Gå til innhold

Barn på trampolinen om morgenen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ingen barn trenger å være ute klokka 7 på morningen. Og ingen skal hamre og snekre på en søndag. Det er ikke tillatt 

Anonymkode: 39f1f...d2b

…sa Gud?

Nei. Dette er noe du drar ut av din egen stump. Det er slett ikke alle som er enig i det som for deg er selvfølgelig.

Barn som er mye ute er langt friskere og sunnere enn andre barn. Ikke alle har lyst til å ødelegge ungene sine med å holde de innendørs. 

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

…sa Gud?

Nei. Dette er noe du drar ut av din egen stump. Det er slett ikke alle som er enig i det som for deg er selvfølgelig.

Barn som er mye ute er langt friskere og sunnere enn andre barn. Ikke alle har lyst til å ødelegge ungene sine med å holde de innendørs. 

Anonymkode: dd07b...27e

Fordi hvis man ikke går ut med unger klokka 07:00 på morran så er man aldri ute med dem?
Når må barn være ute da? Fra 07:00 til 12:00? For hvis de er ute fra 10:00 til 15:00 så blir de ikke like friske? eller kan man ikke gå ut hvis man ikke går ut klokka 07:00? Da er det ødelagt for den dagen og man må være inne?

Anonymkode: 39f1f...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

…sa Gud?

Nei. Dette er noe du drar ut av din egen stump. Det er slett ikke alle som er enig i det som for deg er selvfølgelig.

Barn som er mye ute er langt friskere og sunnere enn andre barn. Ikke alle har lyst til å ødelegge ungene sine med å holde de innendørs. 

Anonymkode: dd07b...27e

Oj. Hva er «mye ute» da? Mener du at man ødelegger ungene sine ved å holde de inne til klokken 10:00 ? Hva om ungene totalt sett er ute like mange timer? Du må forøvrig gjerne ta ungene ut klokken 07:00 , men da bør de leke sånn at de ikke bråker. Jeg har selv tatt med meg ungene ut klokken 06:00 , de våknet midt på natten og fant ikke roen igjen. Da gikk vi på tur i skogen. De fikk brukt seg og vi vekte ingen naboer. Saken handler ikke om å nekte ungene å være ute. De kan bare ikke være på trampolinen klokken 07:00 fordi det bråker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Saken handler ikke om å nekte ungene å være ute.

Det jeg svarte på, var et innlegg om å nekte ungene å være ute. 

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det jeg svarte på, var et innlegg om å nekte ungene å være ute. 

Anonymkode: dd07b...27e

Ingen har nektet unger å være ute. De kan bare ikke bråke på trampolinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Riktig.

Og folkeskikk er som regel bare en manipulativ evfemisme for ‘slik som JEG vil ha det’.

Å huffameg å huffameg, jeg er så sint som fy…hvis bare alle var som meg, da ville alt blitt bra…osv.

Anonymkode: dd07b...27e

Nei, det er det ikke. Folkeskikk er å oppføre seg høflig og med respekt for andre. 

Anonymkode: 3dee7...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Ingen har nektet unger å være ute. De kan bare ikke bråke på trampolinen. 

I det innlegget jeg svarte, var det snakk om å være ute klokken 7 på morgenen, verken bråk eller trampoline ble nevnt. 

Anonymkode: dd07b...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har fått lov å være ute fra 9. Jeg synes det er helt supert at barn er ute i det hele tatt. Det er så sjelden å se. Jeg hadde ikke sagt noe på det

Anonymkode: 434c9...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 11 år spurte meg for en halv time siden. Når hun og bror får lov til å hoppe.

Jeg sa fra kl 10.00 - 20.00 

Folk vil sove lenge i helgene, små barn legger seg tidlig. 

Anonymkode: 45b31...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde ikke tatt det opp med dem ettersom jeg er enig med dem. Ingen bør trenge å være stille fordi andre vil sove bort dagen. Hvis folk absolutt vil ha ro på soverommet etter at dagen har begynt får de lukke vinduet og lydisolere.

Anonymkode: 06a41...620

Lærer du ikke barna dine helt normal folkeskikk? Bryr du deg så lite om andre mennesker? Er du virkelig så egoistisk? Tenker du bare på deg selv? Skuffende. Litt sosiale antenner er det lov til å ha.

Anonymkode: 45b31...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

‘Æhh…’

Skriv norsk, hvis du vil ha svar.

Anonymkode: dd07b...27e

Det er lov til å skrive dette. 

Anonymkode: 45b31...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jo, men det er jo ikke det det er snakk om her. Det du snakker om, er voksne som tar hensyn til barn.

Det de snakker om i tråden, er barn som må ta hensyn til den ene voksne. I et boligfelt med barn…

Anonymkode: dd07b...27e

Same same.

Anonymkode: 45b31...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mine har fått lov å være ute fra 9. Jeg synes det er helt supert at barn er ute i det hele tatt. Det er så sjelden å se. Jeg hadde ikke sagt noe på det

Anonymkode: 434c9...eaa

Kunne venta til 10.00

Anonymkode: 45b31...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ungene var yngre fikk de ikke bråke ute før 10.00. Handler om å ta hensyn.

Anonymkode: b6aed...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare sosiale avvikere som lar ungene sine vekke nabolaget klokka 07 i helgene. Men ettersom de er sosiale avvikere kommer de aldri til å innse selv at de er sosiale avvikere.

Anonymkode: 770db...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Kunne venta til 10.00

Anonymkode: 45b31...357

Datteren min sov til klokka 14 i dag (tenåring). Noen vil sove så lenge. Min bestemor sover bestandig middag fra 15 til 16 og min onkel er så ekstremt A-menneske at han helst legger seg 19. Da blir det ikke mye tid igjen til trampolinehopping, gressklippere, besøk i hagen  mekking osv.

Anonymkode: 06a41...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Kunne venta til 10.00

Anonymkode: 45b31...357

Hvorfor akkurat 10? Hvorfor ikke 9 eller 11? Hva er så spesielt med 10?

Anonymkode: 06a41...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Lærer du ikke barna dine helt normal folkeskikk? Bryr du deg så lite om andre mennesker? Er du virkelig så egoistisk? Tenker du bare på deg selv? Skuffende. Litt sosiale antenner er det lov til å ha.

Anonymkode: 45b31...357

Jo, ja, ja, nei.

Anonymkode: 06a41...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Datteren min sov til klokka 14 i dag (tenåring). Noen vil sove så lenge. Min bestemor sover bestandig middag fra 15 til 16 og min onkel er så ekstremt A-menneske at han helst legger seg 19. Da blir det ikke mye tid igjen til trampolinehopping, gressklippere, besøk i hagen  mekking osv.

Anonymkode: 06a41...620

Skjønner du faktisk ikke hva diskusjonen går ut på, eller gjør du deg bare vanskelig?

Anonymkode: 2d0b9...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skjønner du faktisk ikke hva diskusjonen går ut på, eller gjør du deg bare vanskelig?

Anonymkode: 2d0b9...34f

Jeg lurer på hvorfor det er akkurat de som vil ha ro mellom 7 og 10 det skal tas hensyn til og ikke de som vil ha ro på andre tidspunkter. Har du et svar på det?

Anonymkode: 06a41...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Kunne venta til 10.00

Anonymkode: 45b31...357

Hvorfor det? Fordi det passer deg bedre? Her er andre barn også. Noen starter 8, noen 9, noen 10 og noen sover lenge og starter 12. de som starter sent har en tendens til å avslutte sent også. Gjerne 23.30. Jeg legger meg 22.30, barna la seg senest 20.30 i helgene den gang de var på trampoline. Jeg kan ikke forlange at barn ikke skal få lov til å ha det gøy fordi jeg vil sove. 

Anonymkode: 434c9...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Jeg lurer på hvorfor det er akkurat de som vil ha ro mellom 7 og 10 det skal tas hensyn til og ikke de som vil ha ro på andre tidspunkter. Har du et svar på det?

Anonymkode: 06a41...620

Man kan aldri ta hensyn til alle , dette handler om å tilpasse seg de fleste. Det finnes et vindu der de fleste er våkne og fa velger mange å legge inn støyende lek , bruk av motorisert hageredskap, spill av musikk og lignende der. Gjør de aller fleste det sånn så lever man best i tett nabolag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jeg lurer på hvorfor det er akkurat de som vil ha ro mellom 7 og 10 det skal tas hensyn til og ikke de som vil ha ro på andre tidspunkter. Har du et svar på det?

Anonymkode: 06a41...620

Fordi mengden personer som syns det kan være greit å ha det stille kl 7 en søndagsmorgen er ganske mye større enn de som sover kl 14. Om du faktisk ikke skjønner såpass, kan jeg ikke hjelpe deg. 
 

Det er mitt svar, som du kommer til å forkaste umiddelbart. Fordi du ikke skjønner forskjell på normer og lover. 

Anonymkode: 2d0b9...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fordi mengden personer som syns det kan være greit å ha det stille kl 7 en søndagsmorgen er ganske mye større enn de som sover kl 14. Om du faktisk ikke skjønner såpass, kan jeg ikke hjelpe deg. 
 

Det er mitt svar, som du kommer til å forkaste umiddelbart. Fordi du ikke skjønner forskjell på normer og lover. 

Anonymkode: 2d0b9...34f

Hva med de som sover klokken 21?

Anonymkode: 434c9...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Hva med de som sover klokken 21?

Anonymkode: 434c9...eaa

Hva med dem?

Anonymkode: 2d0b9...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...