Gå til innhold

Barn på trampolinen om morgenen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener de eldre damene har fått sin sjanse her i livet og at nå er det de yngre sin tur. 

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Ett lite sidespørsmål, hvorfor sender man unger ut klokka 7 på morningen om man er så innmari glad i å gripe dagen? Bør man ikke da ha pakka bagen og kommet seg på tur? Eller sender man ungene ut fordi man selv vil slappe av?

Anonymkode: 39f1f...d2b

:fnise:

Nå kommer det seg!

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Men da er det vel helt ok at jeg sager plank og bruker høytrykksspyler klokka 07:00 på en lørdag eller søndag da? Siden all støy er greit. Eller er det forbeholdt barn som MÅ shoppe på trampolina som eneste mulige aktivitet? 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Greit på lørdag, ikke på søndag. Byggestøy går under utilbørlig larm. Samme med motorisert verktøy. 
 

Lyden av barn som leker er ikke definert som utilbørlig larm. 

Anonymkode: a1e2c...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Greit på lørdag, ikke på søndag. Byggestøy går under utilbørlig larm. Samme med motorisert verktøy. 
 

Lyden av barn som leker er ikke definert som utilbørlig larm. 

Anonymkode: a1e2c...bdf

Barn på trampoline er knirkete og høylytt. 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

:fnise:

Nå kommer det seg!

Anonymkode: dd07b...27e

Tenker jo man ikke bør sove bort dagen, var det ikke sånn? Trampoline er jo til for at voksne ikke trenger å aktivisere barna selv 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tenker jo man ikke bør sove bort dagen, var det ikke sånn? Trampoline er jo til for at voksne ikke trenger å aktivisere barna selv 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Akkurat! :) 

Det er irriterende med trampoline fordi det egentlig minner om late voksne.

Og dermed minner trampolinen også om denne tråden vi er i. 

Alle har lov å delta, selv mennesker som er mindre begavet har lov å delta. Og de fleste av oss har full forståelse nær vi merker at andre gjør sitt beste. 

Men det er noe enerverende over de gnålete innleggene som kommer fra mennesker som egentlig kan forstå ting, de bare gidder ikke gjøre en innsats.

Man roper til moderator; Kan du ikke ta bort disse menneskene her, som bare krangler og ikke kommer med noe konstruktivt. Men moderator sier; Nei, beklager, de har like mye rett til å være her som du.

Og dermed må vi bare finne oss i at dere holder på sånn. 

Og dere må bare finne dere i de late voksne sender ungene på trampolinen.

Godt innlegg fra deg. Her viser du at du i alle fall har forståelse for hvor irriterende det er :tommelsmil:

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Tenker jo man ikke bør sove bort dagen, var det ikke sånn? Trampoline er jo til for at voksne ikke trenger å aktivisere barna selv 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Så du tenker at de sender barna ut fordi de vil være i fred og slappe av?

Anonymkode: 4bc27...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så du tenker at de sender barna ut fordi de vil være i fred og slappe av?

Anonymkode: 4bc27...8f0

Det sier seg vel selv at de gjør det?

Hadde foreldrene virkelig engasjert seg, så hadde de jo vært med ungene ut og spikket seljefløyter og konkurrert med barkebåter.

Jeg personlig tror at pipende seljefløyter og gledesbrøl i barkebåtkonkurransen hadde vært mindre til sjenanse for naboene enn hylingen, knirkingen og kranglingen i en trampoline.

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Så du tenker at de sender barna ut fordi de vil være i fred og slappe av?

Anonymkode: 4bc27...8f0

Selvsagt! Ingen voksne står opp og stikker på tur i helgene klokka 07. De har barn som våkner tidlig med maur i rompa, så de sender dem ut sånn at de selv kan nyte en kopp kaffe uten mas rundt øra 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Akkurat! :) 

Det er irriterende med trampoline fordi det egentlig minner om late voksne.

Og dermed minner trampolinen også om denne tråden vi er i. 

Alle har lov å delta, selv mennesker som er mindre begavet har lov å delta. Og de fleste av oss har full forståelse nær vi merker at andre gjør sitt beste. 

Men det er noe enerverende over de gnålete innleggene som kommer fra mennesker som egentlig kan forstå ting, de bare gidder ikke gjøre en innsats.

Man roper til moderator; Kan du ikke ta bort disse menneskene her, som bare krangler og ikke kommer med noe konstruktivt. Men moderator sier; Nei, beklager, de har like mye rett til å være her som du.

Og dermed må vi bare finne oss i at dere holder på sånn. 

Og dere må bare finne dere i de late voksne sender ungene på trampolinen.

Godt innlegg fra deg. Her viser du at du i alle fall har forståelse for hvor irriterende det er :tommelsmil:

Anonymkode: dd07b...27e

Det er irriterende med trampoline fordi de knirker og ungene som hopper på de hyler og skriker. 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er irriterende med trampoline fordi de knirker og ungene som hopper på de hyler og skriker. 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Ja, mye hyggeligere med naboer som setter seg på trappa og spiller vårsøg på fløyte, eller som tar med seg ungene på tur og spikker fløyter og båter. Dessverre så krever det jo at man selv er litt av samme typen, dersom man skal få innpass i samme nabolag, eller hva? Det er rart med det, men man bosetter seg gjerne blant de man fortjener å bosette seg sammen med :) 

Man kan heldigvis bare flytte langt inn i skogen sammen med kattene sine, hvis man har det så ille overalt hvor det finnes mennesker.

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, mye hyggeligere med naboer som setter seg på trappa og spiller vårsøg på fløyte, eller som tar med seg ungene på tur og spikker fløyter og båter. Dessverre så krever det jo at man selv er litt av samme typen, dersom man skal få innpass i samme nabolag, eller hva? Det er rart med det, men man bosetter seg gjerne blant de man fortjener å bosette seg sammen med :) 

Man kan heldigvis bare flytte langt inn i skogen sammen med kattene sine, hvis man har det så ille overalt hvor det finnes mennesker.

Anonymkode: dd07b...27e

Dét ville jo i det minste forklart hvorfor foreldrene iherdig mener de kan sende barna ut før fuglene fiser :) 

Jeg vet ikke hva slags kriterier du har når du velger bolig, men jeg for min del valgte nærheten til alt og stor tomt. Det er ganske mangelvare her jeg bor så var strålende fornøyd med det 

Nå er ikke ungene mine sadister som liker å stå opp i otta og hyle og skrike, jeg har oppdratt de bedre enn det 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Akkurat! :) 

Det er irriterende med trampoline fordi det egentlig minner om late voksne.

Og dermed minner trampolinen også om denne tråden vi er i. 

Alle har lov å delta, selv mennesker som er mindre begavet har lov å delta. Og de fleste av oss har full forståelse nær vi merker at andre gjør sitt beste. 

Men det er noe enerverende over de gnålete innleggene som kommer fra mennesker som egentlig kan forstå ting, de bare gidder ikke gjøre en innsats.

Man roper til moderator; Kan du ikke ta bort disse menneskene her, som bare krangler og ikke kommer med noe konstruktivt. Men moderator sier; Nei, beklager, de har like mye rett til å være her som du.

Og dermed må vi bare finne oss i at dere holder på sånn. 

Og dere må bare finne dere i de late voksne sender ungene på trampolinen.

Godt innlegg fra deg. Her viser du at du i alle fall har forståelse for hvor irriterende det er :tommelsmil:

Anonymkode: dd07b...27e

Du kommer med så mye absurd at jeg kan ikke annet enn å le av deg 🤣

Anonymkode: 8e83f...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Det sier seg vel selv at de gjør det?

Hadde foreldrene virkelig engasjert seg, så hadde de jo vært med ungene ut og spikket seljefløyter og konkurrert med barkebåter.

Jeg personlig tror at pipende seljefløyter og gledesbrøl i barkebåtkonkurransen hadde vært mindre til sjenanse for naboene enn hylingen, knirkingen og kranglingen i en trampoline.

Anonymkode: dd07b...27e

Hvor mye engasjerer du deg i ungene dine egentlig, du tygger deg jo gjennom tråd etter tråd her inne. Har du til noe annet egentlig?

Anonymkode: 8e83f...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg vet ikke hva slags kriterier du har når du velger bolig, men jeg for min del valgte nærheten til alt og stor tomt. Det er ganske mangelvare her jeg bor så var strålende fornøyd med det 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Det høres riktig ut, ja. Mennesker som vektlegger stor tomt får som regel naboer med trampoline i hagen som de kan sende ungene ut i. Mer kultiverte mennesker bosetter seg nær byen, og har dermed ikke plass til trampoline.

Vi alle har naboer som ligner oss selv.

Er man misfornøyd med naboen så er det altså en selv og ens eget liv, man må ta tak i :) 

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Ingen voksne står opp og stikker på tur i helgene klokka 07. 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Ikke der du bor, nei.

Det er vanlig mange steder. 

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvsagt! Ingen voksne står opp og stikker på tur i helgene klokka 07. De har barn som våkner tidlig med maur i rompa, så de sender dem ut sånn at de selv kan nyte en kopp kaffe uten mas rundt øra 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Trist

Anonymkode: 4bc27...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ikke der du bor, nei.

Det er vanlig mange steder. 

Anonymkode: dd07b...27e

Hvor da? Og hvor ofte skjer det? Er det hver helg eller annenhvert jubelår? Jeg for min del har mer enn nok med å komme meg til kamper og turneringer som gjerne har oppmøte 8:30 i helgene. Rekker ikke noe tur med seljefløyte da 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Det høres riktig ut, ja. Mennesker som vektlegger stor tomt får som regel naboer med trampoline i hagen som de kan sende ungene ut i. Mer kultiverte mennesker bosetter seg nær byen, og har dermed ikke plass til trampoline.

Vi alle har naboer som ligner oss selv.

Er man misfornøyd med naboen så er det altså en selv og ens eget liv, man må ta tak i :) 

Anonymkode: dd07b...27e

Er ikke misfornøyd med naboen, jeg. Vi har størst tomt i feltet, mest leker i hagen for ungene, men det betyr ikke at vi sender de ut klokka 7. Har da litt respekt for menneskene som bor rundt oss. Selv de nærmeste som er pensjonister og sikkert står opp før oss

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvor da? Og hvor ofte skjer det? Er det hver helg eller annenhvert jubelår? Jeg for min del har mer enn nok med å komme meg til kamper og turneringer som gjerne har oppmøte 8:30 i helgene. Rekker ikke noe tur med seljefløyte da 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Som tidligere nevnt, i mer siviliserte og kultiverte strøk.

Hadde du klart å lese det jeg skrev, første gangen jeg skrev det, så hadde du nok vært en av de som bodde der, du også. 

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Som tidligere nevnt, i mer siviliserte og kultiverte strøk.

Hadde du klart å lese det jeg skrev, første gangen jeg skrev det, så hadde du nok vært en av de som bodde der, du også. 

Anonymkode: dd07b...27e

Kultiverte strøk ja. Knis 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvsagt! Ingen voksne står opp og stikker på tur i helgene klokka 07. De har barn som våkner tidlig med maur i rompa, så de sender dem ut sånn at de selv kan nyte en kopp kaffe uten mas rundt øra 

Anonymkode: 39f1f...d2b

Jeg har aldri sendt barna ut på trampolinen. De har spurt om det selv. Og mens de er ute, så har jeg muligheten til å sydde etter frokosten, støvsuge og vaske. Jeg kjenner heller ikke noen som sender barna ut for å hoppe på trampoline. Det er noe barna maser om mens foreldrene sier «vent, vi kan ikke gå ut enda for å ikke forstyrre naboene» i minst en time eller to før man sier «ja, gå ut og kos dere». Hvis du tror det er en kamp der foreldrene må mase barna ut på trampolinen, så sier det en del om deg heller enn andre.

Anonymkode: 434c9...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri sendt barna ut på trampolinen. De har spurt om det selv. Og mens de er ute, så har jeg muligheten til å sydde etter frokosten, støvsuge og vaske. Jeg kjenner heller ikke noen som sender barna ut for å hoppe på trampoline. Det er noe barna maser om mens foreldrene sier «vent, vi kan ikke gå ut enda for å ikke forstyrre naboene» i minst en time eller to før man sier «ja, gå ut og kos dere». Hvis du tror det er en kamp der foreldrene må mase barna ut på trampolinen, så sier det en del om deg heller enn andre.

Anonymkode: 434c9...eaa

Å kom igjen!

Det å mase på at ungene skal ut og hoppe på trampoline slik at foreldrene skal få fred, er noe man behøver å gjøre kun ÉN gang, og det er den dagen man kjøper trampolinen. Den dagen har man for fremtiden bestemt at ungene skal forsvinne ut for å hoppe. Du sier det jo så fint selv, da har du tid til å rydde, støvsuge og vaske.

Det ER latskap.

Andre familier dropper trampolinen, lærer ungene å vaske, støvsuge og rygge, og tar ungene med på tur.

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

støvsuge og rygge

*rydde

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har aldri sendt barna ut på trampolinen. De har spurt om det selv. Og mens de er ute, så har jeg muligheten til å sydde etter frokosten, støvsuge og vaske. Jeg kjenner heller ikke noen som sender barna ut for å hoppe på trampoline. Det er noe barna maser om mens foreldrene sier «vent, vi kan ikke gå ut enda for å ikke forstyrre naboene» i minst en time eller to før man sier «ja, gå ut og kos dere». Hvis du tror det er en kamp der foreldrene må mase barna ut på trampolinen, så sier det en del om deg heller enn andre.

Anonymkode: 434c9...eaa

Si meg, når spiser dere frokost??

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...