Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #126 Skrevet 22. april 2024 Jeg forstår ikke hvorfor dette skal irritere så mye mer enn måker som skriker om dagen eller katter som sloss om natten. Du våkner like fint av det også. Men det finnes en enkel løsning: Loop earplugs. Funker til og med når partneren snorker. Anonymkode: a1e2c...bdf
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #127 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvis man sover så lett at man ikke tåler andre mennesker, så kan man ikke bo blant andre mennesker Anonymkode: 434c9...eaa Bingo. Anonymkode: dd07b...27e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #128 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ikke egentlig. Det er i all hovedsak to stykker, som gjør mye ut av seg, latterliggjør de som ikke er enig, og gir uttrykk for å snakke for alle. Anonymkode: dd07b...27e Stemmer ikke. Anonymkode: 2d0b9...34f
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #129 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Klokken 7 er også greit for meg. Dette er ikke et stort problem. Hvis man sover så lett at man ikke tåler andre mennesker, så kan man ikke bo blant andre mennesker Og hos andre, så har de allerede ventet i 2 timer. Anonymkode: 434c9...eaa Men du lot barna dine vente til kl 9 fordi da var du klar. Hvorfor skal de ta hensyn til deg, men ikke andre? Anonymkode: 2d0b9...34f
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #130 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Klokken 7 er også greit for meg. Dette er ikke et stort problem. Hvis man sover så lett at man ikke tåler andre mennesker, så kan man ikke bo blant andre mennesker Og hos andre, så har de allerede ventet i 2 timer. Anonymkode: 434c9...eaa Det er faktisk mulig å gjøre andre ting enn støyende aktivitet kl 07 altså. Man skal vise hensyn, både barn og voksne. Hvis man har ventet i 2 timer når klokka passerer 07, da må man som forelder inn og prøve å regulere både søvn og grenser. Anonymkode: e06fe...647
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #131 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men du lot barna dine vente til kl 9 fordi da var du klar. Hvorfor skal de ta hensyn til deg, men ikke andre? Anonymkode: 2d0b9...34f Fordi jeg bestemte det sånn vel. Aldri fått en klage på det heller. Og ikke har jeg klaget på andres barn. Barn er barn. De må de nesten få lov til å være Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er faktisk mulig å gjøre andre ting enn støyende aktivitet kl 07 altså. Man skal vise hensyn, både barn og voksne. Hvis man har ventet i 2 timer når klokka passerer 07, da må man som forelder inn og prøve å regulere både søvn og grenser. Anonymkode: e06fe...647 Eller man kan la dem få leke. Man kan faktisk ikke legge en 6-åring midnatt fordi naboen skal sove. Mine var oppe mellom 5 og 6 frem til de var omtrent 10 år. Og det var uansett når man la dem. Forskjellen var at om de la seg sent, så ble de trøtte og grinete dagen etter. Men de måtte legge seg i støyen fra naboer som hadde grillfester, større barn som bråkte på trampoline og musikken fra festen i gaten. Ingen tok hensyn til at mine barn skulle i seng 19.00. Anonymkode: 434c9...eaa
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #132 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Stemmer ikke. Anonymkode: 2d0b9...34f Jovisst, og hvem som helst kan jo lese innleggene og se selv. Det er i all hovedsak to (kanskje tre) som mener barna skal ta hensyn til de voksne, mens det store flertallet mener at man bør tåle såpass og ta ansvar for seg selv, om man vil bo i nærheten av mennesker. Anonymkode: dd07b...27e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #133 Skrevet 22. april 2024 6 sider med trampolinekrangling 😆Folk elsker å la seg provosere av troll. Anonymkode: 8e83f...77f
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #134 Skrevet 22. april 2024 De kan hoppe så mye de vil for min del. 7 er ikke spesielt tidlig. Er våken da uansett Anonymkode: 4bc27...8f0
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #135 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke hvorfor dette skal irritere så mye mer enn måker som skriker om dagen eller katter som sloss om natten. Du våkner like fint av det også. Men det finnes en enkel løsning: Loop earplugs. Funker til og med når partneren snorker. Anonymkode: a1e2c...bdf Men en partner som snorker er mer helseskadelig enn måker som skriker. Anonymkode: 39f1f...d2b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #136 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Sover man bort dagen om man sover kl 07 om søndagen? Jeg har svart at mine barn ikke bråker før 10 og etter kl 20, men også at jeg ikke hadde sagt noe om naboen slapp ut barna. Jeg hadde tenkt at de manglet sosiale antenner, men de har loven på sin side. Verden blir litt hyggeligere om man tar litt hensyn, for de fleste av oss koster det oss lite å være en god nabo og medborger. Så får regelrytterne kjøre sitt eget løp. Jeg aksepterer dem, men velger dem bort fra min krets. Anonymkode: 2d0b9...34f Nei, det vil jeg ikke si, men om man begynner å våkne først klokka 10 mister man mye av dagen. Anonymkode: 06a41...620
Twintipp Skrevet 22. april 2024 #137 Skrevet 22. april 2024 Det er på ingen måte normalt å la barna hoppe på en trampoline klokka 7 på morran. Finnes intet mer å tilføye i den saken.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #138 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Nei, det vil jeg ikke si, men om man begynner å våkne først klokka 10 mister man mye av dagen. Anonymkode: 06a41...620 Men hvorfor trekker du frem kl 10, når diskusjonen omhandler kl 07? Anonymkode: 2d0b9...34f
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #139 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men hvorfor trekker du frem kl 10, når diskusjonen omhandler kl 07? Anonymkode: 2d0b9...34f Fordi det ble sakt at de måtte vente til klokka 10. Anonymkode: 06a41...620
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #140 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Nei, det vil jeg ikke si, men om man begynner å våkne først klokka 10 mister man mye av dagen. Anonymkode: 06a41...620 Ja, og det har man jo fullstendig lov til, man kan bare ikke forvente at samfunnet tilpasser seg denne livsstilen. At samfunnet ikke er tilpasset B-mennesker, burde ikke komme som en overraskelse på noen. Det er en grunn til at arbeidsdagen starter 8-9 og ikke 10-11, det er fordi det passer de mest produktive. Anonymkode: dd07b...27e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #141 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): 6 sider med trampolinekrangling 😆Folk elsker å la seg provosere av troll. Anonymkode: 8e83f...77f Trampolinekrangling er det sikreste vårtegnet her inne. Anonymkode: db314...aa2
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #142 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, det vil jeg ikke si, men om man begynner å våkne først klokka 10 mister man mye av dagen. Anonymkode: 06a41...620 Sier hvem? Hvis man legger seg til midnatt så får man jo like mye ut av dagen? Hva skjer mellom 7 og 10 man går glipp av? Anonymkode: 39f1f...d2b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #143 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Sier hvem? Hvis man legger seg til midnatt så får man jo like mye ut av dagen? Hva skjer mellom 7 og 10 man går glipp av? Anonymkode: 39f1f...d2b Lys Anonymkode: 06a41...620
Petra Prøvedukke Skrevet 22. april 2024 #144 Skrevet 22. april 2024 Morgenstund er tull i grunn'. Egner seg best for en kopp kaffe på senga, og å slumre videre til dagen kommer. Fortrinnsvis uten trampoline-støy før rundt kl 10. I alle fall på søndag. På lørdag kan 09 godtas. Heldigvis bor vi i et riktig sivilisert nabolag.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #145 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Lys Anonymkode: 06a41...620 Lys? Dagslys? Er da lyst til minst 23 på kvelden her på sommeren. Går ikke glipp av noe som helst. Anonymkode: 39f1f...d2b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #146 Skrevet 22. april 2024 Petra Prøvedukke skrev (7 minutter siden): Morgenstund er tull i grunn'. Egner seg best for en kopp kaffe på senga, og å slumre videre til dagen kommer. Fortrinnsvis uten trampoline-støy før rundt kl 10. I alle fall på søndag. På lørdag kan 09 godtas. Heldigvis bor vi i et riktig sivilisert nabolag. Hear hear! Søndag ER hellig. Trampoline er unntaket, fra 10. Bor heldigvis med siviliserte folk vi og. Skal dog bli spennende å se nå, naboene er ferske og de har basseng, og 2 gutter som er små, og en mamma som hyler og kjefter hele dagen 😂😂 Anonymkode: 39f1f...d2b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #147 Skrevet 22. april 2024 Siden så mange er så opptatt av regelverk, søndager kan dere pusse politiet på dem i henhold til norsk lov om helligdager og helligdagsfred: § 2.Helligdager Følgende dager er helligdag: a. vanlige søndager § 3.Helligdagsfred På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm. § 6.Straff Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer §§ 3 til 5 i denne lov, eller bestemmelser gitt i medhold av disse paragrafene, straffes med bøter. Jeg mener, siden HI skal respektere naboene resterende dager av uka, har hun vel sin fulle rett å benytte loven på søndagene når naboungene bråker, også kalt utilbørlig larm? Tipper en saftig bot får naboene til å holde ungene innendørs ;) Anonymkode: 563b3...234
Anonym bruker Skrevet 22. april 2024 #148 Skrevet 22. april 2024 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Blant voksne ja. Men ikke blant barn. Hvorfor skal voksnes ønske om søvnrutiner bestemme om barn skal sove, være inne, være ute osv? Anonymkode: 434c9...eaa Fordi barn har ikke vondt av å lære seg å ta hensyn, og forstå at bare fordi de har lyst og kan så betyr det ikke at det er greit og at de må få lov. Grensesetting til dagens prinser og prinsesser virker til å være et utdøende konsept. Anonymkode: 563b3...234
Anonym bruker Skrevet 23. april 2024 #149 Skrevet 23. april 2024 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Siden så mange er så opptatt av regelverk, søndager kan dere pusse politiet på dem i henhold til norsk lov om helligdager og helligdagsfred: § 2.Helligdager Følgende dager er helligdag: a. vanlige søndager § 3.Helligdagsfred På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm. § 6.Straff Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer §§ 3 til 5 i denne lov, eller bestemmelser gitt i medhold av disse paragrafene, straffes med bøter. Jeg mener, siden HI skal respektere naboene resterende dager av uka, har hun vel sin fulle rett å benytte loven på søndagene når naboungene bråker, også kalt utilbørlig larm? Tipper en saftig bot får naboene til å holde ungene innendørs Anonymkode: 563b3...234 Husk at om du vil bruke den loven så gjelder den hele helligdagene. Den skiller ikke på om klokka er 7 eller 10 og det er veldig mye annet bråk som blir forbudt samtidig som snekring ( også på hytta), bruk av motoriserte hageredskaper, høyttrykkspyling osv. Det skal mye til før barns lek blir regnet som utilbørlig støy juridisk. Anonymkode: 06a41...620
Anonym bruker Skrevet 23. april 2024 #150 Skrevet 23. april 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Siden så mange er så opptatt av regelverk, søndager kan dere pusse politiet på dem i henhold til norsk lov om helligdager og helligdagsfred: § 2.Helligdager Følgende dager er helligdag: a. vanlige søndager § 3.Helligdagsfred På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm. § 6.Straff Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer §§ 3 til 5 i denne lov, eller bestemmelser gitt i medhold av disse paragrafene, straffes med bøter. Jeg mener, siden HI skal respektere naboene resterende dager av uka, har hun vel sin fulle rett å benytte loven på søndagene når naboungene bråker, også kalt utilbørlig larm? Tipper en saftig bot får naboene til å holde ungene innendørs Anonymkode: 563b3...234 Ingen hadde gitt bot for at barn leker på trampolinen. Aldri. Anonymkode: 2d0b9...34f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå