Gå til innhold

Med en gang ungene kommer hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Ja. Det stemmer 😔😔

Anonymkode: 9defe...672

Hva tenker du å gjøre med det da? 

Anonymkode: ecd6e...f59

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

En som er under utredning hos bup nå. De tenkte først autisme, men er godt litt bort i fra det nå. Utredes videre. Ene har har fått diagnosen: R46.8. Og reguleringsvansker.

Disse problemene komme fra hjemmet. Hadde de blitt plassert hos 4 ulike fungerende foreldrepar hadde de nok blomstret. Som du har sagt så har de jo ingen problemer i barnehagen 

Anonymkode: 4e8dd...404

Skrevet

Disse problemene komme fra hjemmet. Hadde de blitt plassert hos 4 ulike fungerende foreldrepar hadde de nok blomstret. Som du har sagt så har de jo ingen problemer i barnehagen 

Ikke altid barn med diagnoser har problemer i barnehagen og på skolen. Har to diagnosebarn. Det ene ingen problem på skolen og hjemme kommer alt ut. Var det samme i barnehagen. Den andre helt motsatt. Og de har det fint og kommer fra samme hjem, samme omsorg og samme oppdragelse. 

Anonymkode: 33d1e...7ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker du å gjøre med det da? 

Herregud, har du lest hva hi skriver i det hele tatt?

Anonymkode: 7c9c3...782

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.6.2023 den 10.08):

Jeg har hatt avlastning en stund nå. Men ungene går ikke overens. 

Jo de gjør jo det når de ikke er hos deg 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.6.2023 den 16.46):

De løper hjem 

Nei. Alle løp ikke hjem fra 3 ulike avlastningshjem. Du dro dit. Det sa du selv 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jo de gjør jo det når de ikke er hos deg 

De er ikke sammen på avlastning 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Alle løp ikke hjem fra 3 ulike avlastningshjem. Du dro dit. Det sa du selv 

Nei. De kom hjem 

Skrevet

Herregud, har du lest hva hi skriver i det hele tatt?

Joda, jeg tror jeg har fått med meg det meste. Hi venter på at barna skal begynne å oppføre seg bedre, for hun selv kan ikke gjøre noe annerledes. Så da går dagene og årene mens barna lever i unntakstilstand. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei. De kom hjem 

Barnehagebarn på selvstyr?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Blomstret faktisk. Men ja, de fungerer sinnsykt godt når de er alene med meg ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Barnehagebarn på selvstyr?

Ja. Er snakk om 30 meter 🙄

Skrevet

Ja. Er snakk om 30 meter 🙄

Alle tre er i forskjellige avlastningshjem 30 m unna deg? Da er det klart at de vil hjem 🙄herregud, for er opplegg! Stakkars, stakkars små barn som dras fra stokk til vegg. 

Om det så er sant at alle tre er et stenkast unna det (i tre forskjellige hus), så får du ta deg en tur bort når de er på avlasting. Så lenge mamma er hjemme så skjønner de jo ikke hvorfor de ikke kan være hos deg. Er det ingen kompetente folk som kan veilede deg???

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 12.6.2023 den 10.58):

❤️ 

3 av ungene var på avlastning, men jeg var med alle likevel innimellom, for å se de og prøve å være med de når det er roligere hjemme. Eldste skulle egentlig på avlastning også, men han trenger ro. 

Virker ikke som de bare løp hjem akkurat

Skrevet (endret)

Jeg tror dette handler om deg Ts. Du skriver at du blir utredet for personlighetsforstyrrelse? Du virker til å være desperat med en slags panikk i bunn når du skriver noen ganger. Jeg har seriøst tenkt at det er iferd med å rable helt for deg sånn at du går rett i veggen. Men så endres formuleringene og du virker mye roligere og også både fornuftig og rasjonell. Men, det er litt motstridende opplysninger her, men det kan jo være fordi du ikke vil avsløre for mye av omstendighetene. Ikke vet jeg.

Men det jeg altså tror er at ungene er i "normale" omstendigheter og har det greit. At bv ser det også, men at de samtidig set noen utfordringer her. Det sier seg jo selv. Det virker på meg som om du overreagerer voldsomt på vanlige ting, som søskenkrangling. At alt krisemaksimeres enormt. Men jeg har jo også tenkt at med så mange barn alene så kunne hvem som helst blitt koko hvis de alle var av den mer aktive sorten som også hadde utfordringer. Det kan jo få hvemsomhelst til å gå på veggen. Og da, hvis du i tillegg har en diagnose, så er det ikke så rart alt virker så voldsomt. 

Jeg håper du får hjelp sånn at du kommer deg mer helskinnet gjennom dagene. Men det virker jo også som om du "får nok" kun i perioder? 

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Jeg tror dette handler om deg Ts. Du skriver at du blir utredet for personlighetsforstyrrelse? Du virker til å være desperat med en slags panikk i bunn når du skriver noen ganger. Jeg har seriøst tenkt at det er iferd med å rable helt for deg sånn at du går rett i veggen. Men så endres formuleringene og du virker mye roligere og også både fornuftig og rasjonell. Men, det er litt motstridende opplysninger her, men det kan jo være fordi du ikke vil avsløre for mye av omstendighetene. Ikke vet jeg.

Men det jeg altså tror er at ungene er "normale" og har det greit. At bv ser det også, men at de samtidig set noen utfordringer her. Det sier seg jo selv. Det virker på meg som om du overreagerer voldsomt på vanlige ting, som søskenkrangling. At alt krisemaksimeres enormt. Men jeg har jo også tenkt at med så mange barn alene så kunne hvem som helst blitt koko hvis de alle var av den mer aktive sorten som også hadde utfordringer. Det kan jo få hvemsomhelst til å gå på veggen. Og da, hvis du i tillegg har en diagnose, så er det ikke så rart alt virker så voldsomt. 

Jeg håper du får hjelp sånn at du kommer deg mer helskinnet gjennom dagene. Men det virker jo også som om du "får nok" kun i perioder? 

Dette er jo bare ren synsing fra ende til annen. Hold deg for god til sånt.

Anonymkode: 3a277...018

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei er enig i at mor er problemet 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nå ventet jeg ganske lenge med å skrive mer her på grunn av tema. Hold deg for god til å henge deg opp i meg akkurat i denne tråden, og så kommer jeg ikke til å kommentere mer svada som går på meg eller til meg her. 

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Nå ventet jeg ganske lenge med å skrive mer her på grunn av tema. Hold deg for god til å henge deg opp i meg akkurat i denne tråden, og så kommer jeg ikke til å kommentere mer om svada som går på meg eller til meg her. 

En kommentar er ikke å henge meg opp i deg. jeg står for det at innlegget ditt er bare ren synsing. Om du svarer meg eller ei er meg revnende likegyldig.

Skrevet

Joda, jeg tror jeg har fått med meg det meste. Hi venter på at barna skal begynne å oppføre seg bedre, for hun selv kan ikke gjøre noe annerledes. Så da går dagene og årene mens barna lever i unntakstilstand. 

Hi spør om råd, og du bare: «Og hva har du tenkt til å gjøre med det da?»…

Skrevet

Hi spør om råd, og du bare: «Og hva har du tenkt til å gjøre med det da?»…

Hi har spurt etter råd i minst et år, men er ikke villig til å gjøre noen endringer som innbefatter henne selv. Derfor spør jeg som jeg gjør. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 11.6.2023 den 20.25):

Uff, dette er jo helt forferdelig.

Far har asbergers og mor personlighetsforstyrrelse/psykiske lidelser, og dere har fått fire barn som ingen av dere makter å ta dere skikkelig av.

Barna har arvet lidelsene, og blir oppdratt av foreldre som ikke makter. Det er jo dømt til å bli vanskelig, om ikke umulig.

Jeg synes ærlig talt det i mange tilfeller er altfor vanskelig å ta barna ut av hjemmet, her skulle ærlig talt barna vært i fosterhjem med god oppfølging og heller kommet til deg på samvær så du hadde hatt overskudd til dem når de kom.

Du har jo skrevet mange tråder her inne om å "gi fra deg" barna, men barnevernet vil ikke det. Jeg synes du skal klage til fylkesmannen igjen, barna trenger mer hjelp.

Anonymkode: 47def...663

«Barna har arvet lidelsene»? Dette går LANGT over streken. Man slenger ikke ut sånne karakteristikker overfor barn på den måten. Du er virkelig ufin.

Anonymkode: cb225...9cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Alle tre er i forskjellige avlastningshjem 30 m unna deg? Da er det klart at de vil hjem 🙄herregud, for er opplegg! Stakkars, stakkars små barn som dras fra stokk til vegg. 

Om det så er sant at alle tre er et stenkast unna det (i tre forskjellige hus), så får du ta deg en tur bort når de er på avlasting. Så lenge mamma er hjemme så skjønner de jo ikke hvorfor de ikke kan være hos deg. Er det ingen kompetente folk som kan veilede deg???

ALT er visst min feil 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Virker ikke som de bare løp hjem akkurat

De pleier å løpe hjem. Derfor gjorde vi en liten avtale sånn at de skal slippe å løpe hjem. Ellers snakker de bare om mamma og at de vil hjem

Skrevet

De pleier å løpe hjem. Derfor gjorde vi en liten avtale sånn at de skal slippe å løpe hjem. Ellers snakker de bare om mamma og at de vil hjem

Herregud som du lyver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...