Gå til innhold

Julekalender 2023?


sug lut

Anbefalte innlegg

sug lut skrev (10 timer siden):

Slapp av, mygg er bare irriterende, ikke farlig. Ikke d02 heller, en hybrid av muterte prekemygg og furtemygg. Du kjente det nok da du fikk en klem, Doppler, siden du hvisket "Is that a Mygga in your pocket or are you just happy to see me?": Jeg har en rabiat Mygga-rollon i kengurulomma av gammel vane, og hvis vi kan få plukket opp @Ziva mener jeg dessuten bestemt at hun har avslutta folk med elektrisk fluesmekker før. Én svale gjør ingen sommer og én d02 er ingen match for oss. Knapt oppvarming. Derimot er det generelt skummelt her på kontainerhavna. Jeg har sett altfor mye krim til å bli her. Skal vi noe mer enn portvinsmarinere oss her? Har vi fått sporet en sending full av noe eller noen? Ligger mafiaene på hvert sitt konteinertak og lurer på hverandre? Kan vi evt sprenge noen konteinere med Kina-ræl?

En anen sak: Når vi nå har fått portvin: siden vi alle visstnok er så gamle her inne (det er ikke for ingenting at Miss Marple belønner folk med kamferdrops) så regner jeg med at vi har småkaker til portvinen? Hvem har tatt det hellige bakeansvar? Hvilke sorter serveres? Jeg håper ikke kakene er parkert i feil kakeboks. Hvis de kalles kjeks har vi en infiltratør.

I planleggingens navn: har vi noen ideer om hvor mange julemiddagsretter vi må ha til det store Langesundskalaset? For vi må jo ha middag en gang. Uansett mengden portvin (egentlig mer behov for midag jo mer portvin vi har tenkt å helle inn). Er det noen som må ha noe annet enn ribbe, pinnekjøtt eller torsk? Her er vi inkluderende så lenge det varer (mygg og Durek utgår med høye kneløft, men det er ikke fordi han er svart, det er fordi han er feil og fæl - der gikk noe seriøst galt i pottetreninga).

Sa du baking? Eg har:

Fattigmann

Strull

Smultringar

Døler

Goro

Rosettkaker

Julemanna

Samt ei fruktkake som er så dynka at det drypp av ho.

Eg stolar på at du har stått for julekukane som vanleg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommer er best skrev (59 minutter siden):

Har hengt i stroppen med diverse gjøremål så har ikke helt fått fulgt med her, og penga jeg fikk inn på trusesalget kom godt med kan du si. 

Men nå er ståa sånn:

Jeg har bakt 14 slag jolekaker. Har laga/kjøpt:

Sursild, tomatsild å anna sild.

Sylterull, ribberull å anna rull.

Ribbe, pinnekjøtt å anna kjøtt.

Juletorsk og fiskepinner.

Rødkål, surkål å anna kål.

Var litt usikker på rosenkål, kanskje neka blir fornærma 🤔

Riskrem, multekrem å anna krem. Og div sauser og tilbehør.

Puuuuuh, blir helt sliten bare av oppdateringa. 

Kom over et lagersalg, noen husker kanskje fra tidligere at jeg er god på det...... Men blir ikke fornærma hvis ikke dere husker det altså, helt ærlig - kors på halsen. 

Syntes de kjolene bare var råååååålekre og de hadde dem i alle størrelser. 

Og tenker vi underholdning i år også? 

Jeg har jo nummeret til Runis (Rudberg, hvis noen lurte) enda 🙈 Hadde vel vært kjekt med noe mer enn bare en karaokemaskin.

Setter kursen mot Langesund, men sykkelvogna er nå fyllt til randen så er litt usikker på når jeg kommer fram. 

Skulle det dukke opp en traktor så hadde det vært suuuuuuverent 😍

_20231216_141118.JPG

Traktor er på veg! Men dårlig med plass på hengaren. Kan du sitte på akebrett i snor bak? Vi kan hekte på eitt akebrett for kvar nye passasjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (6 minutter siden):

Hold av en kjole til meg. Jeg er stunning i alt men har på følelsen at jeg blir ekstra lekker i sebrastriper og strutsefjær. 

Kva med ein boa?

FB_IMG_1702597305570.jpg

Endret av ☆☆☆
Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (8 minutter siden):

Sa du baking? Eg har:

Fattigmann

Strull

Smultringar

Døler

Goro

Rosettkaker

Julemanna

Samt ei fruktkake som er så dynka at det drypp av ho.

Eg stolar på at du har stått for julekukane som vanleg?

Intimnissemors julekuker er alltid på bakelista! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (3 timer siden):

Jeg foreslår at vi sender noen siviliserte ut til nærmeste delikatesse for å handle ost samt julemat. Noen som anser seg selv som dannede og velkledde nok til å ikke vekke oppsikt? 

Slik jeg har forstått det, er vi fremdeles i England. Med mitt chav-utseende og chav-antrekk (alltid klar for å dra inn litt penger!) glir jeg rett inn i den britiske befolkningen uten å vekke noen form for oppsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspatt skrev (40 minutter siden):

Slik jeg har forstått det, er vi fremdeles i England. Med mitt chav-utseende og chav-antrekk (alltid klar for å dra inn litt penger!) glir jeg rett inn i den britiske befolkningen uten å vekke noen form for oppsikt.

Ta med deg noen poser med potetgull med stilton og portvinssmak også, om de har. Jeg skulle gjerne vært med å bære, men siden jeg fortsatt går i de samme klærne som jeg la ut på fottur på Finnskogen i for tre uker siden, tror jeg ikke jeg passer inn. Noe sted, egentlig. Jeg ser fram til å bløtes opp i boblebadet på Langesund fjordhotell, fortrinnsvis knaskende på stiltongull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmel og hav skrev (3 timer siden):

Hold av en kjole til meg. Jeg er stunning i alt men har på følelsen at jeg blir ekstra lekker i sebrastriper og strutsefjær. 

Her er det kjoler til alle 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (3 timer siden):

Traktor er på veg! Men dårlig med plass på hengaren. Kan du sitte på akebrett i snor bak? Vi kan hekte på eitt akebrett for kvar nye passasjer..

Akebrett er suuuuuuverent.

Fester bare sykkelvogna rundt magen med et slepetau 👍👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspatt skrev (3 timer siden):

Slik jeg har forstått det, er vi fremdeles i England. Med mitt chav-utseende og chav-antrekk (alltid klar for å dra inn litt penger!) glir jeg rett inn i den britiske befolkningen uten å vekke noen form for oppsikt.

Jeg trodde vi var i Larvik.  Hvorfor trodde jeg det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (6 timer siden):

Er det faktisk mulig å bake uten å smake??
Jeg kommer med brune pinner, skriverfruens kaffekaker, krumkaker og berlinerkranser. Jeg har smakt. Eller kjørt kvalitetskontroll som det heter her i huset. Vi bør vel kanskje også ha litt Stilton? Vi kunne sikkert raida en konteiner, om vi fant en som kommer fra Storbritannia, men jeg har sett like mye krim som Luten og venter nå egentlig bare på å bli skutt eller innestengt. Nå har vi riktignok en glimrende detektiv på laget i Miss Marple, men hun hamler jo vanligvis ikke opp med bevæpna bander. Jeg foreslår at vi sender noen siviliserte ut til nærmeste delikatesse for å handle ost samt julemat. Noen som anser seg selv som dannede og velkledde nok til å ikke vekke oppsikt? 

Har selvsagt lagt inn Stilton på handlelista, problemet er et butikken ligger ved puben. Det ble bare en krukke som vi får dele søsterlig på ekte Dib-vis, vet ikke hva det er, men hørtes rettferdig ut. Tenker vi fordeler ut i fra antall innlegg. Annie som ikke viser nick må nesten vente til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk Nilsen skrev (24 minutter siden):

Har selvsagt lagt inn Stilton på handlelista, problemet er et butikken ligger ved puben. Det ble bare en krukke som vi får dele søsterlig på ekte Dib-vis, vet ikke hva det er, men hørtes rettferdig ut. Tenker vi fordeler ut i fra antall innlegg. Annie som ikke viser nick må nesten vente til slutt. 

Da blir det ikke mye til meg, men det får gå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (44 minutter siden):

Jeg trodde vi var i Larvik.  Hvorfor trodde jeg det? 

 

Himmel og hav skrev (38 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor jeg er. Jeg bare følger etter noen. Retningssans har jeg heller ikke. @*Miss Marple* Har du en gps  i håndvesken din? Eller har du en i lomma @Petra Prøvedukke? Noen må da vite hvor vi er.

Jeg er på vei til Langesund, men vet ikke akkurat hvor jeg er nå.

Håper bare traktoren snart dukker opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer er best skrev (2 minutter siden):

 

Jeg er på vei til Langesund, men vet ikke akkurat hvor jeg er nå.

Håper bare traktoren snart dukker opp. 

Traktoren er på veg, kor står du og korleis kan vi kjenne deg att? 

Du vil garantert kjenne oss att, sjå etter ein John Deere frå tidleg 80-tal med henger full av termodresskledde damer på portvin- og spritfylla og med lyslenkene frå helvete..

Anonymkode: d8a56...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (40 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor jeg er. Jeg bare følger etter noen. Retningssans har jeg heller ikke. @*Miss Marple* Har du en gps  i håndvesken din? Eller har du en i lomma @Petra Prøvedukke? Noen må da vite hvor vi er.

GPS på plass! Jeg er i alle fall fremdeles i England, men tror vi straks bør snu nesa mot Langesund. Vi møtes vel der i morgen? @Sommer er best? Dere rekker også Langesund i morgen, sant? 

Vi tar seletøy fra de to Shire-gampene og setter sammen, det funker for Chris Maseren. Sleden er stor og god, så her er det bare å slenge seg oppi! 

Tjo hei, hvor det går! 🐘

Anonymkode: 1c645...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på konteinerkaia i Oslo.. og må finne en eller annen vei videre mot Langesund. 

Ekspatt, den sleden flyr om du vil. Greit sånn. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Traktoren er på veg, kor står du og korleis kan vi kjenne deg att? 

Du vil garantert kjenne oss att, sjå etter ein John Deere frå tidleg 80-tal med henger full av termodresskledde damer på portvin- og spritfylla og med lyslenkene frå helvete..

Anonymkode: d8a56...a2e

Jeg har batteridrevet  karaokemaskin og synger nå julesanger så det ljomer. Headbanger med bjellelua  + at jeg har tent alle joleljosa. 

Kan ikke unngå å se meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

GPS på plass! Jeg er i alle fall fremdeles i England, men tror vi straks bør snu nesa mot Langesund. Vi møtes vel der i morgen? @Sommer er best? Dere rekker også Langesund i morgen, sant? 

Vi tar seletøy fra de to Shire-gampene og setter sammen, det funker for Chris Maseren. Sleden er stor og god, så her er det bare å slenge seg oppi! 

Tjo hei, hvor det går! 🐘

Anonymkode: 1c645...d02

Venter på traktoren 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På konteinerkaia, der mistenkelige skygger danset mellom gigantiske metallbokser, skjedde det uventede. Uten forvarsel dukket Ekspatt opp, pustende og pesende. "Tok et privatfly," pustet hun ut. "Fikk en lift med en nisse som var på vei til Norge med en siste leveranse av julegaver."

I det fjerne hørtes et høyt brøl fra en John Deere-traktor. Stjerna og hennes lystige følge, inkludert Sommer er best og hennes sykkelvogn, kom tordnende inn på kaia. "Ingen tid å miste!" ropte Stjerna. "Alle om bord på traktoren!"

Samtidig, i en mørk krok av kaia, stod Anonymkode: 1c645...d02, med et skarpt blikk festet på Chris Maseren som sirklet over dem i sleden sin. "Snart..." mumlet hun. Såret og vonbråten over at Luten hadde kalt henne en mygg la hun mørke juleplaner. 

Plutselig oppsto det kaos. En flokk geiter, sannsynligvis rømt fra et nærliggende julemarked, stormet inn på kaia. "Geit til jul, noen?" ropte Himmel og Hav, mens hun unngikk en nysgjerrig geit som prøvde å spise hennes berlinerkranser.

"Alle om bord på båten!" ropte Luten, og pekte mot en gammel fiskekutter som lå fortøyd ved kaien. "Vi seiler til Langesund!"

I kaoset som oppstod på den gamle fiskekutteren, tok Jolenek og Kolnek saken i egne hender. Jolenek, med sine vakre kålfargede øyne glitrende av spenning, grep roret med en overraskende autoritet. "Følg mine kommandoer!" ropte han. Med et brak startet kutteren, og hele gjengen, inkludert geitene, traktor med henger og sykkelvogn hoppet om bord. Båten satte kursen mot Langesund, mens Ekspatt delte ut stilton og potetgull.

Kolnek, som nå viste en helt annen side av seg selv, klatret opp i tauverket med en akrobatisk behendighet som fikk alle til å gispe. "Se på meg!" ropte han, mens han svingte seg fra tau til tau, en perfekt blanding av styrke og eleganse. Han fortid som sirkusartist ble med ett veldig synlig. 

Nede på dekk, klappet og jublet de andre damene i begeistring. "Bravo!" skrek Himmel og Hav, mens hun balanserte en berlinerkrans på nesen. "Dette er bedre enn noe sirkus!"

Samtidig tok Jolenek et fast grep om roret, og med et selvsikkert smil ledet han båten mot Langesund. "Hold fast, damer!" ropte han. "Dette blir en ferd dere sent vil glemme!"

Midt i all spenningen og akrobatikken, husket Kolnek plutselig noe viktig. "Bananer!" utbrøt han og svingte seg ned fra tauverket, landet smidig på dekket. Han dro frem en stor, gul klase bananer fra sin mystiske sekk – den samme sekken som han tidligere hadde glemt å pakke riktig.

Akkurat da, i det båten hoppet over en stor bølge, fløy flere geiter opp i luften, og landet igjen på dekk med et komisk plopp.

Amandine, elegant som alltid, tørket sjøsprøyt fra pannen og lo. "Dette blir en historie å fortelle!" I det samme dukket Tekla123 opp, viftende med en haug oppe- og nedekluter. "Til å tørke bølgesprut"

Men akkurat da, i det båten rundet et nes, hørtes en høy, skarp lyd, og en enorm skygge falt over dem. Alle så opp, og der, stod Anonymkode: 1c645...d02, på haugen, med en mystisk enhet i hånden.

"Chris!" ropte hun, og enheten blinket faretruende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en ide med gps halsbånd på alle?

De funker jo på katter.

Og når det gjelder Jolenek og Kolnek så bør vi vel kanskje få chippa dem.....

Bare en tanke som datt ned i hue etter det åttende glasset med slåpelikør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er best skrev (4 minutter siden):

Hadde det vært en ide med gps halsbånd på alle?

De funker jo på katter.

Og når det gjelder Jolenek og Kolnek så bør vi vel kanskje få chippa dem.....

Bare en tanke som datt ned i hue etter det åttende glasset med slåpelikør. 

Dette er jo eit mammaforum, vi er vel fleire som har Xploraklokker ungane nektar å bruke med henvisning til menneskerettane. Neste gong vi er på ekspedisjon brukar vi dei for å unngå forviklingar.

Inntil vidare, lyslenker og høge rop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er best skrev (5 minutter siden):

Hadde det vært en ide med gps halsbånd på alle?

De funker jo på katter.

Og når det gjelder Jolenek og Kolnek så bør vi vel kanskje få chippa dem.....

Bare en tanke som datt ned i hue etter det åttende glasset med slåpelikør. 

Hallo. Alle vet at koronavaksinene inneholder chip med GPS, så hvis jeg bare kan ligge meg til tillit hos noen i CIA/Deltatroppen/sjefen til Jonas, kan jeg få oversikt over hvor alle er. Kolnek og Jolenek har spesialfarge på den radaren, der jo utlendinger, og alle vet at barnevernet følger ekstra nøye med på dem. Finner det CIA-folk i Langesund, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspatt skrev (34 minutter siden):

Hallo. Alle vet at koronavaksinene inneholder chip med GPS, så hvis jeg bare kan ligge meg til tillit hos noen i CIA/Deltatroppen/sjefen til Jonas, kan jeg få oversikt over hvor alle er. Kolnek og Jolenek har spesialfarge på den radaren, der jo utlendinger, og alle vet at barnevernet følger ekstra nøye med på dem. Finner det CIA-folk i Langesund, tro?

Stemmer det, men er det CIA som opererer chipane? Eg har høyrt at det er FN gjennom sitt skallselskap for hemmelege eksperiment og operasjonar WHO..

Uansett, det må kunne gå an å bestikke jævlane så vi får nytte systemet? Kven tek på seg oppdraget, og kva brukar vi som lokkemiddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

☆☆☆ skrev (5 minutter siden):

Stemmer det, men er det CIA som opererer chipane? Eg har høyrt at det er FN gjennom sitt skallselskap for hemmelege eksperiment og operasjonar WHO..

Uansett, det må kunne gå an å bestikke jævlane så vi får nytte systemet? Kven tek på seg oppdraget, og kva brukar vi som lokkemiddel?

Chris burde kunne brukes? Om ikke fæleanonym tar han da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspatt skrev (58 minutter siden):

Hallo. Alle vet at koronavaksinene inneholder chip med GPS, så hvis jeg bare kan ligge meg til tillit hos noen i CIA/Deltatroppen/sjefen til Jonas, kan jeg få oversikt over hvor alle er. Kolnek og Jolenek har spesialfarge på den radaren, der jo utlendinger, og alle vet at barnevernet følger ekstra nøye med på dem. Finner det CIA-folk i Langesund, tro?

Mellom chemtrails, vaksiner, MyHeritage og at alle mennesker går med refleks (alle reflekser inneholder chip og avlyttingsutstyr) har nok både Mossad, CIA og alle de andre god oversikt. Men de er ikke kjent for å ville dele på lekene sine med de andre barna. Har vi noe vitalt som de vil bytte mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...