Anonym bruker Skrevet 22. april #101 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hva med dem? Anonymkode: 2d0b9...34f Bør man ikke ta hensyn til dem og trekke inn og være stille klokken 21 en sommerkveld? Anonymkode: 434c9...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #102 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Bør man ikke ta hensyn til dem og trekke inn og være stille klokken 21 en sommerkveld? Anonymkode: 434c9...eaa Igjen er det visst vanskelig å skjønne at det her er snakk om majoriteten i samfunnet. Det er nok ganske mange fler som ønsker å sove kl 07 en søndagsmorgen enn de som ønsker å legge seg kl 21 en sommerkveld. Mine barn får for øvrig ikke bråke på trampolinen etter kl 20 heller. Anonymkode: 2d0b9...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #103 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Fordi mengden personer som syns det kan være greit å ha det stille kl 7 en søndagsmorgen er ganske mye større enn de som sover kl 14. Om du faktisk ikke skjønner såpass, kan jeg ikke hjelpe deg. Det er mitt svar, som du kommer til å forkaste umiddelbart. Fordi du ikke skjønner forskjell på normer og lover. Anonymkode: 2d0b9...34f Selvfølgelig forstår jeg forskjellen og det gode er at jeg står fritt til å utfordre normene. Jeg tar hensyn til mange, men å legge til rette for at folk skal sove nort dagen gidder jeg i utgangdpunktet ikke. Hadde det være noe spesielt kunne jeg sikkert kommet til enighet med naboene også. Det er ting jeg kunne tenkt meg at de hadde endret på også, men som jeg aldri sier noe på siden de har full rett til det. Gjester som ikke går inn før nærmere midnatt kunne vært kjekt å få slutt på. En avtale om at besøk skulle holde seg innendørs og rolige etter 21 kunne for eksempel byttes mot at ungene ikke hoppet på trampolinen før 10. Anonymkode: 06a41...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #104 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det er bare sosiale avvikere som lar ungene sine vekke nabolaget klokka 07 i helgene. Men ettersom de er sosiale avvikere kommer de aldri til å innse selv at de er sosiale avvikere. Anonymkode: 770db...ef1 Nettopp. De forstår bare ikke. Anonymkode: 45b31...357 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #105 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Selvfølgelig forstår jeg forskjellen og det gode er at jeg står fritt til å utfordre normene. Jeg tar hensyn til mange, men å legge til rette for at folk skal sove nort dagen gidder jeg i utgangdpunktet ikke. Hadde det være noe spesielt kunne jeg sikkert kommet til enighet med naboene også. Det er ting jeg kunne tenkt meg at de hadde endret på også, men som jeg aldri sier noe på siden de har full rett til det. Gjester som ikke går inn før nærmere midnatt kunne vært kjekt å få slutt på. En avtale om at besøk skulle holde seg innendørs og rolige etter 21 kunne for eksempel byttes mot at ungene ikke hoppet på trampolinen før 10. Anonymkode: 06a41...620 Sover man bort dagen om man sover kl 07 om søndagen? Jeg har svart at mine barn ikke bråker før 10 og etter kl 20, men også at jeg ikke hadde sagt noe om naboen slapp ut barna. Jeg hadde tenkt at de manglet sosiale antenner, men de har loven på sin side. Verden blir litt hyggeligere om man tar litt hensyn, for de fleste av oss koster det oss lite å være en god nabo og medborger. Så får regelrytterne kjøre sitt eget løp. Jeg aksepterer dem, men velger dem bort fra min krets. Anonymkode: 2d0b9...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #106 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Igjen er det visst vanskelig å skjønne at det her er snakk om majoriteten i samfunnet. Det er nok ganske mange fler som ønsker å sove kl 07 en søndagsmorgen enn de som ønsker å legge seg kl 21 en sommerkveld. Mine barn får for øvrig ikke bråke på trampolinen etter kl 20 heller. Anonymkode: 2d0b9...34f Blant voksne ja. Men ikke blant barn. Hvorfor skal voksnes ønske om søvnrutiner bestemme om barn skal sove, være inne, være ute osv? Anonymkode: 434c9...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #107 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Selvfølgelig forstår jeg forskjellen og det gode er at jeg står fritt til å utfordre normene. Jeg tar hensyn til mange, men å legge til rette for at folk skal sove nort dagen gidder jeg i utgangdpunktet ikke. Hadde det være noe spesielt kunne jeg sikkert kommet til enighet med naboene også. Det er ting jeg kunne tenkt meg at de hadde endret på også, men som jeg aldri sier noe på siden de har full rett til det. Gjester som ikke går inn før nærmere midnatt kunne vært kjekt å få slutt på. En avtale om at besøk skulle holde seg innendørs og rolige etter 21 kunne for eksempel byttes mot at ungene ikke hoppet på trampolinen før 10. Anonymkode: 06a41...620 Men selv om jeg ikke står opp klokka 7 en dag i uka så betyr jo ikke det at jeg sover bort dagen. Jeg har bare lyst å våkne av meg selv uten at det innebærer hyl og skrik og ulidelig knirking fra naboens trampoline. Anonymkode: 39f1f...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #108 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Blant voksne ja. Men ikke blant barn. Hvorfor skal voksnes ønske om søvnrutiner bestemme om barn skal sove, være inne, være ute osv? Anonymkode: 434c9...eaa Fordi det er vår jobb som voksne å lære barna å ta hensyn til omgivelsene. Så enkelt, men tydeligvis også så vanskelig for enkelte. Anonymkode: 2d0b9...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #109 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Fordi det er vår jobb som voksne å lære barna å ta hensyn til omgivelsene. Så enkelt, men tydeligvis også så vanskelig for enkelte. Anonymkode: 2d0b9...34f Lære barna å ta hensyn til voksne som vil sove? Eller lære dem at også voksne må ta hensyn til barn som skal sove? For det et ofte et større problem i nabolag. Anonymkode: 434c9...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #110 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Lære barna å ta hensyn til voksne som vil sove? Eller lære dem at også voksne må ta hensyn til barn som skal sove? For det et ofte et større problem i nabolag. Anonymkode: 434c9...eaa Ja, lære barna å ta hensyn til omgivelsene. Da blir de i neste omgang voksne som har lært nettopp det. Anonymkode: 2d0b9...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #111 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, lære barna å ta hensyn til omgivelsene. Da blir de i neste omgang voksne som har lært nettopp det. Anonymkode: 2d0b9...34f Hvis alle voksne her inne har lært å ta hensyn til omgivelsene som barn, så hjelper det jo ikke noe Anonymkode: 434c9...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #112 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvis alle voksne her inne har lært å ta hensyn til omgivelsene som barn, så hjelper det jo ikke noe Anonymkode: 434c9...eaa De har jo tydeligvis ikke det, når de er mer opphengt i lovteksten enn alminnelig folkeskikk. Anonymkode: 2d0b9...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #113 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Lære barna å ta hensyn til voksne som vil sove? Eller lære dem at også voksne må ta hensyn til barn som skal sove? For det et ofte et større problem i nabolag. Anonymkode: 434c9...eaa Det må jo være ulidelig deilig når ungene dine vokser opp og ikke tar hensyn til noen andre enn seg selv Anonymkode: 39f1f...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #114 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (9 minutter siden): De har jo tydeligvis ikke det, når de er mer opphengt i lovteksten enn alminnelig folkeskikk. Anonymkode: 2d0b9...34f Det går begge veier. Det er mange fler voksne som ikke tar hensyn til at noen vil legge seg tidlig en lørdag enn barn som vil ut og leke før klokken 9 en søndag Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det må jo være ulidelig deilig når ungene dine vokser opp og ikke tar hensyn til noen andre enn seg selv Anonymkode: 39f1f...d2b De tar hensyn til de fleste de. Selv om de fikk leke ute fra 9 da de var små. Anonymkode: 434c9...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #115 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det går begge veier. Det er mange fler voksne som ikke tar hensyn til at noen vil legge seg tidlig en lørdag enn barn som vil ut og leke før klokken 9 en søndag De tar hensyn til de fleste de. Selv om de fikk leke ute fra 9 da de var små. Anonymkode: 434c9...eaa Hvorfor måtte de vente til 9? Anonymkode: 2d0b9...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #116 Del Skrevet 22. april Beklager, jeg vil heller ha unger med immunforsvar enn unger med mangelsykdommer. Ungene tar hensyn til voksne minst fem dager i uken. Flytt vekk, dersom det er for mye for langt å ta hensyn til ungene EN dag i uken. Anonymkode: dd07b...27e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #117 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Igjen er det visst vanskelig å skjønne at det her er snakk om majoriteten i samfunnet. Det er nok ganske mange fler som ønsker å sove kl 07 en søndagsmorgen enn de som ønsker å legge seg kl 21 en sommerkveld. Mine barn får for øvrig ikke bråke på trampolinen etter kl 20 heller. Anonymkode: 2d0b9...34f Det stemmer ikke. Blant crazy cat ladies, muligens. Ikke blant sunne friske oppegående mennesker. Anonymkode: dd07b...27e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #118 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Beklager, jeg vil heller ha unger med immunforsvar enn unger med mangelsykdommer. Ungene tar hensyn til voksne minst fem dager i uken. Flytt vekk, dersom det er for mye for langt å ta hensyn til ungene EN dag i uken. Anonymkode: dd07b...27e Det var nytt for meg at barn får mangelsykdom av å ikke få bråke ute kl 7 i helgene. Man lærer så lenge man lever. Anonymkode: 2d0b9...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #119 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor måtte de vente til 9? Anonymkode: 2d0b9...34f For det var da jeg stod opp og var klar for bråk Anonymkode: 434c9...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #120 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (6 minutter siden): For det var da jeg stod opp og var klar for bråk Anonymkode: 434c9...eaa Så de måtte ta hensyn til deg? Anonymkode: 2d0b9...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #121 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Det går begge veier. Det er mange fler voksne som ikke tar hensyn til at noen vil legge seg tidlig en lørdag enn barn som vil ut og leke før klokken 9 en søndag De tar hensyn til de fleste de. Selv om de fikk leke ute fra 9 da de var små. Anonymkode: 434c9...eaa Ingen som har klaga på klokka 9 her. Vi klaga på klokka 7 Anonymkode: 39f1f...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #122 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis alle voksne her inne har lært å ta hensyn til omgivelsene som barn, så hjelper det jo ikke noe Anonymkode: 434c9...eaa Er vel i all hovedsak to stykker i denne tråden, som mener man skal ta hensyn til de stakkars voksne som vil sove og som ikke klarer å finne ørepropper eller på annen måte ta ansvar for seg selv. Ser ikke bort fra det er de samme som er kontrari i en hver tråd. De har typisk aldri lært å ta hensyn til noen, kun at andre skal ta hensyn i en hver sak. Anonymkode: dd07b...27e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #123 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Er vel i all hovedsak to stykker i denne tråden, som mener man skal ta hensyn til de stakkars voksne som vil sove og som ikke klarer å finne ørepropper eller på annen måte ta ansvar for seg selv. Ser ikke bort fra det er de samme som er kontrari i en hver tråd. De har typisk aldri lært å ta hensyn til noen, kun at andre skal ta hensyn i en hver sak. Anonymkode: dd07b...27e Det er ganske mange som svarer i denne tråden som mener at det er normal folkeskikk å ikke la barna bråke kl 7 en søndags morgen. I vårt hus sover alle da, både barn og voksne. Anonymkode: 2d0b9...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #124 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er ganske mange som svarer i denne tråden som mener at det er normal folkeskikk å ikke la barna bråke kl 7 en søndags morgen. I vårt hus sover alle da, både barn og voksne. Anonymkode: 2d0b9...34f Ikke egentlig. Det er i all hovedsak to stykker, som gjør mye ut av seg, latterliggjør de som ikke er enig, og gir uttrykk for å snakke for alle. Anonymkode: dd07b...27e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. april #125 Del Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Ingen som har klaga på klokka 9 her. Vi klaga på klokka 7 Anonymkode: 39f1f...d2b Klokken 7 er også greit for meg. Dette er ikke et stort problem. Hvis man sover så lett at man ikke tåler andre mennesker, så kan man ikke bo blant andre mennesker Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er ganske mange som svarer i denne tråden som mener at det er normal folkeskikk å ikke la barna bråke kl 7 en søndags morgen. I vårt hus sover alle da, både barn og voksne. Anonymkode: 2d0b9...34f Og hos andre, så har de allerede ventet i 2 timer. Anonymkode: 434c9...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå