Himmel og hav Skrevet 7. desember 2023 #251 Skrevet 7. desember 2023 jooooooda skrev (2 timer siden): Det var et spennende spørsmål, jeg tror jeg må bli venn med din venn! Jeg vet ikke, men kanskje det kommer ann på hvilke vei man gynger, både utenpå og inni. Jeg mener, hvis jeg gynger en vei inni, og en annen vei utenpå, så blir jeg kanskje stående helt stille? Mens hvis jeg gynger samme vei både inni og utenpå, så gynger jeg kanskje dobbelt så mye? Er det.noen som vet hvor det har blitt av krana? Jeg tenkte at hvis jeg fant krana så kunne vi putte en gyngehest inni bussen, så kan vi heise bussen opp med krana, også kan krana gynge bussen, mens jeg gynger gyngehesten. Tror du ikke vi får svar på spørsmålet da? Jeg trenger nok en del portvin i forkant, sånn for å drikke meg til mot, men hva jør man vel ikke for vitenskapen! Det høres jo ut som et relativt risikabelt prosjekt, så kanskje jeg bør pakke en nødsekk for sikkerhets skyld? Er det noen som har bananer????? Men om det blir både spritgynging, gyngehestgynging og bussgynging, blir ikke det en for mye? Men om krana står på båten og den også gynger...hm... Drit i beregninger. Jeg tror at det er best at du prøver ut dette i praksis. Jeg kan notere og jeg har bananer.
Petra Prøvedukke Skrevet 7. desember 2023 #252 Skrevet 7. desember 2023 Himmel og hav skrev (39 minutter siden): Så det blir litt som med forkjølelse? At det beste som ikke virker er konjakk? Funker all sprit, tenker du, eller er det noen sorter som er å foretrekke? Kjenner at jeg er litt skeptisk til komboen ingefær og himkok. Himkok?? Altså, hva er det du tror om oss som kan denne edle kunst? At vi bare fjusker og lager dårlig vare? *indignert *
Stridsmøy Skrevet 7. desember 2023 #253 Skrevet 7. desember 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (5 timer siden): Ettersom vi skal ta båt til Hull så synes jeg vi skal ha litt musikk på reisen. Balladen om briggen Blue Bird fra Hull, med Thåstrøm. Ikke så lystig men viktig info til reisen. Jeg blir forøvrig sjøsyk av tanken på å krysse nordsjøen midtvinters, har vi noe mot sjøsyke på lur? Tja, jeg er døv og døve blir visstnok ikke sjøsjuke - noen fordeler må vi døve ha. Jeg har aldri blitt sjøsjuk, selv ikke i kraftig sjø på åpen hav. Så jeg kan stille meg frivillig til å passe på de som blir sjøsjuke på turen over 😆
Spurvugla Skrevet 7. desember 2023 #254 Skrevet 7. desember 2023 Stridsmøy skrev (22 minutter siden): Tja, jeg er døv og døve blir visstnok ikke sjøsjuke - noen fordeler må vi døve ha. Jeg har aldri blitt sjøsjuk, selv ikke i kraftig sjø på åpen hav. Så jeg kan stille meg frivillig til å passe på de som blir sjøsjuke på turen over 😆 Snilt av deg! Bare forsyn deg av ingefærspriten, den er bra for å holde varmen også.
Tekla123 Skrevet 7. desember 2023 #255 Skrevet 7. desember 2023 frk Nilsen skrev (3 timer siden): God idè! Var det @Tekla123 som er god på brenning? Da bør du sette i gang ASP! Er på saken 👍 Setter litt forskjellige satser, så ser vi hva som gir mest futt. Mon tro om det blir best med fersk, tørket, most, kokt eller dampet ingefær? Og er egentlig ingefærøl laget av ingefær? Min ingefær smaker ganske annerledes enn Dahls sin. Lurer på et nytt slagord for sporslettingsjobben; Fra bringing te brinning. Vi fikser biffen.
frk Nilsen Skrevet 7. desember 2023 #256 Skrevet 7. desember 2023 Tekla123 skrev (11 minutter siden): Er på saken 👍 Setter litt forskjellige satser, så ser vi hva som gir mest futt. Mon tro om det blir best med fersk, tørket, most, kokt eller dampet ingefær? Og er egentlig ingefærøl laget av ingefær? Min ingefær smaker ganske annerledes enn Dahls sin. Lurer på et nytt slagord for sporslettingsjobben; Fra bringing te brinning. Vi fikser biffen. Kan du ikke teste ulike varianter? Jeg stiller opp som testperson. Jeg tar med en kasse Dahls i tilfelle vi trenger blandevann.
Gjest Danida Skrevet 7. desember 2023 #257 Skrevet 7. desember 2023 Himmel og hav skrev (2 timer siden): Men om det blir både spritgynging, gyngehestgynging og bussgynging, blir ikke det en for mye? Men om krana står på båten og den også gynger...hm... Drit i beregninger. Jeg tror at det er best at du prøver ut dette i praksis. Jeg kan notere og jeg har bananer. Kine Hellebust påstår at det handler om å gynge til man får til det man vil.
Ekspatt Skrevet 7. desember 2023 #258 Skrevet 7. desember 2023 sug lut skrev (9 timer siden): Du glemmer at markedet for brukte truser er enormt. Du kan virkelig hjelpe @Ekspatt å finansiere denne turen. Jeg blir takknemlig for litt avlastning. Det kan bli for mye av det gode, selv for meg.
Himmel og hav Skrevet 7. desember 2023 #259 Skrevet 7. desember 2023 Petra Prøvedukke skrev (3 timer siden): Himkok?? Altså, hva er det du tror om oss som kan denne edle kunst? At vi bare fjusker og lager dårlig vare? *indignert * Unnskyld! Jeg hørte det foraktelige fnyset ditt helt hit. Jeg skjønner at jeg er preget av å ha vokst opp med en nabo der det lukta gammel gjærdeig utenfor garasjen rett som det var, men du og Tekla123 lager selvsagt edlere vare enn det. Du har sikkert ikke hemmelige ting som klukker under en grønn presenning heller?
Himmel og hav Skrevet 7. desember 2023 #260 Skrevet 7. desember 2023 Danida skrev (1 time siden): Kine Hellebust påstår at det handler om å gynge til man får til det man vil. Gode, gamle Kine. Jeg har alltid lurt litt på hva den strofa betyr, men nå gir det jo en slags mening.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #261 Skrevet 7. desember 2023 Himmel og hav skrev (41 minutter siden): Unnskyld! Jeg hørte det foraktelige fnyset ditt helt hit. Jeg skjønner at jeg er preget av å ha vokst opp med en nabo der det lukta gammel gjærdeig utenfor garasjen rett som det var, men du og Tekla123 lager selvsagt edlere vare enn det. Du har sikkert ikke hemmelige ting som klukker under en grønn presenning heller? Takk for at du tok deg i det! 😉 Her lukter det nok ikke gjær, nei, og her er heller intet gjemt under presenning. Her foregår alt under utmerkede, oppvarmede, tilpassede og svært rene og pene lokaliteter. Men jeg tenkte på noe helt annet! Kunne vi hatt bruk for en rambukk? I tillegg til kniplinger, mener jeg. Skal vel egentlig ikke innrømme slikt, men jeg har en kjekk, liten rambukk (i alle fall noe som ligner veldig!) stående i boden, ser du. Anonymkode: 1c645...d02
Himmel og hav Skrevet 7. desember 2023 #262 Skrevet 7. desember 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Takk for at du tok deg i det! 😉 Her lukter det nok ikke gjær, nei, og her er heller intet gjemt under presenning. Her foregår alt under utmerkede, oppvarmede, tilpassede og svært rene og pene lokaliteter. Men jeg tenkte på noe helt annet! Kunne vi hatt bruk for en rambukk? I tillegg til kniplinger, mener jeg. Skal vel egentlig ikke innrømme slikt, men jeg har en kjekk, liten rambukk (i alle fall noe som ligner veldig!) stående i boden, ser du. Anonymkode: 1c645...d02 Rambukk er kult! Tror ikke jeg vet om noen som har rambukk hverken her eller der. Den kommer sikkert til nytte. Ta den med.
Gjest Danida Skrevet 7. desember 2023 #263 Skrevet 7. desember 2023 Himmel og hav skrev (2 timer siden): Gode, gamle Kine. Jeg har alltid lurt litt på hva den strofa betyr, men nå gir det jo en slags mening. Hun var 35 år forut for oss.
Sommer er best Skrevet 7. desember 2023 #264 Skrevet 7. desember 2023 Ekspatt skrev (4 timer siden): Jeg blir takknemlig for litt avlastning. Det kan bli for mye av det gode, selv for meg. Klart jeg stiller opp ❤️ Tenker jeg går for zebratruser og tåtruser i første omgang. Det bør gi klingende mynt i reisekassa.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #265 Skrevet 7. desember 2023 Jeg har tenkt å starte sånn agentur for salg av tåstrømper for å spe på inntektene så jeg kan kjøpe jolenek. Tror dere det er marked for det? Anonymkode: ab863...d03
sug lut Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #266 Skrevet 7. desember 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har tenkt å starte sånn agentur for salg av tåstrømper for å spe på inntektene så jeg kan kjøpe jolenek. Tror dere det er marked for det? Anonymkode: ab863...d03 Det blir nok vanskelig. Du kjenner antakelig ikke Joleneks natur. Der snakker vi ubestikkelig og rakrygget og ikke til salgs.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #267 Skrevet 7. desember 2023 sug lut skrev (10 minutter siden): Det blir nok vanskelig. Du kjenner antakelig ikke Joleneks natur. Der snakker vi ubestikkelig og rakrygget og ikke til salgs. Stemmer nok det, ikke så lett å vite hva joleneks natur er. Hva er den? Anonymkode: ab863...d03
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #268 Skrevet 7. desember 2023 Danida skrev (4 timer siden): Kine Hellebust påstår at det handler om å gynge til man får til det man vil. Kilder? Anonymkode: ab863...d03
Stridsmøy Skrevet 7. desember 2023 #269 Skrevet 7. desember 2023 Spurvugla skrev (6 timer siden): Snilt av deg! Bare forsyn deg av ingefærspriten, den er bra for å holde varmen også. Klart det, må jo hjelpe til der man kan 😊 Å takk, greit å ha noe som kicker inn varmen i kroppen når jeg har holdt håret til noen som har ropt over ripa 😅
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2023 #270 Skrevet 7. desember 2023 Det banket på døra her!!! Trodde først vi var i påskekrimmen "rød snø", røde spor i nysnøen, hva har skjedd? Skal jeg tørre å gå ut for å sjekke? Anonymkode: ab863...d03
jooooooda Skrevet 7. desember 2023 #271 Skrevet 7. desember 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det banket på døra her!!! Trodde først vi var i påskekrimmen "rød snø", røde spor i nysnøen, hva har skjedd? Skal jeg tørre å gå ut for å sjekke? Anonymkode: ab863...d03 Hmmmm, rødvin?
sug lut Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #272 Skrevet 7. desember 2023 På min kveldstur langs den franske ambassade så jeg nå plutselig et blinkende lys i et av ambassadens kjellervinduer. Jeg trodde først det var en juledekorasjon, men lyset var mer kålgrønt en julegrønt. Og etterhvert observerte jeg at det virket som den blinket i en klart kålfarget rytme, som jeg skrev ned for å undersøke videre, jeg lurer på om det er morse. Dette er mønsteret som blinket igjen og igjen, som fra lysende øyne: .. / .- -- / .- / .... --- ... - .- --. . .-.-.- Noen gamle ringrever på morse her? Ellers får jeg pusle utover natten.
sug lut Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #273 Skrevet 7. desember 2023 Danida skrev (1 time siden): Hun var 35 år forut for oss. Og en dag skal'a gjørra no' schvært!
Himmel og hav Skrevet 7. desember 2023 #274 Skrevet 7. desember 2023 sug lut skrev (2 minutter siden): På min kveldstur langs den franske ambassade så jeg nå plutselig et blinkende lys i et av ambassadens kjellervinduer. Jeg trodde først det var en juledekorasjon, men lyset var mer kålgrønt en julegrønt. Og etterhvert observerte jeg at det virket som den blinket i en klart kålfarget rytme, som jeg skrev ned for å undersøke videre, jeg lurer på om det er morse. Dette er mønsteret som blinket igjen og igjen, som fra lysende øyne: .. / .- -- / .- / .... --- ... - .- --. . .-.-.- Noen gamle ringrever på morse her? Ellers får jeg pusle utover natten. Jeg kan to bokstaver i morsealfabetet. S og o. Så jeg tror at det er: .. / .- -- / .- / .... S O - .- --. . .-.-.- Ut over det er jeg ikke til noen som helst slags hjelp.
sug lut Skrevet 7. desember 2023 Forfatter #275 Skrevet 7. desember 2023 Himmel og hav skrev (3 minutter siden): Jeg kan to bokstaver i morsealfabetet. S og o. Så jeg tror at det er: .. / .- -- / .- / .... S O - .- --. . .-.-.- Ut over det er jeg ikke til noen som helst slags hjelp. Det blir vel helst OS? Eller er jeg sveiseblind av vindampen fra ambassadens kjøkken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå