Gå til innhold

cellegift idag -


Nette2

Anbefalte innlegg

Idag steg HCG igjen, etter å ha sunket tidligere i uken. FIkk en UL og fosteret var tydelig... og utenfor livmor....fikk valget mellom cellegift og operasjon, valgte cellegift, fikk sprøyten med en gang. Nå krysser jeg fingrene for at ting går sin gang, og at det ikke blir nødvendig med en til...

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Å NEI, Stakkars, søte deg!!! Så forferdelig å måtte gjennom dette også....også nå som vi trodde at ting begynte å løse seg...føler virkelig med deg! Hvordan kjenner du deg etter sprøyten? Når skal du tilbake til kontroll igjen?

 

Jeg krysser fingre og tær for at alt løser seg for deg nå, kjære Nette2! Hold ut, det kommer bedre dager snart! Skal tenke på deg, og er spent på å høre hvordan det går med deg fremover.

 

 

Lenke til kommentar

Huff. Det er utrolig kjedelig når det drøyer ut sånn som dette. Fikk selv cellegift på tirsdag, og jeg har vært heldig og sluppet unna de verste bivirkningene. Har vært litt småkvalm innimellom bare.

 

Lykke til, håper du snart får en ende på dette!

 

 

Lenke til kommentar

Hei Nette2, jeg krysser fingrene for deg jeg og. Håper alt ordner seg fort. Jeg ligger fortsatt i sofaen med vondt og bekymrer meg for om jeg og har svangerskap utenfor livmor. Får ikke vite noe mer før på mandag. Var det sånn at du hadde en UL hvor de ikke så foster mens du var gravid utenfor livmor? Spør siden gynekologen var så usikker da jeg var til UL på onsdag. Gleder meg til å få svar på blodprøven på mandag - så kan jeg i hvert fall komme meg videre i en eller annen retning. Nå er jeg rastløs og føler at jeg lever i vakum. Du vet sikkert hvordan det er, men det er bra at de endelig fant ut av det og at du er på rett vei...

 

Sender gode tanker - koskos

Lenke til kommentar

Hei Innimeg,

 

I 3 uker har jeg vært inn og ut av UL, de har ikke sett noe, det har vært forskjellige teorier osv.... se innelegget mitt om at det er mulig å være litt gravid lenger ned på siden. Problemet har vært at de ikke har kunnet se noe, livmoren min ble tømt på utskrapning, og alikevel steg hcg. Igår for første gang så vi "det" klart og tydelig. Da fikk jeg velge mellom operasjon og sprøyte...

 

Vakuum følelsen kjenner jeg veldig godt, jeg har ikke sett venner, vært sosial eller gjort noe annet enn jobb og sykehus i tre uker. Nå HÅPER jeg bare at sprøyten virker, at det ikke blir nye runder med cellegift og evt operasjon....tror jeg skal inn å ta blodprøve nå regelmessig i 3 uker....

 

Jeg ønsker deg virkelig lykke til og håper at a) den ikke sitter utenfor livmor og B) at de finner ut av det snart!!!!!!!

 

 

Stooor klem

Lenke til kommentar

Hei Nøtt,

 

Tusen takk for lykkeønskninger! Jeg er veldig glad for at du ikke har hatt noen særlig bivirkninger, jeg har ennå ikke opplevt annet enn at jeg var ekstremt sliten og trett igår, men det kan like gjerne har vært fordi jeg var mentalt sliten.

 

Har du blødd mye siden sprøyten? Blør du ennå? Har du tatt ny blodprøve siden sprøyten, hva sa i så fall den? Hva var ditt HCG nivå når du fikk sprøyten? Kunne de se "det" på UL? FIkk du velge mellom cellegift og operasjon? Hva sa de til deg med tanke på å prøve igjen, hvor lenge man må vente mener jeg? Vet du grunnen til at du ble gravid utenfor livmor? Jeg tror jeg ble det fordi jeg hadde en betennelse for 2 år siden i eggleder.

 

Puh, mye spørsmål det her, men med så lik situasjon vi er i så tett så hadde det vært supert om vi kunne følge hverandre for å se utviklingen!!!

 

Lykke til til deg også Nøtt, gi lyd fra deg:-)

Lenke til kommentar

Annonse

Hei Sweet tooth, og tuen takk for at du er så utrolig søt og støttende!!!!!!!!! God er du!!!!!!

 

Det var et sjokk ja, at HCG hadde steget igjen, trodde virkelig det gikk i riktig retning når det hadde sunket med 20% tidligere i uken.....

 

Når de endelig fant "det" (jeg skriver det fordi det er ikke nødvendigvis sikkert at det var et levende foster, men det kan ha vært vev osv, greit å distansere seg fra det også ved å tenke sånn....) på ultralyd og det ikke var noen tvil lenger (for første gang) ble jeg helt svimmel, det begynte å gå rundt for meg i den stolen, begynte å kjenne at jeg ikke fikk puste osv. Gikk heldigvis over, men det var merkelig.... sikkert en reaksjon på at jeg endelig fikk svar.

 

Skal ta ny blodprøve på mandag, men de sa at hcg fortsatt kan stige i noen dager så jeg tar det resultatet med en klype salt, med mindre det har sunket veldig da....

 

Likte godt den "hva betyr nicket ditt" tråden du startet, vi burde lage fler bli kjent tråder:-)

 

stor klem Sweet tooth:-)

Lenke til kommentar

Hei igjen! :)

 

Jeg har såvidt begynt å blø litt i dag. Gynekologen sa til meg at det slettes ikke var sikkert at jeg kom til å blø, men det gjør jeg altså. Det er veldig lite, dog. Jeg har i det hele tatt blødd lite etter SA`en. Det kom litt blod første natta, deretter stoppet det helt opp i noen dager, før jeg blødde kraftig i 2 dager. Detetter har jeg hatt et opphold i blødningene helt til nå (4 1/2 uke).

 

Da jeg fikk satt sprøyten var HCG-nivået mitt på 1900.

 

Nei, de så ingenting på UL. Gynekologen antok bare at det satt i eggleder på grunn av at jeg fikk kjempesmerter da han brukte UL-"pinnen" i et spesielt område. Han sa også at han kunne se antydninger til noe der, men det var altfor usikkert til å kunne konkludere med det.

 

Jeg kunne ikke velge mellom operasjon eller cellegift. I tilfeller som mitt var det sykehusets rutiner å bruke cellegift. Jeg skal tilbake på kontroll på mandag, og da vil de måle HGC-nivået mitt igjen. Da vil jeg vite om jeg må få ny injeksjon av cellegift eller om det har sunket såpass at kroppen har ordnet opp.

 

Når det gjelder det med prøving igjen, så glemte jeg helt å spørre. Tenkte å spørre om dette på mandag. Vi håper å kunne gjenoppta prøvinga rundt nyttår.

 

Jeg aner ikke hvorfor dette skjedde meg. Har aldri hatt noen komplikasjoner i underlivet (ikke engang sopp har jeg hatt!).

 

Jeg vil gjerne at vi skal følge hverandre. Selv om det er h****** å oppleve dette, så er jeg glad det finnes andre i noenlunde samme situasjon som meg. Jeg har jo hele tiden fått høre at mitt tilfelle er meget uvanlig bla bla bla.. og da er det godt å vite at jeg ikke er alene.

 

Hvis du har lyst til å lese hele historien min, så har jeg en dagbok på KG hvor jeg har skrevet nesten daglig helt siden før jeg testet positivt.

 

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=218912&hl=

 

Lenke til kommentar

Hei Nøtt (samme blir vi Nøtte.....)

 

Gikk inn på dagboken din, men det var ikke hele historien som lå der? Mulig jeg gjorde noe feil??

 

Jeg skal også ta blodprøve på mandag så da får vi se hvordan dette går videre for begge to, krysser fingrene for at det ikke blir behov for flere sprøyter på oss nå da....

 

Hcg nivået mitt var bare på 127 igår, veldig lavt, og det ha steget veldig lite hele tiden.

 

Jeg fikk høre at man må vente 2-3 sykluser eller ca 3 mnd. Jeg ser for meg at romjulen er tid for å lage ny baby:-)

Lenke til kommentar

Joda, hele historien er der, men fordelt over mange innlegg skrevet over et tidsrom på 7 uker. Og så er det jo mye annet pjatt innimellom.

 

Har sinnsykt magesmerter nå.. Skal det være normalt da? Blir nesten litt bekymra.

 

Begge skal testes på mandag ja? Blir spennende. Håper det går bra for oss begge. Romjulsprøving hørtes ikke så dumt ut nei :)

Lenke til kommentar

hei...

Var for fem uker siden gjennom det samme som deg... Måtte fjerne ett foster som lå på utsia livmora. Men jeg fikk ikke no valg ang opperasjon eller cellegift. Så jeg ble opperert samme dagen som vi fant det ut. Men jeg var en av de heldige. Fant det ut før det gikk "galt av seg selv".... Og de så at nurket lå i den ene egglederen hos meg, så det var ingen tvil. Hjertet slo og alt var i orden..Det kommer mange tanker i ettertid. Nå skulle jeg vært 12uker på vei....

 

Ønsker deg masse lykke til, og håper virkelig du slipper mere "tull" nå. Slenger meg på den mandagskontrollen. Jeg har time på sykehuset kl 13.40. Da er det etterkontroll. Nesten to uker at jeg skule hatt den. Det hadde vist gått forbi døm, fikk jeg beskjed om når jeg ringte på sykehuset og spurte om hva som skjedde... Fint...

 

Masse lykke til!! Håper virkelig at det går bra neste gang for deg!!

 

Hilsen

Lenke til kommentar

Hei Nanna prøver igjen:-D

 

Uff, det var ikke noe hyggelig å lese, trist når hjertet dunker og alt....:-(

 

Fjernet de hele egglederen eller tok de ut nurket?

 

I nicket dit så står det at du prøver igjen, vil det si at du prøver nå? Hva har de sagt i forhold til det? De sa nemlig til meg at når man har tatt cellegift må man vente 3 måneder før man prøver igjen....

 

Krysser fingrene for mandagskontrollen, vi må oppdatere hverandre:-)

 

stor klem

Lenke til kommentar

Romjulsprøving det blir. Hvordan er dine magesmerter? Jeg har også smerter idag, var hos moren min en tur, sovnet, hadde smerter både før og etter og gikk på do og blødde masse, masse, æsj.....

 

Krysser fingrene masse for mandag:-)

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

Hei igjen...

 

Var på volvat medisinske senter når jeg fant ut at det lå i egglederen, fikk da beskjed om å dra rett på sykehuset. Ho på volvat sa at at vi burde vente ett par mnd, men ho sa også at jeg bare kom til å bli sykemldt ut uka, ble opperert på onsdag. Mens på sykehuset ville de sykemelde meg i de to neste ukene etter det oxo. Var ikke helt enig der, så det ble bare ei, men det er jo en annen sak. Det jeg mente var det at jeg er litt usikker om jeg bør høre på ho på volvat... Får vel høre med han legen jeg skal til på mandag. Men jeg har ikke giddi å begynt på pilla for 2 mnd, så her skjer det som skjer. Gleder meg bare til at det skal klaffe igjen. Veldig mange sier til meg at det må jo ha vært helt forferdelig. Å ja, det var helt jævlig å måtte ta vekk den lille ungen min som hadde ett hjerte som slo og som var så ønsket, bare fordi den ikke lå helt der den skulle. Men samtidig har jeg vært heldig som oppdaga det i tide, desuten ville det aldri gått bra! tror det er viktig å tenke litt praktisk oppi no sånn.

 

Ang det med egglederen, den er fjernet. Vis han ikke hadde gjort det hadde jeg hatt 50% sjans for at det hadde skjedd igjen. har ikke lyst til å måtte gjenom dette en gang til for å si det sånn.

 

Krysser fingrene for at alt går bra på kontrollen, og at jeg har slutta og blø innen den tid.... første mens siden opperasjonen. Den var visst veldig anneledes enn det ahr vært tidligere... Hehe... Viktig å ha noen unødvenndige bekymringer.

 

Men åssen går det med deg og det du har vært igjenom a? Du har jo virkelig fått prøvd deg...

 

Klemmer fra

 

 

Lenke til kommentar

Hei Nanna,

 

Hvor har du fra at det er 50% sjanse for at det skjer igjen med den samme egglederen? Nå blir jeg helt bekymret, jeg har jo bare fått cellegift, egglederen er der fortsatt, men de sa til meg at jeg har større sjans for å få en graviditet utenfor livmor, som har hatt det fra før, men de mente at det var større sjanse for at den ikke havnet utenfor...

 

Jeg er enig med deg i at man må se "praktisk" på det, jeg blir mer sliten av å ikke ha visst, og å hele tiden få nye diagnoser av forskjellige leger.... vil liksom til bunns i det og komme videre.

 

De sa til meg at etter cellegift så kan fortsatt hcg stige i noen dager, jeg skal ta blodprøve imorgen mandag, men har bestemt meg for ikke da legge altfor stor vekt på den da det kun har gått 3 dager....

 

Er spent på å se hva legene sier til deg om å prøve igjen, men de er sikkert annerledes med operasjon enn cellegift.

 

Lykke til på kontroll da, og fortell hvordan det går:-)

Lenke til kommentar

hei nette2

 

han legne som oppererte meg på fr.stad sykehus sa at jeg hadde 50% sjans for at det kunne skje igjen vis de ikke fjernet egglederen. Dette fordi det kan ha vært no galt med egglederen før jeg ble gravid, som gjorde så det ble liggende der. Desuten kan det bli no skader på egglederen når jeg hadde hatt ett foster i den, og etter en oprasjonen. Det er vel like mange praksismetoder på åssen man velger å gjennomføre det, det viktigste er jo at det blir orda opp i!!

 

vi får spørre og gnåle litt når vi ske til legene våre i morra, så får vi dele erfaringer etter d. Kanskje vi blir litt klokere da.. Får håpe at hcg nivået ditt har begynt å synke i morra, det er jo ett teng på at ting begynner å gå seg til, og vi får håpe at detta er det vi skal igjennom, så er vi ferdig med det. Etter dette håper jeg at det er våres tur til å få ett lite nurk!! Å som ejg gleder meg...

 

Å forresten, jeg blødde i en uke etter opperasjonen, så stoppa det opp, før det begynte igjen etter noen dager. Hadde slutta å blø helt etter at det hadde gått ett par uker etter opperasjonen, før jeg fikk en merkelig mens nå. Var ikke mye jeg blødde på slutta, men noe kom det jo. Så du hadde spurt om det tidligere til en annen person.

 

Lykke til i morra, får håpe ting er på vei til å så seg til nå...

 

klem klem

Lenke til kommentar

Nette2, Sa de at du har større sjans enn andre for å oppleve graviditet utenfor livmoren igjen? Jeg spurte gynekologen om dette, og han sa at det ikke ville være noen større sjanse for meg enn det er for alle andre.

 

Æsj, hvorfor må de si så mye forskjellig?

 

 

Lenke til kommentar

 

hei nøtt...

 

Vi har virkelig mulighet til å bli forvirret. Men det jeg har hørt er at noen a oss jenter har lettere for å bli gravide utenfor livmor enn andre. men sjansen for å bli gravid utenfor livmor er vel ganske så liten, så jeg tror virkelig ikke at det er no å bekymre seg for. Vet bare at jeg kommer til å kreve ultralyd så fort jeg er gravid neste gang. Å får jeg ikke det drar jeg på volvat og tar det der... koste hva det koste må... hehe,,,,

Lenke til kommentar

Hei Nøtt og Nanna, (er det N-navnene våre som gjør egglederene våre så rare?...)

 

Jeg fikk høre at sjansen er større for at det skjer igjen hos de som allerede har hatt det, men ikke sånn at det MÅTTE skje igjen... som Nanna sier så er nok den egglederen skadet, jeg vet at min er det fordi jeg hadde en betennelse i egglederen for 2 år siden. Ble akkutt innlagt, hadde da høy feber og veldige smerter, men eneste grunnen til at jeg gikk til legen seff var at jeg ville ha grønt lys til å gå i utdrikningslag...det fikk jeg altså IKKE. Det er rett og slett arr på egglederen, overlegen jeg snakket med på fredag sammenlignet det med asfalten om våren, med bulker og søkk hvor egget kan legge seg i. Selvom det er arr på lederen så kan det hende at egget kommer seg igjennom, og vi har jo en til...

 

Jeg fikk tilbud om operasjon eller cellegift, legen understreket at han ikke kunn gi meg en anbefaling den ene eller den andre veien, det er umulig for han å si hvordan min kropp reagerer.

 

Damer, jeg synes vi tre skal sammenligne erfaringer og lage et lite "forskningsprosjekt" på dette, nå kan vi jo sammenligne både cellegift og operasjon, og vil kunne følge hverandre på utvikling, helt til vi er i mål; en sprell levende baby i armene!!!! Hva sier dere til at prosjektet heter Nønne, eller Natte? fnis....

 

Uansett, vi kan gjøre det beste ut av det og faktisk lære noe. Skal vi bli enige om at alle tre spør imorgen om hvor lenge man må vente og så sammenligne resultater? Samt spørre om sjansen for å bli gravide igjen utenfor livmor, (det gjelder jo cellegiftdamene, men alle kan jo spørre..)

Noe mer vi bør spørre om??

 

stor klem til både de uten eggleder og de med noen arrete noen.....

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Jeg vil gjerne være med på dette prosjektet jeg! Synes det høres veldig bra ut, for som sagt er jeg veldig glad for at jeg ikke er alene i verden. Ganske vittig at vi alle tre skal på kontroll i morra.. :-)

 

Da skal jeg huske på å spørre om når vi kan prøve igjen, og hvordan sjansen er for at dette kan skje igjen. Skal til en ny gynekolog i morra (4. gynekologen på 4 undersøkelser), så kanskje svaret bli annerledes også.. Synd det skal være slik at man får forskjellige svar ut ifra hvem man snakker med.

 

Lykke til i morra, Nette2 og Nanna!

Lenke til kommentar

Lykke til til dere og, vi får samenligne innsamlede opplysninger imorgen:-)

 

Jeg skal i og for seg bare ta en blodprøve, men blir ringt på ettermiddagen med resultatet, spør da!!!

 

 

Krysser fingrene for at alt er som det skal begge to!

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg sett det som skulle bli babyen vår. Den sitter i venstre eggleder. Fikk til og med bilde med meg. Det var trist, men samtidig er jeg kjempeletta over at det endelig var en gynekolog som kunne finne ut av dette. Dette er den 4. gynekologen som har undersøkt meg med UL, og endelig fant han embryoet.

 

Jeg får svar på blodprøvene i morra.

 

Denne gynekologen fant ut at jeg har et slags søkk, eller "eggfelle" som han kalte det, i den egglederen embryoet satt. Noe av det samme som du, Nette2, har? Derfor vil sjansen for EX-U være større for meg enn andre. Ved neste svangerskap vil jeg bli fulgt opp med tidlig UL i uke 6 eller 7.

 

Han sa at vi ikke kan begynne å prøve igjen før HCG-nivået er nede på null, noe jeg for så vidt vet. Han sa ikke noe om ytterlige venting, derfor spurte jeg ikke heller :-)

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar

Nøtt og Nanne!!

 

Hvordan har det gått idag? Mitt HCG hadde steget litt, men det er visst vanlig. Har veeeeldig vondt i livmor, dette var ikke vanlig så jeg skal på undersøkelse kl 1600, mulig jeg må operere, men håper jeg slipper.

 

I så fall får vi i forskningsprosjektet: 1 med cellegift, 1 operert, 1 med begge deler.....

 

Håper det har gått bra med dere, jeg spurte ikke spørsmålene pr telefon, men tar det etterpå når jeg kommer dit. Snakkes senere idag hvis jeg ikke blir operert.

 

 

Lenke til kommentar

Oisann, Nette! (Vi skrev visst på likt, hehe..)

Jøss, operasjon? Dette vil liksom ingen ende ta for deg!

 

Jeg har også vondt, masse stikninger på venstre side, men jeg må se alt an til jeg får blodprøvesvarene i morra.

 

LYKKE TIL! *klem*

Lenke til kommentar

Hei jenter..

 

Her er alt bare bra!!! Var som sakt på kontroll i dag på fr.sykehus. Etter å venta i en time og ett kvarter kom jeg endelig inn. Var en smule lei a å vente kan du si. Men nok om det.

 

Kom inn til en veldig hyggelig lege. Han sa at det bare var å sette igang. Skjønte egentlig ikke hvorfor jeg skulle til etterkontroll, for det var visst ikke vanlig. Bare min svenske lege (som ikke lenger er der,bare vikar) som var litt ekstra nøye. Men han tok nå en ul og da så alt bare bra ut.

 

Han forsto godt at jeg ikke hadde giddi å begynne på prevansjon igjen, så siden jeg hadde fått igjen mensen og alt så bra ut, var det bare å kjøre på. Han var enig med meg i at kroppen nok ikke ble gravid før den var klar for det. å desuten var det jo ikke sikkert at jeg hadde begynt å få eggløsning, selvom jeg har fått mensen. Ikke at jeg ikke viste det da, men det var godt å få bekrefta min egen tankegang rundt detta. Å det var gort å ha hatt kontrollen og fått bekrefta at alt var iorden, og å få grønt lys...

 

Håper alt er bra med dere!!

Godt å ha noen å snakke med her inne... Ikke mange å snakke med om dette. Ikke så mange med egene erfaringer rundt dette temaet. Så takk. For hjelp og støtte!!!

 

Klem fra anna

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...