Gå til innhold

Barn på trampolinen om morgenen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Lyden av gade unger på trampoline ødelegger jo ikke morgenen.  Det er jo hyggelige lyder å våkne til.  I tillegg er litt lyd bra om det gjør at folk våkner om morgenen. Å sove lenge i helgene ødelegger bare døgnrytmen til folk så det blir hardt å stå opp i uka.

Anonymkode: 06a41...620

Ikke minst, bosetter man seg i et boligfelt med barnefamilier så ligger det i kortene at dette kommer til å skje. Det er jo bare å bosette seg vekk fra mennesker, hvis man ikke takler mennesker.

De som synes at unger er kjipt å våkne til, skulle forøvrig prøvd å ha en nabo med hane…

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (56 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva som er greia her. Så lenge alle oppfører seg fint og flott så er det jo ingen problemer?

Så lenge alle oppfører seg slik du foretrekker mener du?

Anonymkode: 06a41...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Lyden av gade unger på trampoline ødelegger jo ikke morgenen.  Det er jo hyggelige lyder å våkne til.  I tillegg er litt lyd bra om det gjør at folk våkner om morgenen. Å sove lenge i helgene ødelegger bare døgnrytmen til folk så det blir hardt å stå opp i uka.

Anonymkode: 06a41...620

Det er ikke hyggelig å bli vekket av noe som helst på søndag morgen klokken 7. 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke hyggelig å bli vekket av noe som helst på søndag morgen klokken 7. 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Jovisst er det det! 😊

Dette bestemmer jo ikke du.

Eller er du Dronningen i Hele Verden og alle må adlyde det du sier?

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke hyggelig å bli vekket av noe som helst på søndag morgen klokken 7. 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Det kan eg vere einig i. Spøtsmålet er kven sitt ansvar det er at du ikkje våknar. Om du våknar lett og ikkje ønskar å late att vinduet, bør du kanskje investere i øyreproppar?

Det kan ikkje ligge på heile nabolaget å passe på at du får sove så lenge du ønskar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jovisst er det det! 😊

Dette bestemmer jo ikke du.

Eller er du Dronningen i Hele Verden og alle må adlyde det du sier?

Anonymkode: dd07b...27e

Det er vel strengt tatt ikke noe fasit på hvorvidt det er hyggelig å bli vekket av lekende barn eller ikke? Heller ingen grunn til å bli usaklig her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jovisst er det det! 😊

Dette bestemmer jo ikke du.

Eller er du Dronningen i Hele Verden og alle må adlyde det du sier?

Anonymkode: dd07b...27e

Beklager at jeg ikke formulerte meg sånn at du forsto. 

JEG syns ikke det er koselig å bli vekket klokken 07:00 av noe

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (17 minutter siden):

Det kan eg vere einig i. Spøtsmålet er kven sitt ansvar det er at du ikkje våknar. Om du våknar lett og ikkje ønskar å late att vinduet, bør du kanskje investere i øyreproppar?

Det kan ikkje ligge på heile nabolaget å passe på at du får sove så lenge du ønskar.

Jeg tenker at så lenge man følger reglene for når det skal være ro eller ei, så spiller det ingen trille. Søndag er omfattet av helligdagsloven og da skal det ikke være hyl og skrik fra en trampoline klokka 7. helst ikke noen tid på døgnet. Men ikke klokka 7

Jeg personlig er ikke plaget av dette da jeg ikke bor i ett område med masse barn andre enn mine egne. Av hensyn til naboer får ikke de ut å herje klokka 7

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (25 minutter siden):

Det er vel strengt tatt ikke noe fasit på hvorvidt det er hyggelig å bli vekket av lekende barn eller ikke? 

Det er jo poenget mitt.

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Beklager at jeg ikke formulerte meg sånn at du forsto. 

JEG syns ikke det er koselig å bli vekket klokken 07:00 av noe

Anonymkode: 39f1f...d2b

Og det er helt fint. Regner med du tar ansvar for å ikke bli vekket da, slik normale voksne mennesker gjør, når det er noe de ikke liker. 

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Det er ikke hyggelig å bli vekket av noe som helst på søndag morgen klokken 7. 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Da har du lagt deg for sent. Det er neppe naboens feil.

Anonymkode: 06a41...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

👏🏻👏🏻👏🏻

Nå begynner det å komme seg her! 😊

Anonymkode: dd07b...27e

Skulle ikke du begynne å oppføre deg bedre?

Anonymkode: 2d0b9...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Jeg tenker at så lenge man følger reglene for når det skal være ro eller ei, så spiller det ingen trille. Søndag er omfattet av helligdagsloven og da skal det ikke være hyl og skrik fra en trampoline klokka 7. helst ikke noen tid på døgnet. Men ikke klokka 7

Jeg personlig er ikke plaget av dette da jeg ikke bor i ett område med masse barn andre enn mine egne. Av hensyn til naboer får ikke de ut å herje klokka 7

Anonymkode: 39f1f...d2b

Batn som leikar er ikkje og har heller aldri vore noko som blir sanksjonert i lov om heilagdagsfred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Da har du lagt deg for sent. Det er neppe naboens feil.

Anonymkode: 06a41...620

😂😂😂😂 du vet at det finnes folk som jobber på natta??

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (7 minutter siden):

Batn som leikar er ikkje og har heller aldri vore noko som blir sanksjonert i lov om heilagdagsfred.

Men MÅ DE BRÅKE UTE KLOKKA 07:00?????

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Og det er helt fint. Regner med du tar ansvar for å ikke bli vekket da, slik normale voksne mennesker gjør, når det er noe de ikke liker. 

Anonymkode: dd07b...27e

Ingen barn trenger å bråke ute klokka 07:00 på morran. Ingen. Noensinne. 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

😂😂😂😂 du vet at det finnes folk som jobber på natta??

Anonymkode: 39f1f...d2b

Ja, og noen vil sove middag og noen vil legge seg 19.00. Skal man ta hensyn til alle og være stille på alle tidspunkter noen kanskje vil sove ville det aldri vært tid hverken for å leke i hagen, klippe plenen, skru på bilen eller ha gjester.

Anonymkode: 06a41...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, og noen vil sove middag og noen vil legge seg 19.00. Skal man ta hensyn til alle og være stille på alle tidspunkter noen kanskje vil sove ville det aldri vært tid hverken for å leke i hagen, klippe plenen, skru på bilen eller ha gjester.

Anonymkode: 06a41...620

Det er da ikke det noen sier. Dette handler om å ta hensyn , ikke å ta hensyn til alle eventualiteter. Det er også en allmenn oppfattelse av at det er innafor å sove litt ekstra en søndag morgen. De færreste voksne tenker at det er på tide å stå opp klokken 07:00 når man har fri og ikke blir vekket av egne barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (13 minutter siden):

De færreste voksne tenker at det er på tide å stå opp klokken 07:00 når man har fri og ikke blir vekket av egne barn. 

Det der stemmer jo bare ikke. Hadde det det stemt, så hadde det gjenspeilet seg i reglene. Da hadde man hatt regler som gjaldt for hverdager og andre regler som gjaldt for helger. Men det har man altså ikke.

Da nytter det ikke at HI antar at de fleste er enig med henne, når de som har utformet reglene beviselig ikke er enig med henne.

Det er også helt tydelig at HI innser dette selv, ellers hadde hun trommet sammen fellesskapet og revidert reglene, fremfor å prøve å manipulere seg til å få det som hun vil.

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det der stemmer jo bare ikke. Hadde det det stemt, så hadde det gjenspeilet seg i reglene. Da hadde man hatt regler som gjaldt for hverdager og andre regler som gjaldt for helger. Men det har man altså ikke.

Da nytter det ikke at HI antar at de fleste er enig med henne, når de som har utformet reglene beviselig ikke er enig med henne.

Det er også helt tydelig at HI innser dette selv, ellers hadde hun trommet sammen fellesskapet og revidert reglene, fremfor å prøve å manipulere seg til å få det som hun vil.

Anonymkode: dd07b...27e

Normalt fungerende mennesker trenger ikke regler for alt, de kan tilpasse seg samfunnet helt på egenhånd. 
 

Normalt fungerende, altså. 

Anonymkode: 2d0b9...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ja, og noen vil sove middag og noen vil legge seg 19.00. Skal man ta hensyn til alle og være stille på alle tidspunkter noen kanskje vil sove ville det aldri vært tid hverken for å leke i hagen, klippe plenen, skru på bilen eller ha gjester.

Anonymkode: 06a41...620

Akkurat.

Det å ta for gitt hvordan andre fungerer, minner om de damene som sier ‘vi liker’ ‘vi vil’ ‘vi liker ikke’ og snakker på vegne av mannen og seg selv. De tar for gitt at de vet hva mannen vil eller at mannen selvsagt vil det samme som de. De ser ikke at mannen vil noe helt annet, før den dagen han finner seg en annen dame, og stikker fra henne.

Da roper de etter mannen ‘du skulle sagt fra!’ Som om det ville hjulpet…

De damene som snakker på vegne av alle og som tror de er flinke til å fange opp hva andre vil eller følge sosiale spilleregler, er ofte de helt siste til å forstå noe som helst.

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Akkurat.

Det å ta for gitt hvordan andre fungerer, minner om de damene som sier ‘vi liker’ ‘vi vil’ ‘vi liker ikke’ og snakker på vegne av mannen og seg selv. De tar for gitt at de vet hva mannen vil eller at mannen selvsagt vil det samme som de. De ser ikke at mannen vil noe helt annet, før den dagen han finner seg en annen dame, og stikker fra henne.

Da roper de etter mannen ‘du skulle sagt fra!’ Som om det ville hjulpet…

De damene som snakker på vegne av alle og som tror de er flinke til å fange opp hva andre vil eller følge sosiale spilleregler, er ofte de helt siste til å forstå noe som helst.

Anonymkode: dd07b...27e

Antagelsene tar greit av her ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Antagelsene tar greit av her ser jeg.

Antagelsene?

Jeg skrev at det minner om. Og det gjør det jo.

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (59 minutter siden):

Det er da ikke det noen sier. Dette handler om å ta hensyn , ikke å ta hensyn til alle eventualiteter. Det er også en allmenn oppfattelse av at det er innafor å sove litt ekstra en søndag morgen. De færreste voksne tenker at det er på tide å stå opp klokken 07:00 når man har fri og ikke blir vekket av egne barn. 

Det handler om hvem man skal ta hensyn til. Er det barna med lopper i blodet som endelig har fått opp trampolinen og vil ut å hoppe i solen det skal tas hensyn til eller er det de voksne som ikke kom seg i seng i tide på lørdagskvelden og vil ha det helt stille om morgenen. Er det de som vil klippe plenen eller bruke hammer og drill i helgen, fordi de jobber i uka eller de som vil ha ro og fred for å nyte fuglekvitter i helgen det skal tas hensyn til?

Anonymkode: 06a41...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det handler om hvem man skal ta hensyn til. Er det barna med lopper i blodet som endelig har fått opp trampolinen og vil ut å hoppe i solen det skal tas hensyn til eller er det de voksne som ikke kom seg i seng i tide på lørdagskvelden og vil ha det helt stille om morgenen. Er det de som vil klippe plenen eller bruke hammer og drill i helgen, fordi de jobber i uka eller de som vil ha ro og fred for å nyte fuglekvitter i helgen det skal tas hensyn til?

Anonymkode: 06a41...620

Ingen barn trenger å være ute klokka 7 på morningen. Og ingen skal hamre og snekre på en søndag. Det er ikke tillatt 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...