jooooooda Skrevet 8. desember 2023 #301 Skrevet 8. desember 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (15 minutter siden): Er vi sikre på at franskmenn er menn? Og dermed faller for våre grep? Hva om de er franskkvinner? Kake! Vi må ha med kake! Jeg er temmelig sikker på at franskvinnene tror at alt er i orden så lenge fotfolket har tilgang til kake. Det har jeg lært i en eller annen historietime en gang! Tror dere vi kan bruke julekaker, eller må vi ha en ekte fransk kake?
sug lut Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #302 Skrevet 8. desember 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (1 time siden): Er vi sikre på at franskmenn er menn? Og dermed faller for våre grep? Hva om de er franskkvinner? Jeg er jo mann.
*Miss Marple* Skrevet 8. desember 2023 #303 Skrevet 8. desember 2023 sug lut skrev (10 minutter siden): Jeg er jo mann. En mann med gnagsår på Laura. Ikke kom og si at vi ikke er woke! Forøvrig er jeg overveldet og sitter stille i sleden og venter på lik eller arsenikk, eller begge deler. Det kan bli litt mye for en tilårskommen frøken med hatt. Mine franskkunnskaper begrenser seg til oui og je t’aime, som i og for seg tok meg langt nok i møte med en franskmann i hine hårde dager.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2023 #304 Skrevet 8. desember 2023 jooooooda skrev (2 timer siden): Kake! Vi må ha med kake! Jeg er temmelig sikker på at franskvinnene tror at alt er i orden så lenge fotfolket har tilgang til kake. Det har jeg lært i en eller annen historietime en gang! Tror dere vi kan bruke julekaker, eller må vi ha en ekte fransk kake? Jeg tror du må ha med deg en ekte fransk kake, selv har jeg med meg pudding. Blodpudding 😄 Anonymkode: ab863...d03
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2023 #305 Skrevet 8. desember 2023 jooooooda skrev (På 7.12.2023 den 23.28): Hmmmm, rødvin? Nei, det var innbrudd. Noen trenger jolegaver. En Moncler jakke ble stjålet, luer, vanter, sko, De har nok skåret fingrene på vinduet de knuste! Politiet tok DNA og fingeravtrykk. Hyllebærsaften stod igjen, den ville de ikke ha! Anonymkode: ab863...d03
Himmel og hav Skrevet 8. desember 2023 #306 Skrevet 8. desember 2023 jooooooda skrev (2 timer siden): Kake! Vi må ha med kake! Jeg er temmelig sikker på at franskvinnene tror at alt er i orden så lenge fotfolket har tilgang til kake. Det har jeg lært i en eller annen historietime en gang! Tror dere vi kan bruke julekaker, eller må vi ha en ekte fransk kake? Jeg rasker med meg en pakke franske vafler fra butikken. De vil vel ikke selge noe som ikke er skikkelig fransk når det heter det.
sug lut Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #307 Skrevet 8. desember 2023 Himmel og hav skrev (10 minutter siden): Jeg rasker med meg en pakke franske vafler fra butikken. De vil vel ikke selge noe som ikke er skikkelig fransk når det heter det. God tanke. Jeg har fransk åpning og et French letter.
Himmel og hav Skrevet 8. desember 2023 #308 Skrevet 8. desember 2023 sug lut skrev (1 minutt siden): God tanke. Jeg har fransk åpning og et French letter. Godt å være forberedt på alle eventualiteter.
sug lut Skrevet 8. desember 2023 Forfatter #309 Skrevet 8. desember 2023 (endret) Himmel og hav skrev (1 minutt siden): Godt å være forberedt på alle eventualiteter. Semper paratus! Endret 8. desember 2023 av sug lut
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 8. desember 2023 #310 Skrevet 8. desember 2023 Men hva om franskdamene har gått på Beubaton og er skikkelige gode hekser? Tipper trikset med kake hjelper uansett. Jeg kunne tatt med noguat men det er det beste jeg vet så den har jeg spist. Kan ta med noe rødvin. Norsk rødvin fra Polet. Den er fransk.
nick_350414 Skrevet 9. desember 2023 #311 Skrevet 9. desember 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (13 timer siden): Nope, foretrekker italiensk anytime. Men hvordan overliste vi franskmennene? Jeg har noen episoder allo' allo' under beltet. Vi må ha en radio. Og gjerne en kjekk engelsk flyger som rekvisitt. Jeg kan ta med 2438 vinbergsnegler fra hagen. Jeg tror de har gjemt seg under hylletreet. Hvis vi slipper dem løs når vi møter vakter blir nok de så opptatt med å fange middagen at de ikke endrer at vi sniker oss videre.
Stridsmøy Skrevet 9. desember 2023 #312 Skrevet 9. desember 2023 nick_350414 skrev (46 minutter siden): Jeg kan ta med 2438 vinbergsnegler fra hagen. Jeg tror de har gjemt seg under hylletreet. Hvis vi slipper dem løs når vi møter vakter blir nok de så opptatt med å fange middagen at de ikke endrer at vi sniker oss videre. Den var faktisk ganske lur!
Juliea Ruler Skrevet 9. desember 2023 #313 Skrevet 9. desember 2023 nick_350414 skrev (1 time siden): Jeg kan ta med 2438 vinbergsnegler fra hagen. Jeg tror de har gjemt seg under hylletreet. Hvis vi slipper dem løs når vi møter vakter blir nok de så opptatt med å fange middagen at de ikke endrer at vi sniker oss videre. Flust med Vinbergsnegler her, men de er nedsnødd (ikke på influencermåten) Jeg skal prøve å grave frem noen så kan vi lage en slags iskake eller noe av de..
Juliea Ruler Skrevet 9. desember 2023 #314 Skrevet 9. desember 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (10 timer siden): Men hva om franskdamene har gått på Beubaton og er skikkelige gode hekser? Tipper trikset med kake hjelper uansett. Jeg kunne tatt med noguat men det er det beste jeg vet så den har jeg spist. Kan ta med noe rødvin. Norsk rødvin fra Polet. Den er fransk. Da bruker vi de franske heksene i front så de kan skyte ut hekseskudd
Ekspatt Skrevet 9. desember 2023 #315 Skrevet 9. desember 2023 Hvis jeg tar med en slik afrikansk, kjempevakker megasnegle, kommer både franskmenn og -damer til å bli så opptatt av å komme bort for å klappe den og ta selfier at dere andre kan snike dere inn og redde ut gisselet. Död eller levande.
☆☆☆ Skrevet 10. desember 2023 #316 Skrevet 10. desember 2023 Edderkoppar? Ok. Mus? Heilt greit. Men hald sneglane unna meg! Om franskmennene kjem med eit fat escargots så er det fint, vil jo gjerne smake. Veit aldri kva som er godt før ein prøvar. Men levande sneglar er satans verk!
Kira Skrevet 10. desember 2023 #317 Skrevet 10. desember 2023 (endret) Andre søndag i advent Vi tenner to lys i dag, vi tenner dem for Jolenek. Han står alene uten dib-damene, der borte ganske blek. Nå må dere faen meg slutte å surre rundt den franske ambassaden og tenke på båttur til Hull! Julekvelden nærmer seg med stormskritt, og det eneste dere tenker på er å få varmet Julehufsa og mat og drikke fra o store utland. Få tankene deres hjem igjen, og start forberedelser til den store årlige festen på Langesund. Vi trenger festkomite, vi trenger noen som kan sette kleskode og vi trenger catering. Det er på tide å samle våre krefter, og fokuserer på årets store dag. Skjerpings!! Endret 10. desember 2023 av Kira
sug lut Skrevet 10. desember 2023 Forfatter #318 Skrevet 10. desember 2023 Kira skrev (37 minutter siden): Andre søndag i advent Vi tenner to lys i dag, vi tenner dem for Jolenek. Han står alene uten dib-damene, der borte ganske blek. Nå må dere faen meg slutte å surre rundt den franske ambassaden og tenke på båttur til Hull! Julekvelden nærmer seg med stormskritt, og det eneste dere tenker på er å få varmet Julehufsa og mat og drikke fra o store utland. Få tankene deres hjem igjen, og start forberedelser til den store årlige festen på Langesund. Vi trenger festkomite, vi trenger noen som kan sette kleskode og vi trenger catering. Det er på tide å samle våre krefter, og fokuserer på årets store dag. Skjerpings!! Beklager ydmykt. Det er bare så vanskelig å vite om vi er inkluderende nok til enhver tid. Hittil har vi blitt meldt til mora di, admin, rektor, styret i borettslaget, Kringkastingsrådet, Norsk Kennelklubb, UNESCO, Norsk Geiteavlslag, B-gjengen, tyttebærpolitiet, Museumsjernbaneforeningen og EFTA, og glemmer vi å bekymre oss om Joleneks skjebne kommer vel polakkenes inntogsmarsj til å høres i det fjerne der de kommer med høygafler og diskrimineringsanklager. Skal se på Hull-saken. Sa brura.
oslofrk Skrevet 10. desember 2023 #319 Skrevet 10. desember 2023 Det er jaggu godt vi har Kira til å passe på! Jeg legger alt annet til side og danner festkomite. Vi har møte på låven om 5min. kom igjen damer!
Kira Skrevet 10. desember 2023 #320 Skrevet 10. desember 2023 oslofrk skrev (16 minutter siden): Det er jaggu godt vi har Kira til å passe på! Jeg legger alt annet til side og danner festkomite. Vi har møte på låven om 5min. kom igjen damer! Takk og pris for at noen tar ansvar for den komiteen. Jeg er redd det hadde sklidd ut uten det. Avsporinger er vi gode på, og heretter skal alle avsporinger rapporteres til Gud. Eventuelt brura.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. desember 2023 #321 Skrevet 10. desember 2023 Men hva med chateau briand som er gissel i den franske ambassaden? Ved hjelp av selleri har jeg fått bekreftet infoen. Han er mistenkt for landsfoeæderi og for å stå i ledtog med den polske separatistbevegelsen. Planen er visst å utvide Polen med Frankrike og gjøre all fransk mat til polsk. Damer da blir det sylta kål i stedet for gode oster. Vi må ha en gjeng som ordner opp i dette samtidig som noen setter fart mot Langesund.
Himmel og hav Skrevet 10. desember 2023 #322 Skrevet 10. desember 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (1 time siden): Men hva med chateau briand som er gissel i den franske ambassaden? Ved hjelp av selleri har jeg fått bekreftet infoen. Han er mistenkt for landsfoeæderi og for å stå i ledtog med den polske separatistbevegelsen. Planen er visst å utvide Polen med Frankrike og gjøre all fransk mat til polsk. Damer da blir det sylta kål i stedet for gode oster. Vi må ha en gjeng som ordner opp i dette samtidig som noen setter fart mot Langesund. Shhh! Jeg sitter i et bøttekott i kjelleren på den franske ambassaden. Jeg hører skritt i gangen og jeg hører sinte stemmer. Jeg trodde det var flere som kom seg forbi resepsjonen, men nå er jeg redd for at jeg er aleine her nede. Jeg venter til det blir stille, så skal jeg snike meg lenger bortover i gangen og se om jeg kan finne Chateaubriand. Vær så snill å si at det er noen som venter med en rømningsbil/sykkel/slede på utsiden om vi kommer oss ut. Over og ut fra agent 007. Vet at jeg ikke er det. Jeg har bare alltid hatt lyst til å si det.
amandine Skrevet 10. desember 2023 #323 Skrevet 10. desember 2023 Himmel og hav skrev (9 minutter siden): Shhh! Jeg sitter i et bøttekott i kjelleren på den franske ambassaden. Jeg hører skritt i gangen og jeg hører sinte stemmer. Jeg trodde det var flere som kom seg forbi resepsjonen, men nå er jeg redd for at jeg er aleine her nede. Jeg venter til det blir stille, så skal jeg snike meg lenger bortover i gangen og se om jeg kan finne Chateaubriand. Vær så snill å si at det er noen som venter med en rømningsbil/sykkel/slede på utsiden om vi kommer oss ut. Over og ut fra agent 007. Vet at jeg ikke er det. Jeg har bare alltid hatt lyst til å si det. Jeg er her også!! Jeg har bare vært så stille at ingen har lagt merke til meg😇 (eller rettere, jeg har vært på jobb siden side 3 eller noe sånt) Jeg har fikset bil, står klar med dyr veske og champagne!
sug lut Skrevet 10. desember 2023 Forfatter #324 Skrevet 10. desember 2023 (endret) Himmel og hav skrev (11 minutter siden): Shhh! Jeg sitter i et bøttekott i kjelleren på den franske ambassaden. Jeg hører skritt i gangen og jeg hører sinte stemmer. Jeg trodde det var flere som kom seg forbi resepsjonen, men nå er jeg redd for at jeg er aleine her nede. Jeg venter til det blir stille, så skal jeg snike meg lenger bortover i gangen og se om jeg kan finne Chateaubriand. Vær så snill å si at det er noen som venter med en rømningsbil/sykkel/slede på utsiden om vi kommer oss ut. Over og ut fra agent 007. Vet at jeg ikke er det. Jeg har bare alltid hatt lyst til å si det. Eh... du leter etter Jolenek. Kålfarget morse. Jeg synes du er veldig flink til agentering! Jeg er en knapp km unna og i badekaret. Men tror Doppler er nær med sleden. Vi kommer! Hvis Amandine kommer først så drar dere. Endret 10. desember 2023 av sug lut
Himmel og hav Skrevet 10. desember 2023 #325 Skrevet 10. desember 2023 sug lut skrev (3 minutter siden): Eh... du leter etter Jolenek. Kålfarget morse. Jeg synes du er veldig flink til agentering! Jeg er en knapp km unna og i badekaret. Men tror Doppler er nær med sleden. Vi kommer! Hvis Amandine kommer først så drar dere. Stemmer det. Har krøpet lengre ned i gangen nå og skimter grønne lys rundt en dørkarm. Tror alle har gått for å spise fransk løksuppe til lunsj. Kjenner at det kunne fristet, men tror ikke fransken min holder gjennom en hel samtale på lunsjrommet. Amandine. Start motoren. Vi kommer ut gjennom hagen. Håper Jolenek er sterk nok til å kaste meg over gjerdet, for det beste jeg kan skilte med i høydehopp er en bronsemedalje fra klubbmesterskapet og vi var bare tre som stilte til start.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå