Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #101 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det provoserer meg null at du bryter regler. Reglene fins jo tross alt kun for å garantere noen avgifter i statskassa. Du skader ingen. Men du blir ikke en spennende, tøff og vill person selv om du oppfører deg som Jeannette fra Borettslaget, altså. Det er bare kleint og vulgært. Anonymkode: 2f027...b56 Hvem faen er Jeanette fra Borettslaget? 😂 Men du. Jeg skrev altså ikke at du ble provosert av at jeg brøt reglene. Med det var jo en "god" vri. Anonymkode: c2aac...72c
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #102 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nå er det 25% som smugler, eller "smugler", så det er ganske mange av bare det vi vet. Samfunnet går da rundt. Tror det får ganske greit rundt også med litt "svinn" som det nok har vært i alle år. Hvis du lurer på hvorfor jeg tar med et par flasker vin for mye, så er det fordi jeg ikke gidder å kjøre innom tollen, men bare drar forbi. Det er ingen større plan enn det. Anonymkode: c2aac...72c Går samfunnet godt nok rundt? Når godt over 100 000 barn vokser opp i fattigdom i Norge? Når unge ikke får psykisk behandling de trenger? Når funksjonshemmede barn ikke får den hjelpen de trenger i hjemmet og i barnehage og skole? Når mange eldre legges tidlig på kvelden og ikke får stå opp før på formiddagen dagen etter, ikke få gå på do eller skiftet bleier eller får spist fordi kommunen ikke har mange nok på vakt? Når eldre dør alene uten å ha en person hos seg og familier blir varslet for sent, fordi mer personell koster kommunen og de som er på jobb må prioritere de som ikke er i ferd med å dø? Når politiet ikke har ressurser til å ta saker hvor de får alt av beviser servert på fat, til og med innrømmelse av skyld hos gjerningsmann, og derfor henlegger sakene? Når svært alvorlig syke personer ligger i gangene på landets sykehus fordi sykehusene er for små? Når vann- og kloakkrør går i samme løp og er så eldgamle at folk blir "uforståelig syke" fordi kloakk blandes i det rene drikkevannet - og det vil ta 150 år fra nå å få skiftet ut alt som i dag trengs å skiftes ut, om utskiftningen skjer i samme tempo som nå og kommunene ikke har råd? Vann- og kloakkledningsnettet i Norge er ikke dimmensjonert for de klimaendringene som er i ferd med å komme heller. Men det er vel bare å drite i det også i 150 år fremover? Men selvfølgelig, det er langt viktigere at du får gjøre deg til lovbryter og tyv - bare fordi du vil og du er så usikker på deg selv og hva andre tror om deg at du ikke en gang tør gå tilbake for å betale en vare... Den gode moralen du har hevdet å ha er null verdt, for du er så navlebeskuende som det går an, og du driter tydeligvis i å opprettholde et godt samfunn å leve i, bare du kan gjøre som du vil. Anonymkode: decd0...10e
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #103 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvem faen er Jeanette fra Borettslaget? 😂 Men du. Jeg skrev altså ikke at du ble provosert av at jeg brøt reglene. Med det var jo en "god" vri. Anonymkode: c2aac...72c Jeg ble ikke provosert av noe annet heller. Jeg fortalte bare at for meg ville det være flaut å innrømme for meg selv hvis jeg var kommet SÅ skeivt ut at smugling var en utvei, liksom. Enn så lenge holder polvarene fint for meg. Jeg er ikke white trash. Dette er Jeannette. https://tv.nrk.no/serie/roberts-stoltenbergs-univers/2018/MUHH27002218/avspiller Anonymkode: 2f027...b56
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #104 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble ikke provosert av noe annet heller. Jeg fortalte bare at for meg ville det være flaut å innrømme for meg selv hvis jeg var kommet SÅ skeivt ut at smugling var en utvei, liksom. Enn så lenge holder polvarene fint for meg. Jeg er ikke white trash. Dette er Jeannette. https://tv.nrk.no/serie/roberts-stoltenbergs-univers/2018/MUHH27002218/avspiller Anonymkode: 2f027...b56 Sånn som du angriper folk, så minner det jo nettopp om white trash da 🙂 kan ikke akkurat påstå at du diskuterer med hverken stil eller saklighet da.. Anonymkode: c2aac...72c
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #105 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Sånn som du angriper folk, så minner det jo nettopp om white trash da 🙂 kan ikke akkurat påstå at du diskuterer med hverken stil eller saklighet da.. Anonymkode: c2aac...72c Angriper jeg noen? Hvem da? Anonymkode: 2f027...b56
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #106 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, eller du er mer alkoholavhengig enn meg, da. Jeg drikker gjerne vin, men ikke mer enn jeg faktisk har råd til å kjøpe gjennom lovlige kanaler. Alt annet ville være en fallitterklæring. Anonymkode: 2f027...b56 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Det provoserer meg null at du bryter regler. Reglene fins jo tross alt kun for å garantere noen avgifter i statskassa. Du skader ingen. Men du blir ikke en spennende, tøff og vill person selv om du oppfører deg som Jeannette fra Borettslaget, altså. Det er bare kleint og vulgært. Anonymkode: 2f027...b56 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jeg ble ikke provosert av noe annet heller. Jeg fortalte bare at for meg ville det være flaut å innrømme for meg selv hvis jeg var kommet SÅ skeivt ut at smugling var en utvei, liksom. Enn så lenge holder polvarene fint for meg. Jeg er ikke white trash. Dette er Jeannette. https://tv.nrk.no/serie/roberts-stoltenbergs-univers/2018/MUHH27002218/avspiller Anonymkode: 2f027...b56 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Angriper jeg noen? Hvem da? Anonymkode: 2f027...b56 Det er angrep i alle de passiv aggresive uttalelsene dine. Det er jo sånn white trash holder på da. Ærlig talt. Anonymkode: c2aac...72c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #107 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det er angrep i alle de passiv aggresive uttalelsene dine. Det er jo sånn white trash holder på da. Ærlig talt. Anonymkode: c2aac...72c At jeg sier hva jeg selv IKKE gjør fordi jeg har selvrespekt, er ikke et angrep. Mulig du føler deg innmari truffet selv, da. Men det kan ikke andre ta ansvar for. Anonymkode: 2f027...b56
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #108 Skrevet 15. juli 2022 Sjelden har man vel sett hi så avkledd i sin egen tråd noen gang. Gikk ut rimelig høyt med hån av andre for så å utføre et solid mageplask når det viser seg at den mest usikre er deg selv. Jeg håper du har lært litt om det å dømme andre før du ser på deg selv. Anonymkode: 976fe...77d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #109 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Åja. Jeg har nok mer avslappa og selvironisk stil da.. Anonymkode: c2aac...72c Egoistisk heter det. Anonymkode: 8e4ae...c65
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #110 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Egoistisk heter det. Anonymkode: 8e4ae...c65 Må nok innrømme at du har ganske rett her. Jeg er ganske egoistisk, men akkurat det har jeg jobbet med da, for det er ikke helt rettferdig for de rundt meg. Men ser ikke helt hva det har med de to ekstra vinflaskene å gjøre, eller 50-lappen. Eller er det sånn at du går rundt og tenker at du må følge alle regler og lover til enhver tid fordi du må innrette deg for alles beste hele tiden? Anonymkode: c2aac...72c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #111 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Må nok innrømme at du har ganske rett her. Jeg er ganske egoistisk, men akkurat det har jeg jobbet med da, for det er ikke helt rettferdig for de rundt meg. Men ser ikke helt hva det har med de to ekstra vinflaskene å gjøre, eller 50-lappen. Eller er det sånn at du går rundt og tenker at du må følge alle regler og lover til enhver tid fordi du må innrette deg for alles beste hele tiden? Anonymkode: c2aac...72c Jeg trenger ikke tenke på det hele tiden. Det er noe jeg vet like godt som at jeg ikke bør rope og skrike på en teaterforestilling fordi det vil ødelegge for andre. Anonymkode: 8e4ae...c65
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #112 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg trenger ikke tenke på det hele tiden. Det er noe jeg vet like godt som at jeg ikke bør rope og skrike på en teaterforestilling fordi det vil ødelegge for andre. Anonymkode: 8e4ae...c65 Det er jeg helt enig i. Folk som roper og skriker på teaterforestilling er ekstremt respektløse. Ikke at jeg har opplevd det, og hadde jeg, så ville jeg nok tenkt diagnose eller at det rabla for vedkommende. Jeg tror terskelen er veldig mye høyere for å gjøre det, enn for å la være å gå tilbake til butikken med en 50-lapp liksom. Veldig rart... Anonymkode: c2aac...72c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #113 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er jeg helt enig i. Folk som roper og skriker på teaterforestilling er ekstremt respektløse. Ikke at jeg har opplevd det, og hadde jeg, så ville jeg nok tenkt diagnose eller at det rabla for vedkommende. Jeg tror terskelen er veldig mye høyere for å gjøre det, enn for å la være å gå tilbake til butikken med en 50-lapp liksom. Veldig rart... Anonymkode: c2aac...72c Poenget her er vel det moralske kompasset folk har som gjør at de ganske naturlig gjør det rette. Det er jo ikke noe man går rundt og tenker over. Anonymkode: 976fe...77d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #114 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Poenget her er vel det moralske kompasset folk har som gjør at de ganske naturlig gjør det rette. Det er jo ikke noe man går rundt og tenker over. Anonymkode: 976fe...77d Interessant. Det er jo ofte sånn ja, at folk handler og lar være, fordi de går på autopilot. Noen stiller dog spørsmålstegn ved ting, heldigvis! Og noen tenker at det der er ikke noe poeng, regel eller ei. Husker for endel år tilbake, hvor det ble diskusjon om skilt på gressplener i borettslag. Hvor det sto : trå ikke på gresset! Det hadde folk latt være å gjøre i sikkert 30 år, før en gluping en dag tenkte at dét måtte jo være feil! Skal man ikke trå på gresset??? Ikke sant? Sånn er det med mennesker ofte. Går rundt i svima og gjør det alle har fortalt dem at reglene er. Og så får de nærmest panikk om de skulle bryte en.. Anonymkode: c2aac...72c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #115 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Interessant. Det er jo ofte sånn ja, at folk handler og lar være, fordi de går på autopilot. Noen stiller dog spørsmålstegn ved ting, heldigvis! Og noen tenker at det der er ikke noe poeng, regel eller ei. Husker for endel år tilbake, hvor det ble diskusjon om skilt på gressplener i borettslag. Hvor det sto : trå ikke på gresset! Det hadde folk latt være å gjøre i sikkert 30 år, før en gluping en dag tenkte at dét måtte jo være feil! Skal man ikke trå på gresset??? Ikke sant? Sånn er det med mennesker ofte. Går rundt i svima og gjør det alle har fortalt dem at reglene er. Og så får de nærmest panikk om de skulle bryte en.. Anonymkode: c2aac...72c Nei, det er ikke det det handler om. Anonymkode: 8e4ae...c65
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #116 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei, det er ikke det det handler om. Anonymkode: 8e4ae...c65 Jo det er jo det. Ellers får du jo argumentere for den benektelsen da? Anonymkode: c2aac...72c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #117 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Interessant. Det er jo ofte sånn ja, at folk handler og lar være, fordi de går på autopilot. Noen stiller dog spørsmålstegn ved ting, heldigvis! Og noen tenker at det der er ikke noe poeng, regel eller ei. Husker for endel år tilbake, hvor det ble diskusjon om skilt på gressplener i borettslag. Hvor det sto : trå ikke på gresset! Det hadde folk latt være å gjøre i sikkert 30 år, før en gluping en dag tenkte at dét måtte jo være feil! Skal man ikke trå på gresset??? Ikke sant? Sånn er det med mennesker ofte. Går rundt i svima og gjør det alle har fortalt dem at reglene er. Og så får de nærmest panikk om de skulle bryte en.. Anonymkode: c2aac...72c Herlighet. Bare nei. Anonymkode: 976fe...77d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #118 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Jo det er jo det. Ellers får du jo argumentere for den benektelsen da? Anonymkode: c2aac...72c Det er ikke noe å argumentere for. Du har bare misforstått teksten. Anonymkode: 8e4ae...c65
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #119 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Det er ikke noe å argumentere for. Du har bare misforstått teksten. Anonymkode: 8e4ae...c65 Det er litt rart at du tror at du ikke trenger å forklare eller argumentere når du kommer med benektelser og påstander. Hva er det for noe? Er du vant til at når du spør om noe, eller sier noe, så blir du bare avfeid med "du misforstår", eller "nei det er ikke det det handler om" uten nærmere begrunnelse? Det er som når noen oppfører seg kaldt mot deg og du spør hva du har gjort, og får svaret : å, det vet du veldig godt. ( og du står der spørrende og klør deg i hodet ) Anonymkode: c2aac...72c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #120 Skrevet 15. juli 2022 Jeg lurer litt på hvorfor det er så innmari viktig for deg å ikke bli oppfattet som prektig, hi? Du spør hvorfor andre er «livredde» for å bli tatt i smugling, men du virker jo også livredd. For å bli oppfattet som prektig og skikkelig? Hvorfor? Anonymkode: a40e7...b5d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #121 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er litt rart at du tror at du ikke trenger å forklare eller argumentere når du kommer med benektelser og påstander. Hva er det for noe? Er du vant til at når du spør om noe, eller sier noe, så blir du bare avfeid med "du misforstår", eller "nei det er ikke det det handler om" uten nærmere begrunnelse? Det er som når noen oppfører seg kaldt mot deg og du spør hva du har gjort, og får svaret : å, det vet du veldig godt. ( og du står der spørrende og klør deg i hodet ) Anonymkode: c2aac...72c Når man møter mennesker uten hverken evne eller vilje til å forstå er det like greit å avslutte den "diskusjonen". Anonymkode: 8e4ae...c65
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #122 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det er litt rart at du tror at du ikke trenger å forklare eller argumentere når du kommer med benektelser og påstander. Hva er det for noe? Er du vant til at når du spør om noe, eller sier noe, så blir du bare avfeid med "du misforstår", eller "nei det er ikke det det handler om" uten nærmere begrunnelse? Det er som når noen oppfører seg kaldt mot deg og du spør hva du har gjort, og får svaret : å, det vet du veldig godt. ( og du står der spørrende og klør deg i hodet ) Anonymkode: c2aac...72c De færreste av oss driver voksenopplæring på fritiden og når noen viser så liten vilje til å ta til seg andres argumenter så gir man til slutt opp. Det er grenser for hvor mye detaljnivå man orker å gå på. Du skjønner ikke det de fleste andre ser, slik er det kanskje bare. Ikke alle har like forutsetninger. Anonymkode: 976fe...77d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #123 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg lurer litt på hvorfor det er så innmari viktig for deg å ikke bli oppfattet som prektig, hi? Du spør hvorfor andre er «livredde» for å bli tatt i smugling, men du virker jo også livredd. For å bli oppfattet som prektig og skikkelig? Hvorfor? Anonymkode: a40e7...b5d Det er flere grunner. Husk at nå snakker jeg ut fra hva jeg tenker og har erfart, og at dette ikke er en påstand om at mine teorier og erfaringer er en generell sannhet. For guds skyld. Jeg stoler ikke på prektige mennesker. De som snøfter og løfter pekefingeren gjør meg redd, for jeg tror at de holder på sånn på grunn av skam og dårlig samvittighet. De påfører andre alle sin selvforakt. Så har du den prektige som er på den måten at hun løper til butikken med 50-lappen. Blid og med litt sånn haka opp, fordi hun har vitner på at hun gjør en god og samvittighetsfull gjerning. Det er noe hun er stolt av at andre ser, og det gjør også at jeg ikke stoler på slike mennesker. De tror jeg lett hever seg over andre gitt. Bak det blide samvittighetsfulle uttrykket, er det nok mye moralsk indignasjon og fordømmelse. Så, jeg vil virkelig ikke bli oppfattet sånn, av de som har skjønt det samme som meg. Eller "skjønt" om du vil. Det kan like godt være halve køen som hun i kassa, og det spiller ingen rolle hvem det er. Jeg vet ikke hva "skikkelig" betyr? Eller hva du legger i det. Jeg oppfører meg skikkelig mot folk i den forstand at jeg møter de med velvilje. Jeg vil også ha folks tillit, så derfor er det viktig at de iblant oppfatter meg som den jeg er. Anonymkode: c2aac...72c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #124 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er flere grunner. Husk at nå snakker jeg ut fra hva jeg tenker og har erfart, og at dette ikke er en påstand om at mine teorier og erfaringer er en generell sannhet. For guds skyld. Jeg stoler ikke på prektige mennesker. De som snøfter og løfter pekefingeren gjør meg redd, for jeg tror at de holder på sånn på grunn av skam og dårlig samvittighet. De påfører andre alle sin selvforakt. Så har du den prektige som er på den måten at hun løper til butikken med 50-lappen. Blid og med litt sånn haka opp, fordi hun har vitner på at hun gjør en god og samvittighetsfull gjerning. Det er noe hun er stolt av at andre ser, og det gjør også at jeg ikke stoler på slike mennesker. De tror jeg lett hever seg over andre gitt. Bak det blide samvittighetsfulle uttrykket, er det nok mye moralsk indignasjon og fordømmelse. Så, jeg vil virkelig ikke bli oppfattet sånn, av de som har skjønt det samme som meg. Eller "skjønt" om du vil. Det kan like godt være halve køen som hun i kassa, og det spiller ingen rolle hvem det er. Jeg vet ikke hva "skikkelig" betyr? Eller hva du legger i det. Jeg oppfører meg skikkelig mot folk i den forstand at jeg møter de med velvilje. Jeg vil også ha folks tillit, så derfor er det viktig at de iblant oppfatter meg som den jeg er. Anonymkode: c2aac...72c Så det du sier er egentlig at når folk gjør noe riktig, så føler du ubehag fordi du tror ikke hun kan gjøre det uten å samtidig dømme deg eller se ned på deg. Det var jo tydelig i at du følte det som et angrep at jeg sa jeg ville blitt flau over å synke så lavt - da tok du det med én gang som en insinuasjon om at jeg kalte deg lav. Vel. Dersom du jevnlig føler deg moralsk underlegen bare ved at andre lar være å bryte regler, så ligger nok egentlig problemet hos deg. Da bør du sikkert øve litt på å gjøre det rette selv. Så trenger du ikke være paranoid; og du trenger heller ikke lese inn en hovmodighet eller en løftet pekefinger fra den som gir tilbake femtilappen - hun gjør det neppe for å spotte DEG. Anonymkode: 2f027...b56
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #125 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er flere grunner. Husk at nå snakker jeg ut fra hva jeg tenker og har erfart, og at dette ikke er en påstand om at mine teorier og erfaringer er en generell sannhet. For guds skyld. Jeg stoler ikke på prektige mennesker. De som snøfter og løfter pekefingeren gjør meg redd, for jeg tror at de holder på sånn på grunn av skam og dårlig samvittighet. De påfører andre alle sin selvforakt. Så har du den prektige som er på den måten at hun løper til butikken med 50-lappen. Blid og med litt sånn haka opp, fordi hun har vitner på at hun gjør en god og samvittighetsfull gjerning. Det er noe hun er stolt av at andre ser, og det gjør også at jeg ikke stoler på slike mennesker. De tror jeg lett hever seg over andre gitt. Bak det blide samvittighetsfulle uttrykket, er det nok mye moralsk indignasjon og fordømmelse. Så, jeg vil virkelig ikke bli oppfattet sånn, av de som har skjønt det samme som meg. Eller "skjønt" om du vil. Det kan like godt være halve køen som hun i kassa, og det spiller ingen rolle hvem det er. Jeg vet ikke hva "skikkelig" betyr? Eller hva du legger i det. Jeg oppfører meg skikkelig mot folk i den forstand at jeg møter de med velvilje. Jeg vil også ha folks tillit, så derfor er det viktig at de iblant oppfatter meg som den jeg er. Anonymkode: c2aac...72c Du høres litt «externally driven» ut, som det heter på engelsk (jeg finner ikke noe godt norsk utrykk her), og ikke «internally driven». At du er opptatt av ytre oppfatninger, hva andre synes og dermed tillegger andre de samme tankene? Det har ikke slått deg at noen mennesker, endel av disse «prektige», kanskje er det sistnevnte, at de drives av sine egne følelser og er mer opptatt av å føle seg bra med seg selv, og dermed lar være å smugle eller stjele mest pga dette, og ikke fordi de er så opptatt av hva andre mener om det og om andre ser dette eller ikke? Kan det være at du er så redd for hva andre tenker og så opptatt av å ikke bli oppfattet på en bestemt måte at du projiserer disse følelsene over på andre? Jeg tenker at uansett hvilken kategori man er i, må det være slitsomt å gruble så mye på hva andre mener og tenker om en. Hvilken rolle spiller det om andre synes man er prektig eller ei? Anonymkode: a40e7...b5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå