Gå til innhold

Med en gang ungene kommer hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Jeg har hatt 1 barn hjemme for å få litt kvalitetstid med han. Skal rulere på det.)

Etter avlastning så begynner 2 av de å krangle. De slår hverandre. Sier stygge ting til hverandre. Vil ikke dele. Han ene blir så rasende at han begynner å kaste ting utover stuegulvet... jeg blir så utslitt av denne kranglingen. De er 6 og 11 år. 

Er ingen ende på det

Anonymkode: 9defe...672

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å gi råd med så lite informasjon. Kan det være sjalusi fra den ene som har vært på avlastning?

Anonymkode: efb46...833

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Litt vanskelig å gi råd med så lite informasjon. Kan det være sjalusi fra den ene som har vært på avlastning?

De krangler alltid skjønner du. Er så slitsomt. 3 har vært på avlastning hos forskjellige. Så tror ikke det er sjalusi

Skrevet

Du må forhindre at sånt eskalerer. Når du ser at det starter så må du gripe inn. 

Skrevet

Føler med deg❤️

Skrevet

Du må faktisk begynne å øve og å bruke det du har lært i veiledning. Dette handler i hovedsak om DEG - og ungene dine er et produkt av din (manglende) evne til tilstrekkelig god nok omsorg

Anonymkode: f0409...fd0

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du må faktisk begynne å øve og å bruke det du har lært i veiledning. Dette handler i hovedsak om DEG - og ungene dine er et produkt av din (manglende) evne til tilstrekkelig god nok omsorg

Dette. Du MÅ ta til deg veiledning. Barna dine kjemper en kamp de ikke kan vinne uten å ha deg på laget. 

Anonymkode: ecd6e...f59

Skrevet

Du kan ikke la det eskalere til et punkt hvor barna mister kontrollen over seg selv og ikke lenger klarer å selvregulere.

Det å ha fire barn er mye jobb, og i perioder må du være på absolutt hele tiden.

6 og 11 år er ikke bittesmått, de er gamle nok til å forstå. Du må bryte inn før de blir så sinna på hverandre. Ta fra de det de krangler om, legg det på toppen av skapet og la det ligge der til senere. Avlede. Er det tingen til den ene må den andre få beskjed om det, denne er Espen sin, nå må vi gå og finne noe som er ditt. Avlede. Be de være på hvert sitt rom en stund så de får roet seg ned. Avlede.

Barn kan lære mye om konfliktløsning av søsken, men når det går over stokk og stein på denne måten lærer de ingenting. Du må bryte inn før det går så langt. Skille de en stund.

Jeg har fire barn selv, så jeg vet at det i perioder er mye jobb, men sånn er det jo. Når vi velger å sette en hel flokk til verden så må vi gjøre jobben som følger.

Skjønner at du har blitt alene, og en eller flere av barna har diagnoser som gjør dette ekstra tungt. Men likevel må jobben gjøres. Du som mamma må ta kontroll over familien.

Anonymkode: 47def...663

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du kan ikke la det eskalere til et punkt hvor barna mister kontrollen over seg selv og ikke lenger klarer å selvregulere.

Det å ha fire barn er mye jobb, og i perioder må du være på absolutt hele tiden.

6 og 11 år er ikke bittesmått, de er gamle nok til å forstå. Du må bryte inn før de blir så sinna på hverandre. Ta fra de det de krangler om, legg det på toppen av skapet og la det ligge der til senere. Avlede. Er det tingen til den ene må den andre få beskjed om det, denne er Espen sin, nå må vi gå og finne noe som er ditt. Avlede. Be de være på hvert sitt rom en stund så de får roet seg ned. Avlede.

Barn kan lære mye om konfliktløsning av søsken, men når det går over stokk og stein på denne måten lærer de ingenting. Du må bryte inn før det går så langt. Skille de en stund.

Jeg har fire barn selv, så jeg vet at det i perioder er mye jobb, men sånn er det jo. Når vi velger å sette en hel flokk til verden så må vi gjøre jobben som følger.

Skjønner at du har blitt alene, og en eller flere av barna har diagnoser som gjør dette ekstra tungt. Men likevel må jobben gjøres. Du som mamma må ta kontroll over familien.

Tusen takk for svar ❤️

Jeg klarer faktisk ikke mer. Er det som er. Viser seg at jeg mest sannsynlig har en personlighetsforstyrrelse. Jeg lurer på om det kan være grunnen!

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Dette. Du MÅ ta til deg veiledning. Barna dine kjemper en kamp de ikke kan vinne uten å ha deg på laget. 

Kan godt være pga meg. Jeg vet ikke. Viser seg at jeg mest sannsynlig har en personlighetsforstyrrelse. Og jeg makter ikke mer. 

De krangler uansett om ALT.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Kan godt være pga meg. Jeg vet ikke. Viser seg at jeg mest sannsynlig har en personlighetsforstyrrelse. Og jeg makter ikke mer. 

Berg ungene dine. Frivillig plassering i fosterhjem. I morgen den dag undersøker du hvem i nettverket ditt som kan ha en eller flere av barna. Så kontakter du din saksbehandler og gir beskjed at barna står uten omsorg, for du klarer ikke mer. 

Skrevet

Tusen takk for svar ❤️

Jeg klarer faktisk ikke mer. Er det som er. Viser seg at jeg mest sannsynlig har en personlighetsforstyrrelse. Jeg lurer på om det kan være grunnen!

Uff, dette er jo helt forferdelig.

Far har asbergers og mor personlighetsforstyrrelse/psykiske lidelser, og dere har fått fire barn som ingen av dere makter å ta dere skikkelig av.

Barna har arvet lidelsene, og blir oppdratt av foreldre som ikke makter. Det er jo dømt til å bli vanskelig, om ikke umulig.

Jeg synes ærlig talt det i mange tilfeller er altfor vanskelig å ta barna ut av hjemmet, her skulle ærlig talt barna vært i fosterhjem med god oppfølging og heller kommet til deg på samvær så du hadde hatt overskudd til dem når de kom.

Du har jo skrevet mange tråder her inne om å "gi fra deg" barna, men barnevernet vil ikke det. Jeg synes du skal klage til fylkesmannen igjen, barna trenger mer hjelp.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Uff, dette er jo helt forferdelig.

Far har asbergers og mor personlighetsforstyrrelse/psykiske lidelser, og dere har fått fire barn som ingen av dere makter å ta dere skikkelig av.

Barna har arvet lidelsene, og blir oppdratt av foreldre som ikke makter. Det er jo dømt til å bli vanskelig, om ikke umulig.

Jeg synes ærlig talt det i mange tilfeller er altfor vanskelig å ta barna ut av hjemmet, her skulle ærlig talt barna vært i fosterhjem med god oppfølging og heller kommet til deg på samvær så du hadde hatt overskudd til dem når de kom.

Du har jo skrevet mange tråder her inne om å "gi fra deg" barna, men barnevernet vil ikke det. Jeg synes du skal klage til fylkesmannen igjen, barna trenger mer hjelp.

Ja, det er umulig 😢 Takk for forståelsen!  Jeg har fått mye pepper her inne om at jeg bare må endre meg. Slutte i jobb osv. Men jeg kommer ikke til å klare det... klare å være mor til alle 4 samtidig 😭😢 det går på høgg og belegg 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Berg ungene dine. Frivillig plassering i fosterhjem. I morgen den dag undersøker du hvem i nettverket ditt som kan ha en eller flere av barna. Så kontakter du din saksbehandler og gir beskjed at barna står uten omsorg, for du klarer ikke mer. 

Jeg har undersøkt nettverket i flere år, det er dessverre ingen som kan overta. Jeg har og spurt skole og barnehage, ingen meldte sin interesse 😔

Skrevet

Hjelpes. Er det deg igjen? Nå har du fått avlastning og likevel orker du ikke mer? Tror det beste er permanent plassering av barna i fosterhjem. 

Anonymkode: c3552...ea2

Skrevet

Jeg har undersøkt nettverket i flere år, det er dessverre ingen som kan overta. Jeg har og spurt skole og barnehage, ingen meldte sin interesse 😔

Nå er det jo ikke sånn at du skal ha konkurranse/anbud for å finne ut hvem Som kan overta ungene dine. Barnevernet må ta over omsorgen og da har ikke du noe du skulle sagt mer. 
Du har jo bestemt deg for at du ikke vil ha alle barna hjemme, så det nytter ikke komme med tips til hva du skal gjøre.

Hva gjorde du da barna begynte å krangle? Hvordan tok du imot de som kom hjem fra avlastning?

Håper du lar ungene være full dag i barnehagen i morgen så de får en god dag med voksne som kan ta seg av de. IKKE hent barna dine tidlig, det har de ikke godt av.

Anonymkode: 33ffd...434

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det er umulig 😢 Takk for forståelsen!  Jeg har fått mye pepper her inne om at jeg bare må endre meg. Slutte i jobb osv. Men jeg kommer ikke til å klare det... klare å være mor til alle 4 samtidig 😭😢 det går på høgg og belegg 

Det er INGEN som har sagt at du skal slutte å jobbe. Fakta her er at du er lei av barna og vil at andre skal ta dem. Brutalt å skrive, men jeg ser ingen annen grunn til at du nekter å være en brukende mor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er deg. Ikke så mye som skal til sånn egentlig. 

Anonymkode: 67754...aab

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nå er det jo ikke sånn at du skal ha konkurranse/anbud for å finne ut hvem Som kan overta ungene dine. Barnevernet må ta over omsorgen og da har ikke du noe du skulle sagt mer. 
Du har jo bestemt deg for at du ikke vil ha alle barna hjemme, så det nytter ikke komme med tips til hva du skal gjøre.

Hva gjorde du da barna begynte å krangle? Hvordan tok du imot de som kom hjem fra avlastning?

Håper du lar ungene være full dag i barnehagen i morgen så de får en god dag med voksne som kan ta seg av de. IKKE hent barna dine tidlig, det har de ikke godt av.

Det var barnevernet som ønsket at jeg skulle finne noen i nettverket. 

Jeg kan fortelle litt mer ang hvordan barna ble tatt imot hvis dere ønsker å høre, men hvis dere allerede har bestemt dere for at jeg er udugelig så er det liten vits. Men jeg gir det et forsøk. I løpet av helgen var jeg ganske mye med alle barna, jeg savner de og de savner meg. Så jeg lekte med de noen timer hver for seg. Det var veldig koselig. Jeg fikk også shinet litt i hagen, fikk kjøpt litt blomster ☺️☺️ sånn at det skal bli koselig. Har og kjøpt nytt sikkerhetsnett til trampolinen ☺️ da de kom hjem så løp barna mot meg og jeg strakk hendene mine ut, satt meg på huk og klemte de. Veldig herlig å se de ❤️❤️ 

2 minutter etterpå begynner eldste å klage på bråk. Jeg sier han kan gå på tv stuen hvis han syns det er mye lyder. (Han takler ikke lyder). Men det vil han ikke. Jeg sier at da må han tåle litt lyder. Senere på kvelden sier han at han vil dø. Roer seg ikke. Når søsken blir hysjet på av storebror da blir de irritert. Gutt på 6 år går rett bort å slår storebror i hodet. Jeg sier nei, det er ikke lov å slå. Jeg forstår at han blir lei seg, men at ikke ok å slå. Han blir sint, kaster ting i stuen.. gråter. Skriker. Jeg prøver å prate rolig til han. På dette tidspunktet er det ikke akkurat god stemning... det tar tid før alle er rolig. Det er her jeg skulle hatt flere voksne.. men det har jeg ikke. Dette gjør meg sliten. 

Ingen av de vil flytte fra mamma og jeg ønsker heller ikke at de skal flytte. Jeg er veldig glad i de. Me. Jeg strekker ikke til.

Jeg har fått masse skryt av barnevernet som er hos oss hver uke. Jeg gjør mye bra, men de ser at det er utfordrende. Barn med reguleringsvansker osv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er deg. Ikke så mye som skal til sånn egentlig. 

Anonymkode: 67754...aab

Ikke så mye som skal til? På hva tenker du?

Skrevet

Det er INGEN som har sagt at du skal slutte å jobbe. Fakta her er at du er lei av barna og vil at andre skal ta dem. Brutalt å skrive, men jeg ser ingen annen grunn til at du nekter å være en brukende mor. 

Det er ikke fakta. Det har jeg prøvd å forklare før. Føler på en måte at dere har bestemt dere for det, det er leit

Skrevet

Hjelpes. Er det deg igjen? Nå har du fått avlastning og likevel orker du ikke mer? Tror det beste er permanent plassering av barna i fosterhjem. 

Anonymkode: c3552...ea2

Jeg har hatt avlastning en stund nå. Men ungene går ikke overens. 

Skrevet

Hva med å få eldste hjem fra avlastning når de minste har lagt seg? Slik at huset er rolig og du har tid til bare han. Så kan dere to sette dere ned å spise kveldsmat og prate. Han får oppmerksomhet og en rolig kveld.

kanskje eldste bør få prate med helsesøster om hvordan han egentlig har det hjemme. Hva han tenker kan hjelpe og om han har noen løsninger.

var 3 av ungene på avlastning hele helga? 
Kan eldstemann få flytte til feks besteforeldre og bo der permanent? Kan han bo hos faren sin en periode? 

Skrevet

Hva med å få eldste hjem fra avlastning når de minste har lagt seg? Slik at huset er rolig og du har tid til bare han. Så kan dere to sette dere ned å spise kveldsmat og prate. Han får oppmerksomhet og en rolig kveld.

kanskje eldste bør få prate med helsesøster om hvordan han egentlig har det hjemme. Hva han tenker kan hjelpe og om han har noen løsninger.

var 3 av ungene på avlastning hele helga? 
Kan eldstemann få flytte til feks besteforeldre og bo der permanent? Kan han bo hos faren sin en periode? 

Eldste var hos meg hele helgen. Han trenger meg veldig. Han sliter med mye angst, lyder, er sensitiv, skolevegring osv. 

Han har gått fast til helsesykepleier i flere år, nå er vi tilbake på bup for ny utredning. Han har gått på angst kurs for barn også, det hjalp litt i en periode. 

Vi har ingen kontakt med far så han har bare meg ❤️ jeg ønsker å være der for han. Men må innrømme at det er utfordrende, jeg aner ikke hva som skal til, bortsett fra skjerming og ro. ❤️ Besteforeldre er sikkert et alternativ, men jeg vet ikke om jeg klarer å gi slipp. Hjelper ikke å bo borte for noen mnd, da er vi tilbake der hvor vi var. 

3 av ungene var på avlastning, men jeg var med alle likevel innimellom, for å se de og prøve å være med de når det er roligere hjemme. Eldste skulle egentlig på avlastning også, men han trenger ro. 

Skrevet

Ikke hør på dem som sier at det er deg det er noe galt med. Det du beskriver, er så typisk autismespekter, og da trengs det rett og slett en voksen bare for det ene barnet. Jeg tror du er en god mor, problemet er at du er bare en og barna dine trenger flere voksne for å bli skjermet og få hjelp til å regulere seg.

Anonymkode: 22761...a56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...