Ekspatt Skrevet 10. desember 2023 #326 Skrevet 10. desember 2023 Altså føkk det her, dere vil ikke tro det. Snegla og jeg var på vei ned mot den franske ambassaden i sted, men jeg greide å gå inn til den indiske i stedet, den er jo rett oppi høgget. Min egen feil, jeg vet det, men jeg holdt på med mobilen for å vise Snegla noen bilder av kål (både for at vi skulle være to som kunne se Jolenek, og for å friste Snegla til å holde ut på utflukten - hun elsker kål), og plutselig stod jeg inne på den indiske ambassaden og nå snakker de om å gifte meg bort! Jeg er ikke så god på språket, men jeg har sett litt Bollywood og forstår at de snakker om bryllup. De har allerede kledd Snegla i saronger og sjal og gullmynter, hun er riktig så pen, og de tok mål av meg i sted. "Very big" sa de seg i mellom med indisk uttale, jeg håper de snakket om Snegla. Dere som var på vei til den franske, gidder dere sveive innom her og? Vi må reddes.
nick_350414 Skrevet 10. desember 2023 #327 Skrevet 10. desember 2023 (endret) Ekspatt skrev (1 time siden): Altså føkk det her, dere vil ikke tro det. Snegla og jeg var på vei ned mot den franske ambassaden i sted, men jeg greide å gå inn til den indiske i stedet, den er jo rett oppi høgget. Min egen feil, jeg vet det, men jeg holdt på med mobilen for å vise Snegla noen bilder av kål (både for at vi skulle være to som kunne se Jolenek, og for å friste Snegla til å holde ut på utflukten - hun elsker kål), og plutselig stod jeg inne på den indiske ambassaden og nå snakker de om å gifte meg bort! Jeg er ikke så god på språket, men jeg har sett litt Bollywood og forstår at de snakker om bryllup. De har allerede kledd Snegla i saronger og sjal og gullmynter, hun er riktig så pen, og de tok mål av meg i sted. "Very big" sa de seg i mellom med indisk uttale, jeg håper de snakket om Snegla. Dere som var på vei til den franske, gidder dere sveive innom her og? Vi må reddes. Kan du få med deg snegla opp på taket? Jeg pakker luftbalongen og tar med med hele sneglehæren min. De kan lukte seg frem til kjempesnegla. Jeg vil helst unngå å lande på taket til den kinesiske amasaden ved en feil så her trengs deh ledesnegler. Vi vil være der mandag 15.38. Hold dere klare! Endret 10. desember 2023 av nick_350414
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. desember 2023 #328 Skrevet 10. desember 2023 Jeg og Luten har lånt hest og skikkelig slede av Kai, så nå blir det ordning. Tospann er greit, hestene er av type Døl og solide, og raske. Vi nærmer oss ambassadestrøket utkledd som turister på Kanefart.
Stridsmøy Skrevet 10. desember 2023 #329 Skrevet 10. desember 2023 Himmel og hav skrev (5 timer siden): Stemmer det. Har krøpet lengre ned i gangen nå og skimter grønne lys rundt en dørkarm. Tror alle har gått for å spise fransk løksuppe til lunsj. Kjenner at det kunne fristet, men tror ikke fransken min holder gjennom en hel samtale på lunsjrommet. Amandine. Start motoren. Vi kommer ut gjennom hagen. Håper Jolenek er sterk nok til å kaste meg over gjerdet, for det beste jeg kan skilte med i høydehopp er en bronsemedalje fra klubbmesterskapet og vi var bare tre som stilte til start. Elsker at du "hvisker" mens du skriver 🤣
jooooooda Skrevet 10. desember 2023 #330 Skrevet 10. desember 2023 Ekspatt skrev (1 time siden): Altså føkk det her, dere vil ikke tro det. Snegla og jeg var på vei ned mot den franske ambassaden i sted, men jeg greide å gå inn til den indiske i stedet, den er jo rett oppi høgget. Min egen feil, jeg vet det, men jeg holdt på med mobilen for å vise Snegla noen bilder av kål (både for at vi skulle være to som kunne se Jolenek, og for å friste Snegla til å holde ut på utflukten - hun elsker kål), og plutselig stod jeg inne på den indiske ambassaden og nå snakker de om å gifte meg bort! Jeg er ikke så god på språket, men jeg har sett litt Bollywood og forstår at de snakker om bryllup. De har allerede kledd Snegla i saronger og sjal og gullmynter, hun er riktig så pen, og de tok mål av meg i sted. "Very big" sa de seg i mellom med indisk uttale, jeg håper de snakket om Snegla. Dere som var på vei til den franske, gidder dere sveive innom her og? Vi må reddes. Hey, nå blir det bryllup! Dette løser vi lett, jeg melder meg frivillig til å gifte meg med deg, så holder de stor fest for oss, og vi kan invitere alle dibdamene, Kolnek og CB! Det blir kjempebra! Vi må bare huske å krysse fingrene når vi sier "I do" med indisk allsang, sånn at vi ikke risikerer p være godt etterpå!!!
*Miss Marple* Skrevet 10. desember 2023 #331 Skrevet 10. desember 2023 Stridsmøy skrev (3 timer siden): Elsker at du "hvisker" mens du skriver 🤣 Jeg leser med hviskestemme 😂
Spurvugla Skrevet 10. desember 2023 #332 Skrevet 10. desember 2023 nick_350414 skrev (5 timer siden): Kan du få med deg snegla opp på taket? Jeg pakker luftbalongen og tar med med hele sneglehæren min. De kan lukte seg frem til kjempesnegla. Jeg vil helst unngå å lande på taket til den kinesiske amasaden ved en feil så her trengs deh ledesnegler. Vi vil være der mandag 15.38. Hold dere klare! For et vakkert syn! En flygende slede trukket av kjempesnegler med en ledesnegle i front. Blir det ikke julestemning av dette så vet ikke jeg.
Himmel og hav Skrevet 10. desember 2023 #333 Skrevet 10. desember 2023 Spurvugla skrev (1 time siden): For et vakkert syn! En flygende slede trukket av kjempesnegler med en ledesnegle i front. Blir det ikke julestemning av dette så vet ikke jeg. Et spørsmål. Hvor fort går en slede dratt av snegler? Er de raskere eller tregere enn reinsdyr?
jooooooda Skrevet 10. desember 2023 #334 Skrevet 10. desember 2023 jooooooda skrev (5 timer siden): Hey, nå blir det bryllup! Dette løser vi lett, jeg melder meg frivillig til å gifte meg med deg, så holder de stor fest for oss, og vi kan invitere alle dibdamene, Kolnek og CB! Det blir kjempebra! Vi må bare huske å krysse fingrene når vi sier "I do" med indisk allsang, sånn at vi ikke risikerer p være godt etterpå!!! Oooooida! Her har vist autocorekt vært på ferde, og jeg hadde nok fått i meg så mye portvin at jeg ikke fikk det med meg før jeg postet. Indisk allsang passer jo godt, men det jeg prøvde å skrive var aksent. Dessuten håper jeg jo vi har det godt etterpå, jeg ville bare at vi ikke skulle være gift på ordentlig. Jeg hadde planer om å invitere Jolnek, men han har forsvunnet, og så har Kolnek sneket seg inn i stede for. Er det noen som vet hvem Kolnek er? En polsk spion? En indisk diplomat under cover? Eller har Jolnek en hemmelig sønn????
Stridsmøy Skrevet 10. desember 2023 #335 Skrevet 10. desember 2023 *Miss Marple* skrev (2 timer siden): Jeg leser med hviskestemme 😂 Godt vi er flere som leser med hviskestemme 🤣
Sommer er best Skrevet 10. desember 2023 #336 Skrevet 10. desember 2023 jooooooda skrev (21 minutter siden): Oooooida! Her har vist autocorekt vært på ferde, og jeg hadde nok fått i meg så mye portvin at jeg ikke fikk det med meg før jeg postet. Indisk allsang passer jo godt, men det jeg prøvde å skrive var aksent. Dessuten håper jeg jo vi har det godt etterpå, jeg ville bare at vi ikke skulle være gift på ordentlig. Jeg hadde planer om å invitere Jolnek, men han har forsvunnet, og så har Kolnek sneket seg inn i stede for. Er det noen som vet hvem Kolnek er? En polsk spion? En indisk diplomat under cover? Eller har Jolnek en hemmelig sønn???? Regna nesten med at det hadde vært endel portvin innabords der ja 🥴 Har heller aldri hørt om Kolnek 🤔 Kanskje @*Miss Marple* kan undersøke saken litt 🤔
Sommer er best Skrevet 10. desember 2023 #337 Skrevet 10. desember 2023 (endret) Ellers så har truse salget gått strålende 💰 Jeg satt inn annonse i lokalavisene i nedre Glomma regionen og jeg har stått på hele helga med salget. Tåtrusene var en hit. De dro inn ikke mindre enn 28.967 kr og 70 øre. Så tilsammen ble det 51.382 kr og 30 øre. Tenker vi kan få til et greit julebord i Langesund med den summen 🥂💃🍹🍾🍸 Endret 10. desember 2023 av Sommer er best
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. desember 2023 #338 Skrevet 11. desember 2023 (endret) I en sky av hvit nysnø og til lyden av dombjeller suser Luten og jeg nedover ambasadestrøket. Det slo oss at vår forkledning kanskje ikke var så diskret, da alle mulig folk hang i vinduene for å se dette praktvindunderet av en slede dra forbi. Men i våre tjukke pelsjakker (arvet og bare fra håndkost mink) var i vi i alle fall varme. Over oss så vi en luftbalong i litt fri dressur og antok at redningsaksjonen av stakkars Expatt og snegla var i gang. Vi svingte inn gjennom portene på ambassaden, stadig med en kålfarget morsekode i julekåldekorasjonen. Luten og jeg skumpet inn i den franske ambassadens hage, der en gruppe sjokkerte hagegnomer stirret på oss fra sine snødekte posteringer. Uten å miste fart, greide vi å unngå en katastrofalt nær møte med en pompøs is-skulptur av Napoleon. "Vi må være forsiktige," hvisket jeg til Luten, mens vi listet oss gjennom en labyrint av overpyntede juletrær. "Ambassaden er sikkert full av spioner." Inne i ambassaden var kaoset fullkomment. Overalt var agenter i juleforkledning, inkludert vår egen topptrente agent, Himmel og Hav, som var forkledd som en vandrende juletrefot. "Der er Jolenek!" pekte Luten, og der sto han, den polske gisselet, med sine unike kålfargede øyne, bundet til en stol med en rekke julelys. "Hvordan skal vi få ham ut herfra uten å bli oppdaget?" spurte jeg. "Enkelt," svarte Luten og trakk frem et gigantisk julekort. "Vi gjemmer ham inne i dette!" Jeg nikket imponert over Lutens kreative tankegang. Vi nærmet oss Jolenek, som så både forvirret og lettet ut da vi frigjorde ham. Amandine, forkledd som en overdådig julekrans, ga oss tegn fra et hjørne. "Følg meg, jeg har funnet en hemmelig utgang gjennom kjøkkenet!" Vi snek oss gjennom korridorene, med Himmel og Hav som ledet veien i sin juletrefotforkledning. Forbi forvirrede ambassadearbeidere og en gruppe nisser som tydeligvis var en del av et julebord gone wrong. I kjøkkenet ble vi nesten avslørt av en kokk som var opptatt med å pynte en gigantisk pannekake. Endelig, etter å ha krøpet gjennom en rekke trange passasjer og et par uheldige episoder med julepynt, kom vi oss ut i friheten, Jolenek trygt innpakket i julekortet. "Vi gjorde det!" utbrøt jeg, mens vi hastet tilbake til vår praktfulle slede, klar til å suse av sted igjen. "Vent!" ropte Jolenek fra innsiden av julekortet. "Kan noen vennligst fortelle meg hva som egentlig skjer her?" Endret 11. desember 2023 av Lektor Doppler med tillegg
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. desember 2023 #339 Skrevet 11. desember 2023 jooooooda skrev (10 timer siden): Oooooida! Her har vist autocorekt vært på ferde, og jeg hadde nok fått i meg så mye portvin at jeg ikke fikk det med meg før jeg postet. Indisk allsang passer jo godt, men det jeg prøvde å skrive var aksent. Dessuten håper jeg jo vi har det godt etterpå, jeg ville bare at vi ikke skulle være gift på ordentlig. Jeg hadde planer om å invitere Jolnek, men han har forsvunnet, og så har Kolnek sneket seg inn i stede for. Er det noen som vet hvem Kolnek er? En polsk spion? En indisk diplomat under cover? Eller har Jolnek en hemmelig sønn???? Akkurat da jeg trodde vår fantastiske redningsaksjon var over, dukker det opp nye overraskelser. Det viser seg at Jolenek, den polske gisselet med kålfargede øyne, hadde en tvillingbror - Kolnek! Autocorrects feil og portvinsinduserte forviklinger gjorde det hele til et mysterium. Kolnek, i motsetning til Jolenek, var ikke en vanlig polsk statsborger. Ryktene sa at han var en hemmelig spion, kanskje til og med en indisk diplomat på undercoveroppdrag. Og nå hadde han sneket seg inn på ambassaden, akkurat i det vi trodde vi hadde fått Jolenek trygt ut. "Hvem er egentlig Kolnek?" spurte Luten meg, mens vi skjulte oss bak en forlatt juledekorasjon. "Jeg har en teori," svarte jeg. "Kanskje Jolenek og Kolnek er tvillinger, men valgte forskjellige veier. En ble en enkel mann fanget i internasjonale intriger, og den andre en mann av mysterier og hemmeligheter." Men det var ikke tid til å spekulere lenge. Vi måtte finne ut av Kolneks intensjoner og om han utgjorde en trussel mot vår nylig gjennomførte redningsaksjon. "La oss splitte opp," foreslo Amandine. "Himmel og Hav, du sjekker ut kjøkkenet. Luten, du tar hovedsalen. Jeg skal ta en titt rundt i korridorene." Og med det, spredte vi oss for å avdekke sannheten om Kolnek. Var han virkelig Joleneks hemmelige sønn, eller en listig spion med egne planer? Svaret lå et sted i den kaotiske labyrinten av julepynt og diplomatiske gåter i den franske ambassaden.
amandine Skrevet 11. desember 2023 #340 Skrevet 11. desember 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (2 minutter siden): I en sky av hvit nysnø og til lyden av dombjeller suser Luten og jeg nedover ambasadestrøket. Det slo oss at vår forkledning kanskje ikke var så diskret, da alle mulig folk hang i vinduene for å se dette praktvindunderet av en slede dra forbi. Men i våre tjukke pelsjakker (arvet og bare fra håndkost mink) var i vi i alle fall varme. Over oss så vi en luftbalong i litt fri dressur og antok at redningsaksjonen av stakkars Expatt og snegla var i gang. Vi svingte inn gjennom portene på ambassaden, stadig med en kålfarget morsekode i julekåldekorasjonen. Luten og jeg skumpet inn i den franske ambassadens hage, der en gruppe sjokkerte hagegnomer stirret på oss fra sine snødekte posteringer. Uten å miste fart, greide vi å unngå en katastrofalt nær møte med en pompøs is-skulptur av Napoleon. "Vi må være forsiktige," hvisket jeg til Luten, mens vi listet oss gjennom en labyrint av overpyntede juletrær. "Ambassaden er sikkert full av spioner." Inne i ambassaden var kaoset fullkomment. Overalt var agenter i juleforkledning, inkludert vår egen topptrente agent, Himmel og Hav, som var forkledd som en vandrende juletrefot. "Der er Jolenek!" pekte Luten, og der sto han, den polske gisselet, med sine unike kålfargede øyne, bundet til en stol med en rekke julelys. "Hvordan skal vi få ham ut herfra uten å bli oppdaget?" spurte jeg. "Enkelt," svarte Luten og trakk frem et gigantisk julekort. "Vi gjemmer ham inne i dette!" Jeg nikket imponert over Lutens kreative tankegang. Vi nærmet oss Jolenek, som så både forvirret og lettet ut da vi frigjorde ham. Amandine, forkledd som en overdådig julekrans, ga oss tegn fra et hjørne. "Følg meg, jeg har funnet en hemmelig utgang gjennom kjøkkenet!" Vi snek oss gjennom korridorene, med Himmel og Hav som ledet veien i sin juletrefotforkledning. Forbi forvirrede ambassadearbeidere og en gruppe nisser som tydeligvis var en del av et julebord gone wrong. I kjøkkenet ble vi nesten avslørt av en kokk som var opptatt med å pynte en gigantisk pannekake. Endelig, etter å ha krøpet gjennom en rekke trange passasjer og et par uheldige episoder med julepynt, kom vi oss ut i friheten, Jolenek trygt innpakket i julekortet. "Vi gjorde det!" utbrøt jeg, mens vi hastet tilbake til vår praktfulle slede, klar til å suse av sted igjen. "Vent!" ropte Jolenek fra innsiden av julekortet. "Kan noen vennligst fortelle meg hva som egentlig skjer her?" Imponert, Doppler.
sug lut Skrevet 11. desember 2023 Forfatter #341 Skrevet 11. desember 2023 (endret) Lektor Doppler med tillegg skrev (20 minutter siden): Akkurat da jeg trodde vår fantastiske redningsaksjon var over, dukker det opp nye overraskelser. Det viser seg at Jolenek, den polske gisselet med kålfargede øyne, hadde en tvillingbror - Kolnek! Autocorrects feil og portvinsinduserte forviklinger gjorde det hele til et mysterium. Kolnek, i motsetning til Jolenek, var ikke en vanlig polsk statsborger. Ryktene sa at han var en hemmelig spion, kanskje til og med en indisk diplomat på undercoveroppdrag. Og nå hadde han sneket seg inn på ambassaden, akkurat i det vi trodde vi hadde fått Jolenek trygt ut. "Hvem er egentlig Kolnek?" spurte Luten meg, mens vi skjulte oss bak en forlatt juledekorasjon. "Jeg har en teori," svarte jeg. "Kanskje Jolenek og Kolnek er tvillinger, men valgte forskjellige veier. En ble en enkel mann fanget i internasjonale intriger, og den andre en mann av mysterier og hemmeligheter." Men det var ikke tid til å spekulere lenge. Vi måtte finne ut av Kolneks intensjoner og om han utgjorde en trussel mot vår nylig gjennomførte redningsaksjon. "La oss splitte opp," foreslo Amandine. "Himmel og Hav, du sjekker ut kjøkkenet. Luten, du tar hovedsalen. Jeg skal ta en titt rundt i korridorene." Og med det, spredte vi oss for å avdekke sannheten om Kolnek. Var han virkelig Joleneks hemmelige sønn, eller en listig spion med egne planer? Svaret lå et sted i den kaotiske labyrinten av julepynt og diplomatiske gåter i den franske ambassaden. Håndkost mink 😂😂 Så dumt at'n Fosse stakk av med Nobbelen, en sterk søknad der, Doppler, men nå blir det nok bare tvekjønnete kandidater fra Mongolia og Bhutan de neste årene. Endret 11. desember 2023 av sug lut
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. desember 2023 #342 Skrevet 11. desember 2023 sug lut skrev (1 minutt siden): Så dumt at'n Fosse stakk av med Nobbelen, en sterk søknad der, Doppler, men nå blir det nok bare tvekjønnete kandidater fra Mongolia og Bhutan de neste årene. Så langt en veldig hyggelig morgen på gjemmekontor. Jeg må hente meg en julekake eller to som premie.
sug lut Skrevet 11. desember 2023 Forfatter #343 Skrevet 11. desember 2023 (endret) Jeg kan trygt si at det er godt her i sleden med denne pelsen Fippler skaffet. Evt Doppler. (Har du også en autocorrect-tvilling, Doppler?) Er vi på vei til samling i bånn og stort allmøte for koordinering av julebord i Langesund før ekspedisjon til Storbritannia, eller omvendt? Det lille hodet er litt forvirret så med vinterpels på alle kanter lar jeg o kloke Doppler styre hestekrefter og konsentrerer meg om å forsøke å få et fornuftig ord ut av denne Kolnek. Hittil sier han bare "KOL!" Og han har store oppsperrete øyne - de er kullsorte! Er det genetisk mulig? Er han adoptert? Endret 11. desember 2023 av sug lut
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. desember 2023 #344 Skrevet 11. desember 2023 (endret) Som medlem av et team av kvinnelige hemmelige agenter, styrte jeg vår slede gjennom det snødekte landskapet med en blanding av fasthet og fart. Jeg hadde skaffet oss overdådige pelser for å holde oss varme, men nå var det ikke bare kulden vi måtte bekjempe – det var også Kolneks snedige plan. Kolnek, mastermind bak en ond plan for å ødelegge det franske kjøkkenet, satt bak i sleden. Hans mål? Å erstatte alle franske delikatesser med polsk kål. Hans motivasjon var imidlertid ikke kun kulinarisk dominans; han var desperat etter å redde sin tvillingbror, Jolenek, som vi hadde reddet fra å være gissel. Ved min side satt Amandine, alltid elegant og kløktig. Hun forsøkte å trekke ut informasjon fra Kolnek, men hans kryptiske svar og de intense kullsorte øynene hans gjorde det vanskelig. "KOL!" var alt han sa, men hennes skarpe observasjonsevner ga oss håp om å knekke koden bak hans plan. Luten, den hurtigtenkende delen av vårt team, lo av situasjonen. "Skulle vi bare kaste ham i en pott med boeuf bourguignon og se om han endrer syn på fransk mat?" spurte hun spøkefullt. Og så var det Jolenek, reddet fra en skjebne som gissel, nå sittende forvirret over situasjonen han hadde havnet i. Han visste lite om sin brors større planer, og enda mindre om hvordan han skulle forholde seg til dem. Himmel og Hav, vår andre dyktige agent, konsentrerte seg om å spore opp ledetråder som kunne lede oss til Hull. "Hvis vi finner noe der, kan det hjelpe oss å forhindre Kolneks planer," sa hun bestemt. "Vi må finne ut alt vi kan," sa jeg. "Hvis Kolnek får viljen sin, vil det franske kjøkkenet snart drukne i kål." Så, med en slede full av hemmeligheter og planer, og med en klar retning mot Hull og deretter Langesund Hotell for julefesten, fortsatte vi vår reise. Målet vårt var krystallklart: avdekke og avverge Kolneks plan, beskytte det franske kjøkkenet, og kanskje forstå de dypere motivene bak hans kullsorte øyne. Og selvfølgelig, forberede oss til det store møtet i Langesund, hvor vi skulle legge den endelige planen for å stoppe Kolnek og hans kåldominans. Endret 11. desember 2023 av Lektor Doppler med tillegg
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2023 #345 Skrevet 11. desember 2023 nick_350414 skrev (22 timer siden): Kan du få med deg snegla opp på taket? Jeg pakker luftbalongen og tar med med hele sneglehæren min. De kan lukte seg frem til kjempesnegla. Jeg vil helst unngå å lande på taket til den kinesiske amasaden ved en feil så her trengs deh ledesnegler. Vi vil være der mandag 15.38. Hold dere klare! Jeg tror jeg ser deg der nede. Klatre opp i kurven så forsvinner vi i retning Hull uten at noen hører en lyd. Anonymkode: 499a7...6a6
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2023 #346 Skrevet 11. desember 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror jeg ser deg der nede. Klatre opp i kurven så forsvinner vi i retning Hull uten at noen hører en lyd. Anonymkode: 499a7...6a6 Jeg flyr inkognito, derfor anonymknapp. Anonymkode: 499a7...6a6
nick_350414 Skrevet 11. desember 2023 #347 Skrevet 11. desember 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg flyr inkognito, derfor anonymknapp. Anonymkode: 499a7...6a6 Igjenn!
Ekspatt Skrevet 11. desember 2023 #348 Skrevet 11. desember 2023 Snegla og undertegnede takker og bøyer oss i hattene over den imponerende redningsaksjonen. Vi stod klare 15:38 blank, og luftballongen dukket opp som ut av intet! Utrolig profesjonelt. Selv om et indisk bryllup med indisk allsang, eller aksent, hørtes veldig fristende ut, er jeg glad jeg slapp unna. Jeg tok med alt krydderet jeg fikk i førbryllupsgave - håper vi kan teste ut noen spennende oppskrifter i Hull. Vi er jo på vei dit nå med luftballongen. Nordsjøen er mørk nå på vinterstid altså!
jooooooda Skrevet 11. desember 2023 #349 Skrevet 11. desember 2023 Ekspatt skrev (37 minutter siden): Snegla og undertegnede takker og bøyer oss i hattene over den imponerende redningsaksjonen. Vi stod klare 15:38 blank, og luftballongen dukket opp som ut av intet! Utrolig profesjonelt. Selv om et indisk bryllup med indisk allsang, eller aksent, hørtes veldig fristende ut, er jeg glad jeg slapp unna. Jeg tok med alt krydderet jeg fikk i førbryllupsgave - håper vi kan teste ut noen spennende oppskrifter i Hull. Vi er jo på vei dit nå med luftballongen. Nordsjøen er mørk nå på vinterstid altså! Jeg er veldig glad at du ble redda Ekspatt! Men folkens, vi må bli bedre til å koordinere redningsaksjonene våre! For jeg kom meg nemlig inn i ambassaden, og fikk audiens hos ambassadøren, og han ble overstrømmende lykkelig da jeg sa jeg ville giftes bort til Ekspatt. Jeg tror ikke de har lagt merke til redningsaksjonen enda, for akuratt nå er de veldig opptatt med p gjøre meg klar til bryllup. Jeg har fått på en sånn indisk skolering, og nå holder de på å fikse håret mitt. Så jeg tenker at enten vet de ikke at Ekspatt er forsvunnet, eller så var det en eller annen de hadde i tankene for Ekspatt, og når Ekspatt er borte vil de gifte bort meg i steden. Uansett trenger jeg en ny redningsaksjon!
Spurvugla Skrevet 11. desember 2023 #350 Skrevet 11. desember 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (6 timer siden): Som medlem av et team av kvinnelige hemmelige agenter, styrte jeg vår slede gjennom det snødekte landskapet med en blanding av fasthet og fart. Jeg hadde skaffet oss overdådige pelser for å holde oss varme, men nå var det ikke bare kulden vi måtte bekjempe – det var også Kolneks snedige plan. Kolnek, mastermind bak en ond plan for å ødelegge det franske kjøkkenet, satt bak i sleden. Hans mål? Å erstatte alle franske delikatesser med polsk kål. Hans motivasjon var imidlertid ikke kun kulinarisk dominans; han var desperat etter å redde sin tvillingbror, Jolenek, som vi hadde reddet fra å være gissel. Ved min side satt Amandine, alltid elegant og kløktig. Hun forsøkte å trekke ut informasjon fra Kolnek, men hans kryptiske svar og de intense kullsorte øynene hans gjorde det vanskelig. "KOL!" var alt han sa, men hennes skarpe observasjonsevner ga oss håp om å knekke koden bak hans plan. Luten, den hurtigtenkende delen av vårt team, lo av situasjonen. "Skulle vi bare kaste ham i en pott med boeuf bourguignon og se om han endrer syn på fransk mat?" spurte hun spøkefullt. Og så var det Jolenek, reddet fra en skjebne som gissel, nå sittende forvirret over situasjonen han hadde havnet i. Han visste lite om sin brors større planer, og enda mindre om hvordan han skulle forholde seg til dem. Himmel og Hav, vår andre dyktige agent, konsentrerte seg om å spore opp ledetråder som kunne lede oss til Hull. "Hvis vi finner noe der, kan det hjelpe oss å forhindre Kolneks planer," sa hun bestemt. "Vi må finne ut alt vi kan," sa jeg. "Hvis Kolnek får viljen sin, vil det franske kjøkkenet snart drukne i kål." Så, med en slede full av hemmeligheter og planer, og med en klar retning mot Hull og deretter Langesund Hotell for julefesten, fortsatte vi vår reise. Målet vårt var krystallklart: avdekke og avverge Kolneks plan, beskytte det franske kjøkkenet, og kanskje forstå de dypere motivene bak hans kullsorte øyne. Og selvfølgelig, forberede oss til det store møtet i Langesund, hvor vi skulle legge den endelige planen for å stoppe Kolnek og hans kåldominans. I første omgang må vi ta med Kolnek til Hull. Det er jo ikke til å stikke under en stol at planen hans har mindre skadepotensiale der enn i Frankrike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå