Gå til innhold

Will Smihs voldelige angrep på Oscar-utdelingen!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Rope? Gå i mellom? Dra vekk dama? 

Å gå til angrep på voldelige mennesker kan være veldig farlig. Jeg ville ikke ønsket at mannen min sloss for meg. En med erfaring vet hvordan gjøre skade. Mannen min har aldri sloss

Anonymkode: 94e83...31b

Du ville nok at mannen din gjorde sitt for å forhindre at du ble utsatt for vold, selv om han et uerfaren. Å ikke gripe inn i en sånn situasjon er helt utilgivelig. 

Anonymkode: 49020...223

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det er da stor forskjell på selvforsvar eller forsvar av andre. Da kan det være nødvendig med vold. 

Selvforsvar gir heller ikke rett til hva som helst. Hvis jeg forsøkes voldtatt er det akseptabelt å slå til for å komme unna. Om jeg etterpå fortsatte å sparke i ansiktet eller skjære med kniv hadde ikke det vært selvforsvar mer. 

Å slå ned noen som ikke har vært fysisk truende = ikke ok. 

Anonymkode: 94e83...31b

Jeg skal ikke kverulere på dette, men må bare si at hvis du er sperret inne med en som vil voldta eller skade deg på annen måte, så jo, da er det selvforsvar å uskadeliggjøre vedkommende. Ville bare si akkurat det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Aha. Hvorfor har politiet i det hele tatt skytevåpen, batonger og tåregass når de bare kan stå der og gaule? Eller dra vekk folk en etter en, uten bruk av vold, selvsagt. Ja, hvorfor?

Anonymkode: 56f5a...c3d

Du må være dronningen av avsporing! Diskusjonen går på om det er greit å bruke vold. Svaret et nei. Så kommer det alltid noen unntak, men de er helt irrelevante for denne tråden som handler om en ørefik på vegne av en muntlig fornærmelse. At du kommer med en masse ‘hva om’ tilfører ikke tråden annet enn irritasjon. 

Anonymkode: b8dbd...7d4

Skrevet

Er det ingen som husker hvordan Jada så ut på 90 tallet? Hun hadde snauklipt hår klipt med maskin.

Anonymkode: 44bff...a32

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du må være dronningen av avsporing! Diskusjonen går på om det er greit å bruke vold. Svaret et nei. Så kommer det alltid noen unntak, men de er helt irrelevante for denne tråden som handler om en ørefik på vegne av en muntlig fornærmelse. At du kommer med en masse ‘hva om’ tilfører ikke tråden annet enn irritasjon. 

Der var du ja, du som mener vi ikke er kommet lenger enn at en mann bruker voldt for å forsvare sin kone. Hvis du mener at det er riktig å bruke vold i noen tilfeller for å forsvare noen så er det altså grunnen til at vi ikke er kommet lenger, som du skrev det. Fordi vold er eneste måten å håndtere enkelte situasjoner på.

Helt klart at det er subjektivt hvilke situasjoner som krever vold, men din hoverering der du hevdet at "er vi ikke kommet lenger enn å bruke vold for å forsvare" var helt malplassert, da du er en av de som mener at vold må brukes i noen tilfeller.

At du angriper alt og alle fordi du innser at du dummer deg ut hjelper deg ikke.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Er vi ikke kommet lenger, altså? En mann forsvarer sin kone med vold er noe av det minst mandige jeg kan tenke meg. Jeg hadde forgått av skam om mannen min hadde gjort noe slik. Snakk om å bli redusert til en ting eller eiendel. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Er det ingen som husker hvordan Jada så ut på 90 tallet? Hun hadde snauklipt hår klipt med maskin.

Jeg har egentlig ikke visst noe om henne.. bortsett fra noen overskrifter her og der. Hva tenker du om det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Der var du ja, du som mener vi ikke er kommet lenger enn at en mann bruker voldt for å forsvare sin kone. Hvis du mener at det er riktig å bruke vold i noen tilfeller for å forsvare noen så er det altså grunnen til at vi ikke er kommet lenger, som du skrev det. Fordi vold er eneste måten å håndtere enkelte situasjoner på.

Helt klart at det er subjektivt hvilke situasjoner som krever vold, men din hoverering der du hevdet at "er vi ikke kommet lenger enn å bruke vold for å forsvare" var helt malplassert, da du er en av de som mener at vold må brukes i noen tilfeller.

At du angriper alt og alle fordi du innser at du dummer deg ut hjelper deg ikke.

Vis meg hvor jeg har skrevet at vold er akseptabelt noen gang? Jeg skrev at jeg gjerne ville bli reddet fra å bli voldtatt, men det er strengt tatt ikke det samme? 

Du får ikke mer rett om du lyver, vet du. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Zelenskyj ble igjen for å forsvare sin kone og sitt land med vold. Det er det ekte menn gjør. Helt ærlig, hvis en mann forsøker å voldta deg ville du da ikke satt pris på det om en annen mann forsvarte deg med vold? Nettopp!

Anonymkode: 11a5a...0da

Jeg ser du forsøker å provosere. Du lykkes ikke.

Og om du ikke forsøker å provosere, så er jo alternativet rimelig trist med tanke på hva du da sier om deg selv med dette.

Anonymkode: 30a46...76f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har egentlig ikke visst noe om henne.. bortsett fra noen overskrifter her og der. Hva tenker du om det? 

Det jeg mener er at hun har gjort en karriere av sin G.I Jane frisyre siden 90 tallet. Ja spøken var ufin, men ingen grunn til å ty til vold.

Skrevet

Jeg har sett klippet flere ganger.  Og det jeg ser er at han omtrent ikke er nær han. Så for meg ser det ut som et skuespill.  

Anonymkode: 5c85e...003

Skrevet

Og om dette ikke er et stunt. Så er ikke dette den "kjernefamilien" de har prøvd å fremstå som uansett.  Har jo kommet frem at datteren har slitt med rus og også anklaget foreldrene for press når det gjaldt karrieren. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har sett klippet flere ganger.  Og det jeg ser er at han omtrent ikke er nær han. Så for meg ser det ut som et skuespill.  

Det er ikke skuespill. Så idioter er ingen av dem, at de gjør et slikt stunt uten noen hensikt og som kun gir begge et dårlig renommé. WS mer enn noen. Hvordan noen kan tro at dette er et stunt er veldig merkelig. Det sier likevel noe om hvordan denne hendelsen opptar folk da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vis meg hvor jeg har skrevet at vold er akseptabelt noen gang?

Det gjorde jeg nettopp.

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Er vi ikke kommet lenger, altså? En mann forsvarer sin kone med vold er noe av det minst mandige jeg kan tenke meg. Jeg hadde forgått av skam om mannen min hadde gjort noe slik. Snakk om å bli redusert til en ting eller eiendel. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det gjorde jeg nettopp.

Jeg ser det ikke? Kan du utheve det?

Skrevet

Jim Carrey har noen gode poeng, synes jeg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jim Carrey har noen gode poeng, synes jeg.

Helt klart. Det er derfor jeg heller ikke forstår hvorfor ikke vaktene grep inn. Det burde de ha gjort og så eskotert han ut. Jeg tror publikum ikke helt klarte å fordøye dette. Noen sier de ikke helt skjønte hva som skjedde, og det er noen som syns det er traumatisk. Mange meninger, men jeg er mye enig med Jim Carrey. Nå sier jo Oscarkomiteen at det vil bli konsekvenser. Det er iallefall bra. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Helt klart. Det er derfor jeg heller ikke forstår hvorfor ikke vaktene grep inn. Det burde de ha gjort og så eskotert han ut. Jeg tror publikum ikke helt klarte å fordøye dette. Noen sier de ikke helt skjønte hva som skjedde, og det er noen som syns det er traumatisk. Mange meninger, men jeg er mye enig med Jim Carrey. Nå sier jo Oscarkomiteen at det vil bli konsekvenser. Det er iallefall bra. 

Folk i salen synes det var traumatisk? Det er litt vel dramatisk da.

Anonymkode: af79d...e73

Skrevet

Sikkerheten til han på scenen ble jo ikke ivaretatt. Selv om man er superkjendis kan man altså klikke, og hva om han hadde hatt våpen? Det er en skandale at han fikk gå fritt helt frem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Folk i salen synes det var traumatisk? Det er litt vel dramatisk da.

Anonymkode: af79d...e73

Jeg kan skjønne det. Ta omstendighetene i betrakning. Noen av oss reagerer på vold, for det er så fremmed at folk gjør sånt. Jeg hadde blitt helt satt ut selv om jeg hadde vært tilstede. Jeg ble jo satt ut som bare tv-seer. Ikke traumatisert da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 29.3.2022 den 0.05):

Man møter en større utfordring hvis en komiker skal ta med enhvers personlige historie inn i hva enn en tuller med. Da vil det alltid være noen som føler krenk. Kan like gjerne avskrive all humor, sånn tilfelle det sårer noen. 

Verden ville blitt kjedelig, uten tvil. Eller man kan si, den er i ferd med å bli det, nå som det plutselig ble innafor å ta det personlig. 

Anonymkode: 09969...dbc

Ja, men om vitsen hadde vært om en overvektig kone så hadde det blitt hysteri. Alla «Gleder meg til å se deg i neste sesong av Fat Camp». For kona hans føltes det nok sånn.

Anonymkode: 02524...b03

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Ja, men om vitsen hadde vært om en overvektig kone så hadde det blitt hysteri. Alla «Gleder meg til å se deg i neste sesong av Fat Camp». For kona hans føltes det nok sånn.

Anonymkode: 02524...b03

Vitsen var ikke greit. Chris Rock er en dust.  Men likevel mener jeg at det skal være nulltoleranse for fysisk vold. Det er mange måter å reagere og si fra om at noe ikke er ok. Vold er ikke ok. Aldri. 

Anonymkode: ce4fe...684

Skrevet

Å dra inn voldtekt i denne diskusjonen er jo idiotisk. Om min kjipe nabo slenger en drittkommentar ønsker jeg at min mann skal overse det hele. Om han hadde forsøkt å voldta meg ville jeg at han skulle grepet inn med nok malt til at jeg kom fri, men ikke med mer. Deretter skulle jeg anmeldt for voldtekt.

Will Smith bæsja på leggen. Denne Oscar-utdelingen vil bli husket for bare dette. Hans egen Oscar vil nesten glemmes.

Anonymkode: 7c6ea...b6f

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

0E8E54B4-ADEA-4AAE-B631-448609934F15.jpeg

Anonymkode: baa92...f2d

Og dette fikk deg til å tenke på denne tråden? 

Jeg hadde faktisk glemt den selv gitt :-) 

Ellers så må du alltid huske at det alltid er noe som er verre, bedre og også mer interessant. Det vil ikke si at alt annet er helt uvesentlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1.4.2022 den 14.28):

Og dette fikk deg til å tenke på denne tråden? 

Jeg hadde faktisk glemt den selv gitt 🙂

Ellers så må du alltid huske at det alltid er noe som er verre, bedre og også mer interessant. Det vil ikke si at alt annet er helt uvesentlig. 

To rikinger som markerer revir på primitive måter er alltid uvesentlig. Alltid. 

Anonymkode: baa92...f2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...