Anonym bruker Skrevet 12. juni 2023 #51 Skrevet 12. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er alle 4 unger på avlastning samme sted? Og hvordan fungerer de sammen på avlastning? Er de i nabohusene? Anonymkode: 33ffd...434 De er ikke sammen alle 4 nei. Det hadde ikke gått. Anonymkode: 9defe...672
Iiiiik Skrevet 12. juni 2023 #52 Skrevet 12. juni 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Ingen av de vil flytte fra mamma og jeg ønsker heller ikke at de skal flytte. Jeg er veldig glad i de. Me. Jeg strekker ikke til. Anonymkode: 9defe...672 Det spørsmålet bør jo ikke barn få. Både fordi de er for unge til å skjønne rekkevidden av spørsmålet, og fordi det skaper usikkerhet hos dem å få spørsmålet. Du må være den voksne og stødige, samme hvor vanskelig det er for deg, og en vei til å oppnå det er å faktisk hvile når barna er på avlastning.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2023 #53 Skrevet 12. juni 2023 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): De er ikke sammen alle 4 nei. Det hadde ikke gått. Anonymkode: 9defe...672 Rart at det går i barnehagen da Anonymkode: 4e8dd...404
Iiiiik Skrevet 12. juni 2023 #54 Skrevet 12. juni 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg er helt sikker på at de ikke tar skade av det. Tenk på alle barn som lider og hvilke forhold de lever under. Du elsker barna dine, det er alt de trenger. Du klarer kanskje ikke å møte alle følelser hele tiden og noen ganger blir det kaos og det går en kule varmt. Men det går bra det også! 30% er godt nok. Når det blir kaos her hjemme sier jeg: Oi, nå ble det litt mye følelser og det kokte visst litt over for oss alle. Hvem vil ha milkshake fra McDonald’s? Også tar vi en kjøretur og alle får milkshake og så blir det en fin dag likevel. Bare et eksempel, gjør mye forskjellig, altså. 😅 Det skjer ikke så ofte lenger for nå er de 10,11 og 14, men det hender. Dine vil også bli eldre og det vil bli lettere. Jeg lover!!❤️ Aksepter og omfavn kaoset, denne tiden kommer aldri tilbake. Anonymkode: 1ef64...427 Hvordan kan du være helt sikker på det? Det holder dessverre ikke alltid å elske barna sine. Det kan hende det er tilstrekkelig for HI og hennes barn, men det vet verken du eller jeg. Far ønsker ikke kontakt med barna, hans foreldre stiller ikke opp, mor er under utredning for personlighetsforstyrrelse, har vært utsatt for vold, hun har avlastning som ikke fungerer etter intensjonen, hun har mottatt mange hjelpetiltak, og hun legger ved jevne mellomrom ut hjertesukk om at hun ikke orker mer på et sosialt forum. Når da mor i tillegg forklarer vanskene med at flere av barna har individuelle vansker, da skjønner ikke jeg hvordan du kan være helt sikker på at de ikke tar skade av hjemmesituasjonen. De tre yngste fungerer tilfredsstillende i barnehagen. Det er klart det hjelper at de slipper unna vanskelige søskenrelasjoner, men det er krevende å inngå i en stor barnegruppe med få voksne tilgjengelig også, noe som sier meg at det er noe i hjemmesituasjonen som forsterker vanskene.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2023 #55 Skrevet 12. juni 2023 Syntes faktisk at du høres ut som en god mor. Men du er en person og det er ganske lite når det er fire barn med utfordringer. Du er tross alt et menneske og alt kan man ikke makte før man sliter seg helt ut. Anonymkode: 33d1e...7ea
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2023 #56 Skrevet 12. juni 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Rart at det går i barnehagen da Anonymkode: 4e8dd...404 I bhg er ikke alle 4. Det er flere voksne og flere barn å leke med. Man kan ikke sammenligne det. Anonymkode: 9defe...672
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2023 #57 Skrevet 12. juni 2023 Iiiiik skrev (4 timer siden): Det spørsmålet bør jo ikke barn få. Både fordi de er for unge til å skjønne rekkevidden av spørsmålet, og fordi det skaper usikkerhet hos dem å få spørsmålet. Du må være den voksne og stødige, samme hvor vanskelig det er for deg, og en vei til å oppnå det er å faktisk hvile når barna er på avlastning. Barna har selvsagt ikke fått det spørsmålet. Men jeg vet at de er glad i meg og ønsker å bo med meg ❤️ Anonymkode: 9defe...672
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2023 #58 Skrevet 12. juni 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Syntes faktisk at du høres ut som en god mor. Men du er en person og det er ganske lite når det er fire barn med utfordringer. Du er tross alt et menneske og alt kan man ikke makte før man sliter seg helt ut. Anonymkode: 33d1e...7ea Ja, det er tøft. Takk ❤️ Anonymkode: 9defe...672
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2023 #59 Skrevet 12. juni 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Barna har selvsagt ikke fått det spørsmålet. Men jeg vet at de er glad i meg og ønsker å bo med meg ❤️ Anonymkode: 9defe...672 Selvsagt er de glade i deg og selvsagt vil de bo med deg. De er små barn som elsker sin mor betingelsesløst. Det betyr ikke at de har det bra nok. Du gir dem ikke en god hverdag. Anonymkode: ecd6e...f59
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2023 #60 Skrevet 12. juni 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Rart at det går i barnehagen da Anonymkode: 4e8dd...404 Du tror vel ikke at alle er i samme avdeling i barnehagen? Ikke alle er barnehagebarn engang.... Anonymkode: 68686...8cb
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2023 #61 Skrevet 12. juni 2023 Iiiiik skrev (5 timer siden): Hvordan kan du være helt sikker på det? Det holder dessverre ikke alltid å elske barna sine. Det kan hende det er tilstrekkelig for HI og hennes barn, men det vet verken du eller jeg. Far ønsker ikke kontakt med barna, hans foreldre stiller ikke opp, mor er under utredning for personlighetsforstyrrelse, har vært utsatt for vold, hun har avlastning som ikke fungerer etter intensjonen, hun har mottatt mange hjelpetiltak, og hun legger ved jevne mellomrom ut hjertesukk om at hun ikke orker mer på et sosialt forum. Når da mor i tillegg forklarer vanskene med at flere av barna har individuelle vansker, da skjønner ikke jeg hvordan du kan være helt sikker på at de ikke tar skade av hjemmesituasjonen. De tre yngste fungerer tilfredsstillende i barnehagen. Det er klart det hjelper at de slipper unna vanskelige søskenrelasjoner, men det er krevende å inngå i en stor barnegruppe med få voksne tilgjengelig også, noe som sier meg at det er noe i hjemmesituasjonen som forsterker vanskene. Men barnevernet er til stede i hjemmet hver uke. Og barnevernet har ikke vurdert dette til å være et skadelig hjem. Anonymkode: 68686...8cb
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2023 #62 Skrevet 12. juni 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Du skulle ikke sagt:" Du får tåle lyd." Du skulle blitt med han inn. Måtte ikke ordner med blomster akkuart da. Du skulle ikke kjeftet på han som slo, men trøstet han. Han handlet i affekt. Kan du øve deg på å regulere følelser? Anonymkode: 67754...aab Hun kan jo ikke gå inn med en 11-åring hvis hun da etterlater 3 barn under skolealder aleine. Anonymkode: 68686...8cb
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2023 #63 Skrevet 12. juni 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Du tror vel ikke at alle er i samme avdeling i barnehagen? Ikke alle er barnehagebarn engang.... Anonymkode: 68686...8cb 3 av de ja Anonymkode: 4e8dd...404
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2023 #64 Skrevet 12. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Syntes faktisk at du høres ut som en god mor. Men du er en person og det er ganske lite når det er fire barn med utfordringer. Du er tross alt et menneske og alt kan man ikke makte før man sliter seg helt ut. Anonymkode: 33d1e...7ea Barna har ikke utfordringer. Det er det mor som har Anonymkode: 4e8dd...404
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2023 #65 Skrevet 12. juni 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Barna har ikke utfordringer. Det er det mor som har Anonymkode: 4e8dd...404 Flere av barna har ganske dyptgripende utfordringer. Anonymkode: 68686...8cb
Iiiiik Skrevet 13. juni 2023 #66 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Men barnevernet er til stede i hjemmet hver uke. Og barnevernet har ikke vurdert dette til å være et skadelig hjem. Anonymkode: 68686...8cb De hadde ikke vært der hver uke hvis de tenkte at alt var bra altså.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #67 Skrevet 13. juni 2023 Iiiiik skrev (26 minutter siden): De hadde ikke vært der hver uke hvis de tenkte at alt var bra altså. Jo. De prøver å hjelpe meg. De ser hva jeg står i. De sier at det er trist at vi må ha det sånn Anonymkode: 9defe...672
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #68 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hun kan jo ikke gå inn med en 11-åring hvis hun da etterlater 3 barn under skolealder aleine. Anonymkode: 68686...8cb Det stemmer. Man blir sliten av å alltid måtte være en fredsmekler Anonymkode: 9defe...672
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #69 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det stemmer. Man blir sliten av å alltid måtte være en fredsmekler Anonymkode: 9defe...672 Det er svært trist å oppleve at barna har det tøft 😢 det sliter meg også ut Anonymkode: 9defe...672
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #70 Skrevet 13. juni 2023 Er alle 4 ungene på avlastning i nabohuset? Anonymkode: 33ffd...434
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #71 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jo. De prøver å hjelpe meg. De ser hva jeg står i. De sier at det er trist at vi må ha det sånn Anonymkode: 9defe...672 Hva er det egentlig du forteller oss? Er barna så ute av kontroll at selv barnevernet ikke ser hvordan familielivet kan normaliseres? Det er trist at dere må ha det sånn? Hvis ikke barnevernet klarer å sette inn adekvate tiltak for å redde disse barna fra en uholdbar situasjon må du gå til statsforvalter, media eller politi. Noe må du gjøre for å hjelpe disse stakkars ungene!!! Anonymkode: ecd6e...f59
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #72 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Flere av barna har ganske dyptgripende utfordringer. Anonymkode: 68686...8cb Nei. Den ene liker ikke lyd. De andre har ingen diagnoser og fungerer kjempefint utenfor hjemmet. Anonymkode: 4e8dd...404
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #73 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): fungerer kjempefint utenfor hjemmet. Anonymkode: 4e8dd...404 Nettopp. Det er hjemme som er problemet. Anonymkode: c3552...ea2
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #74 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei. Den ene liker ikke lyd. De andre har ingen diagnoser og fungerer kjempefint utenfor hjemmet. Anonymkode: 4e8dd...404 En som er under utredning hos bup nå. De tenkte først autisme, men er godt litt bort i fra det nå. Utredes videre. Ene har har fått diagnosen: R46.8. Og reguleringsvansker. Anonymkode: 9defe...672
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2023 #75 Skrevet 13. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva er det egentlig du forteller oss? Er barna så ute av kontroll at selv barnevernet ikke ser hvordan familielivet kan normaliseres? Det er trist at dere må ha det sånn? Hvis ikke barnevernet klarer å sette inn adekvate tiltak for å redde disse barna fra en uholdbar situasjon må du gå til statsforvalter, media eller politi. Noe må du gjøre for å hjelpe disse stakkars ungene!!! Anonymkode: ecd6e...f59 Ja. Det stemmer 😔😔 Anonymkode: 9defe...672
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå