Gå til innhold

cellegift idag -


Nette2

Anbefalte innlegg

Hei igjen, jenter.

 

Lap`en er gjennomført, og jeg er erklært ufruktbar. Begge egglederne er tette, og den ene var misformet og væskefylt, så den ble fjernet. Den andre lot de stå igjen, men den er pottetett.

 

Nå blir det prøverør for oss, og enn så lenge tar jeg en pause fra BIM. Lar høre fra meg igjen når vi er igang med prøverørsforsøk kanskje utpå våren/sommeren.

Trenger å tenke på andre ting enn babylaging nå.

 

Lykke til videre med spiren, Nette2, og lykke til med videre babylaging, Nanna. Kommer til å snike litt her for å sjekke hvordan det går.

 

Mange klemmer

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Dette var veldig trist Nøtt, har tenkt masse på deg. På en eller annen rar måte må det vel likevel være greit å VITE. Jeg forstår at du tar en pause mot neste skritt; prøverør. Det er så godt at den muligheten finnes, og det er jo svært sikkert! Jeg kommer til å krysse fingrene for deg fremover. Jeg håper vi hører fra deg når du er moden for det.

 

 

Stooooor klem til deg med de aller beste lykkeønskningene, det vil ordne seg.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dete her er bare heeelt utrolig!!

Nå har jeg sitti å lest hele siden nedover her fra oktober i fjord og fram til nå!!! Klarte ikke å stoppe å lese jeg.

Følte meg litt snokete men....

Dere er noen tapre jenter må jeg si!!! Og utrolig godt at dere følger hverandre i en så lang tid. Fantastisk!!!

 

Hadde selv en SA i juli. Etter 6 uke, men det er INGENTING i forhold til hva dere opplever. Og spesielt til Nøtt, som ikke hadde noen hyggelig nyhet å komme med på slutten her.

Uff dere, dette er ikke noen hyggelig opplevelse for noen tror jeg. Bortsett fra deg da Nette, som faktisk er gravid og venter gutt. Du må være i ekstase om dagen;)

Så aldri du skrev noe termin? Når er den?

 

Vel, ville vel egentlig bare fortelle dere at jeg hadde lest innleggene deres og hva jeg følte.

 

Lykke til videre alle sammen!!!!

 

Selv prøver jeg å bli gravid igjen snart, men sambo er på sjøen og er borte 1 1/2 mnd :-(

 

klemklem

Lenke til kommentar

Hei Morelli,

 

Så hyggelig at du leste hele tråden vår, måtte lese litt på den nå som du gjorde meg oppmerksom på at den faktisk nesten går et år tilbake i tid, helt utrolig. Har ikke tenkt over hvor mye vi har vært igjennom før du sa det, men ser jo det nå. Nanna som mistet i 12. uke og nå det siste med Nøtt. Veldig trist.

 

Jeg er jo veldig glad selvfølgelig, har termin 12. januar:-) Nå er det alle bekymringene som hører med graviditet som gjelder, men det er jo hyggelig i forhold. Jeg har for første gang i svangerskapet blitt sykmeldt idag i over 3 uker, dette fordi jeg har jobbet med infeksjon i kroppen og blitt "takket" for det med hodepine, høy puls osv. Ikke alltid like enkelt å prioritere rett, men nå er det sengen og magen som gjelder fremover.

 

Masse lykke til til deg Morelli, håper det lykkes snart for deg. Jeg hadde en SA for endel år siden og etterpå spurte jeg legen om det var noe galt med meg og fikk til svar at dette var et tegn på at jeg var helt frisk og fin, henne glemmer jeg ikke:-)

 

Tvi tvi og stor klem

Lenke til kommentar

Tusen takk :-D

 

Gode ord...

Ang den Sa´en min, så har jeg en grei tanke på akkurat det. Jeg er bare glad kroppen klarer å ordne opp selv. Det er faktisk naturens gang. Og ikke mionst, VET jeg at jeg kan bli gravid;)

Har faktisk en liten gutt på 2 år fra før, og han takker jeg "Gud" for har kommet til denne verden. Han er verdens skjønneste med heeeelt hvitt hår og store blå øyne. Like kjekk som pappa´n, hihi...;)

Så du har mye fint å se fram til.

Nå tror jeg det var på tide å bli sykemeldt!! Du må ALLTID tenke på helsa først, og ikke minst gutten din som du bærer på!! Ikke nøl om å dra til legen hvis du føler deg uvell. Jobben kommer i siste rekke nå, UANSETT!!! Håper du klarer å ta rådet mitt til deg da;)

 

Kommer sikkert til å titte innom her framover. Må jo få med meg hva som skjer videre med dere og ikke minst deg og graviditeten;)

 

Lykke til videre og god "bedring" :-D

Lenke til kommentar

Hei jenter..

 

Morelli: Syns ikke du behøver å føle deg nysjerrig selvom du har lest her. Hadde vel igrunn ikke skrevi vis det var noe som måtte skjules... Det er godt å ha hverandre i tider som er tunge. Vi har 3 forskjellige opplevelser, men når dagene er tunge er det godt å kunne gå inn her og tømme seg litt, og ha noen som forstår og trøster..

 

Her går det bare bra om dagen. Spent på om vi har lykktes denne pp. HAr gitt opp å kjenne etter tegn. Føler at jeg jeg er litt sånn eller sånn hver mnd, så nå gir jeg f.. og ser om mensen kommer.. Kjenner at jeg på en måte har blitt litt slækkere. Tenker ikke så mye på det, kommer når det kommer lissom. Men jeg håper at vi snart skal lykkes. Håper at E-vitaminene har hjelpt litt.. Prvd å væra flink til å ta bamse-vitaminene mine, og litt e-vit. i tillegg innimellom.

 

Så dumt at du har blitt sykemldt, nette. Men det er vel kanskje litt godt også, da slipper du å tenke på jobb og det stresset... Nyt tilværelsen som gravid da, snuppa!! Du fortjener det nå!!!

 

Tenker på deg nøtt!! Håper det kommer en løsning på ting snart, og at du kan få ditt ønske oppfylt du også!!

 

Klem fra Anna

Lenke til kommentar

Annonse

Hei jenter,

 

Så godt å høre at du er skikkelig igang med prøving Nanna, det var jo en periode det var så som så med det var det ikke? Jeg krysser fingrene for at det klaffer denne måneden. Historikken din tilsier jo at du relativt lett blir gravid, gleder meg til å høre hvordan det har gått.

 

Nøtt skulle ta en pause fra BIM, men skulle du titte innom vil jeg at du skal vite at jeg tenker masse på deg!!

 

 

Morelli, lykke til videre med prøvingen, må være så betryggende at du har et barn fra før, da vet du at det funker for deg:-)

 

stor klem

 

Lenke til kommentar

Takk takk :-D

Dere er jo så søte. Kommer med så hyggelige og gode tanker til hverandre selv i deres egene tunge tid!!! Fantastiske er dere :-D

 

*tenker på deg Nøtt, selv om jeg aldri har "pratet" med deg ;) !!

 

Ha en fin dag

 

Lenke til kommentar

Nå satt'n faen meg..

 

Hjelp.. Nå er det mye blanede følelser. Glad, redd, usikker, faktiskt usikker på om jeg har gjort det riktige.. TEnk hvis det går gæli..

 

Kanskje litt mye hormoner ute å går også nå... *flau*....

Lenke til kommentar

ER DET SANT????????????????????

Gratulerer såååååååååååååååååååååååå mye!!!!

Det var koselig.

Skjønner det kan være vanskelig å glede seg over det her når det har gått galt tidligere, men prøv å glede deg. Ta ting som de kommer. NÅ er du gravid og da er det NÅ du skal nye graviditeten!!!

Dette kommer til å gå kjempebra!!!

Men ike løfte tungt på jobben da du!!!!

 

Så du jobbet i bhg i profilen din. Og da lurer jeg på en ting? Så også at du hadde hatt exu?? Hva står det for egentlig?? Bare lurer...;)

 

Gratulerer igjen!! Vel fortjent!! :-D

 

klemklemklem fra meg

Lenke til kommentar

Helt sant.. Hehe..

 

Exu står for svangerskap på utsiden av livmor. Husker ikke ordrett hva det betyr.

 

Prøver å la vær å løfte, men det er ikke alltid det går å la vær...

 

Skal på ultralyd 10.10 kl 10.00... Skal væra muligheter for å huske den dagen.... Litt iritert fordi jeg ikke fikk den legen jeg ville ha, men glad bare jeg får sjekka at det ligger der det skal... Den egglederen jeg har er MIN.. :-)

Lenke til kommentar

Gratulerer Nanna!!! Fikk helt frysninger her nå jeg.. Dette var velfortjent! Skal krysse alt jeg har for at spiren sitter på riktig sted og sitter der i ca 8 mnd til. :-D

For en gledelig nyhet!!! Sitter bare og smiler jeg!

 

Morelli: Velkommen til tråden vår! :-) Hyggelig!

 

Nette: Januar er en fin måned. Alle de kloke og vakre barna er født i januar!

 

 

 

Innom en snartur og ser at det har vært kjempeaktivitet her inne jo. Jeg har det ok, men kunne nok hatt det bedre.. Det stikker i hjertet hver gang jeg tenker på skjebnen vår, men vi er heldigvis to om det. Prøver å ikke være bitter, men det er ikke alltid like lett.

 

Går og venter på beskjed om at IVF-søknad er sendt, men regner med det vil ta tid. Jeg er ikke tålmodig av meg, og jeg kjenner at maktløsheten stiger hver gang jeg tenker på at dette faktisk ikke ligger i våre hender lenger. Det er litt skremmende.

 

Ellers har jeg vært "velsignet" med betennelse i det ene operasjonssåret (ikke alvorlig), samt ekstreme menssmerter denne første syklusen etter lap`en. Det har ikke akkurat hjulpet på humøret.

Lenke til kommentar

Hei jenter,

 

Kjære Nøtt, jeg tenker masse på deg, en dag vil du ha en baby i magen og alt dette er et fjernt minne. I mellomtiden beundrer jeg deg for at du er så tøff. Det er så godt å høre at du og mannen din finner støtte i hverandre, fortsett med det.

 

Nanna, HURRA, dette er jo fantastiske nyheter, alle gode ting er 3!!!!!! Nå har kroppen din fått hvilt skikkelig og er klar for å ruge frem en liten baby. Du må holde oss orientert:-)

 

kos kos til alle jentene!!!!

 

PS kosen er til Morelli også:-)

Lenke til kommentar

Annonse

Hei damer!!

 

Nå er jeg endelig hjeme etter en lang dag på jobben. Tusen takk for alle gratulasjoner og lykke-ønskninger. Veldig koselig!! Alt går bra enda, så jeg håper virkelig at den kommer til å sitt i 35 uker til.. Ojj, det hørtes veldig lenge ut!!.... Jaja.. Blir deilig å få sommer-barn da!

 

Håper virkelig dere lykkes nøtt. Tenker mye på deg, du fortjener virkelig å få baby i magen snart!! Godt vi er så heldige at det er muligheter for å få litt hjelp når ting butter imot.

 

Håper magen fortsatt vokser seg god og rund hos deg nette!! Du er jo virkelig det levende beviset på at det går ann å lykkes etter alt som har skjedd!!!! Stå på, dette fortjener du!!

 

Håper det går bra med deg også Morelli!!

 

Stor klem til dere alle 3!!

Lenke til kommentar

Takk for det dere:-)

Jeg har det så fint så...Bortsett fra at sambo har vært borte siden 20 aug, og er ikke hjemme før 15 okt. Har tenkt å starte prøving snart, og jeg er veldig verpesyk!!!:-D...han er sjømann!!! :-/

 

Krysser alt (unntatt bena) på at jeg skal få det til kjapt!!!

Har en sønn på 2 år å trøste meg med om det ikke skulle gå, men ingen ting sier at det ikke skal gå, så foreløpig er jeg positiv og gleder meg masse til kjærsten er hjemme igjen;)

 

Masse klemmer til dere også jenter. Like søte og gode som alltid;)

 

ps: hvor gamle er dere g hvo i landet bor dere?

bare nysgjerrig, hihi..)

Lenke til kommentar

Får håpe det skjer no når kæll'n din kommer hjem da, Morelli!! Masse lykke til!!

 

JEg er foresten 23år, og bor midt i Østfold. Nærmere bestemt Rakkestad..

Lenke til kommentar

Hvordan går det Nanna? spent på hvordan du har det da vet du:-)

 

Her går det fint selvom jeg virkelig begynner å merke at det ikke er så lenge igjen, vondt i bekkenet og mye annet.... går sakte med staver, he he, føler meg som en virkelig mosjonist;-)

 

Jeg er 34 år, bor i Oslo vest, og er førstegangs, sånn er det å bo i byen....

 

Idag skal vi ut og kjøpe vogn som er det første vi kjøper til babyen i det hele tatt. Foretrekker å vente så lenge som mulig jeg, men vogner har minimum 8 ukers leveringstid så vi har ikke noe valg. Den er hvertfall super fin:-)

 

Morelli, hvor gammel er du og hvor bor du da? Lykke til med prøvingen når mannen er tilbake. Beundrer deg for at du klarer å være så lenge uten han av gangen.

 

 

 

klem klem

Lenke til kommentar

Hei!!

 

Her går det bare bra. Er egentlig på vei i senga, men måtte innom en liten tur med en oppdatering. Var på UL i går. Alt ser foreløpig bra ut! Det ligger der det skal, og jertet slår. Ho jeg var hos lot det gå ganske kjapt unna, så jeg ble litt fortomla, men det var i allefall liv. Håper det kommer til å var.. Skal til lege på mandag og jm 8nov. Godt å ha hele "bøtte baletten" i gang.... Kvalmen har sett inn for fult da. Det er jeg ikke like glad for, men det er jo ett positivt tegn egentlig. Jo mere kvalme jo mere hormoner, desto mere sjanse for at det går bra, er det noen som sier. Får håpe at det stemmer i mitt tilfelle... Hadde i allefall blitt veldig glad da..

 

Så spennede med vogn da nette.. Hva bla det?? Håper fortsatt alt er bra med deg!!

 

Klem fra anna

Lenke til kommentar

Hallo igjen,

 

Her er alt bra på tross av bekkenløsning så jeg hverken kan gå eller kjøre bil, og dundrende hodepine i en måned. Det er jo til et godt formål og jeg kjenner jo spark og aktivitet hver dag så det gjør ingenting!!!

 

Nanna, det er jo bare helt supert at du er kvalm, selvom det samtidig vil være noe av det værste du har opplevd (ikke meningen å skremme, men jeg var svært dårlig, men det gikk over i uke 14 ca) uansett så er det ett av de mest betryggende tegn du kan oppleve, kvalme er jo det beste tegn på høye hormoner og reduserer sjansen for SA noe vanvittig. Det ga med masse trøst når jeg var dårlig. Jeg har jo både hatt SA og ex.u før og aldri vært i nærheten av noe kvalme, nå når jeg plutselig fant meg selv over doskålen dagen lang var jeg veldig glad, selvom det er skrekkelig!!! Jeg kan anbefale akkupunktur, sea band som du får kjøpt på helsekosten, blande farris med eplejuice. Disse tingene hjalp masse på meg, i tillegg til å spise som en hest! Jeg åt karbohydrater som en gal hele dagen lang, (og natten, spiste Marie kjeks kl 3 om natten osv....) jeg gikk faktisk opp 10-12 kg de første 16 ukene....

 

Jeg ble så glad når jeg hørte at du var kvalm, må bare si det, det er det mest betryggende i i første tri tror jeg, og seff i tillegg til UL osv.

 

Ta godt vare på deg selv nå, stoooor kos

Lenke til kommentar

Uff så kjedelig da Nette, men du er hvertfall gravid, hehe;)

 

Når min sønn ble født, ammet jeg han fult i 3 uker. klarte etter mye om og men, akupunktur, økedøgn osv...å halvamme i 4 mndr. Så når venninner klager på brystspreng sier jeg bare at de kan være glad for det, for de har i hvertfall melk.

Men herregud, han hadde det jo super med nan også, så det var ikke det...

 

Men dere er gravide jenter!!! Helt utrolig. Ingen ting er noe større enn å føde et barn og det er virkelig kjærlighet ved første blikk!! Selv o de ser litt blåe,røde,grønne,gule ut, og noen er skrukkete og andre er helr dratt i hodet og hoven over hele kroppen. Det er den beste skapningen du noen gang har sett uansett. helt fantastisk!!!

 

Jeg er 25 år jeg (-82) og bor i Tønsberg (vestfold). Så er jo bare ferja over det nanna,hehe;)

Da har du sikkert en sånn artig dialekt du da? Som i flate lange ballær:-D Moro!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen...

 

Ja nå har vel kæll'n din kommet hjem Morelli, så da er vel prøvinga igang?? Spennede...

 

Er bare innom en kjapp tur. Sitter nå her og tenker på hva jeg skal gjøre vis det går galt en gang til. Kjenne at jeg er veldig i spenning om dagen. Ekke så lett detta her.. 8uker, føler at jeg må i allefall 5 uker til på vei før jeg føler meg no som helst trygg. Spennende.. venter på time til ul på sykehuset nå om dagen. Skal jo på ul i uke 12 el 13... Men først så er det jordmor og ny legetime.

 

Åssen går det med deg nøtt? HAr du fått no bekreftelse på at papirene har blitt sendt? Håper virkelig ikke ting tar alt for lang tid for dere! Har tenkt mye på deg og alt det som du har gått igennom. Skulle ønske jeg kunne kommet med noen trøstende ord, eller i allefall fått gjort noe som kunne hjolpi, men det tror jeg ikke jeg klarer. Men du skal vite at jeg krysser fingrene for deg!! Håper dere får deres ønske oppfylt!!

 

Nette, åssen går det med deg?

 

Stor klem

Lenke til kommentar

JA!!! Han kom hjem for én uke siden. Kjempekoselig. Og jeg har EL sånn rundt disse dager, så detta blir artig:-)

Skal holde dere oppdatert jeg.

Kan si jeg er litt småredd for å miste igjen også. Selv om det gikk greit for seg sist, vil jeg jo ikke miste igjen. Uff...hadde aldri trodd JEG skulle oppleve det selv.

MEN, jeg er ung og frsik, så en vakker dag sitter det hos meg også. Har jo ikke dårlig tid, selv om jeg øsnker en lillesøster/bror til sønnen min...snart...

 

Åssen er formen din da nanna? Prøv å nyte at du er gravid da! Prøv!!! ;o) Det er jop så fantastisk!! Krysser fingre og tær for deg og spira. Det kommer til å gå bra skal du se. jeg bare føler det på meg!!! :-)

 

klem

Lenke til kommentar

Nette: Åssen er det med deg forresten? magen vokser vel fortsatt og alt er strålende går jeg ut i fra;)

Hvor langt på vei? Fått vite skjønn?

Lenke til kommentar

Hei på dere,

 

Krysser fingrene for deg Morelli, nå må du virkelig henge i når mannen din er hjemme;-)

 

Nanna, hvordan går det med kvalmen? Husk at det er bra. Kan jo hende at du mistet sist fordi kroppen ikke var moden for det ennå etter ex. u. Nå har du fått hvilt!

 

Her går det bra, bekkenløsning og endel hodepine, men det tar jeg med knusende ro. Jeg kan godt slite litt så lenge lille gutten har det bra, og det virker som om han koser seg. Blir sterkere for hver dag og sparker masse. Har sin egen vilje og bestemmer hva jeg får spise og ikke spise, sier tydelig ifra hvis jeg lener meg på magen og han får det trangere. Magen er svær og det begynner virkelig å nærme seg.

 

Krysser fingerene for dere alle 3, tror Nøtt har en pause fra BIM, men vi tenker jo på henne for det!

Lenke til kommentar

Jeg suser rundt her innimellom vet dere.. Klarer ikke å holde meg helt unna! Er så glad for at både Nette og Nanna er gravide jeg, for jeg unner ikke noen å måtte gå å vente på IVF.

Håper det klaffer fort for Morelli også! :-)

 

Jeg har ikke fått brev enda. Løper til postkassa daglig, hehe.. det første jeg gjør når jeg kommer hjem fra jobb. Men ting tar visst litt tid. Hvis ikke jeg hører noe innen to uker så kommer jeg til å ringe for å forsikre meg om at de har mottatt den. Har et skrekkscenario i hodet mitt om at gynekologen har glemt å sende den og at den ligger i en papirhaug et sted.. Men han var veldig klar på å hjelpe oss så fort som mulig, så jeg håper og tror at han har fått sendt den avgårde.

 

Godt å høre at dere tenker på meg. Tusen takk. Gleder meg til den dagen jeg kan komme inn i denne tråden med gode nyheter. Blir nok en god stund til, men jeg er full av håp om at den dagen kommer.

 

Ellers går livet sin vante gang. Jobber og styrer og trener og får dagene til å gå. Prøver å ikke tenke så mye, og jeg klarer det også. Det er lenger tid mellom grubledagene nå. Har heldigvis en spennende jobb, gode venner, en interesse jeg elsker og ikke minst en fantastisk mann. :-) Det er mange som har det verre enn meg, tross alt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...