Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #76 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vet du hva en sovende paragraf betyr? Du påstår og dermed har du bevisbyrden. Ikke at jeg gidder vente på noe du aldri finner. Uansett. Om denne paragrafen gjaldt nå her i Norge så fikk rettsapparatet mye å gjøre gitt. Syns jeg ser alle de krenka som anmeldte komikere 😄 For ikke å snakke om all netthetsen! Wow. Hvor mange kunne blitt oppsøkt og banker tror du? Artig. Anonymkode: 49020...223 https://lovdata.no/nav/lov/2005-05-20-28/kap25/§271 "Loven finnes ikke for det er gått 20 år siden" 🤣 Anonymkode: 11a5a...0da
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #77 Skrevet 28. mars 2022 Hvorfor forsvarer du verbal vold, og ikke fysisk? Kona ble verbalt mishandlet kamuflert av «humor». Hvorfor er det greit? Anonymkode: 153f4...ad4
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #78 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor forsvarer du verbal vold, og ikke fysisk? Kona ble verbalt mishandlet kamuflert av «humor». Hvorfor er det greit? Anonymkode: 153f4...ad4 Hvor har jeg skrevet at spøken var grei? Jeg har vel tvert i mot vært inne på at den var upassende. Jeg har ikke forsvart noe som helst. Jeg har kritisert Will Smith for å være voldelig og at det var en tragisk og idiotisk ugjerning. Hvem er det som går opp og slår til en mann på den måten på direktesendt show som er et av verdens største? Som viser disrespekt for alle som var tilstede og publikum ellers. Jeg skjønte faktisk ikke hva jeg så da han gjorde det. Alle han sjokkerte mer enn meg, og disrespekten for markeringen av Ukraina som var noe av det folk skulle huske fra dette showet. Det var derfor ikke bsre voldelig, men også idiotisk på så mange måter. Talen hans var forbi patetisk, og sønnen hans har støttet faren. Alt er feil, men mulig de vil leke litt gangsters? Han skulle være en "elv for sitt folk", men gir dem heller et dårlig rykte. Som om det ikke er nok med apekatten Kanye West for tiden. Heia voldelige idioter liksom. Jeg syns spøken var upassende. Jeg tenker at han også mente å gi et stikk til kona. Noen mishandling og verbal vold var det derimot ikke! Altså... Hadde Will Smith sagt noe i talen sin om dette, så hadde han handlet på en måte som ville gitt han respekt. Nå virker han bare totalt ute og kjøre. Anonymkode: 49020...223
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #79 Skrevet 28. mars 2022 Hvis dette er ekte og ikke avtalt spill så skal jammen meg Chris Rock ha kudos for å ha beholdt fatningen. Han tenker bare «the show must go on». Godt gjort. Anonymkode: 37cb2...c29
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #80 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvis dette er ekte og ikke avtalt spill så skal jammen meg Chris Rock ha kudos for å ha beholdt fatningen. Han tenker bare «the show must go on». Godt gjort. Anonymkode: 37cb2...c29 Han ble veldig satt ut da. Ekkelt å se på. Jeg tenkte at det var rart han ikke slo tilbake. Jeg mener, det blir jo nesten som refleks å regne. Så ja, han skal ha kudos for det uansett. Er redd jeg hadde klikka og flydd på han :-D som om det ikke var tragisk nok! Anonymkode: 49020...223
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #81 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Han ble veldig satt ut da. Ekkelt å se på. Jeg tenkte at det var rart han ikke slo tilbake. Jeg mener, det blir jo nesten som refleks å regne. Så ja, han skal ha kudos for det uansett. Er redd jeg hadde klikka og flydd på han 😄 som om det ikke var tragisk nok! Anonymkode: 49020...223 Ja han ser helt forvirra ut i starten etter at Smith har skreket til ham, men så henter han seg utrolig bra inn igjen. Selve slaget virker der nesten som om han tror bare er på kødd. Jeg tror jeg hadde falt ut fullstendig og bare gått av scenen. Anonymkode: 37cb2...c29
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #82 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Ja han ser helt forvirra ut i starten etter at Smith har skreket til ham, men så henter han seg utrolig bra inn igjen. Selve slaget virker der nesten som om han tror bare er på kødd. Jeg tror jeg hadde falt ut fullstendig og bare gått av scenen. Anonymkode: 37cb2...c29 Uffja. Jeg tror nok mange ville reagert helt annerledes enn han ja. Det så ikke ut som om han helt skjønte hva som skjedde nei, så beundringsverdig at han ristet det av seg. Jeg bare tenkte at jeg i den refleks hadde flydd på han, men mange ville nok gjort som deg heller. For en bisarr opplevelse å se på. Jeg skjønte absolutt ingenting av det jeg så. Tenker på de lamslåtte som var tilstede. Anonymkode: 49020...223
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #83 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvor har jeg skrevet at spøken var grei? Jeg har vel tvert i mot vært inne på at den var upassende. Jeg har ikke forsvart noe som helst. Jeg har kritisert Will Smith for å være voldelig og at det var en tragisk og idiotisk ugjerning. Hvem er det som går opp og slår til en mann på den måten på direktesendt show som er et av verdens største? Som viser disrespekt for alle som var tilstede og publikum ellers. Jeg skjønte faktisk ikke hva jeg så da han gjorde det. Alle han sjokkerte mer enn meg, og disrespekten for markeringen av Ukraina som var noe av det folk skulle huske fra dette showet. Det var derfor ikke bsre voldelig, men også idiotisk på så mange måter. Talen hans var forbi patetisk, og sønnen hans har støttet faren. Alt er feil, men mulig de vil leke litt gangsters? Han skulle være en "elv for sitt folk", men gir dem heller et dårlig rykte. Som om det ikke er nok med apekatten Kanye West for tiden. Heia voldelige idioter liksom. Jeg syns spøken var upassende. Jeg tenker at han også mente å gi et stikk til kona. Noen mishandling og verbal vold var det derimot ikke! Altså... Hadde Will Smith sagt noe i talen sin om dette, så hadde han handlet på en måte som ville gitt han respekt. Nå virker han bare totalt ute og kjøre. Anonymkode: 49020...223 Det verbale voksen er upassende? Mener du at psykisk vold er upassende? Det er vold! Like ille som fysisk vold. Men du synes det ene er mer greit enn det andre. Hvorfor mener du fysisk vold er verre enn psykisk? Anonymkode: 153f4...ad4
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #84 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Det verbale voksen er upassende? Mener du at psykisk vold er upassende? Det er vold! Like ille som fysisk vold. Men du synes det ene er mer greit enn det andre. Hvorfor mener du fysisk vold er verre enn psykisk? Anonymkode: 153f4...ad4 Rull inn, da! Du mener at en flåsete spøk om hårtap er psykisk vold? Anonymkode: 952d9...ef0
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #85 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Det verbale voksen er upassende? Mener du at psykisk vold er upassende? Det er vold! Like ille som fysisk vold. Men du synes det ene er mer greit enn det andre. Hvorfor mener du fysisk vold er verre enn psykisk? Anonymkode: 153f4...ad4 Jeg anser det langt fra som psykisk vold. Ikke i nærheten engang. Anonymkode: 49020...223
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #86 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har kritisert Will Smith for å være voldelig og at det var en tragisk og idiotisk ugjerning. Han forsvarte kona. Det var riktig av han. Det er det mange som mener. Julia (31) har hårsykdommen alopecia: – Hadde det vært meg, hadde jeg ønsket at min mann gjorde det samme https://www.vg.no/forbruker/helse/i/Kz9g1y/julia-31-har-haarsykdommen-alopecia-hadde-det-vaert-meg-hadde-jeg-oensket-at-min-mann-gjorde-det-samme Anonymkode: 11a5a...0da
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #87 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Han forsvarte kona. Det var riktig av han. Det er det mange som mener. Julia (31) har hårsykdommen alopecia: – Hadde det vært meg, hadde jeg ønsket at min mann gjorde det samme https://www.vg.no/forbruker/helse/i/Kz9g1y/julia-31-har-haarsykdommen-alopecia-hadde-det-vaert-meg-hadde-jeg-oensket-at-min-mann-gjorde-det-samme Anonymkode: 11a5a...0da Dette har ingenting med å forsvare å gjøre. Kona hans var ikke i noen truende situasjon i det hele tatt. Han følte seg nok presset til å reagere og så gikk det helt galt. Han mistet kontrollen og dummet seg ekstremt ut. Håper han mister prisen, for dette var helt uakseptabelt. Hadde dette vært min mann, hvilket heldigvis aldri ville ha skjedd, så hadde jeg begynt å gråte av forlegenhet. Fysøren så vondt det ville vært. Så at mange mener noe annet bryr meg ikke et øyeblikk. Anonymkode: 49020...223
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #88 Skrevet 28. mars 2022 Jeg støtter Will Smith i å forsvare kona si, men jeg støtter ikke slaget. Han burde ha støttet henne på en annen måte enn å ty til fysisk vold. Jeg kan dog skjønne at begeret renner over hvis han for eksempel ser sin kone bli lei seg, skamfull eller lignende. Og man kan gjøre mye man egentlig ikke tror at man kan, for å forsvare familien sin. Jeg syns også at det var en upassende spøk, og at Chris Rock fortjente å få beskjed om at det ikke var greit. Men igjen, ikke ved å bli slått. Syns Chris Rock derimot taklet det på en god måte, som fortsatte med det han skulle presentere. Jeg syns ikke Will Smith skal miste prisen for dette, da den prisen handler om hans prestasjoner som skuespiller. At han derimot får påpakk på andre måter kan nok være fortjent. Anonymkode: e679b...edf
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #89 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg anser det langt fra som psykisk vold. Ikke i nærheten engang. Anonymkode: 49020...223 Nei. Å slenge dritt om en syk dame foran «hele verden» er bare morsomt. Ikke noe galt i det. La han få kose seg litt på andres bekostning uten at noen reagerer. Hadde det vært noe om flere i salen hadde det vært morsomt, men å gå til angrep på en person er faktisk verbal vold uansett hva du måtte mene. Anonymkode: 153f4...ad4
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #90 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei. Å slenge dritt om en syk dame foran «hele verden» er bare morsomt. Ikke noe galt i det. La han få kose seg litt på andres bekostning uten at noen reagerer. Hadde det vært noe om flere i salen hadde det vært morsomt, men å gå til angrep på en person er faktisk verbal vold uansett hva du måtte mene. Anonymkode: 153f4...ad4 Så da er fysisk vold løsningen? For en merkelig holdning. Anonymkode: b8dbd...7d4
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #91 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei. Å slenge dritt om en syk dame foran «hele verden» er bare morsomt. Ikke noe galt i det. La han få kose seg litt på andres bekostning uten at noen reagerer. Hadde det vært noe om flere i salen hadde det vært morsomt, men å gå til angrep på en person er faktisk verbal vold uansett hva du måtte mene. Anonymkode: 153f4...ad4 Artig at det nå kom frem at komikeren selv ikke kjente til hårsykdommen. Altså, var ingen hensikt å kødde om noens sykdom. Enig med Terje Sporsem her. Anonymkode: 09969...dbc
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #92 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Så da er fysisk vold løsningen? For en merkelig holdning. Anonymkode: b8dbd...7d4 Ikke løsningen, men de sank like lavt begge to Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Artig at det nå kom frem at komikeren selv ikke kjente til hårsykdommen. Altså, var ingen hensikt å kødde om noens sykdom. Enig med Terje Sporsem her. Anonymkode: 09969...dbc Det var bare helt tilfeldig at det var henne og handlet om håravfall? Tror du på det? Anonymkode: 153f4...ad4
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #93 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ikke løsningen, men de sank like lavt begge to Det var bare helt tilfeldig at det var henne og handlet om håravfall? Tror du på det? Anonymkode: 153f4...ad4 Hun har jo en sveis man legger merke til da. På hvilken måte er det nedverdigende å bli sammenlignet med selveste Demi Moore, i en film hun ble tidenes snakkis for den gang ikonisk sveis? Anonymkode: 09969...dbc
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #94 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Hadde dette vært min mann, hvilket heldigvis aldri ville ha skjedd, så hadde jeg begynt å gråte av forlegenhet. Fysøren så vondt det ville vært. Så at mange mener noe annet bryr meg ikke et øyeblikk. Anonymkode: 49020...223 Da hadde du vært stolt av han. Hadde jeg hatt en sønn ville jeg ha lært han å forsvare jenter, jeg hadde oppdratt han til å bli en feminist, som Will Smith. Anonymkode: 11a5a...0da
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #95 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg støtter Will Smith i å forsvare kona si, men jeg støtter ikke slaget. Han burde ha støttet henne på en annen måte enn å ty til fysisk vold. Jeg kan dog skjønne at begeret renner over hvis han for eksempel ser sin kone bli lei seg, skamfull eller lignende. Og man kan gjøre mye man egentlig ikke tror at man kan, for å forsvare familien sin. Jeg syns også at det var en upassende spøk, og at Chris Rock fortjente å få beskjed om at det ikke var greit. Men igjen, ikke ved å bli slått. Syns Chris Rock derimot taklet det på en god måte, som fortsatte med det han skulle presentere. Jeg syns ikke Will Smith skal miste prisen for dette, da den prisen handler om hans prestasjoner som skuespiller. At han derimot får påpakk på andre måter kan nok være fortjent. Anonymkode: e679b...edf Jeg syns det blir så feil å kalle dette forsvar som om han gjorde noe heroisk. Ikke var hun truet på noen måte heller, så hvor kommer "forsvar" fra? Forsvarte hennes ære da eller? Det blir så feil. Han oppførte seg som en umoden pøbel. Ingenting heroisk med dette altså. Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nei. Å slenge dritt om en syk dame foran «hele verden» er bare morsomt. Ikke noe galt i det. La han få kose seg litt på andres bekostning uten at noen reagerer. Hadde det vært noe om flere i salen hadde det vært morsomt, men å gå til angrep på en person er faktisk verbal vold uansett hva du måtte mene. Anonymkode: 153f4...ad4 Hun er ikke syk! Hun har en lidelse som i å miste hår. Det er ikke å være syk. Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ikke løsningen, men de sank like lavt begge to Det var bare helt tilfeldig at det var henne og handlet om håravfall? Tror du på det? Anonymkode: 153f4...ad4 Selvfølgelig var det ikke tilfeldig. Hun satt der uten hår! Hun har vært åpen om lidelsen, men hun kan jo ikke ta for gitt at alle vet det da. Herregud. Anonymkode: 49020...223
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #96 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da hadde du vært stolt av han. Hadde jeg hatt en sønn ville jeg ha lært han å forsvare jenter, jeg hadde oppdratt han til å bli en feminist, som Will Smith. Anonymkode: 11a5a...0da Er det feminisme å måtte bli forsvart av mannen sin altså? Kunne ikke kona hans satt Chris Rock på plass selv, når det var hun som fikk gå på krenkefest? Å kline til noen som drar en spøk på konas bekostning er ikke å heltemodig «forsvare familien». Det er fullstendig hjelpesløst og usivilisert. Anonymkode: 37cb2...c29
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #97 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Da hadde du vært stolt av han. Hadde jeg hatt en sønn ville jeg ha lært han å forsvare jenter, jeg hadde oppdratt han til å bli en feminist, som Will Smith. Anonymkode: 11a5a...0da Takk for latteren :-D Anonymkode: 49020...223
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #98 Skrevet 28. mars 2022 Mulig de klippene som nå ligger ute i avisene er klippet feil, men slik det er klippet, så sitter da vitterlig WS og ler godt av vitsen til han på scenen. Kona til WS rister på hodet. Så ser vi WS på scenen, slår, og smiler når han går ned igjen. Hele greia ser iscenesatt ut for meg. Anonymkode: 30a46...76f
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #99 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Mulig de klippene som nå ligger ute i avisene er klippet feil, men slik det er klippet, så sitter da vitterlig WS og ler godt av vitsen til han på scenen. Kona til WS rister på hodet. Så ser vi WS på scenen, slår, og smiler når han går ned igjen. Hele greia ser iscenesatt ut for meg. Anonymkode: 30a46...76f Nei. WS reagerer når han ser uttrykket til kona. Det er hva som skjer. Slutt med det iscenesatt-tullet nå. Herregud så redde dere er for å bli lurt. Det går for langt altså. Anonymkode: 49020...223
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2022 #100 Skrevet 28. mars 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Nei. WS reagerer når han ser uttrykket til kona. Det er hva som skjer. Slutt med det iscenesatt-tullet nå. Herregud så redde dere er for å bli lurt. Det går for langt altså. Anonymkode: 49020...223 Nei, hvis klippene som ligger ute ikke er redigert tidsmessig, så ler WS først godt av vitsen, så reagerer kona, og så reagerer WS. Jeg har vært innom flere aviser og sett, og alle har samme rekkefølge på dette. https://www.vgtv.no/video/235532/oscar-sjokket-slik-reagerte-jada-pinkett-smith https://www.dagbladet.no/video/her-slar-han-komikeren/K2uznpaM WS ler først godt av vitsen, tydeligvis helt uten en tanke for kona i det øyeblikket. Inntil han ser at kona reagerer. Da er det jo greit å forsøke å late som om han ikke selv først likte vitsen, ved å gå opp på scenen å slå til komikeren. Noen burde fortalt komikeren at man ikke fleiper om andres lidelser på den måten uten at det er avtalt på forhånd og at den det gjelder synes det er greit. Komikeren kan beklage for sin dumskap. Verre med WS. Tenk hvor mye bedre oppmerksomhet det ville blitt rundt slike lidelser, hvis WS hadde oversett det der og da, men så brukt egen takketaletid til å adressere problemet, at det ikke er alt som bør spøkes med, og i hvert fall ikke rette slike "fleiper" rett mot enkeltpersoner som ikke har godtatt det på forhånd. Så kunne han sagt noen ord om hvor vakker han synes kona er, enten hun ikke har hår eller har hår, og at han er stolt av henne for å ha tørt å være åpen om lidelsen. Men han valgte å le først, og når det ble pinlig, og kona såret, da valgte han å slå. Ikke greit. Anonymkode: 30a46...76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå