Spurvugla Skrevet 11. desember 2023 #351 Skrevet 11. desember 2023 jooooooda skrev (1 time siden): Jeg er veldig glad at du ble redda Ekspatt! Men folkens, vi må bli bedre til å koordinere redningsaksjonene våre! For jeg kom meg nemlig inn i ambassaden, og fikk audiens hos ambassadøren, og han ble overstrømmende lykkelig da jeg sa jeg ville giftes bort til Ekspatt. Jeg tror ikke de har lagt merke til redningsaksjonen enda, for akuratt nå er de veldig opptatt med p gjøre meg klar til bryllup. Jeg har fått på en sånn indisk skolering, og nå holder de på å fikse håret mitt. Så jeg tenker at enten vet de ikke at Ekspatt er forsvunnet, eller så var det en eller annen de hadde i tankene for Ekspatt, og når Ekspatt er borte vil de gifte bort meg i steden. Uansett trenger jeg en ny redningsaksjon! Kan det tenkes at ambassaden har ventet på en modell til den neste "Visit India"-kampanjen, og at Ekspatt og nå du har blitt forvekslet med henne? I såfall er det bare å kreve inn honoraret og eventuelt donere en slant til Langelandfondet.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. desember 2023 #352 Skrevet 11. desember 2023 Evig patriot og kålhater Geir Leiv Rikerenn Røkken har meddelt at han er villig til å caharte oss et fly for transport til Hull. I bytte for et parti håndkost mink. Litt bekymret for hestene ble jeg enig med en jeg kjenner som kjører tog om at han skulle ta hestene hjem, og få oss på Gardermobanen. Så der sto vi, Luten med et digert julekort, Amandine i julekrans, Himmel og hav i juletrefot, med en totalt forvirret Jolenek fortsatt med blinkende julelys, og med en godt bastet og kålmarinert Kolnek på slep. Selv hadde jeg armene fulle av mink. Men vi kom oss med på toget. "Faen" sa Luten - "har polakkgutta pass"?
Spurvugla Skrevet 11. desember 2023 #353 Skrevet 11. desember 2023 (endret) Lektor Doppler med tillegg skrev (19 minutter siden): Evig patriot og kålhater Geir Leiv Rikerenn Røkken har meddelt at han er villig til å caharte oss et fly for transport til Hull. I bytte for et parti håndkost mink. Litt bekymret for hestene ble jeg enig med en jeg kjenner som kjører tog om at han skulle ta hestene hjem, og få oss på Gardermobanen. Så der sto vi, Luten med et digert julekort, Amandine i julekrans, Himmel og hav i juletrefot, med en totalt forvirret Jolenek fortsatt med blinkende julelys, og med en godt bastet og kålmarinert Kolnek på slep. Selv hadde jeg armene fulle av mink. Men vi kom oss med på toget. "Faen" sa Luten - "har polakkgutta pass"? En sånn internasjonal man-of-mysteries som Kolnek har vel gjerne et par dusin pass? Med forskjellige navn og nasjonaliteter og sånt. De pleier, mener jeg å huske fra diverse spionserier, å ligge skjult i hemmelige rom i kontorskuffer eller under gulvplankene. Eller kanskje sydd inn i fallen på frakken? Har han en frakk? Endret 11. desember 2023 av Spurvugla Skrivefeil
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. desember 2023 #354 Skrevet 12. desember 2023 Navneopprop! Hvor mange er på toget på vei til Gardermoen nå egentlig? Hvem må reddes? Hvem er i kurven til Miss Marple? Og hvor tok all portvinen veien?
sug lut Skrevet 12. desember 2023 Forfatter #355 Skrevet 12. desember 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (8 minutter siden): Navneopprop! Hvor mange er på toget på vei til Gardermoen nå egentlig? Hvem må reddes? Hvem er i kurven til Miss Marple? Og hvor tok all portvinen veien? Jeg er med deg, jeg🥰
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. desember 2023 #356 Skrevet 12. desember 2023 sug lut skrev (1 time siden): Jeg er med deg, jeg🥰 Det var jo ikke mange..
frk Nilsen Skrevet 12. desember 2023 #357 Skrevet 12. desember 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (1 time siden): Navneopprop! Hvor mange er på toget på vei til Gardermoen nå egentlig? Hvem må reddes? Hvem er i kurven til Miss Marple? Og hvor tok all portvinen veien? Jeg er her jeg, og har tatt vare på portvinen. Jeg har gjemt den på et lurt sted. (fikk ordnet en deal med mannskapet på båten til Hull, den ligger godt bevoktet i en av containerne) Har selvsagt nok til veiamat til vi kommer oss trygt til containeren.
Stridsmøy Skrevet 12. desember 2023 #358 Skrevet 12. desember 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (1 time siden): Navneopprop! Hvor mange er på toget på vei til Gardermoen nå egentlig? Hvem må reddes? Hvem er i kurven til Miss Marple? Og hvor tok all portvinen veien? On my way!
Sommer er best Skrevet 12. desember 2023 #359 Skrevet 12. desember 2023 Jeg starta hjemmefra i går kl 8.30 og håper jeg rekker det. Har vinterdekk på sykkelen, men med snø og fullastet sykkelvogn så går det ikke så fort. Sykla forbi Tusenfryd kl 14.33. Så hvis f.eks liften er i samme område hadde det vært hyggelig å få henge etter i hengerfestet. Jeg og sykkelvogna blinker om kapp med 1000 joleljos i forskjellige farger og jeg tar en karaoketrall innimellom. Så tror jeg er ganske lett å få øye på. Har nok begynt litt på slåpelikøren og i oppoverbakkene har det gått med litt av baileysen som jeg hadde i kjelleren. Men fortvil ikke, det er nok til alle + noen til ❤️
Spurvugla Skrevet 12. desember 2023 #360 Skrevet 12. desember 2023 Jeg tror jeg fortsatt er på traktorhengeren inne på Finnskogen et sted. Her er det vakkert, de dype skogene er dekket av nydelig julesnø, men vi må komme oss ut før væromslaget mot slutten av uka. Smelter snøen nå blir skogsbilveiene til gjørme og vi risikerer at denne (noe overlastete) hengeren setter seg fast.
Ekspatt Skrevet 12. desember 2023 #361 Skrevet 12. desember 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (2 timer siden): Navneopprop! Hvor mange er på toget på vei til Gardermoen nå egentlig? Hvem må reddes? Hvem er i kurven til Miss Marple? Og hvor tok all portvinen veien? @nick_350414, Snegla og jeg landet utenfor Brighton ved firetiden i natt. GPS-utstyret på luftballongen frøs i stykker over nordsjøen, så vi kom litt ut av kurs. Vi tok først toget opp til London og valset rett inn på første pub, og har vært på dagsfylla siden halv åtte i morges alle tre. Promillen begynner å gå ut av kroppene våre nå, og vi sitter og venter på toget opp til Yorkshire nå. Ses i Hull, folkens! Har forresten med oss to tannløse, men veldig blide, britiske anleggsarbeidere som vi fant på den ene puben. James og Mark. De drakk oss alle under bordet. Noen som har fått reddet @jooooooda? Jeg er helt enig i at vi må koordinere oss bedre, dette holder ikke mål rett og slett. Jeg skal skrive en avviksmelding på dette, og det blir nok tema på neste personalmøte.
jooooooda Skrevet 12. desember 2023 #362 Skrevet 12. desember 2023 Ekspatt skrev (1 time siden): @nick_350414, Snegla og jeg landet utenfor Brighton ved firetiden i natt. GPS-utstyret på luftballongen frøs i stykker over nordsjøen, så vi kom litt ut av kurs. Vi tok først toget opp til London og valset rett inn på første pub, og har vært på dagsfylla siden halv åtte i morges alle tre. Promillen begynner å gå ut av kroppene våre nå, og vi sitter og venter på toget opp til Yorkshire nå. Ses i Hull, folkens! Har forresten med oss to tannløse, men veldig blide, britiske anleggsarbeidere som vi fant på den ene puben. James og Mark. De drakk oss alle under bordet. Noen som har fått reddet @jooooooda? Jeg er helt enig i at vi må koordinere oss bedre, dette holder ikke mål rett og slett. Jeg skal skrive en avviksmelding på dette, og det blir nok tema på neste personalmøte. Jeg sitter fortsatt her, og blir pyntet etter alle kunstens regler. Jeg prøvde å reise med å gå i stå, men det var ikke populært. Jeg vet ikke om jeg skal giftes bort eller er modell, men jeg trenger redding ikke som, for jeg kommer meg ikke herfra. Det kan hende det holder med en drabelig avledningsmanøver. Hvis alle blir opptatt av noe annet et øyeblikk tror jeg jeg skal klare å komme meg ut. Men jeg trenger et fluktfartøy bør jeg har kommet ut. Er det noen som fortsatt flyr? Da kan dere slippe reklame for en Bollywood film på framsiden, også fly bak og hente meg ved nødutgangen.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. desember 2023 #363 Skrevet 12. desember 2023 Ekspatt skrev (1 time siden): @nick_350414, Snegla og jeg landet utenfor Brighton ved firetiden i natt. GPS-utstyret på luftballongen frøs i stykker over nordsjøen, så vi kom litt ut av kurs. Vi tok først toget opp til London og valset rett inn på første pub, og har vært på dagsfylla siden halv åtte i morges alle tre. Promillen begynner å gå ut av kroppene våre nå, og vi sitter og venter på toget opp til Yorkshire nå. Ses i Hull, folkens! Har forresten med oss to tannløse, men veldig blide, britiske anleggsarbeidere som vi fant på den ene puben. James og Mark. De drakk oss alle under bordet. Noen som har fått reddet @jooooooda? Jeg er helt enig i at vi må koordinere oss bedre, dette holder ikke mål rett og slett. Jeg skal skrive en avviksmelding på dette, og det blir nok tema på neste personalmøte. Det blir noen heftige personalmøter i Dibs agentavdeling etter dette.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. desember 2023 #364 Skrevet 12. desember 2023 frk Nilsen skrev (3 timer siden): Jeg er her jeg, og har tatt vare på portvinen. Jeg har gjemt den på et lurt sted. (fikk ordnet en deal med mannskapet på båten til Hull, den ligger godt bevoktet i en av containerne) Har selvsagt nok til veiamat til vi kommer oss trygt til containeren. Da lar vi den være der mes vi flyr til Hull. Båt tar nemlig flere dager og vi har litt snaut med tid. Så plukker vi den opp før vi setter kursen for Langesund.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. desember 2023 #365 Skrevet 12. desember 2023 jooooooda skrev (20 minutter siden): Jeg sitter fortsatt her, og blir pyntet etter alle kunstens regler. Jeg prøvde å reise med å gå i stå, men det var ikke populært. Jeg vet ikke om jeg skal giftes bort eller er modell, men jeg trenger redding ikke som, for jeg kommer meg ikke herfra. Det kan hende det holder med en drabelig avledningsmanøver. Hvis alle blir opptatt av noe annet et øyeblikk tror jeg jeg skal klare å komme meg ut. Men jeg trenger et fluktfartøy bør jeg har kommet ut. Er det noen som fortsatt flyr? Da kan dere slippe reklame for en Bollywood film på framsiden, også fly bak og hente meg ved nødutgangen. God plan, charteret rikmannsfly vil komme i din retning. Og så strake veien til Hull.
Himmel og hav Skrevet 12. desember 2023 #366 Skrevet 12. desember 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (5 timer siden): Navneopprop! Hvor mange er på toget på vei til Gardermoen nå egentlig? Hvem må reddes? Hvem er i kurven til Miss Marple? Og hvor tok all portvinen veien? Jeg er her! Beklager altså, men det siste døgnets strabaser har tatt sånn på at jeg sovna under et sete og har antagelig kjørt noen runder tur- retur. Går av på Gardermoen neste gang det stopper der. Har flyet gått? Tror jeg må la juletrefotkostymet stå igjen om jeg skal få med meg noe moro fra taxfree. Noen ønsker? Siden noen på turen i det minste mistenkes for å være over middagshøyden så bør vel Operamints, Marianne-drops og After Eight med?
Ekspatt Skrevet 12. desember 2023 #367 Skrevet 12. desember 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (27 minutter siden): God plan, charteret rikmannsfly vil komme i din retning. Og så strake veien til Hull. Vi kom nettopp frem! Snegla er fortsatt drita, jeg mistenker langsom metabolisme. Hvor skal vi møtes? På hjørnet?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. desember 2023 #368 Skrevet 12. desember 2023 Ombord på den luksuriøse jeten chartret av Geir Leiv Rikerenn Røkken, var vi et mangfoldig lag klare for en rekke uvanlige redningsoppdrag. Med meg var Amandine, Luten, Himmel og Hav, Jolenek, og den gåtefulle Kolnek, som fortsatt bare mumlet "KOL!". Frk. Nilsen, Sommer er Best og Stridsmøy kom også ombord, bevæpnet med portvin forkledd som julepynt og en sykkelvogn full av julelys og slåpelikør. Det satte en spesiell stemning på flyturen. Vårt første stopp var den indiske ambassaden for å redde Jooooooda fra en uønsket skjebne. Vi svevde over ambassaden og med en presisjon som ville fått julenissen til å nikke anerkjennende, senket vi ned et stort Bollywood-banner fra jeten. Amandine, en mester i forkledninger, rappellerte ned i en blendende Bollywood-stil, grep Jooooooda og svevde opp igjen, akkurat i det banneret skjulte deres flukt. Videre bar det til Finnskogen. Spurveugla, fanget i en traktorhenger, var vårt neste mål. Med ingen mulighet til å lande, satte Luten og Himmel og Hav i gang med å improvisere en redningsmekanisme ved hjelp av Sommers sykkelvogn. De konstruerte en slags julelys-katapult, og med hjertet i halsen skjøt vi en bunt julelys mot hengeren, som viklet seg rundt Spurveugla og trakk henne forsiktig opp til jeten. Mens vi fortsatte mot Hull, skjedde noe utrolig. Kolnek, tidligere så tyst, begynte plutselig å synge en hjertevarmende polsk julesang. Hans stemme fylte kabinen og skapte en uventet, men velkommen, følelse av juleglede. Det var en påminnelse om at mirakler kan skje – selv i de mest uventede øyeblikk. Landingen nær Hull var glatt, og med to vellykkede redningsoppdrag bak oss, følte vi alle et bånd som kun slike unike opplevelser kan skape. Vi forlot jeten med et nytt syn på Kolnek, som fortsatt nynnet på sin julesang. "Kanskje det er mer ved Kolnek enn vi trodde," sa jeg til de andre mens vi gjorde oss klare til å dra mot Langesund. "Men nå har vi en julefest å forberede, og hvem vet, kanskje Kolnek vil avsløre mer av sin historie – og kanskje til og med hjelpe oss med å redde det franske kjøkkenet."
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. desember 2023 #369 Skrevet 12. desember 2023 På den stemningsfulle puben på hjørnet i Hull, under en himmel full av snøføyk og omgitt av julepyntens glans, ble vår gruppe av modige og eventyrlige damer, samt de bundne brødrene Jolenek og Kolnek – introdusert for Ekspatt, nick_350414, og en imponerende afrikansk kjempesnegle. Kolnek, som fortsatt var bundet, stirret forskrekket på den afrikanske kjempesneglen. Plutselig brøt han ut i panikk, et utbrudd som tok oss alle på senga. "Nei, ikke igjen!" ropte han, og vi fikk et glimt av en dypere frykt og en mulig grunn til hans merkelige hat. Samtidig satt stakkars Jolenek fortsatt bundet i julelys, et levende juletre i menneskelig form. Med et sukk av medfølelse, gikk Amandine og jeg frem for å forsiktig frigjøre ham fra hans glitrende fengsel. Jolenek, takknemlig for å bli befridd, pustet lettet ut og smilte svakt. De kålfargede øynene hans glitret i lyset fra peisen.
Petra Prøvedukke Skrevet 12. desember 2023 #370 Skrevet 12. desember 2023 Du glemte meg i oppramsinga di, Doppler, men jeg kom meg jo med! Rambukken fikk jeg jammen meg lurt med meg også. Gleder meg til masse moro i Hull og deromkring!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. desember 2023 #371 Skrevet 12. desember 2023 (endret) Petra Prøvedukke skrev (59 minutter siden): Du glemte meg i oppramsinga di, Doppler, men jeg kom meg jo med! Rambukken fikk jeg jammen meg lurt med meg også. Gleder meg til masse moro i Hull og deromkring! Velkommen til puben, vi blir her i hele kveld og planlegger hvordan vi kan redde det franske kjøkken og finne ut av Kolneks svarte sjel. Idemyldring er på sin plass. Vil noen ha en toddy? Her er en polsk julesang til underholdning, merk at julesang heter KOLedy https://youtu.be/Syo9wn-Ow8I?si=mTUD1fS38JnBf5D0 Endret 12. desember 2023 av Lektor Doppler med tillegg
Petra Prøvedukke Skrevet 12. desember 2023 #372 Skrevet 12. desember 2023 Å ja, jeg trenger en toddy! Er det noen som har sjekket Kolneks lommer? Er han virkelig polsk? Finner vi avlyttingsutstyr? Er Jolenek frigjort fra joleljosa, og har han noe å melde om denne "broren"? Mange spørsmål, men mener det som bidrag i idédugnaden!
oslofrk Skrevet 12. desember 2023 #373 Skrevet 12. desember 2023 Jeg sikter mot puben etter en laaaang tur!
sug lut Skrevet 12. desember 2023 Forfatter #374 Skrevet 12. desember 2023 (endret) jooooooda skrev (3 timer siden): Jeg sitter fortsatt her, og blir pyntet etter alle kunstens regler. Jeg prøvde å reise med å gå i stå, men det var ikke populært Å gå i stå er nok ikke populært i noen kulturer. Jeg synes det er plagsomt nok å gå i stå inne i eget hode helt alene. Men det unnskylder ikke inderne. Kunne du få tak i en storøret elefant? Si det er brudens ønske å ri til seremonien? Sett fart på elefanten (rop MUUUUUUS!!!, det funker på både menn og elefanter) så den får fart på seg, og så kan den nok bryte deg ut av ambassadens fangenskap og få fraktet deg dit du trenger å dra helt uten å heftes av enveiskjøring, sykkelveier, beboerparkering, bilfrie gater og dieselforbud innenfor bygrensa. EDIT: ser du har blitt reddet. Men én elefant burde vi hatt uansett. Endret 12. desember 2023 av sug lut
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. desember 2023 #375 Skrevet 12. desember 2023 (endret) Da Luten og Himmel og Hav gikk gjennom Kolneks lommeinnhold, kunne du nesten høre det spennende lydsporet fra en detektivfilm spille i bakgrunnen. De fant kvitteringer fra bensinstasjoner som strakk seg over et geografisk område som ville gjort enhver globetrotter misunnelig. Men den virkelige overraskelsen var den håndskrevne lappen med "Le Crepier Papin, Hull" på. "Aha! Et ledetråd!" utbrøt Luten dramatisk, mens hun veivet lappen i luften som om hun var Sherlock Holmes i en juleutgave. "Kanskje det er her Kolnek hadde planlagt sitt neste trekk." Himmel og Hav nikket. "Det var det jeg visste," sa hun med en følelse av oppnåelse. "Å dra til Hull var det riktige valget." Det at gruppen hadde bestemt seg for å dra til Hull lenge før de kjente til Kolneks onde planer, eller Kolnek, var en interessant tilfeldighet. Ingen i gruppen kommenterte dette. Endret 12. desember 2023 av Lektor Doppler med tillegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå