Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #126 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Dette er faktisk for dumt. Du sammenligner krig og voldtekt med en slurvete kommentar? Anonymkode: b8dbd...7d4 😄 Det var vel omtrent det svar jeg hadde forventet fra deg... Anonymkode: 11a5a...0da
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #127 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Mest sannsynlig fordi jeg er veldig bevisst på ringvirkninger av slike hendelser. For deg handler det sikkert enkelt nok om "rikinger i Hollywood" For en del andre handler det om litt mer alvorlige ting. Som at vold et uakseptabelt, og at det må reageres når det skjer fra en som har en viktig posisjon og millioner av fans. Jeg skjønner at du ikke ser den siden av saken, og undervurderer det på flere måter. Du ser kanskje ikke helt hvem som har makt og hva de gjør med den? Anonymkode: 49020...223 Nei vet du. Du må faktisk roe helt ned her. «Du ser kanskje ikke helt» er en såpass nedlatende og hånlig måte å skrive på, at jeg må nesten svare med samme mynt: Kjære søte lille deg. Får du med deg svært lite av andre nyheter i verden? Du tror kanskje at med denne hendelsen ble vold satt på agendaen for første gang? Du tror kanskje at en dask med flathanda kommer til å sette i gang en bevegelse av vold nå? Kanskje på tide å komme fram fra steinen du bor under, legge fra deg se og hør, og begynne å engasjere deg i å virkelig gjøre verden til et bedre sted. Så lar du Oscar-akademiet gjøre det de skal og Will Smith få rette opp og ta de sanksjonene som kommer. Men å sitte å talje om at vi ikke forstååååe hvor viktig alt som skjer i Hollywood er, det må du gi faen i. Anonymkode: 5206d...d93
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #128 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): 😄 Det var vel omtrent det svar jeg hadde forventet fra deg... Anonymkode: 11a5a...0da Så bra, da innser du selv hvor idiotisk den sammenligningen var. Anonymkode: b8dbd...7d4
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #129 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei vet du. Du må faktisk roe helt ned her. «Du ser kanskje ikke helt» er en såpass nedlatende og hånlig måte å skrive på, at jeg må nesten svare med samme mynt: Kjære søte lille deg. Får du med deg svært lite av andre nyheter i verden? Du tror kanskje at med denne hendelsen ble vold satt på agendaen for første gang? Du tror kanskje at en dask med flathanda kommer til å sette i gang en bevegelse av vold nå? Kanskje på tide å komme fram fra steinen du bor under, legge fra deg se og hør, og begynne å engasjere deg i å virkelig gjøre verden til et bedre sted. Så lar du Oscar-akademiet gjøre det de skal og Will Smith få rette opp og ta de sanksjonene som kommer. Men å sitte å talje om at vi ikke forstååååe hvor viktig alt som skjer i Hollywood er, det må du gi faen i. Anonymkode: 5206d...d93 Du skrev at jeg har vært rasende, og jeg har ikke vært i nærheten engang. Du derimot.. jøss. Ingenting av det du skriver her tyder på at jeg tok feil i kommentaren du responerer på. Tvert i mot... Anonymkode: 49020...223
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #130 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du skrev at jeg har vært rasende, og jeg har ikke vært i nærheten engang. Du derimot.. jøss. Ingenting av det du skriver her tyder på at jeg tok feil i kommentaren du responerer på. Tvert i mot... Anonymkode: 49020...223 Så søtt. ser at du har grodd fast i kjendisverden og tror at dette som har skjedd er noe nytt og banebrytende. God bedring, ditt stokk dumme fehue. Kanskje en dag klarer du å utvide horisonten din litt, og lese noe annet en blogger og kjendisdrama. Anonymkode: 5206d...d93
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #131 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Så bra, da innser du selv hvor idiotisk den sammenligningen var. Anonymkode: b8dbd...7d4 Sammenligning? Jeg har ikke sammenlignet noe? Jeg spurte deg om noe du ikke ville svare på. Lurer på hvorfor? 😂 Anonymkode: 11a5a...0da
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #132 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Så søtt. ser at du har grodd fast i kjendisverden og tror at dette som har skjedd er noe nytt og banebrytende. God bedring, ditt stokk dumme fehue. Kanskje en dag klarer du å utvide horisonten din litt, og lese noe annet en blogger og kjendisdrama. Anonymkode: 5206d...d93 Omg Ellers fortsetter du jo bare å understreke hva jeg skrev i kommentar #124. Anonymkode: 49020...223
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #133 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Så søtt. ser at du har grodd fast i kjendisverden og tror at dette som har skjedd er noe nytt og banebrytende. God bedring, ditt stokk dumme fehue. Kanskje en dag klarer du å utvide horisonten din litt, og lese noe annet en blogger og kjendisdrama. Anonymkode: 5206d...d93 Det er ikke hun du krangler med som kommer dårlig ut av dette! Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Sammenligning? Jeg har ikke sammenlignet noe? Jeg spurte deg om noe du ikke ville svare på. Lurer på hvorfor? 😂 Anonymkode: 11a5a...0da Vet du ikke hva ordet sammenligner betyr engang? Jeg ville selvsagt at mannen min skulle redde meg fra en voldtekt. Jeg hadde dødd av skam om han slo en annen pga en dum kommentar. Jeg er selvstendig nok til å ta mine egne kamper. Anonymkode: b8dbd...7d4
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #134 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Omg Ellers fortsetter du jo bare å understreke hva jeg skrev i kommentar #124. Anonymkode: 49020...223 Ja og i kommentar #001 og sikkert i alle andre kommentarene dine i hele tråden. Det går i samme messinga hele tia. Blir du aaaaaldri ferdig? Anonymkode: 5206d...d93
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #135 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja og i kommentar #001 og sikkert i alle andre kommentarene dine i hele tråden. Det går i samme messinga hele tia. Blir du aaaaaldri ferdig? Anonymkode: 5206d...d93 …223 er kanskje opphengt i WS, men du er opphengt i en anonym på nett. Jeg ser ikke at det er så mye bedre 😂 Anonymkode: b8dbd...7d4
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #136 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja og i kommentar #001 og sikkert i alle andre kommentarene dine i hele tråden. Det går i samme messinga hele tia. Blir du aaaaaldri ferdig? Anonymkode: 5206d...d93 Kan ikke du bare la oss som vil diskutere denne saken? Blir ikke du ferdig er vel mer passende å spørre om her. Anonymkode: 49020...223
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #137 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Kan ikke du bare la oss som vil diskutere denne saken? Blir ikke du ferdig er vel mer passende å spørre om her. Anonymkode: 49020...223 Jo, akkurat der har du faktisk helt rett. Dere får kjøre på videre, jeg har bedre ting å gjøre i dag. Takk for diskusjonen, ha en fin dag videre 😊 Anonymkode: 5206d...d93
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #138 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg ville selvsagt at mannen min skulle redde meg fra en voldtekt. Er vi ikke kommet lenger altså enn at du ønsker at mannen din skal forsvare deg med vold? 🤣 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er vi ikke kommet lenger, altså? En mann forsvarer sin kone med vold er noe av det minst mandige jeg kan tenke meg. Jeg hadde forgått av skam om mannen min hadde gjort noe slik. Snakk om å bli redusert til en ting eller eiendel. Anonymkode: b8dbd...7d4 Anonymkode: 11a5a...0da
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #139 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er vi ikke kommet lenger altså enn at du ønsker at mannen din skal forsvare deg med vold? 🤣 Anonymkode: 11a5a...0da Hvor skriver jeg at han skal redde meg med vold? Du må virkelig jobbe litt med leseforståelsen din. Du skjønner jo ikke premissene for diskusjonen i det hele tatt. Anonymkode: b8dbd...7d4
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #140 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jo, akkurat der har du faktisk helt rett. Dere får kjøre på videre, jeg har bedre ting å gjøre i dag. Takk for diskusjonen, ha en fin dag videre 😊 Anonymkode: 5206d...d93 Jo takk det samme du :-) Anonymkode: 49020...223
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #141 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Jo, akkurat der har du faktisk helt rett. Dere får kjøre på videre, jeg har bedre ting å gjøre i dag. Takk for diskusjonen, ha en fin dag videre 😊 Anonymkode: 5206d...d93 Smart! Anonymkode: b8dbd...7d4
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #142 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvor skriver jeg at han skal redde meg med vold? Du må virkelig jobbe litt med leseforståelsen din. Du skjønner jo ikke premissene for diskusjonen i det hele tatt. Anonymkode: b8dbd...7d4 Nå ble jeg nysgjerrig faktisk, hva er det du vil en mann skal redde deg fra en voldtektsmann med? Bønner og gode tanker? Høytlesing fra "Ringenes herre"? Anonymkode: 56f5a...c3d
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #143 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nå ble jeg nysgjerrig faktisk, hva er det du vil en mann skal redde deg fra en voldtektsmann med? Bønner og gode tanker? Høytlesing fra "Ringenes herre"? Anonymkode: 56f5a...c3d Det er vold og det er makt. Jeg regner ikke med at du skjønner forskjellen. Anonymkode: b8dbd...7d4
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #144 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Det er vold og det er makt. Jeg regner ikke med at du skjønner forskjellen. Anonymkode: b8dbd...7d4 Ikke vær så aggressiv. Vær konkret. Hva nøyaktig, er det du forventer at en mann skal gjøre? Ta tak i voldtektsmannen? Be for han? Spørre han om han kan være så snille å la være å voldta deg? Anonymkode: 56f5a...c3d
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #145 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ikke vær så aggressiv. Vær konkret. Hva nøyaktig, er det du forventer at en mann skal gjøre? Ta tak i voldtektsmannen? Be for han? Spørre han om han kan være så snille å la være å voldta deg? Anonymkode: 56f5a...c3d Hvorfor har du dratt inn voldtekt her? Noe så meningsløst. Du kan jo ikke dra inn det for å forsvare vold! Hadde noen blitt forsøkt voldtatt så skal alle avverge det uansett om man må bruke vold. Både menn og kvinner. Da er det faktisk helt greit å bruke våpen også. Du bør nesten se at det ikke går an å sammenligne et utsagn og et voldtektsforsøk. Kjære vene. Anonymkode: 49020...223
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #146 Skrevet 29. mars 2022 Det er da stor forskjell på selvforsvar eller forsvar av andre. Da kan det være nødvendig med vold. Selvforsvar gir heller ikke rett til hva som helst. Hvis jeg forsøkes voldtatt er det akseptabelt å slå til for å komme unna. Om jeg etterpå fortsatte å sparke i ansiktet eller skjære med kniv hadde ikke det vært selvforsvar mer. Å slå ned noen som ikke har vært fysisk truende = ikke ok. Anonymkode: 94e83...31b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #147 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor har du dratt inn voldtekt her? Noe så meningsløst. Du kan jo ikke dra inn det for å forsvare vold! Hadde noen blitt forsøkt voldtatt så skal alle avverge det uansett om man må bruke vold. Både menn og kvinner. Da er det faktisk helt greit å bruke våpen også. Du bør nesten se at det ikke går an å sammenligne et utsagn og et voldtektsforsøk. Kjære vene. Anonymkode: 49020...223 Jeg har ikke dratt inn voldtekt. Men jeg ble nysgjerrig, hun hevdet at hun ville at en mann skulle stoppe en voldtektsmann, men ikke med vold. Hva skal han da stoppe voldtektsmannen med? Gode tanker og bønner? Anonymkode: 56f5a...c3d
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #148 Skrevet 29. mars 2022 2 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg har ikke dratt inn voldtekt. Men jeg ble nysgjerrig, hun hevdet at hun ville at en mann skulle stoppe en voldtektsmann, men ikke med vold. Hva skal han da stoppe voldtektsmannen med? Gode tanker og bønner? Anonymkode: 56f5a...c3d Rope? Gå i mellom? Dra vekk dama? Å gå til angrep på voldelige mennesker kan være veldig farlig. Jeg ville ikke ønsket at mannen min sloss for meg. En med erfaring vet hvordan gjøre skade. Mannen min har aldri sloss Anonymkode: 94e83...31b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #149 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det er da stor forskjell på selvforsvar eller forsvar av andre. Da kan det være nødvendig med vold. Selvforsvar gir heller ikke rett til hva som helst. Hvis jeg forsøkes voldtatt er det akseptabelt å slå til for å komme unna. Om jeg etterpå fortsatte å sparke i ansiktet eller skjære med kniv hadde ikke det vært selvforsvar mer. Å slå ned noen som ikke har vært fysisk truende = ikke ok. Anonymkode: 94e83...31b 👆🏻Nettopp. Kan det løses uten vold = ikke bruk vold. Akkurat så enkelt. Anonymkode: 09969...dbc
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2022 #150 Skrevet 29. mars 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Rope? Gå i mellom? Dra vekk dama? Å gå til angrep på voldelige mennesker kan være veldig farlig. Jeg ville ikke ønsket at mannen min sloss for meg. En med erfaring vet hvordan gjøre skade. Mannen min har aldri sloss Anonymkode: 94e83...31b Aha. Hvorfor har politiet i det hele tatt skytevåpen, batonger og tåregass når de bare kan stå der og gaule? Eller dra vekk folk en etter en, uten bruk av vold, selvsagt. Ja, hvorfor? Anonymkode: 56f5a...c3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå