Gå til innhold

Julekalender 2023?


sug lut

Anbefalte innlegg

sug lut skrev (33 minutter siden):

Å gå i stå er nok ikke populært i noen kulturer. Jeg synes det er plagsomt nok å gå i stå inne i eget hode helt alene. Men det unnskylder ikke inderne. Kunne du få tak i en storøret elefant? Si det er brudens ønske å ri til seremonien? Sett fart på elefanten (rop MUUUUUUS!!!, det funker på både menn og elefanter) så den får fart på seg, og så kan den nok bryte deg ut av ambassadens fangenskap og få fraktet deg dit du trenger å dra helt uten å heftes av enveiskjøring, sykkelveier, beboerparkering, bilfrie gater og dieselforbud innenfor bygrensa.

EDIT: ser du har blitt reddet. Men én elefant burde vi hatt uansett.

Jeg kan stille med tatoveringen min med elefanten som er redd musa. Den er rett i snufsa

Anonymkode: ab863...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sug lut skrev (41 minutter siden):

Å gå i stå er nok ikke populært i noen kulturer. Jeg synes det er plagsomt nok å gå i stå inne i eget hode helt alene. Men det unnskylder ikke inderne. Kunne du få tak i en storøret elefant? Si det er brudens ønske å ri til seremonien? Sett fart på elefanten (rop MUUUUUUS!!!, det funker på både menn og elefanter) så den får fart på seg, og så kan den nok bryte deg ut av ambassadens fangenskap og få fraktet deg dit du trenger å dra helt uten å heftes av enveiskjøring, sykkelveier, beboerparkering, bilfrie gater og dieselforbud innenfor bygrensa.

EDIT: ser du har blitt reddet. Men én elefant burde vi hatt uansett.

Når jeg leste denne planen, så angret jeg nesten på at jeg ble med flyet! Men frykt ikke, du har helt rett i at vi trenger en elefant, så jeg tar meg en runde her i Hull og ser om det finnes noen (ja, jeg vet, feil land, men den kan jo ha rømt fra et sirkus, rarere ting har skjedd i tidligere julekalendere). Jeg vil helst ha en som har så store ører at den kan fly. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jooooooda skrev (Akkurat nå):

Når jeg leste denne planen, så angret jeg nesten på at jeg ble med flyet! Men frykt ikke, du har helt rett i at vi trenger en elefant, så jeg tar meg en runde her i Hull og ser om det finnes noen (ja, jeg vet, feil land, men den kan jo ha rømt fra et sirkus, rarere ting har skjedd i tidligere julekalendere). Jeg vil helst ha en som har så store ører at den kan fly. 

En Dumbo hadde vært veldig praktisk! Vi er jo mange som skal forflyttes og stadig tidsnød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ved et trylleslag dukket det opp en enorm hesteskyss utenfor puben. Slede, dombjeller og pels. Denne gangen var det noe billig engelsk shoddyræl, ikke noe håndkost mink å oppdrive. Og en ulvefell hvor nå den kom fra, så vidt jeg vet er det lite ulv i Sherwoodskogen. Men veldig praktisk da vi på en eller annen måte måtte komme oss til Le Crepier Papin, og ingen av oss vær særlig kjente i Hull. Heldigvis var hestene lokalkjente. 

 Da vi alle klemte oss inn i den overdimensjonerte hesteskyssen, med to absurd store Shirehester som så ut som om de hadde rømt fra et julekort, var scenen satt for en ekte juleklisjé. Med dombjeller som klinget i en rytmisk julemelodi, kjentes det nesten som om vi var hovedpersonene i en levende julekalender.

"Pass på portvinen!" ropte Frk. Nilsen idet vi manøvrerte flaskene om bord sammen med Sommer er Bests sykkelvogn og Petra Prøvedukkes rambukk. "Vi kan ikke miste vår flytende juleglede!"

Inne i sleden var det et salig kaos. Jolenek, som endelig var befridd fra sitt julelys-fengsel, satt klemt mellom rambukken og sykkelvognen, mens Kolnek fortsatte å mumle "KOL!" som om han prøvde å starte sin egen julesang.

"Kan noen skru ned denne snømaskinen?" mumlet Luten, idet hun tørket snø fra ansiktet. Utenfor hadde snøfallet økt til et nivå som ville gjort enhver julefilmregissør misunnelig.

Himmel og Hav, som hadde avslørt seg selv som en overraskende god hestekusk, ledet oss gjennom de snødekte gatene mens vi alle nynnet på julesanger – alt fra 'Jingle Bells' til 'Last Christmas'. Så klart hver vår og ikke på noen måte i kor. 


image.png.c187dbbae0b1532b180301f0c472cf24.png

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi andre dro til Le Crepier Papin hadde jooooooda bestemt seg for å legge ut på en helt egen ekspedisjon. Hun hadde hørt rykter om en flyvende elefant, lik Dumbo, som hadde blitt observert i byens gater, og bestemte seg for at dette var et syn for gode til å gå glipp av.

Med et håp om å få et glimt av denne julemirakelelefanten, vandret jooooooda gatelangs, iført en nisselue som var så stor at den nesten dekket øynene hennes. Hun fulgte en spor av peanøtter og glitter, som ledet henne gjennom snødekte gater og forbi butikker som spilte 'Jingle Bell Rock' så høyt at man skulle tro det var en konkurranse om å spre mest julestemning.

Plutselig, ved hjørnet av en spesielt festlig pyntet gate, fikk hun øye på noe uvanlig. Der, på toppen av et hustak, stod elefanten! Den var enorm, dekket i julelys og med store ører som flagret i vinden. Med et tappert "Hei!" og et løft på nisselua, gjorde jooooooda et forsøk på å få elefantens oppmerksomhet.

Til hennes store overraskelse, svarte elefanten med et brøl og begynte å flakse med ørene sine. Før jooooooda visste ordet av det, lettet elefanten fra taket og fløy over gatene i Hull, med julelysene som blinket og glitret i den kalde vinternatten.

Jooooooda, som ikke var en å gi opp lett, bestemte seg for å følge etter den flyvende elefanten. Hun tok en rask avgjørelse og hoppet på en forbigående reinsdyrslede, som tilfeldigvis var parkert med motoren på tomgang. "Til elefanten!" ropte hun til reinsdyret, som så ut til å forstå oppdraget og satte i gang i full fart.

De svingte gjennom gatene, opp over hustakene, i en halsbrekkende jakt etter den flyvende elefanten. Jooooooda holdt på hatten sin, lo og ropte "Julemirakler finnes!" mens de fulgte etter elefantens glitrende spor på himmelen.

Til slutt landet elefanten i en park, hvor den tok seg en liten pause for å nyte noen julekaker som tilfeldigvis var satt ut til den. Jooooooda klatret ned fra sleden og nærmet seg forsiktig. Til hennes forbauselse kunne elefanten snakke. "Jeg er på et spesielt juleoppdrag," sa elefanten med en stemme så dyp og myk som fløyel.

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lektor Doppler med tillegg skrev (2 timer siden):

Mens vi andre dro til Le Crepier Papin hadde jooooooda bestemt seg for å legge ut på en helt egen ekspedisjon. Hun hadde hørt rykter om en flyvende elefant, lik Dumbo, som hadde blitt observert i byens gater, og bestemte seg for at dette var et syn for gode til å gå glipp av.

Med et håp om å få et glimt av denne julemirakelelefanten, vandret jooooooda gatelangs, iført en nisselue som var så stor at den nesten dekket øynene hennes. Hun fulgte en spor av peanøtter og glitter, som ledet henne gjennom snødekte gater og forbi butikker som spilte 'Jingle Bell Rock' så høyt at man skulle tro det var en konkurranse om å spre mest julestemning.

Plutselig, ved hjørnet av en spesielt festlig pyntet gate, fikk hun øye på noe uvanlig. Der, på toppen av et hustak, stod elefanten! Den var enorm, dekket i julelys og med store ører som flagret i vinden. Med et tappert "Hei!" og et løft på nisselua, gjorde jooooooda et forsøk på å få elefantens oppmerksomhet.

Til hennes store overraskelse, svarte elefanten med et brøl og begynte å flakse med ørene sine. Før jooooooda visste ordet av det, lettet elefanten fra taket og fløy over gatene i Hull, med julelysene som blinket og glitret i den kalde vinternatten.

Jooooooda, som ikke var en å gi opp lett, bestemte seg for å følge etter den flyvende elefanten. Hun tok en rask avgjørelse og hoppet på en forbigående reinsdyrslede, som tilfeldigvis var parkert med motoren på tomgang. "Til elefanten!" ropte hun til reinsdyret, som så ut til å forstå oppdraget og satte i gang i full fart.

De svingte gjennom gatene, opp over hustakene, i en halsbrekkende jakt etter den flyvende elefanten. Jooooooda holdt på hatten sin, lo og ropte "Julemirakler finnes!" mens de fulgte etter elefantens glitrende spor på himmelen.

Til slutt landet elefanten i en park, hvor den tok seg en liten pause for å nyte noen julekaker som tilfeldigvis var satt ut til den. Jooooooda klatret ned fra sleden og nærmet seg forsiktig. Til hennes forbauselse kunne elefanten snakke. "Jeg er på et spesielt juleoppdrag," sa elefanten med en stemme så dyp og myk som fløyel.

"Javel", sa jeg. "Hva går det oppdraget ut på da?" Elefanten, som heter Chris Maseren, var svært snakkesalig . Chris kunne fortelle at akuratt hva oppdraget gikk ut på,var litt forvirrende. Det hadde seg nemlig sånn at Chris hadde jobbet som flyvende elefant på et sirkus i Polen. Der hadde det også jobbet noen tvillinger, en med sorte, og en med nyyyyyydelig kålfargede øyne. Elefanten kunne ikke si hva tvillingene gjorde på sirkuset, men han visste han med de nyyyyyyydelige kålfargede øynene hadde forsvunnet i jula flere år på rad. Da han kom tilbake, vanligvis ikke før uti februar en gang, så kunne han ikke helt forklare hvor han hadde vært. Han snakket om julelys, og portvin, om noen dype skoger, sykler og traktor hengere. Han snakket om en hel haug med gale damer, og ett eller annet som het Dib. Han snakket om sebraer med truser, damer som falt i innkjørsler, og biler som sto i feil garasjer. Han snakket om brannøvelser, hyllebærsaft og julebord. Og en trailer med portvin. Alt i alt var det svært lite sammenheng i historien til tvillingen, men hvert år, når desember nærmet seg, så insisterte han på å pakke en nødbag med bananer og omtrent hundretusen oppe- og nedekluter. 

Alle ved sirkuset hadde vært svært nyskjerrige på hva det egentlig var han drev med denne tvillingen. Her fikk jeg skutt inn spørsmålet om det var Jolnek det var snakk om. "Ja, Jooooooda, JAAAAAAAAA!" Utbrøt elefanten Chris Maseren, og lurte på hvordan jeg viste det. Da måtte jo jeg fortelle at jeg var en gal dib dame. Jeg tror ikke jeg klarte å forklare Chris hva en gal dib dame er for noe, så jeg lot ham fortsette på sin historie.

I år hadde nysgjerrigheten ved sirkuset nådd nye høyder, så da Jolnek hadde pakket nødsekken og dratt, hadde Kolnek pakket sin sekk og fulgt etter. Men Kolnek hadde ikke pakket sekken riktig. Han hadde hverken tatt med kluter eller bananer, han hadde heller pakket klær og toalettsaker, selv om alle dibdamer vet at nødsekken skal inneholde bananer! 

Det neste som skjedde ved sirkuset, var at de fikk en merkelig morsekode fra Kolnek, der det sto at han hadde vært så sulten at magen hans føltes som et stort hull, også ville han ha noe mat, også hadde han gått inn i det nærmeste huset, som viste seg å være den franske ambassaden. Der hadde han spurt om å få en banan, men de hadde forsøkt å gi ham snegler i stede, og polakker spiser jo ikke snegler, så Kolnek hadde blitt litt fornærmet. Da hadde franskmennene blitt fornærmet, også hadde Kolnek plutselig vært fanget.  Chris Maseren var sendt ut for å redde Kolnek. Han hadde vært på ambassaden uten å finne spor av Kolnek, og de på ambassaden skjønte ingenting. (Det var jo ikke så rart, for det hadde ikke stått hvilken franske ambasade, så elefanten hadde vært på den i London.)

Da Chris Maseren ikke fant Kolnek på ambassaden, hadde han lurt på om beskjeden kanskje var kodet. Siden Kolnek hadde snakket om magen sin som et hull, hadde Chris satt kursen mot Hull, og nå lurte han på om jeg forsto hva magen i koden skulle symbolisere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jooooooda skrev (47 minutter siden):

"Javel", sa jeg. "Hva går det oppdraget ut på da?" Elefanten, som heter Chris Maseren, var svært snakkesalig . Chris kunne fortelle at akuratt hva oppdraget gikk ut på,var litt forvirrende. Det hadde seg nemlig sånn at Chris hadde jobbet som flyvende elefant på et sirkus i Polen. Der hadde det også jobbet noen tvillinger, en med sorte, og en med nyyyyyydelig kålfargede øyne. Elefanten kunne ikke si hva tvillingene gjorde på sirkuset, men han visste han med de nyyyyyyydelige kålfargede øynene hadde forsvunnet i jula flere år på rad. Da han kom tilbake, vanligvis ikke før uti februar en gang, så kunne han ikke helt forklare hvor han hadde vært. Han snakket om julelys, og portvin, om noen dype skoger, sykler og traktor hengere. Han snakket om en hel haug med gale damer, og ett eller annet som het Dib. Han snakket om sebraer med truser, damer som falt i innkjørsler, og biler som sto i feil garasjer. Han snakket om brannøvelser, hyllebærsaft og julebord. Og en trailer med portvin. Alt i alt var det svært lite sammenheng i historien til tvillingen, men hvert år, når desember nærmet seg, så insisterte han på å pakke en nødbag med bananer og omtrent hundretusen oppe- og nedekluter. 

Alle ved sirkuset hadde vært svært nyskjerrige på hva det egentlig var han drev med denne tvillingen. Her fikk jeg skutt inn spørsmålet om det var Jolnek det var snakk om. "Ja, Jooooooda, JAAAAAAAAA!" Utbrøt elefanten Chris Maseren, og lurte på hvordan jeg viste det. Da måtte jo jeg fortelle at jeg var en gal dib dame. Jeg tror ikke jeg klarte å forklare Chris hva en gal dib dame er for noe, så jeg lot ham fortsette på sin historie.

I år hadde nysgjerrigheten ved sirkuset nådd nye høyder, så da Jolnek hadde pakket nødsekken og dratt, hadde Kolnek pakket sin sekk og fulgt etter. Men Kolnek hadde ikke pakket sekken riktig. Han hadde hverken tatt med kluter eller bananer, han hadde heller pakket klær og toalettsaker, selv om alle dibdamer vet at nødsekken skal inneholde bananer! 

Det neste som skjedde ved sirkuset, var at de fikk en merkelig morsekode fra Kolnek, der det sto at han hadde vært så sulten at magen hans føltes som et stort hull, også ville han ha noe mat, også hadde han gått inn i det nærmeste huset, som viste seg å være den franske ambassaden. Der hadde han spurt om å få en banan, men de hadde forsøkt å gi ham snegler i stede, og polakker spiser jo ikke snegler, så Kolnek hadde blitt litt fornærmet. Da hadde franskmennene blitt fornærmet, også hadde Kolnek plutselig vært fanget.  Chris Maseren var sendt ut for å redde Kolnek. Han hadde vært på ambassaden uten å finne spor av Kolnek, og de på ambassaden skjønte ingenting. (Det var jo ikke så rart, for det hadde ikke stått hvilken franske ambasade, så elefanten hadde vært på den i London.)

Da Chris Maseren ikke fant Kolnek på ambassaden, hadde han lurt på om beskjeden kanskje var kodet. Siden Kolnek hadde snakket om magen sin som et hull, hadde Chris satt kursen mot Hull, og nå lurte han på om jeg forsto hva magen i koden skulle symbolisere. 

Chris er Julemannen 2023! Dvs jeg tror Julemann er nissen på dansk? Han er magisk og i det godes tjeneste, vær så snill og behandle ham bra, Joooooda, så han kan være med oss. videre. (Hvordan skjemme bort en elefant? Er det "én bit av gangen" som gjelder der også?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (35 minutter siden):

Chris er Julemannen 2023! Dvs jeg tror Julemann er nissen på dansk? Han er magisk og i det godes tjeneste, vær så snill og behandle ham bra, Joooooda, så han kan være med oss. videre. (Hvordan skjemme bort en elefant? Er det "én bit av gangen" som gjelder der også?)

Jeg skal selvfølgelig behandle ham bra! Jeg har fortalt ham at dere tar vare på både Kolnek og Jolnek, så han er veldig lettet. Vi er på leting etter noe Chris kan spise, han ønsker seg peanutter, så jeg ser meg om etter en dagligvarebutikk. Når vi har funnet nøtter setter vi kursen mot dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jooooooda skrev (17 timer siden):

Når jeg leste denne planen, så angret jeg nesten på at jeg ble med flyet! Men frykt ikke, du har helt rett i at vi trenger en elefant, så jeg tar meg en runde her i Hull og ser om det finnes noen (ja, jeg vet, feil land, men den kan jo ha rømt fra et sirkus, rarere ting har skjedd i tidligere julekalendere). Jeg vil helst ha en som har så store ører at den kan fly. 

Jeg er bare evig takknemlig for at den elefanten med de store ørene dukket opp først etter ambassadeflukten, for om vi hadde møtt opp der med en afrikansk elefant (som jo er de med store ører) så ville folka fra den indiske ambassaden klikket i vinkel over at elefanten ikke var asiatisk. Jeg har sett hvordan de behandler folk de ikke liker på film fra Bollywood. Det er ikke pent, for å si det forsiktig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

jooooooda skrev (2 timer siden):

Jeg skal selvfølgelig behandle ham bra! Jeg har fortalt ham at dere tar vare på både Kolnek og Jolnek, så han er veldig lettet. Vi er på leting etter noe Chris kan spise, han ønsker seg peanutter, så jeg ser meg om etter en dagligvarebutikk. Når vi har funnet nøtter setter vi kursen mot dere. 

For å være på den sikre siden, så pakket jeg med meg en kartong "Småsulten"-poser. Det er jo nettopp peanøtter og tørket frukt, så det et bare å lete oss opp, @jooooooda! Tror vi snart er framme på Le Crepier Papin, hestene og sleden er relativt godt synlig, så dere finner oss nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du store min. Dette er en drøm. Tenk å få sitte og føre en slede med sånne digre hestebeist. Hovskjegget er lengre enn håret mitt. 13 år gamle meg er omtrent i svime. Tror det er godt hestene vet hvor de skal, for tospann har jeg svært begrenset erfaring  (som null) med. Bør jeg si prrr eller prrr love for at de skal stoppe?  Jeg skimter noen lys i det fjerne over oss. Håper det er Jooooooda og Chris og ikke MI5 som er på sporet av oss. Det må da ha satt noen internasjonale varslingsrutiner i gang når vi kidnapper folk fra ambassader og rømmer landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sug lut skrev (9 minutter siden):

Kom akkurat på at jeg har pult i Hull.

Du også, ja. Rundpult her. 

Denne bør egentlig være anonym, men skitt au!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra Prøvedukke skrev (1 time siden):

 

For å være på den sikre siden, så pakket jeg med meg en kartong "Småsulten"-poser. Det er jo nettopp peanøtter og tørket frukt, så det et bare å lete oss opp, @jooooooda! Tror vi snart er framme på Le Crepier Papin, hestene og sleden er relativt godt synlig, så dere finner oss nok. 

Da har jeg lovet Chris at du har peanøtter, så nå har jeg satt meg på nakken hans og vi har nettopp nådd den optimale flyhøyden, som i følge Chris er "så høyt som jeg føler for". Jeg speider ned mot bakken, og har fått øye på hestesleden i det fjerne, så nå holder vi stø, væææææææææ!!!!!, øh, holder meg fast for harde livet, og prøver igjen. Nå holder vi ustø kurs i deres retning. (Jeg lurer på om noen har gitt Chris for mye portvin?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det jooooooda og Chris Maseren, den flyvende elefanten og lederen for Interpols hemmelige avdeling av agenter, nærmet seg Le Crepier Papin, var det som om en spenningsfylt julefilm utspilte seg. Det så ut til å være stengt, men de to eventyrerne var ikke av typen som lot seg stoppe av en låst dør. Petra Prøvedukkes rambukk hadde av en eller annen grunn ankommet alene, og var nå meget behjelpelig for å få opp døra. 

Inne i mørket av det tilsynelatende forlatte crêperiet, avslørte en skikkelse seg fra skyggene. Det var Sanna Sarromaa, ondskapen personifisert, stående med en dramatisk pose som om hun var hovedpersonen i finsk fjernsynsteater. Hun luktet finsk fjernsysteater også. 

Plutselig brølte Kolnek, "Der er hun, den onde brunsnegla i egen person!" og uten et sekunds nøling, gikk han og Chris Maseren til aksjon. Det var som om de hadde øvd på dette øyeblikket i hemmelige agentleirer.

Elefanten Chris, med sin overraskende smidighet for en så stor skapning, knøvlet ned Sanna, mens Kolnek raskt bandt henne med et sett av julelys. Sanna, fanget i et nett av fargerike lys, skrek ut i frustrasjon, "Alle språk er bare en finsk dialekt, og verden vil snart innse finsk dominans! Og dere, dere snyltere som betaler skatt, burde heller gi pengene direkte til meg!"

Resten av gjengen som hadde slitt litt med å komme seg ut av sleden – Doppler, Amandine, Luten, Himmel og Hav, Frk. Nilsen, Sommer er Best, Stridsmøy, Ekspatt, nick_350414, Petra Prøvedukke, Oslofrøken og til og med den afrikanske kjempesneglen – kom stormende inn. De stoppet opp, måpende over scenen som utspant seg.

"Vel, dette er en julefest jeg aldri kommer til å glemme," utbrøt Luten, mens hun plukket opp en vaskeklut fra en av sine mange lommer for å tørke bort en imaginær tåre av latter.

Sammen førte de Sanna ut til reinsdyrsleden som jooooooda hadde forlatt tidligere. Chris Maseren, nå i sin nye rolle som Rudolf den rødnosede elefanten, ledet an. De sang en improvisert julesang, "Oh Sanna, den onde brunsnegla", mens de trasket gjennom snøen.

Sanna, bundet opp i julelys og mumlende om finsk overlegenhet, ble plassert forsiktig i sleden. "Jeg skulle ønske jeg hadde en banan," sukket Kolnek, mens han gransket en fødebag full av alt annet enn bananer.

Da alle var samlet i sleden, med snøfnugg som danset rundt dem i den kalde natteluften, tok Chris Maseren, den flyvende elefanten, et øyeblikk til å forklare Sannas onde plan for finsk dominans.

"Venner," begynte Chris med en alvorlig tone, mens han justerte sin juledekorerte hatt. "Sannas plan er mer forræderisk enn noen av oss kunne ha forestilt oss. Hun har tenkt å bruke sin posisjon som fransklærer og kulturell infiltratør for å gjennomføre en stille, men radikal, forandring av det europeiske kulturlandskapet."

Han trakk pusten dypt, og øynene hans glitret under stjernehimmelen. "Hennes mål er å erstatte de rike kulinariske tradisjonene i Europa, spesielt det franske kjøkkenet, med finske retter. Hun mener at ved å gjøre finsk mat og kultur dominerende, vil hun kunne gjenopprette en slags 'kulturell balanse' som hun føler har blitt forstyrret av andre europeiske kulturer."

Kolnek nikket bekreftende, tydeligvis kjent med planen. "Og det stopper ikke der," la han til. "Hun har planlagt å bruke forskjellige metoder for å spre finsk språk og kultur, overbevist om at alle språk egentlig bare er finske dialekter."

Luten brast ut i latter. "Så, i stedet for 'Bon appétit', skal vi si 'Hyvää ruokahalua' før hvert måltid?" sa hun med utmerket diksjon til stor glede for resten av selskapet..

Chris Maseren nikket. "Nøyaktig. Men frykt ikke, vi har stoppet hennes planer for nå. Og med vår julemagi og litt finsk sisu, vil vi sørge for at alle kulturer kan skinne, inkludert det finske, uten Sannas forvrengte dominans."

Og så, under en stjerneklar vinternatt, dro de av sted, med Sanna Sarromaa og en slede full av eventyrere, spioner og en flyvende elefant, alle sammen med kurs mot Langesund. Og en sykkel med vogn, portvin skjult som julepynt og en rambukk som enda ikke hadde fått ut sitt potensiale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Glemte det var lucia*

Når sleden suser gjennom den kalde vinternatten, hører man plutselig nick_350414's stemme blant all julesangen og latteren: "Har noen lussekatter?" spør hun, med et håpefullt uttrykk.

Før noen rekker å svare, freser Sanna Sarromaa, fortsatt bundet i julelys, "Lussekatter er for veike nordmenn og sleipe svensker!" Hennes ord henger i luften som en tåke av forakt.

Men så, til alles overraskelse, smiler Chris Maseren bredt og åpner en av sine mange magiske innerlommer. Der, til alles store glede, finner han et brett med nystekte lussekatter, gyldne og fristende, som om de akkurat har blitt tatt ut av en ovn i himmelen.

Frk. Nilsen finner frem flasken med portvin, skjult som julepynt, og sier med et lurt smil, "Ingenting passer bedre til lussekatter enn en god slurk portvin!" 

Så, mens sleden fortsetter sin magiske ferd, nyter de alle lussekattene og portvinen, varme og mette av juleglede, til og med Sanna som, til tross for sin misnøye, ikke kan motstå duften av de nybakte lussekattene. Og med munnen full av lussekatt kan hun i alle fall ikke si slemme ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snegla, som vanligvis ikke sier så mye - hun er bedre på å drikke øl enn hun er på å snakke - så på Sanna og mumlet "Silence i golden, duct tape is silver" mens tasset bort til Luten med de mange lommene for å se om hun hadde gaffatape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (3 timer siden):

Kom akkurat på at jeg har pult i Hull.

 

Petra Prøvedukke skrev (3 timer siden):

Du også, ja. Rundpult her. 

Denne bør egentlig være anonym, men skitt au!

Nå ble jeg nesten litt satt ut her og fikk både lussekatt og portvin i gale hullet.

Kan det være slik at vi har med oss en prinsesse eller to 🤩

_20231213_205021.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspatt skrev (16 minutter siden):

Snegla, som vanligvis ikke sier så mye - hun er bedre på å drikke øl enn hun er på å snakke - så på Sanna og mumlet "Silence i golden, duct tape is silver" mens tasset bort til Luten med de mange lommene for å se om hun hadde gaffatape.

Har igjen litt gaffa etter å ha sikret portvinen. Usikker om det er nok til å stoppe kjeften til Sanna. 

Noen som kan lokke henne med at det finnes en badstue i bakgården til puben? (også kalt søppelcontainer) Da stopper vi kjeften og fjerner henne fra situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk Nilsen skrev (1 minutt siden):

Har igjen litt gaffa etter å ha sikret portvinen. Usikker om det er nok til å stoppe kjeften til Sanna. 

Noen som kan lokke henne med at det finnes en badstue i bakgården til puben? (også kalt søppelcontainer) Da stopper vi kjeften og fjerner henne fra situasjonen. 

Støtter tanken om å parkere SS i en bakgårdsbadstue. Slipper unna mye styr og støy på den måten. Føler meg ikke helt sikker på at det er lurt å dra henne med til Langesund. 

Eller skal vi skjenke henne pære full, @sug lut, og ta henne med? Vi har jo en god mengde sprit i bakhånd? Unner vi henne en flaske? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra Prøvedukke skrev (7 minutter siden):

Støtter tanken om å parkere SS i en bakgårdsbadstue. Slipper unna mye styr og støy på den måten. Føler meg ikke helt sikker på at det er lurt å dra henne med til Langesund. 

Eller skal vi skjenke henne pære full, @sug lut, og ta henne med? Vi har jo en god mengde sprit i bakhånd? Unner vi henne en flaske? 

Ikke bruk den gode spriten, hvis @Tekla123 har fått produsert nok av ingefærspriten så tror jeg den er finfin. Kall det bare vodka direkt från de finske skogar så er det en smal sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra Prøvedukke skrev (33 minutter siden):

Støtter tanken om å parkere SS i en bakgårdsbadstue. Slipper unna mye styr og støy på den måten. Føler meg ikke helt sikker på at det er lurt å dra henne med til Langesund. 

Eller skal vi skjenke henne pære full, @sug lut, og ta henne med? Vi har jo en god mengde sprit i bakhånd? Unner vi henne en flaske? 

Rompesprit, i så fall. Overlater det til deg. Du er spritdronninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk Nilsen skrev (45 minutter siden):

Har igjen litt gaffa etter å ha sikret portvinen. Usikker om det er nok til å stoppe kjeften til Sanna. 

Noen som kan lokke henne med at det finnes en badstue i bakgården til puben? (også kalt søppelcontainer) Da stopper vi kjeften og fjerner henne fra situasjonen. 

Jeg er litt redd for at hun kommer seg ut av den søppelcontaineren etterhvert, og fortsetter p spre sine onde planer. Kan det hende det er bedre om vi svipper innom baren "hue og ræva"? Hvis jeg ikke husker feil så kan man parkere uønskede elementer der for godt. (Sånn en ettertanke, kan det være der den bilen som er i feil garasjer har havnet, siden vi aldri finner den????)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jooooooda skrev (22 minutter siden):

Jeg er litt redd for at hun kommer seg ut av den søppelcontaineren etterhvert, og fortsetter p spre sine onde planer. Kan det hende det er bedre om vi svipper innom baren "hue og ræva"? Hvis jeg ikke husker feil så kan man parkere uønskede elementer der for godt. (Sånn en ettertanke, kan det være der den bilen som er i feil garasjer har havnet, siden vi aldri finner den????)

Kunne hun vært noe for duemannen? Hun er jo singel... 

Baren Hue & rævva er et godt valg btw

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...