Gå til innhold

Endanyereskravletråd for Bolle, Hatt, Pine, ...y og tre`!! (hihii)


*1D*

Anbefalte innlegg

Huff, er noe dritt med BL altså. Håper ikke det blir alt for ille for deg framover!

Sliter med det, jeg også. Men siden jeg ikke jobber i utgangspunktet, kan jeg tilpasse dagene mine slik jeg vil selv, og det hjelper på en del heldigvis. Kunne tenkt meg en tur til Dyreparken i Kristiansand i sommer, men jeg klarer ikke å gå så mye, så da får jeg bare vente. Ikke blir det det mest spenstige sexlivet av det heller.... (Skal ikke klage mer nå)

 

Svanine: Kan ikke du legge ut magebilde da? Er så spent på å se tvillingmagen!!

 

Er det bra med dere alle sammen?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skulle egentlig til dyreparken vi. På sånn familietur/slektstreff. (er en helg hvert år, en 30-40 stk.) Er alltid i juni, men fordi noen har surra til så ble den lagt til august. 13 august og rundt der. 10 dager før termin tror jeg ikke jeg skal sitte 6 timer i bil og traske i noen park nei!! Irriterende.

 

Spenstig og spenstig..man kan jo ha mye uspenstig sex da:))

 

Klag i vei du Simba. Et sted må vi få det ut og da er dette et greit sted:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molle: ja, det hadde vært kos å stikke innom hos svanine på lørdag :)

 

!D: godt du endelig fikk kommet deg til legen og fått sm da.. Dumme bl da....

 

Har vært hos jordmor idag jeg (ha, nå er det 2 uker siden jeg var hos lege/jordmor sist så). Lillesnupp ligger fortsatt med hodet sitt ned (flink jente) og har ryggen ut mot høyre side (det forklarer jo den skeive magen min). Helt perfekt utgangspunkt for å komme seg ut så jordmor!! Mangler bare at hodet fester seg nå da :)

Også snakket vi om fødestillinger da.. hehe.. nå er det visst på tide å prøve litt ut hvordan man vil ha det hjemme.. hehe.. Kan bli litt av et syn det ja :) Også fikk jeg beskjed om at hvis jeg ikke likte jordmora jeg hadde fått, kunne jeg kaste henne ut og be om ny!!!!!!

 

Hemo har vi ikke sett noe til enda, ikke sopp heller forresten.. hmm.. ikke mye spennede tilleggsplager med min kropp altså.. Bl har jeg da, ikke godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste uten BL? Halloooo??! Det er jeg som skal ha to joo!

 

Skal legge ut bilder av både Knoll og Tott og mage og sånn... men ikke akkurat nå.

 

Ferien skulle vært i slutten av juli, begynnelsen av august. Altså 26-27 uker på vei. Å være på ei øy i Hellas er ikke akkurat det jeg ser for meg om en for tidlig fødsel skulle være rundt hjørnet.

 

Kos om dere kommer til meg på lørdag. Sambo skal lage masse pizza sånn at vi kan kose oss glugg i hjel. Og kanskje jeg baker en kake om jeg får ånden over meg :-)

 

Vel, må jobbe litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza-party hos svanine :) hihi.. det blir kos vettu!!

 

Åh, det var den dumme ferien deres midt oppi detta her og ja... Da er vi ihvertfall 2 (3?) som ikke kommer oss på noe ferie i år da.. Det er kjipt.. Fått masse penger (feriepenger + skattepenger) også kan vi ikke reise noen sted å kose oss en gang..... Det er skikkelig synd på oss!!!!!!!!!!!!!

 

Men det er like greit å holde oss hjemme sånn at vi kommer oss på sykehus i riktig tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiny: Jeg har et forslag: Dere kan sende alle de feriepengene og skattepengene HIT! 3910111**** (hihihii)

For i motsetning til dere så skal jeg mange steder i sommer og jeg hadde syntes det var trivelig med litt mer feriepenger enn 53,68 fra Manpower!!!!!!!!!!

 

Og siden jeg faktisk glemte(helt sant, men fryktelig flaut) å levere skatten før 1 mai... så kommer ikke de ekstra kronene før oktober(hvis de kommer) ja,ja,ja..jeg vet...vi har god tid på å levere å alt sånt...men det var første og siste gang altså!!!

 

 

Fiiiine bilder av knoll og tott ja;) Morsomt å få mail ja..når jeg bare sitte/ligger her hele dagen alikevel:)

 

 

Dattera mi er verdens beste!!!! Hun har laget middag til mamma`n sin i dag!!!! Stekt Falukorv og brødskive! uten smør! Jeg er imponert jeg altså. Husket å slå av plata etterpå også! Hun laget seff til seg selv også da.... så da kunne mamma bare ligge i sofan å ha vondt:)

 

Er det på tide med en ny tråd? (slenger bare tanker ut i lufta jeg altså;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å svare MO: Hemo kan man få over alt ja;) Helt sant det der! Fordi hemo er åreknuter..... De dukker vist opp rett ved åpningen på rektum (usikker på om det er inni eller utapå jeg altså...må spørre mamma..hihi) De kan sprekke faktisk, ved f.eks. treg mage og derfor anbefaler de å operere i enkelte ilfeller......

Guuuuuuuuu så vondt det må være;(

 

 

Men sopp har jeg, har papirer på det og alt jeg altså;) Men ingen hemoèr enda... fikk ike med første mann, så kanksje jeg slipper i det heltatt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verken fått noen som helst skattepenger og ikke feriepenger og de som kommer er lite (gr jobbbytte og arb.ledighet) og orker ikke dra på ferie høygravid. Så vi er da fattige hjemme i sommer:(

 

Skal en tur til mor da, men liksom..ja..det blir jo ferie for meg for blir vel så dulla med atte. Litt dumt for kommer til å gå opp 5 kg på den uka. La meg si det slik, men rekker ikke bli sulten på en gard i Guldbrandsdalen :)

 

Trodde ikke du bimmet i arb.tiden jeg svanine..*strengkremting*

 

Hva skal til for at denne ånden kommer over deg a? Noe man kan gjøre for å hjelpe ånden på vei?

 

Har ikke så ille bl jeg da. Bare jeg dropper å gjøre en del ting. Og ikke sitter/ligger/står for lenge i samme stilling (litt problematisk om natten). Med første kjente jeg ikke en dritt før på slutten. Fantes ikke kvalm. Ante ikke hva kynnere var. var i grunn bare en kul på magen og dett var dett. Klart det var pes siste mnd. men det er det nok alltid.

 

Rart man blir litt forvirret i hodet sitt. Snakker med folk på mail, msn og bim om hverandre. Huske hvem som sa hva hvor og hvem som da vet at den andre har sagt den ene og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha, da vet jeg det. Men er det byller liksom? Åreknuter er jo mer..ja knuter. Og åreknuter ser man jo at er sånn blå streker. Sprekker?? Hva er inni dem da? Og hvor store blir de?? Om man evt opererer dem bort. Og kan man klemme slike selv som en kvise da eller, siden de kan sprekke mener jeg. Leste om noen som fikk det på leppene (der nede) må være grusomt vondt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg har scoliose (skjevhet i ryggraden) det gir ikke automatisk bl, men det gir vondt i rygg, nakke, og bekken med ujevne mellomrom....

 

Men det jeg skulle frem til er at jeg ikke var så plaget under første med bl, litt sånn på tampen ja..

Men gikk skole og jobbet litt ekstra ved siden av i helgene på banketter og private selskaper og det gikk helt fint det;)

Bare slitsomt å sitte for lenge i gangen (ikke på gangen nei..) hahaha....

 

Jeg håper behandlinge hjelper og at dette ikke er like ille hele veien... da blir det et langt svangerskap:( Legen min sa at uten behandling trodde hun jeg ble sengeliggende de siste 3 mnd ..... og at det derfor er veldig viktig med litt jobb også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må innrømme at jeg ikke har sett en eneste hemoride i hele mitt live jeg altså...................... beklager!

 

Jeg tror ikke å klemme på dem som kviser er en veldig god idè, men jeg kan høre med legen min ved neste kontroll (hun vet det sikkert)........

 

 

På leppene må jo være forferdelig....

tenk når man spiser da

 

 

 

(hihii...skjønte at det ikke var de du mente...)

 

 

svigerinna til søstra mi fikk opperert vekk åreknuter på beina og da laget de små snitt som de stakk en sånn pinnsett lignende greie inn i og dro ut hele skiten (tror det var nål egentlig jeg da, men sånn ble det sagt) Hun hadde 13 snitt med varierende dybde og bredde på hele foten hun da..... Også måtte hun gå med støttestrømper i 6 uker etterpå.................

 

hvordan får man de over rompa (eller leppa) spør nå jeg????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det var mange funderinger her nå. Fant en artikkel på Lommelegen:

 

Hemoroider

 

Hemoroider er en ganske uskyldig lidelse, men kan forårsake mye smerte og irritasjon for dem som har det.

Av: Siri Helene Hauge, lege

 

 

Hva er hemoroider?

En hemoroide er simpelthen en blodåre (vene) nær endetarmsåpningen som er forstørret - en slags åreknute. Hemoroiden er en liten kul som kan ligge flere steder og blir gradert deretter:

 

Grad 1: Innenfor endetarmsåpningen (indre hemoroide)

Grad 2: Bli trykket ut av endetarmsåpningen ved press og går tilbake av seg selv

Grad 3: Utenfor endetarmsåpningen (ytre hemoroide), går kun tilbake når man dytter den inn.

Grad 4: Er utenfor endetarmsåpningen og kan ikke dyttes tilbake.

Inne i hemoroiden kan blodet størkne og danne en blodpropp -dette kalles en trombosert hemoroide.

 

Et vanlig problem

Svært mange mennesker har hemoroider i en eller annen grad, i tillegg er det mange som har utvidete blodårer rundt endetarmsåpningen uten å merke noe til dette. Man regner med at rundt 1/3 av alle har en eller annen form for hemoroider.

 

Årsaker

Det er flere mulige årsaker til dannelsen av hemoroider. Ofte er det ting som fører til økt press på rumpen som gjør at blodårene ikke får tømt seg som de skal, og blodet samler seg derfor som hemoroider. Mye sitting eller ståing kan for eksempel øke risikoen for å få hemoroider. Dersom man spiser lite fiber blir avføringen hard, og man må trykke mye for å få den ut - da får blodårene ikke får tømt seg, man presser blodet ned ut årene og hemoroider kan dannes. Hos gravide er det hormonelle endringer som gjør at blodårene lettere utvider seg ("slapper av"), noe som altså igjen øker sjansen for å utvikle hemoroider.

 

Symptomer

 

Friskt, rødt blod utenpå avføringen eller på toalettpapiret er ofte det første symptomet

Kløe og væsking i huden rundt endetarmsåpningen kan forekomme

Smerter og ubehag

Lekkasje av brunlig væske i undertøyet

Følelelse av at noe sitter i endetarmsåpningen

Kan jeg se eller føle hemoroidene selv?

Ytre hemoroider er synlige som små kuler i eller like utenfor endetarmsåpningen. Indre hemoroider kan av og til komme ut av endetarmsåpningen ved avføring, men mange som har hemoroider har ikke symptomer i det hele tatt. OBS! Små hudfolder (marisker) som befinner seg utenfor endetarmsåpningen blir ofte feilaktig tatt for å være hemoroider.

Det kan være vanskelig å føle hemoroider på innsiden, da det jo er myke blodårer som lett presses sammen. Tromboserte hemoroider kan derimot lettere føles som en liten kul.

 

Kan det være noe annet enn hemoroider?

Dersom du føler noe på utsiden av endetarmsåpningen trenger det ikke nødvendigvis å være hemoroider.

 

Marisker er hudfolder som mange har, og som kan være en rest av en gammel hemoroide. Marisker trenger ingen behandling dersom de ikke plager deg.

Vorter kan oppstå rundt endetarmsåpningen.

Behandling

Ta kontakt med lege - hun eller han vil undersøke deg for å kontrollere om det virkelig er hemoroider du har. I noen tilfeller kan det være aktuelt å undersøke området rett innenfor endetarmsåpningen med hjelp av såkalt anoskop/rektoskop. Dette gjør at man kan utelukke tarmsykdom, spesielt kreft.

 

Hva kan jeg gjøre selv?

Egenbehandling og forebygging er det viktigste i kampen mot hemoroider! Følgende tips kan gjøre at plagene blir mindre:

 

Mat med fiber suger til seg vann og gjør avføringen mykere, og man trenger derfor ikke å trykke så hard når man er på toalettet

Gå på do når du føler for det - ikke hold igjen.

Det er ikke nødvendig å streve maksimalt for å få ut siste rest!

Fysisk aktivitet stimulerer også tarmaktiviteten og gjør at avføringen kommer lettere ut.

Hvis du har hemoroider som kommer ut av endetarmsåpningen når du har avføring, bør du skyve dem på plass igjen. Det kan være enklest å ligge med bøyde hofter og knær. Ta på deg en gummihanske, smør hemoroiden inn med litt vaselin, og dytt den inn.

 

Medisiner

Stikkpiller og salver mot hemoroider er mye brukt. Noen av dem inneholder glukokortikoider, noen antibiotika, noen lokalbedøvelse, og noen stoffer som skal irritere slimhinnen slik at det lages bindevev så slimhinnen blir stram. Medikamentene fjerner ikke hemoroidene, men de kan dempe symptomer som kløe og væsking. De fleste av disse medikamentene skal ikke brukes lenge av gangen, med noen unntak. Medisinene kurerer nok ikke hemoroidene, men minsker plagene du får grunnet disse.

 

Medisiner uten resept:

 

Alcos Anal. Virker ved å "irritere" slimhinnene til å trekke seg sammen og man regner da med at hemoroidene også skal bli mindre. Hindrer også kløe. Uten kortison. Skal brukes i 4-6 uker for maksimal effekt, og du kan velge mellom salve eller stikkpiller.

Hemoroidesalve. Virker som Alcos Anal og selges kun som salve.

Xylocain krem. Virker smertestillende.

Xyloproct. Inneholder kortison og lidokain. Kortison virker betennelsesdempende mens lidokain er smertestillende.

Medisiner på resept:

 

 

Scheriproct. Inneholder prednisolon og virker betennelsesdempende.

Proctesodyl. Inneholder kortison og virker betennelsesdempende. Skal ikke brukes over lang tid.

Operasjon

Plagsomme innvendige hemoroider (grad 2) kan fjernes, men det er dessverre en god mulighet for at den kommer tilbake. Man kan fjerne hemoroiden ved hjelp av en strikk - man "binder opp" det ekstra vevet til hemoroiden, strammer "livremmen" såpass at hemoroiden ikke får nok blod og faller av etter 3-7 dager. Når den faller av kan man blø litt. Det blir så dannet et arrvev som man håper skal være sterkt nok til å motvirke en ny hemoroide. Dette inngrepet tar kort tid og man trenger som regel ikke å overnatte.

Ved større hemoroider er det en større operasjon som gjøres for å fjerne hele hemoroiden. Etter denne operasjonen vil du trenge en sykemelding på mellom 3-14 dager, og det er viktig at avføringen er myk i denne perioden. Avføringsmidler og sykemelding i 3-14 dager kan også kan være nødvendig.

 

Vanskelig stavemåte..

Hemoroider uttales "hemorider" og burde kanskje bli skrevet slik? Andre vanlige skrivefeil er "hemmorider", "hemorrider" og "hemmorrider". Hemoroider er altså den korrekte skrivemåten..

 

 

Her finner vi vel alle svarene skulle jeg tro.... Og så krysser vi fingrene for at vi slipper å få det!!!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skål for trådens lengste innlegg.

 

Nå vet jeg hva marisker er og.

 

hemohomo...hmmm

 

Men virker ikke som om hemoroider er noe man får andre steder da 1D. På beinet eller armen eller så. Heter vel abre noe annet der da. Åreknuter der, mens de åreknutene i rompa heter hemo. Jeg er så sinnsykt glad jeg slipper å dytte inn noe som helst etter en dotur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri dytta noe inn igjen i rumpa jeg heller.......................

Eller forresten............ Nei, det får være måte på å dele!

 

 

Søstra mi tipset meg om en litt morsom tråd på dib:

 

http://www.dinbaby.com//forum/thread/4659757

 

 

Den forklarer det litt ukjente begrepet : kokt barnevakt katt;)

 

 

hemohomo of the year:) Spokesmodell for alcos anal............???

 

Synes foresten det er feigt å skrive det annerledes en det uttales jeg da! Hemoroider: prøv å si det høyt et par ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å oppklare en ting... det er forskjell på å dytte noe inn i rompa og å dytte noe inn IGJEN i rompa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, det som setter saken i slikt kvalmende lys.

 

jækkiii!! Hva gravide kvinner må igjennom sier jeg bare. Tiny er jo straks ferdig. Alle vi andre kan fortsatt rekke å få det. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha... Skikkelig debatt om hemoroider!!!! Skal vi ikke være glade de ikke dukker opp i våre rektum da damer???

Jeg er ihvertfall glad for at jeg har hatt meget lite plager i dette svangerskapet. Det har begrenset seg til lett halsbrann (ikke plagsom), litt kynnere (som nå er litt ubehagelige innimellom).

Men nå, nå kommer jaggu meg strekkmerkene!!!!!!!! Jeg vil ikke ha de jeg, kan heller ikke huske å ha bestilt sånne merker heller...... De er fortsatt lyse, så de synes ikke, men jeg vet de er der..... blæææææææææh!!!! *dagenssyt*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, strekkmerker ja...

 

Jeg kommer til å være et eneste stort strekkmerke om kort tid!

 

Har endelig funnet ut når jeg skifter uke - det er i morra! Hurra hurra! Uke 20 har jammen vart lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inn igjen ja... det var der jeg bomma litt tror jeg:)

 

 

 

Heia England!!!! (sverige er noe dritt altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et vondt ord om noen men......................

 

Hvilket nick er : 2i1@ ? (to i ena?)

 

 

Beklager altså;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja Svanine, glemte helt å si at jeg så bildene av bøllefrøa dine!! De var fine!!

 

Knoll & Tott tror jeg er passende navn:))

Molle kaller jo sin sneip for hottentott, og jeg har funnet på lille-snupp til vesla mi, det er nemlig slått sammen av et kjælenavn mannen min bruker på meg og at vi venter ei snuppe.

 

Hva skal vi kalle babyene til dere andre da??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel mest brukt huleboeren, men det var før vi visste kjønnet da... Nå kan vi vel snart begynne å bruke navn kanskje?? 32 dager igjen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine går også under Nub og Nup, som var min og sambos spøk etter en titt i navneboka. Dette er lenge siden altså, før jeg ble gravid. "Hvis vi får tvillinger så skal de jammen hete Nub og Nup".

 

Om dere lurer, så betyr begge navnene "tilnavn om lutende person". Hehe. De er begge ganske lutende der de ligger i magen min, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...