Gå til innhold

Med en gang ungene kommer hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De pleier å løpe hjem. Derfor gjorde vi en liten avtale sånn at de skal slippe å løpe hjem. Ellers snakker de bare om mamma og at de vil hjem

Anonymkode: 9defe...672

Så nå løp de ikke hjem likevel?

Anonymkode: 33ffd...434

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Herregud som du lyver

Anonymkode: 4e8dd...404

Lyver om hva? Hvorfor skulle jeg lyve egentlig?  

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Så nå løp de ikke hjem likevel?

Vi var derfor i forkant denne helgen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Disse problemene komme fra hjemmet. Hadde de blitt plassert hos 4 ulike fungerende foreldrepar hadde de nok blomstret. Som du har sagt så har de jo ingen problemer i barnehagen 

Men 1 person kan jo ikke være 8 personer. Fire foreldrepar består av 8 personer, med 8 fang og 16 armer. HI er 1 person med 2 armer. Ser du ikke selv hvor det skorter hen? 

Anonymkode: 68686...8cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vi var derfor i forkant denne helgen. 

Og alle tre (fire) avlastningshjemmene er i 30 m radius? Da er det merkelig at du ikke kan få litt mer jevn hjelp gjennom uken. 

Løsningen på at barna ikke løper hjem er at du drar bort. Det er klart at de små vil til mamma når de vet at du er i nabohuset. Men du kommer nok ikke til å endre på dette heller, fordi du savner barna og vil at de skal komme? 

Anonymkode: ecd6e...f59

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Og alle tre (fire) avlastningshjemmene er i 30 m radius? Da er det merkelig at du ikke kan få litt mer jevn hjelp gjennom uken. 

Løsningen på at barna ikke løper hjem er at du drar bort. Det er klart at de små vil til mamma når de vet at du er i nabohuset. Men du kommer nok ikke til å endre på dette heller, fordi du savner barna og vil at de skal komme? 

Du svarerveldignedlatende... syns du det er nødvendig?

Hvor skal jeg gjøre av meg de helgene?  Har du tips? 

Er 2 avlastningshjem 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men 1 person kan jo ikke være 8 personer. Fire foreldrepar består av 8 personer, med 8 fang og 16 armer. HI er 1 person med 2 armer. Ser du ikke selv hvor det skorter hen? 

Ja. Er noe med det

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Rart at andre takler 4 barn da. Hun burde selvsagt ikke fått så mange barn i utgangspunktet 

Skrevet

Er 2 avlastningshjem 

Ta ut på tur, Finn på noe med barnet som ikke er på avlastning. Gå på en fjelltur/stranda/byen med eldste. 
Gi beskjed til avlastningshjemmene at ungene ikke skal løpe hjem. 
lås døra og lat som du ikke er hjemme. 
ungene må få ro der de er, ikke måtte di hadet til mamma mange ganger i løpet av helgen.

Hvordan er opplegget nå til helgen? Skal noen på avlastning? Har du/dere planer? Kanskje vi kan hjelpe med noen tips?

Skrevet

Er 2 avlastningshjem 

Ja, jeg svarer kanskje litt nedlatende, men jeg blir jo litt oppgitt over at du sabler ned alle forslag. Hvordan skal jeg kunne vite hvor du kan reise? Jeg vet ingenting om dine venner, familie, mulighet til å låne hytte eller ta inn på hotell. Poenget er at du må spare barna fra å føle på usikkerheten om hvorfor de ikke får være hos mamma som er kun få meter unna. Du må begynne å sette barna dine først! Hvordan forklarer du dem at de ikke kan være hos deg, spesielt om de ser at du har et av søskenene der? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Ta ut på tur, Finn på noe med barnet som ikke er på avlastning. Gå på en fjelltur/stranda/byen med eldste. 
Gi beskjed til avlastningshjemmene at ungene ikke skal løpe hjem. 
lås døra og lat som du ikke er hjemme. 
ungene må få ro der de er, ikke måtte di hadet til mamma mange ganger i løpet av helgen.

Hvordan er opplegget nå til helgen? Skal noen på avlastning? Har du/dere planer? Kanskje vi kan hjelpe med noen tips?

Ja, er det jeg har gjort. Gått turer osv. Men når jeg har tid så har jeg som sagt også jobbet i hagen. Er ikke lett når vi bor så tett. 

Ingen avlastning til helgen 😊

Skrevet

Rart at andre takler 4 barn da. Hun burde selvsagt ikke fått så mange barn i utgangspunktet 

Jeg burde selvsagt ikke fått så mange. Men det er for seint nå. Jeg trodde vi var to. Ikke visste jeg at både far og ungene hadde diagnoser. 4 unger er selvsagt ikke i samme avlastningshjem. Dessuten har avlastningshjemmene 2 voksne

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Ja, jeg svarer kanskje litt nedlatende, men jeg blir jo litt oppgitt over at du sabler ned alle forslag. Hvordan skal jeg kunne vite hvor du kan reise? Jeg vet ingenting om dine venner, familie, mulighet til å låne hytte eller ta inn på hotell. Poenget er at du må spare barna fra å føle på usikkerheten om hvorfor de ikke får være hos mamma som er kun få meter unna. Du må begynne å sette barna dine først! Hvordan forklarer du dem at de ikke kan være hos deg, spesielt om de ser at du har et av søskenene der? 

Jeg setter barna først. Er kun de jeg lever for.

Grunnen til at jeg spurte hvor jeg skal gjøre av meg er fordi jeg ikke har noen plass å gjøre av meg. Og når det er fint vær så er det kjipt å ikke benytte meg av det. For å jobbe i hagen. Vaske huset utvendig osv. Det gjør jeg for st barna skal bo i et ordentlig hjem.

De er for små til å få en skikkelig forklaring. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg setter barna først. Er kun de jeg lever for.

Grunnen til at jeg spurte hvor jeg skal gjøre av meg er fordi jeg ikke har noen plass å gjøre av meg. Og når det er fint vær så er det kjipt å ikke benytte meg av det. For å jobbe i hagen. Vaske huset utvendig osv. Det gjør jeg for st barna skal bo i et ordentlig hjem.

De er for små til å få en skikkelig forklaring. 

Ja, det er kjipt for deg å ikke få gjøre det di vil. Barna er for små til å skjønne? Så alt de skjønner er at de må si hadet til mamma gjentatte ganger gjennom helgen. 

Beklager, men nei, du setter ikke barna først. Det er en løgn du har laget deg for å rettferdiggjør å drive på som du gjør (jobbe fulltid (ingen sier at du skal slutte å jobbe, men jobbe redusert en stund for å samle overskudd til å tåle barna dine), være i hagen så barna ser det og oppsøke dem fordi du savner dem). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg burde selvsagt ikke fått så mange. Men det er for seint nå. Jeg trodde vi var to. Ikke visste jeg at både far og ungene hadde diagnoser. 4 unger er selvsagt ikke i samme avlastningshjem. Dessuten har avlastningshjemmene 2 voksne

Hvorfor sier du at barna har diagnoser. Det stemmer jo ikke. Slutt og skyld på det 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor sier du at barna har diagnoser. Det stemmer jo ikke. Slutt og skyld på det 

Jeg sier og at mitt barn har diagnose, selv om det ikke er på papiret. Man VET når noe er galt. Spør enhver forelder som har barn med diagnoser!

Og jo, to av barna hennes har det såvidt jeg husker

Anonymkode: 5d370...fe9

Skrevet

Du får mange svar, det pleier du å få på innleggene dine. Det er vanskeligere å se at noe av dette treffer deg og bedrer situasjonen. Jeg tror dere trenger en IP-koordinator, og en ansvarsgruppe. Noen må hjelpe deg å holde oversikt over helheten, og noen må hjelpe deg å se hvordan familiens situasjon ser ut fra utsiden. Jeg aner selvfølgelig ingenting om det faglige nivået hos dem som tilbyr råd og veiledning fra barneverntjenestens side, men det fremstår helt urealistisk at de sier at du gjør en strålende jobb, og at de allikevel fortsetter å komme til dere ukentlig uten å gjøre annet enn å bekrefte at det er barna som  er krevende, og at det ikke er noe du kan gjøre annerledes. Kanskje har du gode nok omsorgsevner hvis du hadde hatt færre barn, eller hvis ingen av barna utfordret i særlig grad, men alle innleggene dine over tid viser jo at omsorgsbehovet i familien overstiger din kapasitet. 

Dere bør problemløse hvordan avlastningen kan være en reell avlastning for deg, og hva barna trenger både på kort og lang sikt. Du trenger hjelp til å lage en god hverdagsstruktur, og konkrete tips til hva du kan gjøre for å unngå å komme i situasjoner der et barns behov står i sterk kontrast til et annet barns behov. Sannsynligvis er overgangene i hverdagen det mest krevende - det å få fire barn opp og ut er en stor oppgave, det samme er ettermiddagene når alle kommer hjem, felles måltider, og leggesituasjoner. Du har i denne tråden vist at verken du eller barna håndterer overgangen fra avlastning til å komme hjem, og at det ikke er god nok struktur på selve avlastningen. Mitt forslag er at dere lager dag- og ukeplaner, og prøver å se hva som kan bli vanskelig, og hva som kan være en god plan. 

Skrevet

Jeg sier og at mitt barn har diagnose, selv om det ikke er på papiret. Man VET når noe er galt. Spør enhver forelder som har barn med diagnoser!

Og jo, to av barna hennes har det såvidt jeg husker

Anonymkode: 5d370...fe9

Nei. 1 som ikke liker lyd. At mor ikke takler å være forelder betyr ikke at det er noe galt med barna!

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke rart hvis 2 av barna har ekstra utfordringer og mannen har meldt seg totalt ut, som HI har fortalt 100 ganger. Selv det å ha ett barn med utfordringer/diagnoser kan slite ut et foreldrepar, også når de ikke har flere barn. Men kapasiteten fra start var jo faktisk to voksne i familien.

Det er for øvrig lite fruktbart å begynne med "hvorfor er det så mange barn". De barna er der her og nå, hun kan ikke dytte dem tilbake inn i eggstokken. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei. 1 som ikke liker lyd. At mor ikke takler å være forelder betyr ikke at det er noe galt med barna!

Din diagnose må være at du er usedvanlig tungnem, da. For de utfordringene hun beskriver er noe ganske annet enn "ikke liker lyd". Unger som får total nedsmelting og angstanfall har noe annet enn bare uvilje mot lyd.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Din diagnose må være at du er usedvanlig tungnem, da. For de utfordringene hun beskriver er noe ganske annet enn "ikke liker lyd". Unger som får total nedsmelting og angstanfall har noe annet enn bare uvilje mot lyd.

Ingen av barna i barnehagen oppfører seg uvanlig når de er der

Skrevet
Iiiiik skrev (1 time siden):

Jeg aner selvfølgelig ingenting om det faglige nivået hos dem som tilbyr råd og veiledning fra barneverntjenestens side, men det fremstår helt urealistisk at de sier at du gjør en strålende jobb, og at de allikevel fortsetter å komme til dere ukentlig uten å gjøre annet enn å bekrefte at det er barna som  er krevende, og at det ikke er noe du kan gjøre annerledes.

Det er da aldeles logisk. Dersom de kommer hver uke, så er det fordi hun har fått noen tilbud innen forebyggende barnevern, nemlig avlastningshjem og miljøarbeider. En slektning av meg fikk også miljøarbeidere via BV da han ble enkemann med 3 barn. De kan gjøre som best de får til der og da, og det blir en form for avlastning i seg selv; og det kan man gjøre i årevis uten å noen gang vurdere hjemmet som uegna for barna. Når de nevnte tiltakene gjennomføres, så har ungene en forsvarlig bosituasjon. Og når man er pliktig til å vurdere barnas beste i alle situasjoner, så er det jo sjelden at omsorgsovertakelse over i nye og ukjente omgivelser er det beste for små barn. I hjem med vold, rus og omsorgssvikt er dette et alternativ, men HI driver ikke med noen av delene.

BV må jo begrunne sine vurderinger dersom de setter inn tiltak, en fylkesnemndsak er en STOR inngripen med advokater og det hele. De slepper neppe unna med begrunnelsen " stor omsorgsbelastning" eller "søskenkrangel", altså. Særlig med unger som er små, eller tåler endringer dårlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ingen av barna i barnehagen oppfører seg uvanlig når de er der

Nei, barnehagen har en bemanningsnorm, passende inne- og utearealer, en fastlagt dagsrytme og pedagogisk personale. Vi vanlige dødelige har ikke det i hjemmet. Og ungene i barnehagen har ikke heller en emosjonell relasjon til de ansatte på samme måte som til mor. At unger konkurrerer om mammas oppmerksomhet er faktisk helt normal atferd, og mødrene sjonglerer det som best de kan. I barnehagen er det veldig, veldig sjelden at et barn har de ansatte som primæromsorgsgiver. (I så fall bør man i ALLE fall ringe barnevern...)

Barnets fokus er på andre barn når de er i barnehagen, og på leken og aktivitetene som gjennomføres. De leker med andre enn hverandre og kommer ikke opp i de samme konfliktmønstre som hjemme. Og barnehagedagen har en masse attraktive punkter, med utelek, turer, musikkaktiviteter, formingsaktiviteter og annet. Å konkurrere med dette, eller å sammenligne med dette, er håpløst når programmet på ettermiddagen er måltider, barne-tv, dobesøk, kveldsstell og legging.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei, barnehagen har en bemanningsnorm, passende inne- og utearealer, en fastlagt dagsrytme og pedagogisk personale. Vi vanlige dødelige har ikke det i hjemmet. Og ungene i barnehagen har ikke heller en emosjonell relasjon til de ansatte på samme måte som til mor. At unger konkurrerer om mammas oppmerksomhet er faktisk helt normal atferd, og mødrene sjonglerer det som best de kan. I barnehagen er det veldig, veldig sjelden at et barn har de ansatte som primæromsorgsgiver. (I så fall bør man i ALLE fall ringe barnevern...)

Barnets fokus er på andre barn når de er i barnehagen, og på leken og aktivitetene som gjennomføres. De leker med andre enn hverandre og kommer ikke opp i de samme konfliktmønstre som hjemme. Og barnehagedagen har en masse attraktive punkter, med utelek, turer, musikkaktiviteter, formingsaktiviteter og annet. Å konkurrere med dette, eller å sammenligne med dette, er håpløst når programmet på ettermiddagen er måltider, barne-tv, dobesøk, kveldsstell og legging.

Barnehagen hadde jo merket det hvis 3 av barna hadde så alvorlige diagnoser som mor mener de har

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Barnehagen hadde jo merket det hvis 3 av barna hadde så alvorlige diagnoser som mor mener de har

Han ene går ikke i bhg 👍🏻

Far med asperger har høy utdanning... jobbet mange år som leder. Ingen merket så mye til det heller. Tror ikke du har helt peiling på diagnoser !? Elon Musk har også asperger. Han får til mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...