Gå til innhold

Julekalender 2023?


sug lut

Anbefalte innlegg

frk Nilsen skrev (1 time siden):

Ikke bruk den gode spriten, hvis @Tekla123 har fått produsert nok av ingefærspriten så tror jeg den er finfin. Kall det bare vodka direkt från de finske skogar så er det en smal sak. 

 

sug lut skrev (44 minutter siden):

Rompesprit, i så fall. Overlater det til deg. Du er spritdronninga!

 

frk Nilsen skrev (13 minutter siden):

Kunne hun vært noe for duemannen? Hun er jo singel... 

Baren Hue & rævva er et godt valg btw

1,5 liter, sånn cirka, med heftig ingefærsprit er nå rekvirert og konsum godt påbegynt. Det går godt unna. Jeg blir her litt og forsikrer meg om at dette går etter planen. SS er under god kontroll. 

Kan jeg få overta Dumbo, så kommer jeg etter! 

Anonymkode: 1c645...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frk Nilsen skrev (19 timer siden):

Kunne hun vært noe for duemannen? Hun er jo singel... 

Baren Hue & rævva er et godt valg btw

Det hadde i grunnen vært artig med et besøk på Hue & rævva uansett. Noen få av mennene som havnet der hadde jo snev av forbedringspotensialer. Det kunne vært gøy å se om det har vært positiv utvikling eller om de bare har dratt hverandre ned. Jeg har ikke høye forhåpninger, men Sanna er kanskje akkurat hva det stedet trenger. Noen som kan bruke kjeftamentet og på repeat fortelle alle mennene hva de gjør galt. Enten blir det forbedringer eller så kaster de henne ut. Jeg er usikker på hva som kommer etter Hue & rævva? Ligger det noe lengre oppe på fjellet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (17 minutter siden):

Det hadde i grunnen vært artig med et besøk på Hue & rævva uansett. Noen få av mennene som havnet der hadde jo snev av forbedringspotensialer. Det kunne vært gøy å se om det har vært positiv utvikling eller om de bare har dratt hverandre ned. Jeg har ikke høye forhåpninger, men Sanna er kanskje akkurat hva det stedet trenger. Noen som kan bruke kjeftamentet og på repeat fortelle alle mennene hva de gjør galt. Enten blir det forbedringer eller så kaster de henne ut. Jeg er usikker på hva som kommer etter Hue & rævva? Ligger det noe lengre oppe på fjellet? 

Der ligger hølet, eller på døra står det en fot i rævva.

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymret for julefreden bestemte gjengen seg for at Sanna Sarromaa, med sine ubøyelige herskergener, trengte et nytt hjem – et sted hvor hun virkelig kunne sette sine dominante evner på prøve. Deres valg falt på baren Hue & rævva, et sagnomsust sted hvor alle utstøtte menn fra dib-samfunnet samlet seg.

"Målet er å holde henne rolig, men la henne regjere," sa Luten. "Ingen kan herske bedre over disse ubrukelige mennene enn Sanna."

Så, med Sanna fortsatt mumlende om finsk overlegenhet og bundet i fargerike julelys, ledet de an mot Hue & rævva. Tekla123, bevæpnet med sin legendariske ingefærsprit, ble med for å sikre at Sanna forble rolig. "Hvis noe kan dempe en finsk ild, så er det min ingefærdrink," sa Tekla123 med et smil.

Da de ankom, ble de møtt av et syn som var like bisart som det var forventet. Mennene i baren var travelt opptatt med å vaske bak speilene, støvsuge veggene på badet, rydde boden og beskjære hekken utenfor, alt mens de drakk øl og fortalte hverandre hvor utrolige de var.

"Herregud, hva er dette stedet?" utbrøt Amandine mens hun så seg rundt med vantro.

Sanna, derimot, så ut som om hun endelig hadde funnet sitt kall. "Endelig, noen som forstår verdien av ordentlig lederskap," sa hun hånlig, mens hun skannet rommet med et skarpt blikk.

De slapp Sanna løs inne i baren, og hun tok umiddelbart kommandoen. Mennene, som ikke hadde sett særlig mange damer siden de ankom Hue og rævva, så ut til å finne en merkelig trøst i Sannas strenge regime.

Etter hvert som kvelden skred frem, sørget Ekspatt og Himmel og Hav for underholdning, mens Superdolly kjørte traktoren sin i sirkler rundt baren, og HeiteH forberedte et pinnekjøttmåltid til alle.

Jooooooda, tok frem en zebratruse og viftet med den som et flagg. Ingen av mennene lot til å dra kjensel på den. 

Chris Maseren, som fortsatt var i sitt flyvende elefant-modus, holdt et øye med alt fra luften, og passet på at alt gikk etter planen. Det han ikke så var en anonym person på bakken som overvåket han. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt av et sted på veien og ligger neddynget i en haug av pels og lyslenker. 
 

Men siden noen har tatt på seg jobben med å skrive resymé så følger jeg med her nede fra, og er stum av beundring over de handlekraftige og fabelaktige DIB-damene! 
 

składam Tobie hołd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sug lut skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk bråfølelse av å være uvitende akkurat nå. 

Det er et julemysterie 👵🏼peppermyntedrops til den som løser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Miss Marple* skrev (42 minutter siden):

Jeg har falt av et sted på veien og ligger neddynget i en haug av pels og lyslenker. 
 

Men siden noen har tatt på seg jobben med å skrive resymé så følger jeg med her nede fra, og er stum av beundring over de handlekraftige og fabelaktige DIB-damene! 
 

składam Tobie hołd

Frykt ikke! Vi plukker deg opp på vei fra Hue & rævva til Langesund. Bare vift med ei lyslenke når du hører skrangling, skravling og elefantører som flakser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen lokke Chris Maseren ned på bakken et lite øyeblikk? Jeg vil gjerne få kjenne fast grunn under føttene... 

Ikke at jeg ikke har det bra her oppe, altså, håndkost mink holder godt på varme, selv i høyere luftlag, og Chris i seg selv varmer også greit, men likevel, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra Prøvedukke skrev (1 minutt siden):

Kan noen lokke Chris Maseren ned på bakken et lite øyeblikk? Jeg vil gjerne få kjenne fast grunn under føttene... 

Ikke at jeg ikke har det bra her oppe, altså, håndkost mink holder godt på varme, selv i høyere luftlag, og Chris i seg selv varmer også greit, men likevel, liksom. 

Du var fortsatt der ja.. Du får tåle natta. Ingefærsprit og banan hjelper sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lektor Doppler med tillegg skrev (44 minutter siden):

Du var fortsatt der ja.. Du får tåle natta. Ingefærsprit og banan hjelper sikkert. 

Det går aldeles utmerket! Fant en god skvett portvin i ei lomme her også. Og der var det jammen meg ikke bare portvin og et par bananer! Foliehatt, jo! Og peanøtter og klementiner. Snakkes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra Prøvedukke skrev (5 timer siden):

Kan noen lokke Chris Maseren ned på bakken et lite øyeblikk? Jeg vil gjerne få kjenne fast grunn under føttene... 

Ikke at jeg ikke har det bra her oppe, altså, håndkost mink holder godt på varme, selv i høyere luftlag, og Chris i seg selv varmer også greit, men likevel, liksom. 

Jeg setter i gang en brannøvelse! (Er det ikke sånn at elefanter er brannkonstabler?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jooooooda skrev (1 time siden):

Jeg setter i gang en brannøvelse! (Er det ikke sånn at elefanter er brannkonstabler?)

Kanskje la Hue & Rævva være denne gangen? Så kan SS og de udugelige menn holde seg inne. Dessuten tror jeg hun ønsker å ha full regi på alt av rutiner der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lektor Doppler med tillegg skrev (10 timer siden):

Bekymret for julefreden bestemte gjengen seg for at Sanna Sarromaa, med sine ubøyelige herskergener, trengte et nytt hjem – et sted hvor hun virkelig kunne sette sine dominante evner på prøve. Deres valg falt på baren Hue & rævva, et sagnomsust sted hvor alle utstøtte menn fra dib-samfunnet samlet seg.

"Målet er å holde henne rolig, men la henne regjere," sa Luten. "Ingen kan herske bedre over disse ubrukelige mennene enn Sanna."

Så, med Sanna fortsatt mumlende om finsk overlegenhet og bundet i fargerike julelys, ledet de an mot Hue & rævva. Tekla123, bevæpnet med sin legendariske ingefærsprit, ble med for å sikre at Sanna forble rolig. "Hvis noe kan dempe en finsk ild, så er det min ingefærdrink," sa Tekla123 med et smil.

Da de ankom, ble de møtt av et syn som var like bisart som det var forventet. Mennene i baren var travelt opptatt med å vaske bak speilene, støvsuge veggene på badet, rydde boden og beskjære hekken utenfor, alt mens de drakk øl og fortalte hverandre hvor utrolige de var.

"Herregud, hva er dette stedet?" utbrøt Amandine mens hun så seg rundt med vantro.

Sanna, derimot, så ut som om hun endelig hadde funnet sitt kall. "Endelig, noen som forstår verdien av ordentlig lederskap," sa hun hånlig, mens hun skannet rommet med et skarpt blikk.

De slapp Sanna løs inne i baren, og hun tok umiddelbart kommandoen. Mennene, som ikke hadde sett særlig mange damer siden de ankom Hue og rævva, så ut til å finne en merkelig trøst i Sannas strenge regime.

Etter hvert som kvelden skred frem, sørget Ekspatt og Himmel og Hav for underholdning, mens Superdolly kjørte traktoren sin i sirkler rundt baren, og HeiteH forberedte et pinnekjøttmåltid til alle.

Jooooooda, tok frem en zebratruse og viftet med den som et flagg. Ingen av mennene lot til å dra kjensel på den. 

Chris Maseren, som fortsatt var i sitt flyvende elefant-modus, holdt et øye med alt fra luften, og passet på at alt gikk etter planen. Det han ikke så var en anonym person på bakken som overvåket han. 

Jeg har lenge lurt på hvor mannen min ble av, men nå forstår jeg. Sist jeg så han stod han ute og ryddet innerst i garasjen, det var visstnok viktig rett før gjestene skulle komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra Prøvedukke skrev (11 timer siden):

Kan noen lokke Chris Maseren ned på bakken et lite øyeblikk? Jeg vil gjerne få kjenne fast grunn under føttene... 

Ikke at jeg ikke har det bra her oppe, altså, håndkost mink holder godt på varme, selv i høyere luftlag, og Chris i seg selv varmer også greit, men likevel, liksom. 

Jeg kan prøve en kulokk. Vet ikke om den har noen effekt på elefant, men det er verd et forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den knitrende kalde natten, mens sleden fløy høyt over det vinterdekte landskapet, følte Petra Prøvedukke en tiltagende uro. "Jeg trenger virkelig å kjenne fast grunn under føttene," sukket hun, tydelig lei av å være høyt oppe i luften, selv om hun var godt innpakket i håndkost mink. Doppler, med et smil, rakte henne en flaske ingefærsprit. "Dette burde varme deg, men vi kan ikke lande ennå," sa hun.

Men Petra insisterte, "Jeg fant en skvett portvin og en foliehatt i ei lomme her. Tror jeg trenger å strekke litt på bena." Til slutt ga Chris Maseren etter og manøvrerte sleden ned mot bakken, landende i en myk snøhaug.

I mellomtiden hadde Miss Marple sendt ut en SOS: "Jeg har falt av et sted på veien og ligger neddynget i en haug av pels og lyslenker." Himmel og Hav lovet at de ville plukke henne opp på veien til Langesund. "Bare vift med ei lyslenke når du hører oss!"

Da sleden landet, trådte samtidig Petra Prøvedukke lettet ut på fast grunn.

Sleden ble etterlatt for en stund, og gjengen delte seg for å lete etter Miss Marple. Det var ikke lett å finne henne i den store snødekte parken. Til slutt fant de henne, neddynget i pels og lyslenker, men med et lurt smil på leppene. "Jeg visste dere ville komme!" utbrøt hun muntert.  I det samme dukket Kira opp fra kurven til Miss Marple. 

Med Miss Marple og Kira om bord, satte de kursen mot konteinerkaia for å løse portvinsmysteriet. Frk Nilsen, som visste alt om det skjulte partiet, ledet an. "Jeg gjemte dem godt, men jeg husker akkurat hvor," sa hun med et lurt smil.

De ankom konteinerkaia, og julestemningen ble tykkere i luften. Jolenek og Kolnek tok kommandoen og ledet gjengen gjennom en labyrint av konteinere. Til slutt fant de den rette konteineren, åpnet den, og avslørte skattene som lå inni – kasser på kasser med den fineste portvin.

"Se der ja!" utbrøt Jolenek. "Nå blir det virkelig julefest i Langesund!"

Men i det de feiret, oppdaget de plutselig at de ikke var alene. En skygge lurte i det fjerne, og Anonymkode: 1c645...d02 trådte frem. "Jeg har fulgt etter dere," sa hun.

Alle øyne var rettet mot den mystiske fremmede.

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, mygg er bare irriterende, ikke farlig. Ikke d02 heller, en hybrid av muterte prekemygg og furtemygg. Du kjente det nok da du fikk en klem, Doppler, siden du hvisket "Is that a Mygga in your pocket or are you just happy to see me?": Jeg har en rabiat Mygga-rollon i kengurulomma av gammel vane, og hvis vi kan få plukket opp @Ziva mener jeg dessuten bestemt at hun har avslutta folk med elektrisk fluesmekker før. Én svale gjør ingen sommer og én d02 er ingen match for oss. Knapt oppvarming. Derimot er det generelt skummelt her på kontainerhavna. Jeg har sett altfor mye krim til å bli her. Skal vi noe mer enn portvinsmarinere oss her? Har vi fått sporet en sending full av noe eller noen? Ligger mafiaene på hvert sitt konteinertak og lurer på hverandre? Kan vi evt sprenge noen konteinere med Kina-ræl?

En anen sak: Når vi nå har fått portvin: siden vi alle visstnok er så gamle her inne (det er ikke for ingenting at Miss Marple belønner folk med kamferdrops) så regner jeg med at vi har småkaker til portvinen? Hvem har tatt det hellige bakeansvar? Hvilke sorter serveres? Jeg håper ikke kakene er parkert i feil kakeboks. Hvis de kalles kjeks har vi en infiltratør.

I planleggingens navn: har vi noen ideer om hvor mange julemiddagsretter vi må ha til det store Langesundskalaset? For vi må jo ha middag en gang. Uansett mengden portvin (egentlig mer behov for midag jo mer portvin vi har tenkt å helle inn). Er det noen som må ha noe annet enn ribbe, pinnekjøtt eller torsk? Her er vi inkluderende så lenge det varer (mygg og Durek utgår med høye kneløft, men det er ikke fordi han er svart, det er fordi han er feil og fæl - der gikk noe seriøst galt i pottetreninga).

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeg har småkaker!

Det vil si konfekt og småkaker. Rødme.. Desember har vært litt trå så jeg har bakt og bakt, men ikke smakt. Sarah Bernard, Troika, peppernøtter, mor Monsen, pepperkaker, delfiakake, smultringer og kransekaker. 
 

(Husker ikke hvordan jeg kom meg hjem fra puben og har bakt siden)

Da luten nevnte brenne-Kina-ræl våknet miljøforkjemper’n og aktivisten. La oss brenne Kina-ræl og håpe det er bedre for miljøet, enn at det kjøres ut i de 1000 hjem! 

Jeg koooommer nå!

Endret av oslofrk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det faktisk mulig å bake uten å smake??
Jeg kommer med brune pinner, skriverfruens kaffekaker, krumkaker og berlinerkranser. Jeg har smakt. Eller kjørt kvalitetskontroll som det heter her i huset. Vi bør vel kanskje også ha litt Stilton? Vi kunne sikkert raida en konteiner, om vi fant en som kommer fra Storbritannia, men jeg har sett like mye krim som Luten og venter nå egentlig bare på å bli skutt eller innestengt. Nå har vi riktignok en glimrende detektiv på laget i Miss Marple, men hun hamler jo vanligvis ikke opp med bevæpna bander. Jeg foreslår at vi sender noen siviliserte ut til nærmeste delikatesse for å handle ost samt julemat. Noen som anser seg selv som dannede og velkledde nok til å ikke vekke oppsikt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (22 minutter siden):

Noen som anser seg selv som dannede og velkledde nok til å ikke vekke oppsikt? 

Itte'n Aksel! Itte'n Valdemar!

Itte'n Teodooooooor! Ooog itte je!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hengt i stroppen med diverse gjøremål så har ikke helt fått fulgt med her, og penga jeg fikk inn på trusesalget kom godt med kan du si. 

Men nå er ståa sånn:

Jeg har bakt 14 slag jolekaker. Har laga/kjøpt:

Sursild, tomatsild å anna sild.

Sylterull, ribberull å anna rull.

Ribbe, pinnekjøtt å anna kjøtt.

Juletorsk og fiskepinner.

Rødkål, surkål å anna kål.

Var litt usikker på rosenkål, kanskje neka blir fornærma 🤔

Riskrem, multekrem å anna krem. Og div sauser og tilbehør.

Puuuuuh, blir helt sliten bare av oppdateringa. 

Kom over et lagersalg, noen husker kanskje fra tidligere at jeg er god på det...... Men blir ikke fornærma hvis ikke dere husker det altså, helt ærlig - kors på halsen. 

Syntes de kjolene bare var råååååålekre og de hadde dem i alle størrelser. 

Og tenker vi underholdning i år også? 

Jeg har jo nummeret til Runis (Rudberg, hvis noen lurte) enda 🙈 Hadde vel vært kjekt med noe mer enn bare en karaokemaskin.

Setter kursen mot Langesund, men sykkelvogna er nå fyllt til randen så er litt usikker på når jeg kommer fram. 

Skulle det dukke opp en traktor så hadde det vært suuuuuuverent 😍

_20231216_141118.JPG

Endret av Sommer er best
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (1 time siden):

Er det faktisk mulig å bake uten å smake??
Jeg kommer med brune pinner, skriverfruens kaffekaker, krumkaker og berlinerkranser. Jeg har smakt. Eller kjørt kvalitetskontroll som det heter her i huset. Vi bør vel kanskje også ha litt Stilton? Vi kunne sikkert raida en konteiner, om vi fant en som kommer fra Storbritannia, men jeg har sett like mye krim som Luten og venter nå egentlig bare på å bli skutt eller innestengt. Nå har vi riktignok en glimrende detektiv på laget i Miss Marple, men hun hamler jo vanligvis ikke opp med bevæpna bander. Jeg foreslår at vi sender noen siviliserte ut til nærmeste delikatesse for å handle ost samt julemat. Noen som anser seg selv som dannede og velkledde nok til å ikke vekke oppsikt? 

Du burde kjenne meg godt nok ut fra profilbildet til å vite at jeg alltid er dannet og velkledd. Jeg har også alltid stor veske, så kan handle! Ost og julemat skal bli! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amandine skrev (19 minutter siden):

Du burde kjenne meg godt nok ut fra profilbildet til å vite at jeg alltid er dannet og velkledd. Jeg har også alltid stor veske, så kan handle! Ost og julemat skal bli! 

Du har ikke minst stor PEN veske. Det er et stort sosialt forsprang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (19 minutter siden):

Du har ikke minst stor PEN veske. Det er et stort sosialt forsprang.

Selvfølgelig pen veske. Det ligger i sakens natur😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer er best skrev (7 minutter siden):

Har hengt i stroppen med diverse gjøremål så har ikke helt fått fulgt med her, og penga jeg fikk inn på trusesalget kom godt med kan du si. 

Men nå er ståa sånn:

Jeg har bakt 14 slag jolekaker. Har laga/kjøpt:

Sursild, tomatsild å anna sild.

Sylterull, ribberull å anna rull.

Ribbe, pinnekjøtt å anna kjøtt.

Juletorsk og fiskepinner.

Rødkål, surkål å anna kål.

Var litt usikker på rosenkål, kanskje neka blir fornærma 🤔

Riskrem, multekrem å anna krem. Og div sauser og tilbehør.

Puuuuuh, blir helt sliten bare av oppdateringa. 

Kom over et lagersalg, noen husker kanskje fra tidligere at jeg er god på det...... Men blir ikke fornærma hvis ikke dere husker det altså, helt ærlig - kors på halsen. 

Syntes de kjolene bare var råååååålekre og de hadde dem i alle størrelser. 

Og tenker vi underholdning i år også? 

Jeg har jo nummeret til Runis (Rudberg, hvis noen lurte) enda 🙈 Hadde vel vært kjekt med noe mer enn bare en karaokemaskin.

Setter kursen mot Langesund, men sykkelvogna er nå fyllt til randen så er litt usikker på når jeg kommer fram. 

Skulle det dukke opp en traktor så hadde det vært suuuuuuverent 😍

_20231216_141118.JPG

Hold av en kjole til meg. Jeg er stunning i alt men har på følelsen at jeg blir ekstra lekker i sebrastriper og strutsefjær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...