!

Nam nam - alt med appelsinsmak er godt !!

Skrevet

Tradisjonelt koldtbord er møkkakjedelig...

Men jeg kan liksom ikke ha tapasbuffet igjen, er jo bare litt over et år siden vi giftet oss og grunnet mange forskjellige religioner, allergier osv hos gjestene valgte jeg å ha det i bryllupet... Må finne på noe annet denne gangen;) hehe...

Snitter er enkelt, billig og greit liksom, men kjedelig...

Hva med gjester? hvem inviterer man egentlig i dåp? Hvor langt ut i familien liksom? Og hva med venner? Mine kusiner og fettere feks skal de inviteres? (liker jo bare halvparten av dem:p)

Og hva med søsteren til bestemor, tanta og kusina til mamma? (vet de forventer invitasjon liksom, men er jo grenser da!)

Skrevet

hei hei jenter...hvordan er formen deres i dag da...alle er jo snart fødeklare her jo..nei i dag har jeg egentlig en skikkelig dritt dag gruer meg til å bli 30 på mandag for det høres så gammelt ut..sipper som en liten unge når jeg tenker på det men,det er jo skikkelig teit da..Og tror jeg har fått bihulebet oxo,og hva kan jeg bruke da mot det tro...vil ikke på pencelin da jeg ikke tåler den vanlige og den de som er allergiske får tåler jeg heller ikke..kastet ivertfal opp blod sist gang...Føler meg skikkelig teit i går da vi la oss beg jeg bare å gråte pga bursdagen på mandag,sambo lurte på hvorfor og jeg sa at jeg føler meg skikkelig gammel og at jeg er fæl og rynkete osv,gud veit om det er mine hormoner som svinger noe sinnsykt for tiden.. uff detta ble et langt syteinnlegg for dere dette

Skrevet

Hmmmm.....begynner å tenke på dåp jeg også nå...... -fikk lyst på tapas jeg. Vi hadde koldtbord sist, så kjekt å prøve noe annet og mer spennende. :)

Når det gjelder gjester, så hadde vi bare nærmeste familie; foreldre, besteforeldre, søsken med ektefelle eller samboer eller kjæreste og barn. -Så kommer det jo an på hvem dere velger å ha som faddere.....noen har jo venner til det og da må jo de inviteres selvsagt. :)

TREFF-TREFF-TREFF.......når kan vi ha treff igjen jenter??????????

Ellers bare 4 dager til jeg er høygravid. Har igrunn følt meg ganske høygravid en stund allerede......

Skrevet

Bare Hebbie som har tidlig ammetåke, hun skriver med titsi på en annen tråd...

Skrevet

Fikk beskjed av Thea om å skrive litt her. Hun takker for alle lykkeønskninger og gratulasjoner. Den nydelige prinsessen vår var 4150g og 51cm lang når hun kom til verden.

Keiserssnittet var en fin opplevelse for både mor og far. Rett etterpå fikk jeg en time alene med Erle, det har jeg fått med de to guttene våre også.

Det er en helt utrolig opplevelse som virkelig får en til å føle seg som en pappa :)

Skal hilse så mye fra Thea.

Hilsen

Mannen til Thea.

Skrevet

God morgen jenter.

Eller ehhh....er vel ikke akkurat morgen men..... akkurat stått opp jeg. hehe.

Sitter å prøver å spise frokost, men den vil liksom ikke helt ned i magen i dag.

Håper dere har rett angående estimering av vekt jenter, synes 3800 høres veldig mye ut jeg da. Det gjorde moren min også, ingen av meg eller søskene mine som var over 3300g.

Men vet jo ikke hvor stor sambo kunne vært hvis han hadde holdt seg inni magen til mora si i 10 uker til da.

Ut skal hun i hverfall uansett, begynner å bli klar for det nå.

Pinnsvin: vet at hun kommer når hun er klar, men kan jo ikke skade å forsøke å hjelpe til litt...hehehe, kan jo bli morsomt det etter en lengre tid med bena i kryss og stillesitting.

Skrevet

Hvor er alle sammen i dag?

Har alle gått i vinterdvale?

Skrevet

hei e her jeg men jeg er så deppa i dag jeg da,så jeg er ikke noe artig å snakke med

Skrevet

Nanna76: uff da. Høres ikke bra ut.

Hvis du har behov for å komme deg bort litt, er jeg alene hjemme i kveld. Sambo skal jobbe hele natten og drar i 20.30 tiden.

Da blir jeg bare sittende her på stas forran tv'n.

Bare å stikke innom en tur hvis du føler for det.

Skrevet

uff er mamma treff for elstemann på skolen i dag noe nytt de har beg med....så kan ikke i dag..men hvordan er det m deg på dagtid og sånn hjemme da oxo el...oxo har jeg blitt forkjølet m snev av bihulebet oxo...jeg skjønner ikke noe jeg plutselig sitter jeg bare å gråter,uten at det er noe som er veldig ille...i helga har vi barnefri blir litt godt sånn at jeg kan sove masse hvis jeg klarer det da..mandag blir jeg gammel tenker på det oxo ikke lyst å bli 30 jeg nå...tenk så dumt sitte å gråte for en har bursdag og blir 30 år...uff a meg...men ellers takk hadde jeg ikke skulle på det i kveld el hvert i dårlig form så skulle jeg tatt en tur...klem hvordan går det m deg da nedi her ,føder du oxo snart

Skrevet

Nanna: jeg er hjemme på dagtid, men ikke i morgen, da skal vi til jordmor, og så skal vi på ikea.

Du sier du ikke forstår hva som går av deg, da skal jeg fortelle deg en liten hemmelighet....... Du er gravid lille venn....hihihi. Da kan man gråte for de merkligste ting. Det å gråte for at du fyller 30 år er ikke noe å skamme seg over, men 30 er jo ingen alder, og du er jo bare en dag eldre på mandag enn det du var på søndag, bare at du må bytte om på 2 tall. Du blir jo ikke akkurat gammel over natta da;) Du får bare godta og innse at hormoner er noe rare greier, men at det er fint vi har dem, det er jo tegn på at magene våre har det bra:)

Føler meg ikke helt i form selv for tiden.

Kvalm, svimmel, verker i mage og rygg (kjentes ut som om jeg skulle få skikkelig magesjau i natt, men gjorde ikke det) og i natt hadde jeg noe som lignet på frostkramper, pluss urolige ben. Lå og skalv av frost og rykket i beina av krampene, ikke noe behagelig. Gikk og la meg på sofaen, så jeg kunne ha beina høyt, og sovnet i 3 tiden en gang. våknet da sambo skulle på jobb i 6.30 tiden. tusslet da inn i sengen og sov til kl 12. Føler jeg bare kan sove og sove for tiden. Kroppen føles rar.

Skrevet

ja er sant det m hormoner, uff kan ikke huske jeg var sånn med de andre to da...godt det er neste helg jeg skal ha selskap sånn at jeg får kommet meg litt.he he.. folk må tro jeg er helt rar for tiden,og stakkars sambo skjønner jo ikke noe ha når jeg bare beg å gråte...uff får håpe du blir bra snart du oxo det er ikke noe gøy å vere sånn..jeg har oxo urolige bein de går i hytt og pine de,må bevege de ellers blir jeg snål...så på dagen nå har jeg sovet masse,trenger det kjenner jeg.men ellers er kvalmen borte mer en den er her og det er da bra...så jeg sitter å venter på å kjenne spark sånn at jeg har noe som viser det er noe der inne da... men du er vel kanskje her inne i kveld oxo må hente han elste på skolen og sambo

Skrevet

Stikker nok innom her en inn i mellom.

Ha en fin dag da.

klem

Skrevet

Hehe.. ja dte har du rett i, og det er jo litt morro da... du gikk liksom fra "ikke klar ikek klar!!!" Til "Superklar, Baby nååå!!!" på et øyeblikk, hehe :D

Ha det morro dere, tror hun kommer til mandag jeg!

Skrevet

Håper hun holder seg inne til over helgen i hvertfall, men nå har jeg skikkelige smerter igjen da.

Ikke sånne supervonde som jeg regner med at det blir, men skikkelig ubehagelige. føler jeg bare klager for tiden jeg gitt.

Skrevet

Bare "klag" du... Få det ut... tror jeg blir hjemme i kveld, mensi ifra hvis du sitter ensom oggråter, så kommer jeg... kos

Skrevet

Hehehe.....jeg skrev feil - det var faktisk Tillab jeg mente å skrive !!! Det var jo du som lurte på menyen min...Uff....ammetåke ja ;op

Har lurt masse på gjestelista. For meg så er faktisk dåp en familieting, men som jeg har opplevd her borte så har jeg og sambo blitt invitert i dåp hos to vennepar hvor begge hadde masse venner. Det ene hadde nesten halvparten venner ( og det er jo hele vennegjengen til disse guttene...Ble litt stressa da fordi bare vår familie tilsammen blir over 30 stk - da er tanter og søskenbarn blitt tatt med).

Men problemet vårt er at vi bør invitere de to venneparene som ba oss, men da kan det bli fornærmelse hos de andre kameratene til sambo som er blitt invitert i de andre. Men da ender vi opp med rundt 60 stk til en barnedåp !! Synes det er absurd. Men så kan jeg drite i tanter og søskenbarn fra stavanger siden dem er så mange - og bare invitere søsken og besteforeldre. Men så blir det urettferdig for sambo som bare har en søster som bor i USA og da bør nesten han få invitere tanter og onkler og søskenbarn (ikke alle han vil ha med, men det går ikke an å gjøre forskjell på dem). Uff....hadde mest lyst å ta det i stavanger for å slippe å invitere alle vennene til sambo fordi det blir så mange. Men det blir litt feil - har lyst å ha det her borte.

Samme blir med bryllup - blir så sykt mange pga. den store vennegjengen til sambo - hvorfor skal han ha så mange venner ;op

Men skal han ha masse venner i dåpen så vil jo jeg også ha noen venner....Uff - vi avblåser alt !!!

Har kjent så lite liv fra Junior i dag - vært litt engstelig. Men akkurat nå mens jeg skriver så kjenner jeg ham bokse meg i magen :o) Endelig !!

Er så ekkelt når man ikke kjenner gullet være i bevegelse.......

Men han var superaktiv i går så han var vel litt sliten.

I dag så var rommet ferdig !! Så gubben satte på plass skap og så begynte jeg å trille inn vognene - fant ut hvordan jeg skulle bruke bilsetene og slikt - har enda ikke funnet ut hvordan jeg fester liggebagen ;op Men jeg har montert vippestolen - lekestativet som skal være over babyen, mens han ligger på gulvet og den søteste sovevuggen som skal stå i stua. Rimelig bra uten en bruksanvisning ;o)

Gleder meg så masse....har ikke fått satt sammen sprinkelsenga enda - kjente masse kynnere så jeg måtte stoppe.

Nå kjennes dette ekte !!! Masse babyting på et babyblått rom !!!

Skrevet

mayken da var jeg hjemme ijen,var greit å komme meg dit da..men var så lite oppmøte vi var tre som kom,og vi skulle ha mamma treffet for at vi mødre skulle bli bedre kjent men vi som kom kjente jo hverandre he he...tenkte at jeg kanskje rakk å komme til deg oxo men er så sliten nå så blir hjemme..beg å tetne til ijen..jeg skulle ønske jeg kunne beg å kjenne spark snart sånn at jeg merker det er noe der inne....kanskje jeg ikke er så deppa lenger da he he...men men dere alle sammen må kose dere da og hvis noen fler føder imens så gi meg beskjed da...

Skrevet

30 er ingen alder.....

Jeg har også sett på 30 som noe fælt og gammel som jeg ikke ønsker å tenke på at jeg skal bli.....og gledet meg ikke til 30-års dagen min (som var i september). -Men det er jo faktisk ikke så ille. Og ikke føler jeg meg noe eldre enn dagen før, og ikke fant jeg noen gråe hår.....

Jeg har "alltid" sagt at jeg ville ha 2 barn før jeg fylte 30......-og det greide jeg nesten. Hadde aldri trodd det om noen spurte meg for et par år siden, men når det plutselig skjer, så skjer det raskt.....iallfall her i gården. :)

Iallfall, ikke vits å deppe for at du snart bikker 30. -Men skjønner at hormoner ka ngjøre man litt "skrullete". Jeg har også hatt mine gråteutbrudd som ingen egentlig har forstått noe av, inkludert meg selv.

Hebbie: Hilse så masse til Thea i morgen da!!!

Noen som vil på treff snart eller????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...