Gå til innhold

Dusjing i felles dusj svømmehall


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Alle kan passe på seg selv.

Men ok jeg var ikke klar over at det var vanlig å bruke såpe før. Og jeg vil følge reglene derfor skal jeg bruke såpe før fra nå! Så pliktoppfyllende som jeg er tross alt er. Men…. Det får holde å løftet bikini delen opp - det får være godt nok! 

Anonymkode: 0299d...a28

Gjør du det slik tar du med deg såperester og bakterierester fra vasken inn i bassenget også - og dette reagerer med kloren... og bassenget må kloret enda mer.

Anonymkode: 1a4b6...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Jeg ser nok litt dypere på det, og jeg ser at en regel ikke alltid er hverken av det gode eller til det beste for alle. Så da er det kanskje mer konstruktivt å revurdere om den regelen i seg selv, eller hvorfor man har den er spesielt bra eller nyttig? 

Man må gjerne endre regler og i dette tilfelle ordne det slik at alle svømmehaller har avlukker, men når de nå engang ikke har det og reglene er som de er så må man faktisk følge dem slik de er. Du må gjerne være uenig , men akkurat det at man er uenig rettferdiggjør ikke det å unnlate å overholde regelen. Vi trenger ikke like eller være enig i en regel , men vi må respektere den ved å følge den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Man må gjerne endre regler og i dette tilfelle ordne det slik at alle svømmehaller har avlukker, men når de nå engang ikke har det og reglene er som de er så må man faktisk følge dem slik de er. Du må gjerne være uenig , men akkurat det at man er uenig rettferdiggjør ikke det å unnlate å overholde regelen. Vi trenger ikke like eller være enig i en regel , men vi må respektere den ved å følge den. 

Nei det må vi ikke 🙂 at du føler at du må er jo greit nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (30 minutter siden):

Hvis mange ville fulgt Hi sitt eksempel, så syns jeg det er på tide å gjøre noe med dusjer på offentlige steder. Og hvis flere her er enig med deg, så burde de oppført seg mer empatiske med HI også. Ikke latterligjøre, snakke moral, snakke nedsettende eller aggresivt. Så enten er de ikke enige med deg, eller så føler de dusjing veldig vanskelig selv og blir aggresive fordi de selv følger reglene når de føler seg presset til det. Det er ikke HI sin skyld, og det bør man kanskje tygge litt på før man ordlegger seg her? 

Jeg trenger ikke tygge på noe som helst. Du kan være så uenig du bare vil, reglene er der fremdeles, og de er der av en grunn.

Anonymkode: fd875...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Nei det må vi ikke 🙂 at du føler at du må er jo greit nok. 

Gud bedre! Er det en regel så er det en regel. Voksne mennesker følger den hvis de vil svømme. 

Anonymkode: 5e784...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Nei det må vi ikke 🙂 at du føler at du må er jo greit nok. 

Unnskyld meg, men er du virkelig så enkelt møbelert du ikke forstår hvorfor regelen er der?

Anonymkode: fd875...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NotNaomi skrev (14 minutter siden):

Jeg ser nok litt dypere på det, og jeg ser at en regel ikke alltid er hverken av det gode eller til det beste for alle. Så da er det kanskje mer konstruktivt å revurdere om den regelen i seg selv, eller hvorfor man har den er spesielt bra eller nyttig? 

Kan man ikke følge reglene så kan man ikke benytte seg av tilbudet. Det er faktisk SÅ enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Miss Marple* skrev (4 minutter siden):

Kan man ikke følge reglene så kan man ikke benytte seg av tilbudet. Det er faktisk SÅ enkelt. 

Eh jo! Det finnes unntak! Tenk om alle var så firkantet da…

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (1 time siden):

For noen ufordragelige svar fra flere her. 

Jeg skjønner deg 100% HI. Med det utseendefokuset og kravene mange blir presentert for når det gjelder utseende, så er det så utrolig lett å forstå at noen ikke vil kle seg nakne med andre!  Det burde vært båser i offentlige dusjer, og jeg skal vedde på at mange flere ville besøkt slike steder, så kostnadene hadde blitt dekket av et mye større antall besøkende. For tro det eller ei, så er det mange som ikke besøker offentlige bad fordi de finner det svært ubehagelig å være avkledd med andre. Det er helt naturlig. Når foredragsholdere får tips om å se for seg publikum nakne, så betyr jo det at de som lytter blir mindre skumle fordi de fremstår mer sårbare. Enkel logikk. 

Nå er det regler som bør følges, men om du bryter den har jeg full forståelse for det, og ingen vil dø av den grunn. Ikke vil det bli at så mange følger ditt eksempel heller, for de aller fleste som kommer dit følger reglene. Jeg vil ikke oppfordre til å bryte dem, men jeg ville absolutt ha forstått deg og i hvertfall ikke brydd meg. 

Takk❤️

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Kan man ikke følge reglene så kan man ikke benytte seg av tilbudet. Det er faktisk SÅ enkelt. 

Eller man kan samarbeide og påvirke for å gjøre noe med et allment problem? Ifølge mange både her og ellers ser på det å dusje med andre som ubehagelig, samt at det er mange regelen ekskluderer fra å benytte seg av fks basseng. En enkel løsning er båser hvor man har med seg skift og håndkle. Problem løst. Men klart, man må jo selvfølgelig gjøre en innsats for å endre på ting. Jeg syns det er verdt det når såpass mange finner det ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Eller man kan samarbeide og påvirke for å gjøre noe med et allment problem? Ifølge mange både her og ellers ser på det å dusje med andre som ubehagelig, samt at det er mange regelen ekskluderer fra å benytte seg av fks basseng. En enkel løsning er båser hvor man har med seg skift og håndkle. Problem løst. Men klart, man må jo selvfølgelig gjøre en innsats for å endre på ting. Jeg syns det er verdt det når såpass mange finner det ubehagelig. 

Løs gjerne problemet med båser , men så lenge de ikke finns så dusjer man naken i henhold til reglene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Løs gjerne problemet med båser , men så lenge de ikke finns så dusjer man naken i henhold til reglene 

Eller... hvis mange nok protesterer ved å ikke følge regelen, så må man revurdere hva man bør gjøre med problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Eller... hvis mange nok protesterer ved å ikke følge regelen, så må man revurdere hva man bør gjøre med problemet? 

Hvem pokker vil bade i vannet hvis ingen følger reglene? Det handler om hygiene !

Anonymkode: 5e784...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Eller... hvis mange nok protesterer ved å ikke følge regelen, så må man revurdere hva man bør gjøre med problemet? 

Så hva vil du gjøre med problemet da?

Anonymkode: fd875...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Så hva vil du gjøre med problemet da?

Anonymkode: fd875...2eb

Virker det som om jeg er den passive typen som ikke gjør noe med ting? Jeg har debattert dette tilmed i lokalavisen og diskutert det mange ganger. Jeg påvirker, det er det jeg gjør med ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kan du ikke! Her kommer det vakter inn mange ganger for dagen for å se at folk dusjer uten badetøy. Når noen ikke har gjort det så har de fått tilsnakk.

Anonymkode: 740c3...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei det kan du ikke! Her kommer det vakter inn mange ganger for dagen for å se at folk dusjer uten badetøy. Når noen ikke har gjort det så har de fått tilsnakk.

Anonymkode: 740c3...ec3

Så det er et såpass utbredt problem at vaktene sjekker mange ganger om dagen? Veldig rart at de ikke gjør noe med problemet da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Så det er et såpass utbredt problem at vaktene sjekker mange ganger om dagen? Veldig rart at de ikke gjør noe med problemet da? 

Det heter økonomi. Hva tror du det vil koste å bygge om svømmehaller i hele Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som dusjer med badetøy er egoistiske, motbydelige og ekle. Og ofte for dumme til å skjønne det selv. Plakater og påminnelser er ikke nok. Det sier litt om evnene.

Anonymkode: 2d348...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Folk tenker at siden de dusjet for 2 timer siden,  er de rene. Etter at de kom ut av dusjen,  har de smørt seg inn med fuktighetskrem, tatt på mascara og kajal, hatt voks i håret... Du skal dusje, uten badetøy, og vaske deg, for å fjerne deodorant, fuktighetskrem, løs hud... Håret og kroppen skal være ren og fri for hudfett,  svette og kosmetikk. Hvorfor? For å få renere og mer behagelig badevann, for at de som steller bassenget skal kunne bruke mindre kjemikalier, til alles beste.

Anonymkode: 7a438...2fc

Alle svømmehaller rengjøres daglig med klorskum, så uansett blir det ikke mindre kjemikalier

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Det heter økonomi. Hva tror du det vil koste å bygge om svømmehaller i hele Norge? 

Man bygger ikke om svømmehaller. Her er det baroondører hvor man kun ser skuldre og føtter, med plass til håndkle inni. Det ble nok en viss kostnad ja, men så kom det også flere besøkende også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (27 minutter siden):

Virker det som om jeg er den passive typen som ikke gjør noe med ting? Jeg har debattert dette tilmed i lokalavisen og diskutert det mange ganger. Jeg påvirker, det er det jeg gjør med ting. 

Hvis du faktisk er å engasjert om temaet, da må du jo også ha en eneste liten tanke om hvordan dette problemet i praksis kan løses?

Å bygge båser, punktum, er ikke en slik løsning. Hvem skal betale for disse båsene? Hvem skal sørge for alt ekstraarbeidet med vasking som kommer når alle skal ha egne båser?

Venter i spenning, for om du virkelig er så engasjert så må du jo ha tanker om løsninger som er gjennomførbare :)

Anonymkode: 1a4b6...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (37 minutter siden):

Eller man kan samarbeide og påvirke for å gjøre noe med et allment problem? Ifølge mange både her og ellers ser på det å dusje med andre som ubehagelig, samt at det er mange regelen ekskluderer fra å benytte seg av fks basseng. En enkel løsning er båser hvor man har med seg skift og håndkle. Problem løst. Men klart, man må jo selvfølgelig gjøre en innsats for å endre på ting. Jeg syns det er verdt det når såpass mange finner det ubehagelig. 

Ja, det kan man gjøre. Men frem til separate dusjer er på plass må man følge reglene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne folk, også barn skal dusje uten badetøy, både før og etter. Er man redd for det, bør man holde seg borte fra svømmehallen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du faktisk er å engasjert om temaet, da må du jo også ha en eneste liten tanke om hvordan dette problemet i praksis kan løses?

Å bygge båser, punktum, er ikke en slik løsning. Hvem skal betale for disse båsene? Hvem skal sørge for alt ekstraarbeidet med vasking som kommer når alle skal ha egne båser?

Venter i spenning, for om du virkelig er så engasjert så må du jo ha tanker om løsninger som er gjennomførbare :)

Anonymkode: 1a4b6...108

Jeg tror nok jeg er mer løsningsorientert enn dette 🙂

Å montere baroondører er ikke så dyrt, og det kan være kommunen som betaler i samarbeid med fks leverandør. Spons altså. Dugnad og høyere pris for å benytte bassenget, og det blir flere besøkende. 

Ekstraarbeid med renhold? Hva ser du for deg er problemet her?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...