Gå til innhold

Dusjing i felles dusj svømmehall


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Du må gjerne jobbe for en endring , men innen endring er på plass så må man faktisk forholde seg til reglene som er. DET er superenkelt å forstå. 

Det er ihvertfall en enkel og i noen tilfeller en overfladisk holdning. Jeg er ikke helt der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg godt ser at reglene langt fra er superenkle for mange. Altfor mange. 

Reglene er enkle. Selv små barn skjønner dem. At noen voksne  tror at verden kretser rundt dem kan man ikke ta hensyn til. Hallens regler er ‘dusj med såpe og uten badetøy’. Vil/kan man ikke det skal man ikke benytte seg av tilbudet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Nei. Med mindre man dusjer naken så gjør man ikke det.

Så du mener at man ikke er ren nok om man vasker seg med såpe på kroppen under bikinien før man går i bassenget? Hva med de som dusjer og bader med badedrakt? Det er enda mer uhygenisk. 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så du mener at man ikke er ren nok om man vasker seg med såpe på kroppen under bikinien før man går i bassenget? Hva med de som dusjer og bader med badedrakt? Det er enda mer uhygenisk. 

Anonymkode: 0299d...a28

At andre er mer grisete er ingen unnskylding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så du mener at man ikke er ren nok om man vasker seg med såpe på kroppen under bikinien før man går i bassenget? Hva med de som dusjer og bader med badedrakt? Det er enda mer uhygenisk. 

Anonymkode: 0299d...a28

Reglene er at man skal dusje naken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Reglene er enkle. Selv små barn skjønner dem. At noen voksne  tror at verden kretser rundt dem kan man ikke ta hensyn til. Hallens regler er ‘dusj med såpe og uten badetøy’. Vil/kan man ikke det skal man ikke benytte seg av tilbudet. 

Hvis man har særskilte behov så tror jeg reglene kan tas fri fra hovedregelen. Det burde i så fall vært. 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

At andre er mer grisete er ingen unnskylding. 

Man er ikke grisete når man dusjer med såpe først 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Reglene er at man skal dusje naken

Det er ikke alle som vil det! Jeg vil ikke være helt naken med fremmede folk. Det er ubehagelig har jeg sagt. 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke alle som vil det! Jeg vil ikke være helt naken med fremmede folk. Det er ubehagelig har jeg sagt. 

Anonymkode: 0299d...a28

Det spiller jo ingen rolle hva du vil eller ikke vil. Da får du rett og slett holde deg hjemme hvis du ikke vil etterfølge regelen. Verre er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Reglene er enkle. Selv små barn skjønner dem. At noen voksne  tror at verden kretser rundt dem kan man ikke ta hensyn til. Hallens regler er ‘dusj med såpe og uten badetøy’. Vil/kan man ikke det skal man ikke benytte seg av tilbudet. 

Men verden kretser jo helt åpenbart rundt dere som ikke viser hverken empati eller forståelse for andre med issues? Du snur det jo helt rundt. Det er jo vi som forstår andres problem og tar dem på alvor som ikke lar verden dreie seg rundt oss! Dessuten ER det noe som det er en psykologisk grunn til, og seg som har problemer krever ikke at verden skal dreie seg rundt dem. I dette tilfellet stilte HI et spørsmål og la fram en problemstilling. Det var alt. Mens de som i realiteten tror verden dreier seg om dem begynte å kritisere, latterligjøre, være moraliserende og aggresive.

Du snakker.. hvem er de selvopptatte her egentlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Alle svømmehaller rengjøres daglig med klorskum, så uansett blir det ikke mindre kjemikalier

Anonymkode: 996fe...b2c

Klorskum i bassenget? Har du en link å vise til? De svømmehallene jeg kjenner til bruker flytende klor i bassenget. Jeg har faktisk aldri hørt om klorskum. Det er jevn tilførsel av klor og i perioder med med få badegjester er vannet mer behagelig.

 

 

Anonymkode: 7a438...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det spiller jo ingen rolle hva du vil eller ikke vil. Da får du rett og slett holde deg hjemme hvis du ikke vil etterfølge regelen. Verre er det ikke. 

Synes du ikke det er altfor hardt? Skal jeg nektes å bade fordi jeg er ukomfortabel med det? Da straffes det jo 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Men verden kretser jo helt åpenbart rundt dere som ikke viser hverken empati eller forståelse for andre med issues? Du snur det jo helt rundt. Det er jo vi som forstår andres problem og tar dem på alvor som ikke lar verden dreie seg rundt oss! Dessuten ER det noe som det er en psykologisk grunn til, og seg som har problemer krever ikke at verden skal dreie seg rundt dem. I dette tilfellet stilte HI et spørsmål og la fram en problemstilling. Det var alt. Mens de som i realiteten tror verden dreier seg om dem begynte å kritisere, latterligjøre, være moraliserende og aggresive.

Du snakker.. hvem er de selvopptatte her egentlig??

Man kan forstå seg grønn på at folk har issues. Likevel må man altså følge reglene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Synes du ikke det er altfor hardt? Skal jeg nektes å bade fordi jeg er ukomfortabel med det? Da straffes det jo 

Anonymkode: 0299d...a28

Nei. Det er helt innafor .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Man kan forstå seg grønn på at folk har issues. Likevel må man altså følge reglene. 

Så vi med kroppsproblemer vi skal holde oss hjemme til og med fra OFFENTLIG basseng? 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så vi med kroppsproblemer vi skal holde oss hjemme til og med fra OFFENTLIG basseng? 

Anonymkode: 0299d...a28

Ja. Det må dere hvis dere ikke kan overholde gitte regler. Urettferdig eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Ja. Det må dere hvis dere ikke kan overholde gitte regler. Urettferdig eller ikke. 

Jo det er det! Noen blir aldri trygg på å dusje NAKEN foran folk! 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jo det er det! Noen blir aldri trygg på å dusje NAKEN foran folk! 

Anonymkode: 0299d...a28

Nei. Da får de bli hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Ja. Det må dere hvis dere ikke kan overholde gitte regler. Urettferdig eller ikke. 

Hva med de som har stomi eller pose på magen? Får de slippe unna? 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jo det er det! Noen blir aldri trygg på å dusje NAKEN foran folk! 

Anonymkode: 0299d...a28

Sånn er livet, det er urettferdig.

Anonymkode: fd875...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Nei. Da får de bli hjemme. 

Ville du vært så hardt om det ditt avkom også? Skulle virkelig det ødelagt en koselig tur i svømmehallen? 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva med de som har stomi eller pose på magen? Får de slippe unna? 

Anonymkode: 0299d...a28

Jeg aner ikke hvordan folk flest med stomi gjør det , men enkelte haller har handikap garderober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg elsker å bade men jeg liker ikke å dusje i felles dusj med andre. Burde vært en egen dusj for oss som ikker liker det. 

Anonymkode: 0299d...a28

Så du regner med at de aller fleste av oss som følger hygienereglene liker å dusje med andre? Er vel et fåtall som liker det, og for meg kunne det gjerne vært individuelle avlukker til dusjing, men sånn er det nå ikke.

Anonymkode: e2c50...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sånn er livet, det er urettferdig.

Anonymkode: fd875...2eb

Man må jo få lov å bestemme selv hvis man følger alle andre regler? Det kan man når man er voksen. 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...